abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 september 2012 @ 16:07:19 #121
3542 Gia
User under construction
pi_116307975
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:21 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Niet helemaal. D'r vallen gewoon te veel burgerdoden door militaire interventies en dus is het voor extremistische groeperingen makkelijker om mensen te werven, omdat er dan een soort van woede onder de mensen is.

Over de imam valt veel te zeggen, maar echt lang niet alle imams zullen dat aanmoedigen. :N
Nogmaals, veel burgerdoden vallen juist door bomaanslagen door landgenoten gepleegd, of doordat ze als menselijk schild fungeren.
pi_116308021
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:17 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Jawel, maar zij valt de religie aan, vandaar de vraag.

[..]
Overal waar de islam is is er stront aan de knikker.
quote:
Handen vol door de jaren heen. Moet ik serieus de wereld waarin je leeft voor je uittekenen?

[..]
Als er ergens gemoord wordt in de wereld om religie dan is dat hoofdzakelijk in islamitische landen. Je weet, moord is religie van de vrede.
quote:
Ik stel TS de vraag.

[..]
Bekeren? Man, je fantasie neemt een loopje met je. Wen er maar aan dat de meeste mensen in de westerse wereld geen donder met religie hebben en er ook niets mee te maken willen hebben.
quote:
Werkelijk?
Yep, duidelijk genoeg.
quote:
Wat bedoelt TS dan volgens jou?
Precies wat ik schrijf en eerder schreef. Moorden om het geloof gebeurt voornamelijk in islamatische landen. Dat het jou niet past zal een ander worst wezen.
pi_116308035
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 16:04 schreef Gia het volgende:

[..]

TS haalt een artikel aan waaruit blijkt dat in een groot aantal landen Christenen hun leven niet zeker zijn vanwege moslimgeweld.
Dit terwijl mislims altijd beweren dat de islam vredelievend en tolerant is.
Nou, niet overal, blijkbaar.

En ja, ik wil graag een voorbeeld van een andere religieuze groepering die mensen aanvalt omdat ze andersgelovig zijn.
Lees een willekeurig boekje over Libanon.
Lees wat artikelen over religieus gemotiveerd geweld in Afrika. Zelfs een snelle zoektocht naar Buddhism + violence levert wat op.

En dan zijn we nog maar net begonnen.

Succes ^O^
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  zondag 2 september 2012 @ 16:11:59 #124
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116308154
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zou er nog aan toe willen voegen: en de Telegraaf niet de schuld geven van wat er daar gebeurt. Dit doen burgers hun medeburgers aan en worden daartoe opgehitst door geloofsfanaten.
Telegraaf brengt het alleen heel groot naar buiten, maar verder kun je ze inderdaad niet de schuld geven van wat er gebeurt in die regio. Het Midden-Oosten heeft nog een hele lange weg te gaan voordat ze zich ooit kunnen concentreren op hun eigen bevolking en ontwikkeling.
pi_116308175
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:08 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Lees wat artikelen over religieus gemotiveerd geweld in Afrika. Zelfs een snelle zoektocht naar Buddhism + violence levert wat op.

Succes ^O^
Yep, boedisme is zeer gevaarlijk, vooral voor ongelovigen.
pi_116308196
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het echte probleem is dat er een soort zweem van straffeloosheid is, omdat ook de hoogste organen van het geloof (de imam) dit niet ontmoedigen maar zelfs aanmoedigen. En die imams ontlenen hun macht aan de gelovigen die hem volgen. En de hele radicale organisatie ontleent zijn kracht aan het overkoepelende geloof van de islam. Dus wat dat betreft hebben ook niet radicale moslims invloed in deze. In ieder geval meer invloed dan outsiders, en verandering zou dan ook vanuit deze groep moeten komen.
De straffeloosheid komt gewoon omdat de bureaucratie primitief is georganiseerd. Je zou zelf kunnen spreken van een afwezige bureaucratie. Er is gewoon geen hoogste orgaan. Maar dit soort gedrag wordt wel verboden door islamitische juristen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_116308213
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Overal waar de islam is is er stront aan de knikker.
En daarom ligt het aan de religie?

Dat noem jij bewijs? :D

Hilarisch.

quote:
Als er ergens gemoord wordt in de wereld om religie dan is dat hoofdzakelijk in islamitische landen. Je weet, moord is religie van de vrede.
Momenteel is dat in de Arabische wereld een duidelijk issue ja.

Toen het dat niet was, was de religie anders?

quote:
Bekeren? Man, je fantasie neemt een loopje met je. Wen er maar aan dat de meeste mensen in de westerse wereld geen donder met religie hebben en er ook niets meet te maken willen hebben.
Bekeren? Wat zet ik er nou achter?

quote:
Yep, duidelijk genoeg.
Vind ik niet. Is het ook niet. Je gaat voorbij aan allerlei factoren die hebben bijgedragen aan de huidige situatie en gooit het uit pure gemakzucht (en de behoefte je af te zetten) maar op niets dan de religie.

quote:
Precies wat ik schrijf en eerder schreef. Moorden om het geloof gebeurt voornamelijk in islamatische landen. Dat het jou niet past zal een ander worst wezen.
Wat mij niet past is dat een voortbrengsel van ons hoger onderwijs zo dom kan lullen als jij pleegt te doen.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116308285
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:11 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Telegraaf brengt het alleen heel groot naar buiten, maar verder kun je ze inderdaad niet de schuld geven van wat er gebeurt in die regio. Het Midden-Oosten heeft nog een hele lange weg te gaan voordat ze zich ooit kunnen concentreren op hun eigen bevolking en ontwikkeling.
Misschien kan jij je beter bij joop .nl houden, die brengen 'nieuws' wat meer gericht op jouw ideeen.
  zondag 2 september 2012 @ 16:22:36 #129
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116308616
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Misschien kan jij je beter bij joop .nl houden, die brengen 'nieuws' wat meer gericht op jouw ideeen.
Bedankt dat je joop.nl oppert, dame. Ik zal eens een kijkje nemen later vandaag.
pi_116308628
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:13 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

En daarom ligt het aan de religie?
Nee aan het spagettimonster als ze elkaar afmaken. :')
quote:
Dat noem jij bewijs? :D

Hilarisch.

[..]
Je ontkenning is hilarisch.
quote:
Momenteel is dat in de Arabische wereld een duidelijk issue ja.

Toen het dat niet was, was de religie anders?

[..]
Als het niet om religie is dan moorden die apen elkaar wel om andere zaken uit.
quote:
Bekeren? Wat zet ik er nou achter?

[..]
Aannames en woorden in de mond proberen te leggen houd ik niet van.
quote:
Vind ik niet. Is het ook niet. Je gaat voorbij aan allerlei factoren die hebben bijgedragen aan de huidige situatie en gooit het uit pure gemakzucht (en de behoefte je af te zetten) maar op niets dan de religie.
Het IS religie wat daar speelt. Een normaal mens vermoordt een ander niet vanwege een ander geloof. Sjees zeg.

quote:
[..]

Wat mij niet past is dat een voortbrengsel van ons hoger onderwijs zo dom kan lullen als jij pleegt te doen.
Oh, dan ga je proberen een ander de mond te snoeren door dom te noemen. Je zelf toebedeelde intellect speelt nu echt parten of moet ik zeggen dat dat kleutergedrag is?
  zondag 2 september 2012 @ 16:23:45 #131
3542 Gia
User under construction
pi_116308660
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:08 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Succes ^O^
Gedaan.
Wat ik over libanon vind, betreffende religieus geweld, zijn moslims, onderling.
http://www.volkskrant.nl/(...)eld-in-Libanon.dhtml

Ook in afrika heb ik een artikel gevonden. Maar wederom met moslims.
Hier wordt op kerstavond een kerk opgeblazen. En dan is het raar dat Christelijke jongeren terug slaan?
http://www.kerkinnood.nl/(...)=44:afrika&Itemid=97

Goed, gaan we naar de boeddhisten. Heel raar, maar weer zijn er moslims bij betrokken, zelfs de veroorzakers.
Jonge moslims verkrachten en vermoorden boeddhistische vrouw, waardoor de boeddhisten de moslims gaan vermoorden. En dan janken. Wie begint er nou? In al die voorbeelden, de moslims.

http://boeddhistischdagbl(...)eweld-tegen-moslims/
pi_116308710
Neem het hem niet kwalijk Gia, hij zit nog in de ontkenningsfase.
  zondag 2 september 2012 @ 16:26:08 #133
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116308770
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
  zondag 2 september 2012 @ 16:27:09 #134
3542 Gia
User under construction
pi_116308826
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maar ik vroeg om voorbeelden waar geen moslims bij betrokken zijn.
Hij noemt drie voorbeelden, alledrie met moslims.
pi_116308967
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 16:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Gedaan.
Wat ik over libanon vind, betreffende religieus geweld, zijn moslims, onderling.
http://www.volkskrant.nl/(...)eld-in-Libanon.dhtml
Dan moet je nog iets beter zoeken. Ik mag toch hopen dat je weet waar ik het over heb.

quote:
Ook in afrika heb ik een artikel gevonden. Maar wederom met moslims.
Hier wordt op kerstavond een kerk opgeblazen. En dan is het raar dat Christelijke jongeren terug slaan?
http://www.kerkinnood.nl/(...)=44:afrika&Itemid=97
Niet echt goed gezocht, en blijkbaar weinig op de hoogte van actualiteiten in hun algemeenheid, anders had je ook wel geweten waar ik op doel.

quote:
Goed, gaan we naar de boeddhisten. Heel raar, maar weer zijn er moslims bij betrokken, zelfs de veroorzakers.
Jonge moslims verkrachten en vermoorden boeddhistische vrouw, waardoor de boeddhisten de moslims gaan vermoorden. En dan janken. Wie begint er nou? In al die voorbeelden, de moslims.

http://boeddhistischdagbl(...)eweld-tegen-moslims/
Uiteraard is dit geval er zo een die spreekt voor alle andere gevallen :')

Je gevoel voor logica is (weinig verrassend) om te huilen.
  zondag 2 september 2012 @ 16:32:10 #136
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116309051
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik wil nog wel een laatste sneer jouw richting op sturen. Door hogeropgeleiden in Nederland wordt veelal de Telegraaf niet serieus genomen. Als wij een strafdossier moeten opstellen en er wordt gerefereerd naar 'serieuze bronnen', dan worden altijd de: volkskrant, elsevier, nrc, trouw etcetra genoemd. Als je meerdere kranten leest verruim je je blik. Elke krant brengt nieuws anders, ze brengen het vanaf hun standpunt, hoe ze het allemaal zien. Zelfs nieuws is niet objectief, helaas zijn mensen weinig kritisch, en gaan ze makkelijk mee in alles wat ze lezen.

Als we het over telegraaf hebben, dan hebben we het over een krant die rechtsextremistische artikelen en populisme niet uit de weg gaat. Tevens wel heel toevallig dat dit vlak voor de verkiezingen naar buiten wordt gebracht. Staar jij je maar blauw op de telegraaf dan zal ik vanavond een kijkje nemen op joop.nl.
  zondag 2 september 2012 @ 16:34:14 #137
3542 Gia
User under construction
pi_116309128
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:30 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Dan moet je nog iets beter zoeken. Ik mag toch hopen dat je weet waar ik het over heb.

[..]

Niet echt goed gezocht, en blijkbaar weinig op de hoogte van actualiteiten in hun algemeenheid, anders had je ook wel geweten waar ik op doel.

Als jij nou eens gewoon concreet zegt welke religieuze groeperingen, anders dan moslims, mensen vermoorden omdat ze iets anders gelovigen.

Deze man is vermoord omdat hij zich niet tot de islam wil bekeren. Puur en alleen omdat hij Christen is.
pi_116309166
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 16:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan hij niet door gebrek aan ervaring.
Mijn ervaring is dat moslims in de minder ontwikkelde landen weinig empathie en respect hebben voor het leven. Of het nou mensen of dieren zijn maakt voor hen weinig uit.
pi_116309168
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:22 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nee aan het spagettimonster als ze elkaar afmaken. :')
Geef eens gewoon antwoord. Domme ontwijkingen heb ik niet zoveel aan.

quote:
Je ontkenning is hilarisch.
Ik kijk gewoon eerlijk naar de zaken. Daarom heb ik uberhaupt een discussie met jou. Omdat jouw blik zo eenzijdig en simplistisch als de pest is.

quote:
Als het niet om religie is dan moorden die apen elkaar wel om andere zaken uit.
Over apen gesproken... Er komt er net een uit de mouw :)

quote:
Aannames en woorden in de mond proberen te leggen houd ik niet van.
Dat is exact wat je doet door mijn uitleg bij de term "bekeren" te negeren en te doen alsof ik het werkelijk heb over een bekering tot een of andere judeochristelijke klucht.

quote:
Het IS religie wat daar speelt. Een normaal mens vermoordt een ander niet vanwege een ander geloof. Sjees zeg.
Maar als het aan de religie ligt waarom doen niet al die religieuzen dit dan?

Kan niet he?

quote:
Oh, dan ga je proberen een ander de mond te snoeren door dom te noemen. Je zelf toebedeelde intellect speelt nu echt parten of moet ik zeggen dat dat kleutergedrag is?
Ik probeer je niet de mond te snoeren. Je snoert jezelf feitelijk de mond met je ontstellend simpele en haatdragende posts.
pi_116309210
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 16:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat jij aanhaalt is niet het enige natuurlijk. Als jij serieus niet beter weet dan kan ik alleen maar medelijden hebben.
  zondag 2 september 2012 @ 16:37:15 #141
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116309258
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat moslims in de minder ontwikkelde landen weinig empathie en respect hebben voor het leven. Of het nou mensen of dieren zijn maakt voor hen weinig uit.
Jouw ervaring? Ga weg. Je bent heel simpel in je reacties, dat is mij wel opgevallen, derhalve verlaag ik mij tot jouw niveau.
pi_116309281
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het bij mensen in minder ontwikkelde landen doorgaans zo is, ongeacht etniciteit of religie. Omdat ze weinig hebben om voor te leven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_116309292
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 16:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Als jij nou eens gewoon concreet zegt welke religieuze groeperingen, anders dan moslims, mensen vermoorden omdat ze iets anders gelovigen.

Christenen. Joden.
pi_116309348
Typische reactie van jellereppe en seksgod. Dan maar op de beledigende toer als je het niet kan winnen.
pi_116309380
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het bij mensen in minder ontwikkelde landen doorgaans zo is, ongeacht etniciteit of religie. Omdat ze weinig hebben om voor te leven.
Goed excuus om te moorden mutant, verdomd goed excuus.
pi_116309417
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Goed excuus om te moorden mutant, verdomd goed excuus.
Een constatering is wat anders dan een excuus. Ik neem aan dat het onderscheid ook voor jou nog wel te maken valt.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 2 september 2012 @ 16:41:52 #147
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116309435
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
Typische reactie van jellereppe en seksgod. Dan maar op de beledigende toer als je het niet kan winnen.
Het is niet typisch. Wat typisch is, is dat jij begint met op de man te spelen door mij te verwijzen naar joop.nl en dat je je standpunten niet toelicht op een dermate manier dat wij er op kunnen ingaan. Je spuit met oneliners en daar hebben we verdomd weinig aan. Onderbouw het eens en dan kunnen we een discussie aangaan. Van jouw kant is het een heel laag niveau als we het gaan hebben over je reacties. Daar kun je ook vrij weinig mee.

Als men dit topic rustig doorleest, dan snapt men dat jij met deze reactie ons een loer probeert te draaien. We zijn andersdenkenden en hebben allemaal een ander inzicht van hoe en wat, maar dan moet je niet beginnen met mensen doorverwijzen naar baggersites als joop.nl, omdat dat volgens jouw meer past bij hun denkwijze. Nergens voor nodig.
pi_116309577
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een constatering is wat anders dan een excuus. Ik neem aan dat het onderscheid ook voor jou nog wel te maken valt.
Je impliceert wel dat moord begrijpelijk is, dus excuus.
pi_116309618
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nee ik ben oprecht als ik zeg dat ik je enorm simpel vind overkomen. Je bent een mens, net als ik. Ik wens je alle geluk en liefde van de wereld.
pi_116309627
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je impliceert wel dat moord begrijpelijk is, dus excuus.
Hoe en waar impliceer ik dat? Ik vind dat een forse beschuldiging.

Wat overigens ook weer jammer is - je slaat elke discussie dood door dit soort zaken aan te grijpen om er weer een islam en/of moslimbash topic van te maken. Je begrijpt natuurlijk dat die hype vrijwel dood is?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')