Tja wat ik me afvraag, is er dan nog zoiets als verworven recht.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:10 schreef boegschroef het volgende:
Eigenlijk is je vraag niet goed, het is geen 'nieuw' contract of wijziging van een contract. Je werkgever komt aan met een contract voor het gebruik van een auto van de zaak.
Bij een wijziging heb je wat meer recht van spreken dan zonder contract. Wettelijk gezien kan de werkgever je elk moment eisen de auto op het werk te laten staan. Je hebt immers geen contract.
Ik rij 3 keer per jaar minimaal naar engeland, paar keer naar duitsland. Om het weekeinde naar belgie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:27 schreef jroz het volgende:
Rij je elke week op en neer van Maastricht naar Groningen ofzo? En dan nog een verre autovakantie in de zomer erbij.
20K prive is echt gigantisch veel.
staat dat zonder restricties op papier?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:30 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Maar dat is de vraag niet, er is me ooit een auto aangeboden waarin ik ook prive mocht rijden zonder restricties, nu komen die er opeens wel. Ik betaal er wel gewoon bijtelling voor.
Dat is tussen jou en de fiscus, het bedrijf krijgt daar niets van.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:30 schreef Bill_E het volgende:
Ik betaal er wel gewoon bijtelling voor.
Dat is dus inderdaad erg veel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:30 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik rij 3 keer per jaar minimaal naar engeland, paar keer naar duitsland. Om het weekeinde naar belgie.
Misschien is mijn schatting van 20K wat hoog. Dat zal neerkomen op gemiddeld zo'n 380 km per week. Maar in iedergeval ga ik over de 10K heen. Minimaal 5K teveel.
Die bijtelling heeft niets met de werkgever te maken. Die ziet daar niets van.quote:Maar dat is de vraag niet, er is me ooit een auto aangeboden waarin ik ook prive mocht rijden zonder restricties, nu komen die er opeens wel. Ik betaal er wel gewoon bijtelling voor.
dat zal vermoedelijk een van de kosten posten zijn waarom de werkgever dit invoert.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:53 schreef Stefan het volgende:
Hoe zit t met je tankpas, kun je die ook prive gebruiken? Had ik wel destijds.
Ik vermoed dat het erom gaat dat je vrouw niet alleen met de auto weg mag. Als je wilt weten wat je rechten zijn, moet je eerst in je arbeidscontract kijken. Als daar niets in vastgelegd is, dan kan je het misschien winnen (weet ik niet). Maar het wordt dan wel gecompliceerd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:51 schreef Bill_E het volgende:
knip
Maar goed. De vraag wederom is niet waarom en of het veel is maar wat mijn rechten zijn.
Ook baal ik ervan dat er niemand anders meer in de wagen mag rijden dan ikzelf. Ik kan dus niet naar een feestje heen rijden en mijn vrouw terug.
Binnen de beneluxquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:53 schreef Stefan het volgende:
Hoe zit t met je tankpas, kun je die ook prive gebruiken? Had ik wel destijds.
Dit is het zoveelste gezeik hier op het werk. Soms ben je dat beu.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:55 schreef noutie het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het erom gaat dat je vrouw niet alleen met de auto weg mag. Als je wilt weten wat je rechten zijn, moet je eerst in je arbeidscontract kijken. Als daar niets in vastgelegd is, dan kan je het misschien winnen (weet ik niet). Maar het wordt dan wel gecompliceerd.
Wat is de baan je waard? Kms beperken moet toch mogelijk zijn? Of een auto ernaast kopen.
Begrijp je het standpunt van je werkgever? Of vind je dat ze niet moeten zeuren over die prive kms?
Wat staat er op papier? of is het mondeling toegezegd? over prive gebruik 2 jaar geledenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:51 schreef Bill_E het volgende:
bla blabla
bla lba is maar wat mijn rechten zijn.
bla bla
Modeling iddquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:57 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
Wat staat er op papier? of is het mondeling toegezegd? over prive gebruik 2 jaar geleden
20.000 aan benzine die de werkgever moet ophoesten is best wel veelquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |