abonnement Unibet Coolblue
pi_116246539
Ik vraag me af wat het verschil is tussen de betere koffiebonen die je bij AH kunt krijgen en bijvoorbeeld de koffie bonen van Simon Levelt.

Is hier verschil in kwaliteit, en zo ja, proef je dat ook?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:29:46 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_116246628
De duurdere bonen van Simon Lévelt zijn absoluut lekkerder dan de reguliere koffiesoorten van de AH.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:42:52 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116247206
Als je dit soort dingen hier moet vragen proef je het verschil waarschijnlijk niet.
Ik haal mijn espressobonen bij de Pelikaan in Zutphen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116247403
ik heb wel eens begrepen dat goedkopere bonen vetter zijn en slechter voor je apparaat, weet iemand of dit klopt?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_116247406
Nou ja, het is eigenlijk zo dat ik altijd koffiebonen bij Simon Levelt haal en ik vroeg me af of die verschillen groot zijn
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:50:50 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116247624
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:46 schreef By1 het volgende:
Nou ja, het is eigenlijk zo dat ik altijd koffiebonen bij Simon Levelt haal en ik vroeg me af of die verschillen groot zijn
Ga eens naar een zelfstandige koffiebrander ipv naar die trendy keten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:52:46 #7
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_116247733
Wees een vent! Drink gewoon Senseo! ^O^
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:55:08 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116247878
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:52 schreef bioloogje het volgende:
Wees een vent! Drink gewoon Senseo! ^O^
Gatverdamme, drink nog liever oploskoffie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116248128
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:52 schreef bioloogje het volgende:
Wees een vent! Drink gewoon Senseo! ^O^
Het consumeren van afbijt is slecht voor mensen.
pi_116248585
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:52 schreef bioloogje het volgende:
Wees een vent! Drink gewoon Senseo! ^O^
Weet je dan niet dat je genaaid wordt met Senseo?
Die koffiepads zijn nergens voor nodig, gewoon koffiebonen!
pi_116248619
Heb nog geen bonen van supermarkt geprobeerd maar ik weet wel dat Senseo of koffie van de tankstations langs de snelweg niet te drinken zijn vergeleken bij de koffie van Simon Levelt.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:10:58 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116248699
Lavaza goud of zwart is best goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116315733
illy vind ik het lekkerst.
thuis drink ik senseo omdat het makkelijk is, maar echt heerlijk is het niet nee.
pi_116324245
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:52 schreef bioloogje het volgende:
Wees een vent! Drink gewoon Senseo! ^O^
Daar moet je inderdad tegen kunnen, wat een bocht.

Je kunt ipv de matige koffie van Levelt beter ergens waar ze zelf branden bestellen of kopen. versgebrande koffie is superieur, zelfs als het een iets mindere boon is, aan oude koffie. Er zijn ook wel redelijke koffies op internet te koop, als je de goede winkel hebt, is de kffie zelf ook nog erg vers en daarmee uitstekend. Verder ook afhankelijk van smaak natuurlijk.

Nouja. Kortom, geen AH, geen levelt.
Whatever...
pi_116325801
Heb van het weekend bonen van AH geprobeerd maar dat verschil proef je duidelijk. Koffie van Levelt is veel rijker van smaak.

Heb nu een wat zachtere koffie bij Simon Levelt gehaald, een EKO-boon, de Beneficio en die is heerlijk, ook voor cappuccino.

Hé, maar die bedrijfjes in steden die zelf bonen branden, over wie heb je het dan?

Ik dacht dat de bekende koffiezaken ook verse bonen verkochten.
pi_116326839
Nja, je mag hopen dat het vers is. Zo ja dan is het redelijk, zo nee, dan valt het soms wat tegen. En verder kun je natuurlijk met google alles vinden.
Whatever...
pi_116393896
Ik heb normaal altijd Lavazza Caffè Espresso (zwarte verpakking) bonen. Gewoon te koop bij AH en prima te doen. Laatst waren die uitverkocht en nam ik dan maar AH Excellent Colombia bonen. 100% Arabica en de verpakking beloofde veel goeds. Nou, niet dus ;( Ik kan niet eens zeggen dat de koffie echt vies is, want er zit gewoon nauwelijks smaak aan.

Moraal van het verhaal is dat er best goede koffiebonen bij de AH te koop zijn, maar die zijn dan niet van het AH huismerk. :P

[ Bericht 5% gewijzigd door pussywillow op 04-09-2012 20:13:54 ]
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_116396074
Kwalitatief moeten ze beide goed zijn!
pi_116398571
quote:
Gatverdamme, drink nog liever oploskoffie
Ik ben persoonlijk toch wel benieuwd naar de nieuwe Senseo



quote:
De revolutionaire Senseo Sarista maakt gebruik van een vernieuwende en innovatieve technologie; de Douwe Egberts bean-funnels. Dit zijn voorverpakte, afneembare bonenreservoirs met daarin verse koffiebonen.

De Sarista maalt per kopje koffie een bepaalde hoeveelheid verse koffiebonen waarmee de koffie wordt bereid. Hierdoor kunt u op ieder moment van de dag met één simpele druk op de knop genieten van uw favoriete koffie, thuis of op kantoor.
pi_116401810
Kijk anders eens bij Fascino-coffee.net die bezorgen voor 3,95 je bestelling thuis, gratis vanaf een bepaald bedrag. Die koffie is echt vers gebrand, de datum van branden staat op de verpakking en is een dag of 2 geleden gebrand als jij de koffie ontvangt.

Prijzen vallen goed mee. Vond alleen de budget koffie van ze niet zo geweldig, geef liever iets meer uit per kilo, dan ga je pas echt verschil proeven tov supermarkt koffie.
pi_116416951
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je dit soort dingen hier moet vragen proef je het verschil waarschijnlijk niet.
Ik haal mijn espressobonen bij de Pelikaan in Zutphen
Grappig, daar ben ik onlangs geweest. Als tip gekregen bij een winkel. Heerlijke koffie/thee gedronken met allerlei hapjes erbij. Was erg tof.

Mij is altijd verteld dat je het meeste hebt aan koffie die zo vers mogelijk is, qua geur, smaak etc. en die krijg je dus alleen bij een koffiebrander. Zelf drink ik nauwelijks koffie, dus ik kan je verder niets aanraden.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:38:41 #22
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_116431960
Wat een geluk dat mijn vader in de koffie zit. Verser kan niet.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_116448713
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:33 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk toch wel benieuwd naar de nieuwe Senseo

[ afbeelding ]

[..]

Mijn hemel :')

Dus het ding maalt koffiebonen. Wat enorm vernieuwend en innovatief! :D Maar in plaats van dat je die dingen per halve of hele kilo koopt, mag je nu waarschijnlijk méér uitgeven aan minder, en ongetwijfeld ook kwalitatief mindere, koffiebonen, plus een berg verpakkingsmateriaal.

Wat een grap. Gaan mensen hier echt intrappen?
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_116454628
Ben net bij Simon Levelt geweest en even gevraagd wanneer bonen zijn gebrand.

Sinds kort hebben ze de productiedatum op verpakking gezet. Heb nu bijvoorbeeld bonen die op 1augustus zijn gebrand dus dat is vijf weken geleden.
pi_117648473
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:11 schreef By1 het volgende:
Ben net bij Simon Levelt geweest en even gevraagd wanneer bonen zijn gebrand.

Sinds kort hebben ze de productiedatum op verpakking gezet. Heb nu bijvoorbeeld bonen die op 1augustus zijn gebrand dus dat is vijf weken geleden.
http://www.blanchedael.nl/ brandt wekelijks, ik haal daar m'n bonen via de vestiging van Coffee Lovers. Ik wil niets anders meer. :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')