abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116255158
Ok. Ik ben dus al 27 en ik ga dit jaar beginnen aan een acteeropleiding. Het is er voorheen door persoonlijke omstandigheden (niet geloven in mezelf) en verkeerde studiekeuzes nooit van gekomen tot nu.

Maar als ik dit soort berichten lees

http://www.nu.nl/film/289(...)r-acteerklussen.html

Dan denk ik echt bij mezelf: waar ben ik godsnaam aan begonnen? Ik bedoel: ik ben ook geen 20 meer! Of verwacht ik gewoon al gelijk teveel dat ik er iets uit kan halen en moet ik gewoon m'n ding doen en er niets van aantrekken?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:26:15 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116255420
Gewoon je ding doen, en desnoods skip je dat hele gezeur van een 'opleiding', en ga je gewoon rechtstreeks audities doen.

Allemaal leuk en aardig hoor, die 'acteeropleidingen', maar om nou jaren te vullen met het uitbeelden van een koelkast die op de noordppol staat en zich nutteloos voelt.... tja...(!)

Sowieso denk ik niet dat je acteren kunt 'leren'. Je kunt het of je kunt het niet. Natuurlijk kun je slecht acteerwerk iets opschonen doordat iemand je op alle tekortkomingen wijst, maar als je een talent bent, dan zou het in principe gewoon vanzelf moeten gaan...
pi_116255798
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:20 schreef MonteCristo het volgende:
Ok. Ik ben dus al 27 en ik ga dit jaar beginnen aan een acteeropleiding. Het is er voorheen door persoonlijke omstandigheden (niet geloven in mezelf) en verkeerde studiekeuzes nooit van gekomen tot nu.

Maar als ik dit soort berichten lees

http://www.nu.nl/film/289(...)r-acteerklussen.html

Dan denk ik echt bij mezelf: waar ben ik godsnaam aan begonnen? Ik bedoel: ik ben ook geen 20 meer! Of verwacht ik gewoon al gelijk teveel dat ik er iets uit kan halen en moet ik gewoon m'n ding doen en er niets van aantrekken?
Als acteur moet je gewoon alles kunnen faken. Op jou leeftijd ben je veel meer gevormd door je leven dan iemand die 16 is en jou ambities heeft. Dus ik denk dat jou leeftijd hier gewoon zelfs voordeel heeft. Gaat je het lukken om dit tot een succes af te ronden dan kun je spreken dat je van het feit dat je inderdaad een deel aangeboren talent er voor hebt. (of dat dan afdoende is, is dan vraag 2.(voor een serieuze film carrier))
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:58:18 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116256892
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:33 schreef practics het volgende:

[..]

Als acteur moet je gewoon alles kunnen faken. Op jou leeftijd ben je veel meer gevormd door je leven dan iemand die 16 is en jou ambities heeft. Dus ik denk dat jou leeftijd hier gewoon zelfs voordeel heeft. Gaat je het lukken om dit tot een succes af te ronden dan kun je spreken dat je van het feit dat je inderdaad een deel aangeboren talent er voor hebt. (of dat dan afdoende is, is dan vraag 2.(voor een serieuze film carrier))
Ach, als je nu die NLse acteurs en actrices ziet die van zo'n acteeropleiding komen, dan is het toch ook duidelijk dat dat geen garantie voor kwaliteit is.....!?
pi_116257299
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:58 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ach, als je nu die NLse acteurs en actrices ziet die van zo'n acteeropleiding komen, dan is het toch ook duidelijk dat dat geen garantie voor kwaliteit is.....!?
Nee maar iemand die 10 jaar jonger is valt makkelijker in een rol te kneden dan iemand die 27 is.
Dat is mijn punt, dus als ts ook maar iets van talent heeft zou dat zichtbaar zijn direct. Heeft die totaal geen talent dan is het feestje ook heel snel afgelopen. Waar je dus jongere personen nog wel door een opleiding heen kunt kneden.
pi_116257706
Nooit te oud. Als het je passie en interesse heeft, dan vol ervoor gaan
  zaterdag 1 september 2012 @ 00:22:53 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_116257986
Ik weet niet of ik op die leeftijd al mijn pijlen enkel op het acteren zou richten, helemaal vanuit financieel oogpunt. Naar mijn mening begint het toch eerder als 'hobby'. Maar als het je droom is en je bent van mening dat je niet onder een brug gaat eindigen, prima deal.
  zaterdag 1 september 2012 @ 00:26:25 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116258108
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 00:07 schreef practics het volgende:

[..]

Nee maar iemand die 10 jaar jonger is valt makkelijker in een rol te kneden dan iemand die 27 is.
Dat is mijn punt, dus als ts ook maar iets van talent heeft zou dat zichtbaar zijn direct. Heeft die totaal geen talent dan is het feestje ook heel snel afgelopen. Waar je dus jongere personen nog wel door een opleiding heen kunt kneden.
Mwah, als je op je 30ste begint en ze gaan kneden, en wellicht ben je dan op je 40ste wel 'acceptabel', dan kun je gewoon rollen voor oudere karakters gaan spelen.

Ik zie daar weinig verschil in met iemand die op zijn 17de begint en ook net zo lang gekneed moet worden.

Als je er voor wilt gaan, dan moet je je niet tegenlaten houden omdat anderen wellicht denken dat je niet meer 'jong genoeg' bent.

Zullen we dan ook maar iedereen van acteeropleidingen gaan weren omdat sommige mensen zeggen dat ze te lelijk zijn om te acteren? Of te kort? Of te 'apart'!?

Neuh, acteren is een beroep dat je in principe je hele leven kunt doen, omdat er voor iedere leeftijdscategorie wel rollen te vinden zijn. Als je er aanleg voor hebt, of je gaat er helemaal 100% voor en je staat daar dus vol achter, dan moet je je dus ook niet tegen laten houden door dat soort vooroordelen van anderen die het beter denken te weten.

BTW, licht off-topic, maar King of Comedy van Stephen Chow Sing Chi is wellicht een leuke film voor TS :P
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 september 2012 @ 09:00:46 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_116262897
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 september 2012 00:26 schreef Yi-Long het volgende:

BTW, licht off-topic, maar King of Comedy van Stephen Chow Sing Chi is wellicht een leuke film voor TS :P
Moet ik denken aan King of Comedy van Martin Scorsese. Robert de Niro wordt na zijn veertigste cabaretier. Vraag niet op wat voor een manier trouwens. ;)

En aan de TS, welke opleiding ga je volgen ? Een beroepsopleiding op een academie ? Of één van de talloze amateur-cursussen ?

En met 27 vind ik je helemaal niet te oud. Zat mensen die iets later beginnen aan hun droom. Jeroen Krabbé was al dertig geweest en begon toen te studeren op een kunstacademie.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 2 september 2012 @ 11:58:53 #10
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_116298898
Actrice Kathryn Joosten begon met acteren toen ze 42 jaar oud was, na eerst in een psychiatrische instelling gewerkt te hebben.

Ze werd bekend met haar rol in Desperate Housewives en heeft daar ook twee Emmy's voor gewonnen. gewoon mee beginnen dus :7.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_116406051
De meeste spijt heeft men op het sterfbed van de dingen die men niet heeft gedaan.

Begin eraan en ga door zolang het leuk is, maar maak je geen illusies over roem en het grote geld. Als je de machinerie die daar voor nodig is in werking zet, heb je geen kont meer over.
Farts are jazz to assholes
  woensdag 5 september 2012 @ 03:13:15 #12
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_116410241
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:28 schreef trabant het volgende:
De meeste spijt heeft men op het sterfbed van de dingen die men niet heeft gedaan.

Begin eraan en ga door zolang het leuk is, maar maak je geen illusies over roem en het grote geld. Als je de machinerie die daar voor nodig is in werking zet, heb je geen kont meer over.
Wat een heldenuitspraak
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')