abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:16:14 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116235258
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:16:20 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116235265
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:13 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dan eet je een keer wat anders! :P
Maar het is zo lekkerrrrrrrrrrr! :9 ;(.

Oeh, goeie tip, HPKW! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:19:31 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116235420
Zeau dat benne een boel walneuten!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:20:40 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116235468
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
Heb er zelf minder doorheen hoor ;). En ik mis de cherrytomaatjes op het plaatje.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:24:14 #5
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_116235615
Hmm salade. Hier allerlaatste dag op het werk (ik werk vannacht nog dus eigenlijk niet helemaal) maar het is dus een lijstje met champagne en veel zoetigheid, vandaag mag het. Ik ga ze hier allemaal heel hard missen! jaartje naar de zee en dan mag ik een half jaar naar Zuid-Afrika (weet ik sinds gisteren...)
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_116235628
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
'een bulte' zou het helemaal afmaken ;)
pi_116235662
Moeeeee! Gewerkt en moet nog even langs m'n school.. Ach ja
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:28:00 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116235746
Hier ook moe. Straks nog even crosstrainen en dan mag ik aan mijn weekend beginnen *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_116235988
leuk, sjaapje, zuid afrika.

Ik heb net even naar de duo studieschuld zaken gekeken, en als ik de duutser mee laat tellen als partner zal dat de komende 2 jaar iig flink schelen in maandbedrag. En sinds we samen wonen is hij m'n partner, ga ik vanuit. Ik kan ergens vinden wat hun definitie van partner is...
pi_116236019
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik heb net even naar de duo studieschuld zaken gekeken, en als ik de duutser mee laat tellen als partner zal dat de komende 2 jaar iig flink schelen in maandbedrag. En sinds we samen wonen is hij m'n partner, ga ik vanuit. Ik kan ergens vinden wat hun definitie van partner is...
Dat heb ik laatst opgezocht, momentje.

quote:
Omdat studiefinanciering een inkomensafhankelijke regeling is, is de Wet inkomensafhankelijke regelingen (AWIR) van belang bij de bepaling wie we als partner zien. Conform de AWIR is een partner degene met wie je bent getrouwd of degene met wie je een geregistreerd partnerschap bent aangegaan.

Als je niet met deze persoon samenwoont, wordt hij/zij toch als partner gezien, tenzij:

je gescheiden leeft in afwachting van de beëindiging van het huwelijk of het geregistreerd partnerschap
je bewust gescheiden leeft, geen gezamenlijke financiële huishouding hebt en het gescheiden leven niet noodgedwongen is (door bijvoorbeeld werk in het buitenland of een opname in een ziekenhuis of inrichting).
Verder wordt als partner gezien:

de persoon die volgens de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) met jou op hetzelfde adres woont én
- die jij - over het jaar waarvoor een aanvraag wordt gedaan bij de IB-Groep - als fiscaal partner hebt opgegeven bij je belastingaangifte. Of die bij zijn of haar aangifte jou als fiscaal partner heeft opgegeven, of
- waarmee je een samenlevingscontract hebt afgesloten bij een notaris, of
- met wie je samen een kind hebt gekregen, of
- waarvan jij een kind hebt erkend of die een kind van jou heeft erkend, of
- ook al in het voorgaande aanvraagjaar als partner meetelde voor de Huurtoeslag, de Zorgtoeslag, de Kinderopvangtoeslag of een regeling van de IB-Groep, of
- die meetelt als partner in je pensioenregeling, of
- met wie je samen een hypotheek hebt afgesloten voor je huis.
de meerderjarige persoon die volgens de GBA met jou op hetzelfde adres woont en met wie je gedurende meer dan zes maanden in een gezamenlijke huishouding leeft, tenzij dit je ouder of je kind is. Broers of zussen tellen alleen mee als partner als de ouder niet op hetzelfde adres woont.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116236122
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat heb ik laatst opgezocht, momentje.

[..]

mm, geen gba hier...Ik moet er binnenkort maar eens een belletje aan wagen..maar thanks! :)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:43:59 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116236233
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

'een bulte' zou het helemaal afmaken ;)
Naais! :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:51:37 #13
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_116236501
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Back to basics geneeskunde, gaat heel leerzaam worden!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_116236882
Die ov chipkaart is echt hilarisch. Ben mijne kwijt. Kun je online melden dat je em kwijt bent, klinkt handig. Vul je adres etc in, heb je ook je 16 cijferige kaartnummer nodig.. Hallo, ik ben em kwijt! En raar genoeg weet ik dat nummer net niet uit mn hoofd... logica..
pi_116236929
Wat gaaf Sjaapje! Een kennis van een kennis werkt momenteel in een centraal Afrikaans dorpje als arts. Wat zij daar allemaal tegenkomt, maak je in Nederland ws in 10 jaar nog niet mee.
pi_116237625
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:03 schreef the85mc het volgende:
Die ov chipkaart is echt hilarisch. Ben mijne kwijt. Kun je online melden dat je em kwijt bent, klinkt handig. Vul je adres etc in, heb je ook je 16 cijferige kaartnummer nodig.. Hallo, ik ben em kwijt! En raar genoeg weet ik dat nummer net niet uit mn hoofd... logica..
Oh, wat stom! :D Misschien nog ergens in je mail terug te vinden?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116237656
Wat gaaf Sjaap! Een vriendin van mij heeft een co-schap gelopen in Malawi. Die heeft daar ook zoveel van geleerd.

En salades :9 had courgettesoep gemaakt voor lunch, ook heerlijk met dit weer :')
Be someone that makes you happy
pi_116237666
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:55 schreef the85mc het volgende:
Tuurlijk heb ik wel eens mindere momenten... En als ik er zelf niks aan kan veranderen ga ik me er niet druk om maken.
En als ik me nog niet beter voel, zet ik muziek even hard aan, of ik ga helemaal los met sporten (of soms keihard uitgaan..) Daarna voel ik me altijd weer beter, maar een dag sjaggo, nee dat ben ik nooit. Je moet wel een beetje om je problemen kunnen lachen
Zo, dat klinkt als iemand die nooit een echt probleem heeft gehad! En ja, ik heb ook zo'n bui (8> . Meestal ben ik degene die oplossingsgericht denkt (mijn meneer zegt altijd: "Jij hebt gewoon teveel mannelijke hormonen!"), maar soms drukken bepaalde zaken een stempel op je bestaan en is er geen mogelijkheid om dat licht op te vatten. Of is er gewoon geen oplossing.
pi_116237715
Kan een van de slank dames die op kantoor werkt (Per?) mij kledingadvies geven? Ik weet niet zo goed wat ik aan moet naar m'n stage.. Geen spijkerbroek snap ik wel.. Maar denk ook niet dat ik in MadMan pakjes wordt verwacht of wel?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:23:19 #20
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_116237722
Ik heb tips nodig :Y) Wil graag van het overtollige vet en huid af wat ik heb door een lichaam dat niet volledig anatomisch correct is, maar ik eet niet genoeg, en heb ook weinig trek helaas.

O Ontbijt : Yoghurt met appel en walnoot
• T Tussendoortje : Appel en handje amandelen
• L Lunch: 2 boterhammen (roggebrood) met biologisch kokosbrood
• D Diner : Nog niks
• S Sport: Halfuur fitness
pi_116237765
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:51 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Back to basics geneeskunde, gaat heel leerzaam worden!
Z-A is toch vrij modern?
pi_116237775
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:23 schreef Probability het volgende:
Kan een van de slank dames die op kantoor werkt (Per?) mij kledingadvies geven? Ik weet niet zo goed wat ik aan moet naar m'n stage.. Geen spijkerbroek snap ik wel.. Maar denk ook niet dat ik in MadMan pakjes wordt verwacht of wel?
Waar ga je stage lopen? Ik kan op mijn kantoor wel een nette spijkerbroek aan.
pi_116237791
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:23 schreef Probability het volgende:
Dat hangt nogal van de cultuur van het bedrijf af.
Ik ga niet in korte broek naar mn werk, maar verder boeit het niet zo.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116237796
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:24 schreef LieLie het volgende:

[..]

Waar ga je stage lopen? Ik kan op mijn kantoor wel een nette spijkerbroek aan.
PM! Hmm ik heb lichtblauwe en lichtgele.. Heb wel chino's.. Donkerblauw, bruinig, lichtblauw.
pi_116237840
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:23 schreef Brannagh het volgende:
Ik heb tips nodig :Y) Wil graag van het overtollige vet en huid af wat ik heb door een lichaam dat niet volledig anatomisch correct is, maar ik eet niet genoeg, en heb ook weinig trek helaas.

O Ontbijt : Yoghurt met appel en walnoot
• T Tussendoortje : Appel en handje amandelen
• L Lunch: 2 boterhammen (roggebrood) met biologisch kokosbrood
• D Diner : Nog niks
• S Sport: Halfuur fitness
Van je huid af? Dat lijkt me lastig. In ieder geval zou ik normaal avondeten, met veel groenten erbij. Je lijstje ziet er nu nog vrij karig uit, maar ik weet niet hoe lang/zwaar/mannelijk/vrouwelijk je bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')