Nogmaals, veel burgerdoden vallen juist door bomaanslagen door landgenoten gepleegd, of doordat ze als menselijk schild fungeren.quote:Op zondag 2 september 2012 15:21 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet helemaal. D'r vallen gewoon te veel burgerdoden door militaire interventies en dus is het voor extremistische groeperingen makkelijker om mensen te werven, omdat er dan een soort van woede onder de mensen is.
Over de imam valt veel te zeggen, maar echt lang niet alle imams zullen dat aanmoedigen.
Overal waar de islam is is er stront aan de knikker.quote:Op zondag 2 september 2012 15:17 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Jawel, maar zij valt de religie aan, vandaar de vraag.
[..]
Als er ergens gemoord wordt in de wereld om religie dan is dat hoofdzakelijk in islamitische landen. Je weet, moord is religie van de vrede.quote:Handen vol door de jaren heen. Moet ik serieus de wereld waarin je leeft voor je uittekenen?
[..]
Bekeren? Man, je fantasie neemt een loopje met je. Wen er maar aan dat de meeste mensen in de westerse wereld geen donder met religie hebben en er ook niets mee te maken willen hebben.quote:Ik stel TS de vraag.
[..]
Yep, duidelijk genoeg.quote:Werkelijk?
Precies wat ik schrijf en eerder schreef. Moorden om het geloof gebeurt voornamelijk in islamatische landen. Dat het jou niet past zal een ander worst wezen.quote:Wat bedoelt TS dan volgens jou?
Lees een willekeurig boekje over Libanon.quote:Op zondag 2 september 2012 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
TS haalt een artikel aan waaruit blijkt dat in een groot aantal landen Christenen hun leven niet zeker zijn vanwege moslimgeweld.
Dit terwijl mislims altijd beweren dat de islam vredelievend en tolerant is.
Nou, niet overal, blijkbaar.
En ja, ik wil graag een voorbeeld van een andere religieuze groepering die mensen aanvalt omdat ze andersgelovig zijn.
Telegraaf brengt het alleen heel groot naar buiten, maar verder kun je ze inderdaad niet de schuld geven van wat er gebeurt in die regio. Het Midden-Oosten heeft nog een hele lange weg te gaan voordat ze zich ooit kunnen concentreren op hun eigen bevolking en ontwikkeling.quote:Op zondag 2 september 2012 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou er nog aan toe willen voegen: en de Telegraaf niet de schuld geven van wat er daar gebeurt. Dit doen burgers hun medeburgers aan en worden daartoe opgehitst door geloofsfanaten.
Yep, boedisme is zeer gevaarlijk, vooral voor ongelovigen.quote:Op zondag 2 september 2012 16:08 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Lees een willekeurig boekje over Libanon.
Lees wat artikelen over religieus gemotiveerd geweld in Afrika. Zelfs een snelle zoektocht naar Buddhism + violence levert wat op.
En dan zijn we nog maar net begonnen.
Succes
De straffeloosheid komt gewoon omdat de bureaucratie primitief is georganiseerd. Je zou zelf kunnen spreken van een afwezige bureaucratie. Er is gewoon geen hoogste orgaan. Maar dit soort gedrag wordt wel verboden door islamitische juristen.quote:Op zondag 2 september 2012 15:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het echte probleem is dat er een soort zweem van straffeloosheid is, omdat ook de hoogste organen van het geloof (de imam) dit niet ontmoedigen maar zelfs aanmoedigen. En die imams ontlenen hun macht aan de gelovigen die hem volgen. En de hele radicale organisatie ontleent zijn kracht aan het overkoepelende geloof van de islam. Dus wat dat betreft hebben ook niet radicale moslims invloed in deze. In ieder geval meer invloed dan outsiders, en verandering zou dan ook vanuit deze groep moeten komen.
En daarom ligt het aan de religie?quote:Op zondag 2 september 2012 16:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Overal waar de islam is is er stront aan de knikker.
Momenteel is dat in de Arabische wereld een duidelijk issue ja.quote:Als er ergens gemoord wordt in de wereld om religie dan is dat hoofdzakelijk in islamitische landen. Je weet, moord is religie van de vrede.
Bekeren? Wat zet ik er nou achter?quote:Bekeren? Man, je fantasie neemt een loopje met je. Wen er maar aan dat de meeste mensen in de westerse wereld geen donder met religie hebben en er ook niets meet te maken willen hebben.
Vind ik niet. Is het ook niet. Je gaat voorbij aan allerlei factoren die hebben bijgedragen aan de huidige situatie en gooit het uit pure gemakzucht (en de behoefte je af te zetten) maar op niets dan de religie.quote:Yep, duidelijk genoeg.
Wat mij niet past is dat een voortbrengsel van ons hoger onderwijs zo dom kan lullen als jij pleegt te doen.quote:Precies wat ik schrijf en eerder schreef. Moorden om het geloof gebeurt voornamelijk in islamatische landen. Dat het jou niet past zal een ander worst wezen.
Misschien kan jij je beter bij joop .nl houden, die brengen 'nieuws' wat meer gericht op jouw ideeen.quote:Op zondag 2 september 2012 16:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Telegraaf brengt het alleen heel groot naar buiten, maar verder kun je ze inderdaad niet de schuld geven van wat er gebeurt in die regio. Het Midden-Oosten heeft nog een hele lange weg te gaan voordat ze zich ooit kunnen concentreren op hun eigen bevolking en ontwikkeling.
Bedankt dat je joop.nl oppert, dame. Ik zal eens een kijkje nemen later vandaag.quote:Op zondag 2 september 2012 16:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Misschien kan jij je beter bij joop .nl houden, die brengen 'nieuws' wat meer gericht op jouw ideeen.
Nee aan het spagettimonster als ze elkaar afmaken.quote:Op zondag 2 september 2012 16:13 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
En daarom ligt het aan de religie?
Je ontkenning is hilarisch.quote:Dat noem jij bewijs?
Hilarisch.
[..]
Als het niet om religie is dan moorden die apen elkaar wel om andere zaken uit.quote:Momenteel is dat in de Arabische wereld een duidelijk issue ja.
Toen het dat niet was, was de religie anders?
[..]
Aannames en woorden in de mond proberen te leggen houd ik niet van.quote:Bekeren? Wat zet ik er nou achter?
[..]
Het IS religie wat daar speelt. Een normaal mens vermoordt een ander niet vanwege een ander geloof. Sjees zeg.quote:Vind ik niet. Is het ook niet. Je gaat voorbij aan allerlei factoren die hebben bijgedragen aan de huidige situatie en gooit het uit pure gemakzucht (en de behoefte je af te zetten) maar op niets dan de religie.
Oh, dan ga je proberen een ander de mond te snoeren door dom te noemen. Je zelf toebedeelde intellect speelt nu echt parten of moet ik zeggen dat dat kleutergedrag is?quote:[..]
Wat mij niet past is dat een voortbrengsel van ons hoger onderwijs zo dom kan lullen als jij pleegt te doen.
Gedaan.quote:Op zondag 2 september 2012 16:08 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Lees een willekeurig boekje over Libanon.
Lees wat artikelen over religieus gemotiveerd geweld in Afrika. Zelfs een snelle zoektocht naar Buddhism + violence levert wat op.
En dan zijn we nog maar net begonnen.
Succes
quote:Op zondag 2 september 2012 16:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
Neem het hem niet kwalijk Gia, hij zit nog in de ontkenningsfase.
Maar ik vroeg om voorbeelden waar geen moslims bij betrokken zijn.quote:Op zondag 2 september 2012 16:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
Neem het hem niet kwalijk Gia, hij zit nog in de ontkenningsfase.
Dan moet je nog iets beter zoeken. Ik mag toch hopen dat je weet waar ik het over heb.quote:Op zondag 2 september 2012 16:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Gedaan.
Wat ik over libanon vind, betreffende religieus geweld, zijn moslims, onderling.
http://www.volkskrant.nl/(...)eld-in-Libanon.dhtml
Niet echt goed gezocht, en blijkbaar weinig op de hoogte van actualiteiten in hun algemeenheid, anders had je ook wel geweten waar ik op doel.quote:Ook in afrika heb ik een artikel gevonden. Maar wederom met moslims.
Hier wordt op kerstavond een kerk opgeblazen. En dan is het raar dat Christelijke jongeren terug slaan?
http://www.kerkinnood.nl/(...)=44:afrika&Itemid=97
Uiteraard is dit geval er zo een die spreekt voor alle andere gevallenquote:Goed, gaan we naar de boeddhisten. Heel raar, maar weer zijn er moslims bij betrokken, zelfs de veroorzakers.
Jonge moslims verkrachten en vermoorden boeddhistische vrouw, waardoor de boeddhisten de moslims gaan vermoorden. En dan janken. Wie begint er nou? In al die voorbeelden, de moslims.
http://boeddhistischdagbl(...)eweld-tegen-moslims/
Ik wil nog wel een laatste sneer jouw richting op sturen. Door hogeropgeleiden in Nederland wordt veelal de Telegraaf niet serieus genomen. Als wij een strafdossier moeten opstellen en er wordt gerefereerd naar 'serieuze bronnen', dan worden altijd de: volkskrant, elsevier, nrc, trouw etcetra genoemd. Als je meerdere kranten leest verruim je je blik. Elke krant brengt nieuws anders, ze brengen het vanaf hun standpunt, hoe ze het allemaal zien. Zelfs nieuws is niet objectief, helaas zijn mensen weinig kritisch, en gaan ze makkelijk mee in alles wat ze lezen.quote:Op zondag 2 september 2012 16:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Misschien kan jij je beter bij joop .nl houden, die brengen 'nieuws' wat meer gericht op jouw ideeen.
Als jij nou eens gewoon concreet zegt welke religieuze groeperingen, anders dan moslims, mensen vermoorden omdat ze iets anders gelovigen.quote:Op zondag 2 september 2012 16:30 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dan moet je nog iets beter zoeken. Ik mag toch hopen dat je weet waar ik het over heb.
[..]
Niet echt goed gezocht, en blijkbaar weinig op de hoogte van actualiteiten in hun algemeenheid, anders had je ook wel geweten waar ik op doel.
Kan hij niet door gebrek aan ervaring.quote:Op zondag 2 september 2012 16:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar ik vroeg om voorbeelden waar geen moslims bij betrokken zijn.
Hij noemt drie voorbeelden, alledrie met moslims.
Geef eens gewoon antwoord. Domme ontwijkingen heb ik niet zoveel aan.quote:Op zondag 2 september 2012 16:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee aan het spagettimonster als ze elkaar afmaken.
Ik kijk gewoon eerlijk naar de zaken. Daarom heb ik uberhaupt een discussie met jou. Omdat jouw blik zo eenzijdig en simplistisch als de pest is.quote:Je ontkenning is hilarisch.
Over apen gesproken... Er komt er net een uit de mouwquote:Als het niet om religie is dan moorden die apen elkaar wel om andere zaken uit.
Dat is exact wat je doet door mijn uitleg bij de term "bekeren" te negeren en te doen alsof ik het werkelijk heb over een bekering tot een of andere judeochristelijke klucht.quote:Aannames en woorden in de mond proberen te leggen houd ik niet van.
Maar als het aan de religie ligt waarom doen niet al die religieuzen dit dan?quote:Het IS religie wat daar speelt. Een normaal mens vermoordt een ander niet vanwege een ander geloof. Sjees zeg.
Ik probeer je niet de mond te snoeren. Je snoert jezelf feitelijk de mond met je ontstellend simpele en haatdragende posts.quote:Oh, dan ga je proberen een ander de mond te snoeren door dom te noemen. Je zelf toebedeelde intellect speelt nu echt parten of moet ik zeggen dat dat kleutergedrag is?
Wat jij aanhaalt is niet het enige natuurlijk. Als jij serieus niet beter weet dan kan ik alleen maar medelijden hebben.quote:Op zondag 2 september 2012 16:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar ik vroeg om voorbeelden waar geen moslims bij betrokken zijn.
Hij noemt drie voorbeelden, alledrie met moslims.
Jouw ervaring? Ga weg. Je bent heel simpel in je reacties, dat is mij wel opgevallen, derhalve verlaag ik mij tot jouw niveau.quote:Op zondag 2 september 2012 16:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kan hij niet door gebrek aan ervaring.
Mijn ervaring is dat moslims in de minder ontwikkelde landen weinig empathie en respect hebben voor het leven. Of het nou mensen of dieren zijn maakt voor hen weinig uit.
Mijn ervaring is dat het bij mensen in minder ontwikkelde landen doorgaans zo is, ongeacht etniciteit of religie. Omdat ze weinig hebben om voor te leven.quote:Op zondag 2 september 2012 16:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kan hij niet door gebrek aan ervaring.
Mijn ervaring is dat moslims in de minder ontwikkelde landen weinig empathie en respect hebben voor het leven. Of het nou mensen of dieren zijn maakt voor hen weinig uit.
Christenen. Joden.quote:Op zondag 2 september 2012 16:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Als jij nou eens gewoon concreet zegt welke religieuze groeperingen, anders dan moslims, mensen vermoorden omdat ze iets anders gelovigen.
Goed excuus om te moorden mutant, verdomd goed excuus.quote:Op zondag 2 september 2012 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het bij mensen in minder ontwikkelde landen doorgaans zo is, ongeacht etniciteit of religie. Omdat ze weinig hebben om voor te leven.
Een constatering is wat anders dan een excuus. Ik neem aan dat het onderscheid ook voor jou nog wel te maken valt.quote:Op zondag 2 september 2012 16:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Goed excuus om te moorden mutant, verdomd goed excuus.
Het is niet typisch. Wat typisch is, is dat jij begint met op de man te spelen door mij te verwijzen naar joop.nl en dat je je standpunten niet toelicht op een dermate manier dat wij er op kunnen ingaan. Je spuit met oneliners en daar hebben we verdomd weinig aan. Onderbouw het eens en dan kunnen we een discussie aangaan. Van jouw kant is het een heel laag niveau als we het gaan hebben over je reacties. Daar kun je ook vrij weinig mee.quote:Op zondag 2 september 2012 16:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
Typische reactie van jellereppe en seksgod. Dan maar op de beledigende toer als je het niet kan winnen.
Je impliceert wel dat moord begrijpelijk is, dus excuus.quote:Op zondag 2 september 2012 16:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een constatering is wat anders dan een excuus. Ik neem aan dat het onderscheid ook voor jou nog wel te maken valt.
Nee ik ben oprecht als ik zeg dat ik je enorm simpel vind overkomen. Je bent een mens, net als ik. Ik wens je alle geluk en liefde van de wereld.quote:Op zondag 2 september 2012 16:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
Typische reactie van jellereppe en seksgod. Dan maar op de beledigende toer als je het niet kan winnen.
Hoe en waar impliceer ik dat? Ik vind dat een forse beschuldiging.quote:Op zondag 2 september 2012 16:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je impliceert wel dat moord begrijpelijk is, dus excuus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |