Tja wat ik me afvraag, is er dan nog zoiets als verworven recht.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:10 schreef boegschroef het volgende:
Eigenlijk is je vraag niet goed, het is geen 'nieuw' contract of wijziging van een contract. Je werkgever komt aan met een contract voor het gebruik van een auto van de zaak.
Bij een wijziging heb je wat meer recht van spreken dan zonder contract. Wettelijk gezien kan de werkgever je elk moment eisen de auto op het werk te laten staan. Je hebt immers geen contract.
Ik rij 3 keer per jaar minimaal naar engeland, paar keer naar duitsland. Om het weekeinde naar belgie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:27 schreef jroz het volgende:
Rij je elke week op en neer van Maastricht naar Groningen ofzo? En dan nog een verre autovakantie in de zomer erbij.
20K prive is echt gigantisch veel.
staat dat zonder restricties op papier?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:30 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Maar dat is de vraag niet, er is me ooit een auto aangeboden waarin ik ook prive mocht rijden zonder restricties, nu komen die er opeens wel. Ik betaal er wel gewoon bijtelling voor.
Dat is tussen jou en de fiscus, het bedrijf krijgt daar niets van.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:30 schreef Bill_E het volgende:
Ik betaal er wel gewoon bijtelling voor.
Dat is dus inderdaad erg veel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:30 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik rij 3 keer per jaar minimaal naar engeland, paar keer naar duitsland. Om het weekeinde naar belgie.
Misschien is mijn schatting van 20K wat hoog. Dat zal neerkomen op gemiddeld zo'n 380 km per week. Maar in iedergeval ga ik over de 10K heen. Minimaal 5K teveel.
Die bijtelling heeft niets met de werkgever te maken. Die ziet daar niets van.quote:Maar dat is de vraag niet, er is me ooit een auto aangeboden waarin ik ook prive mocht rijden zonder restricties, nu komen die er opeens wel. Ik betaal er wel gewoon bijtelling voor.
dat zal vermoedelijk een van de kosten posten zijn waarom de werkgever dit invoert.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:53 schreef Stefan het volgende:
Hoe zit t met je tankpas, kun je die ook prive gebruiken? Had ik wel destijds.
Ik vermoed dat het erom gaat dat je vrouw niet alleen met de auto weg mag. Als je wilt weten wat je rechten zijn, moet je eerst in je arbeidscontract kijken. Als daar niets in vastgelegd is, dan kan je het misschien winnen (weet ik niet). Maar het wordt dan wel gecompliceerd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:51 schreef Bill_E het volgende:
knip
Maar goed. De vraag wederom is niet waarom en of het veel is maar wat mijn rechten zijn.
Ook baal ik ervan dat er niemand anders meer in de wagen mag rijden dan ikzelf. Ik kan dus niet naar een feestje heen rijden en mijn vrouw terug.
Binnen de beneluxquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:53 schreef Stefan het volgende:
Hoe zit t met je tankpas, kun je die ook prive gebruiken? Had ik wel destijds.
Dit is het zoveelste gezeik hier op het werk. Soms ben je dat beu.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:55 schreef noutie het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het erom gaat dat je vrouw niet alleen met de auto weg mag. Als je wilt weten wat je rechten zijn, moet je eerst in je arbeidscontract kijken. Als daar niets in vastgelegd is, dan kan je het misschien winnen (weet ik niet). Maar het wordt dan wel gecompliceerd.
Wat is de baan je waard? Kms beperken moet toch mogelijk zijn? Of een auto ernaast kopen.
Begrijp je het standpunt van je werkgever? Of vind je dat ze niet moeten zeuren over die prive kms?
Wat staat er op papier? of is het mondeling toegezegd? over prive gebruik 2 jaar geledenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:51 schreef Bill_E het volgende:
bla blabla
bla lba is maar wat mijn rechten zijn.
bla bla
Modeling iddquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:57 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
Wat staat er op papier? of is het mondeling toegezegd? over prive gebruik 2 jaar geleden
20.000 aan benzine die de werkgever moet ophoesten is best wel veelquote:
Ben ik het mee eens, daarom was ik wel bereid een vergoeding te betalen. Maar helaas is dat geen optie..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
20.000 aan benzine die de werkgever moet ophoesten is best wel veel
Ik had een tankpas voor Nederland, kon er onbeperkt mee tanken, naar Parijs was tanken aan de grens bv.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:59 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens, daarom was ik wel bereid een vergoeding te betalen. Maar helaas is dat geen optie..
Bijtelling en partner hebben net zoveel met elkaar te maken als wortels en steenkoolquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:59 schreef Stefan het volgende:
Maar als bijtelling betaalt mag je partner er toch ook inrijden? Als je naar Frankrijk gaat kun je toch niet alleen rijden?
Maar als je prive mag rijden kun je dan verbieden dan je partner erin rijdt?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:00 schreef noutie het volgende:
[..]
Bijtelling en partner hebben net zoveel met elkaar te maken als wortels en steenkool
jazeker, bij mijn werkgever is het van toepassing als je niet getrouwd bent of relatie korter dan 3 jaar dan mag de partner er niet in rijden. (van de leasemaatschappij mag iedereen, maar van de werkgever niet)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar als je prive mag rijden kun je dan verbieden dan je partner erin rijdt?
Maar daarom hoeft een werkgever geen onbeperkt privegebruik toe te staan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:51 schreef Bill_E het volgende:
Ik weet dat de bijtelling niet naar mijn werkgever gaat, maar de belastingdienst maakt geen onderscheid in dit soort zaken. Dus een contract wat onbeperkt is betaald even veel bijtelling als een beperking.
Dat mag ik officieel ook niet. Alleen staat het bij ons er in maar wordt er niet op gecontroleerd. Sterker nog, men weet dat het wel gebeurt. Het gaat om het feit dat ze er iets mee kunnen doen in geval het de spuigaten uitloopt.quote:Maar goed. De vraag wederom is niet waarom en of het veel is maar wat mijn rechten zijn.
Ook baal ik ervan dat er niemand anders meer in de wagen mag rijden dan ikzelf. Ik kan dus niet naar een feestje heen rijden en mijn vrouw terug.
Bijtelling is een fiscale regeling en daar ziet de werkgever niets van. Dus maakt niet uit of je nu wel of geen bijtelling betaald.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:59 schreef Stefan het volgende:
Maar als bijtelling betaalt mag je partner er toch ook inrijden? Als je naar Frankrijk gaat kun je toch niet alleen rijden?
Ja, waarom niet? De werkgever betaald die auto, dus mag ook bepalen wie er in mag rijden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar als je prive mag rijden kun je dan verbieden dan je partner erin rijdt?
Ja, natuurlijk kan dat. De verzekering is dat simpelweg alleen geldig voor 1 persoon.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar als je prive mag rijden kun je dan verbieden dan je partner erin rijdt?
Tja, handig voor mij is dat mijn contract 9 jaar geleden is opgesteld om een andere functie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:01 schreef Stefan het volgende:
Maar een auto van de zaak staat toch ook in je contract bij secundaire arbeidsvoorwaarden?
Had ik ook. Maar auto was gekoppeld aan de functie. Toen de werkgever de functie wilde veranderen kreeg ik de mededeling dat de auto ook zou worden ingenomen. Nooit gebeurt overigens.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:05 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Tja, handig voor mij is dat mijn contract 9 jaar geleden is opgesteld om een andere functie.
Bij een nieuwe functie is mijn contract hetzelfde gebleven. Dat vind ik geen probleem. Salaris en auto van de zaak zijn er wel beter op geworden. Eerst reed ik een bedrijfswagen alleen zakelijk, deze was dan ook ingericht.
De auto is als het goed is minimaal WA-verzekerd. In NL gaat dat per voertuig, niet per persoon. Het kan wel zijn dat je schade aan de leaseauto moet betalen omdat je je niet aan de afspraken hebt gehouden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk kan dat. De verzekering is dat simpelweg alleen geldig voor 1 persoon.
Wellicht kan je een eigen (dubbele!) verzekering afsluiten, dan kan je werkgever wel klagen maar is het in ieder geval gedekt bij schade.
Je mag straks toch niet meer 20k per jaar prive rijden, dus dat moet je ook gaan oplossenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:06 schreef Bill_E het volgende:
Mja dan ben ik wel altijd duurder uit.
dat is nu ook juist het hele probleem van je werkgever, omdat je zo belachelijk veel rijdt lopen zijn kosten ook de spuigaten uit.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:06 schreef Bill_E het volgende:
Mja dan ben ik wel altijd duurder uit.
Daarom probeer ik onder het contract uit te komenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je mag straks toch niet meer 20k per jaar prive rijden, dus dat moet je ook gaan oplossen
Zijn probleem niet de mijne, ik zie het als een aanvulling op mijn loon..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:09 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
dat is nu ook juist het hele probleem van je werkgever, omdat je zo belachelijk veel rijdt lopen zijn kosten ook de spuigaten uit.
Ik denk dat je blij mag zijn dat je 40k op kosten van de baas, want auto en bezine, hebt kunnen rijdenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:09 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Daarom probeer ik onder het contract uit te komen
Dat zie ik toch anders. De werkgever wil het contract eenzijdig aanpassen en de jurist die het antwoord geeft, geeft aan dat dit niet zomaar mag, tenzij hij een zwaarwegende bedrijfseconomische redenen kan aanvoeren.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:24 schreef rood_wit_blauw het volgende:
naar mijn mening is de link van Blue-eyes niet van toepassing, dit gaat over beperking in KM's niet over betalen (afkopen) van lease contract bij verlaten van werkgever. Wat er wel uitgehaald kan worden is dat dit misschien via de OR moet gebeuren.
Oh, de WA-verzekering zal best uitkeren, maar zal dat daarna ook gewoon verhalen. Net als bij een dronken bestuurder of bestuurder zonder geldig rijbewijs. Je mag er niet in rijden, dan betaal je zelf de schade.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:08 schreef noutie het volgende:
[..]
De auto is als het goed is minimaal WA-verzekerd. In NL gaat dat per voertuig, niet per persoon. Het kan wel zijn dat je schade aan de leaseauto moet betalen omdat je je niet aan de afspraken hebt gehouden.
Maar wat heb je nu in je arbeidsvoorwaarde staan? Staat er iets in over de auto?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:05 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Tja, handig voor mij is dat mijn contract 9 jaar geleden is opgesteld om een andere functie.
Bij een nieuwe functie is mijn contract hetzelfde gebleven. Dat vind ik geen probleem. Salaris en auto van de zaak zijn er wel beter op geworden. Eerst reed ik een bedrijfswagen alleen zakelijk, deze was dan ook ingericht.
Juist die bedrijfseconomische reden heeft hij, het beperken van benzine/onderhoudskosten van de leasewagens. (afkopen leasecontract was dit niet, omdat de leasewagen onderdeel was van het arbeidscontract en dit als een soort boete clausule gezien kon worden) Beperking van aantal prive km's zie ik niet als boete bij vertrek. (dat is per direct zichtbaar bij gebruik)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:27 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Dat zie ik toch anders. De werkgever wil het contract eenzijdig aanpassen en de jurist die het antwoord geeft, geeft aan dat dit niet zomaar mag, tenzij hij een zwaarwegende bedrijfseconomische redenen kan aanvoeren.
Maar is het beperken van de kosten om bedrijfseconomische redenen nodig, dat zal de werkgever moeten aantonen. Als het bedrijf financieel gezond is dan is die reden er niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:36 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
Juist die bedrijfseconomische reden heeft hij, het beperken van benzine/onderhoudskosten van de leasewagens. (afkopen leasecontract was dit niet, omdat de leasewagen onderdeel was van het arbeidscontract en dit als een soort boete clausule gezien kon worden) Beperking van aantal prive km's zie ik niet als boete bij vertrek. (dat is per direct zichtbaar bij gebruik)
Als werkgever zou ik in dit verhaal ook nog de andere reden oppakken:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:27 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Dat zie ik toch anders. De werkgever wil het contract eenzijdig aanpassen en de jurist die het antwoord geeft, geeft aan dat dit niet zomaar mag, tenzij hij een zwaarwegende bedrijfseconomische redenen kan aanvoeren.
Er is nog een ander verschil. Als iedereen dat contract getekend heeft op TS na, dan is er ook zoiets als gebruikelijk zijn. Werkgever zal dan kunnen beroepen dat er een fout gemaakt is in verleden en dat ST alsnog dient te tekenen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:39 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Maar is het beperken van de kosten om bedrijfseconomische redenen nodig, dat zal de werkgever moeten aantonen. Als het bedrijf financieel gezond is dan is die reden er niet.
Om nog maar niet te spreken van het excessief prive gebruik door de fiscus. Die kunnen dan ook naheffen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:39 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Als werkgever zou ik in dit verhaal ook nog de andere reden oppakken:
"Hierop zijn uitzonderingen mogelijk, zoals onvoorziene omstandigheden of (in het arbeidsrecht) als dat in redelijkheid van u als "goed werknemer" mag worden verlangd"
Je mag als werkgever best van een goede werknemer verlangen dat hij niet teveel gebruik maakt van de prive kilometers. soort van "fair use policy".
Heb je hier juridisch bewijs van? Het lijkt me namelijk erg vreemd dat dit zomaar zou kunnen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Er is nog een ander verschil. Als iedereen dat contract getekend heeft op TS na, dan is er ook zoiets als gebruikelijk zijn. Werkgever zal dan kunnen beroepen dat er een fout gemaakt is in verleden en dat ST alsnog dient te tekenen.
Dat indien nodig ik een auto van de zaak krijg.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:33 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Maar wat heb je nu in je arbeidsvoorwaarde staan? Staat er iets in over de auto?
Iedereen, maar de meeste hebben er ook moeite mee.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:37 schreef sanger het volgende:
Nog extra vraag. Ben jij de enige die nu een additioneel contract moet tekenen? Of moet iedereen dat? Of heeft iedereen dat al behalve jij.
Niet bij de hand. Is wel wat juri over te vinden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:49 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Heb je hier juridisch bewijs van? Het lijkt me namelijk erg vreemd dat dit zomaar zou kunnen.
Dat vind ik anders helemaal niet logisch. Secondaire arbeidsvoorwaarden kunnen per werknemer verschillen, dat is bij ons in het bedrijf ook zo. Het zou toch van de zotte zijn dat de werkgever die zomaar kan aanpassen omdat het merendeel van de andere medewerkers andere secondaire arbeidsvoorwaarden heeft?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet bij de hand. Is wel wat juri over te vinden.
Daarnaast is het ook logisch. Als een werkgever dit ooit per ongeluk vergeet zou hij nooit meer kunnen verlangen dat dit alsnog gedaan wordt. Als de werkgever kan aantonen dat het binnen de organisatie gebruikelijk is om dit te tekenen kunnen ze dit ook van de werknemer waar het vergeten is eisen, waarom zou de werknemer namelijk anders als gebruikelijk behandeld moeten worden?
Je hoeft als bedrijf niet eerst bijna failliet te gaan om bedrijfseconomische redenen te gebruiken. Dit is een prima bedrijfseconomische grond. ook bij een financieel gezond bedrijfquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:39 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Maar is het beperken van de kosten om bedrijfseconomische redenen nodig, dat zal de werkgever moeten aantonen. Als het bedrijf financieel gezond is dan is die reden er niet.
Dus je hebt kans dat als je niet tekent dat ze je functie gaan aanpassen dat je er geen een meer nodig hebtquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:52 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat indien nodig ik een auto van de zaak krijg.
quote:3. Werkgevers die privé-kilometers willen doorberekenen
Sommige werkgevers stellen een maximum aan het aantal toegestane privékilometers. Wij vinden dat pas redelijk als uw privékilometers echt zwaar boven gemiddeld zijn. (15.000+ kilometer). Let daarop bij het accepteren van uw autoregeling.
quote:5. Wie mag in de auto rijden
Let op dat de autoregeling geen beperkingen oplegt wie er in de auto mogen rijden. Sommige ondernemingen leggen vast dat uitsluitend de partner en thuiswonende kinderen (minimaal 23 jaar) de auto mogen gebruiken. Dit beperkt de vrijheid en bijvoorbeeld de gelegenheid om u door de buurman in uw auto naar Schiphol te laten brengen. Uiteraard moet u hier zorgvuldig mee omgaan, zoals u ook met uw eigen auto zou doen.
Ja, dit soort zaken zijn inderdaad heel normaal en logisch. Maar TS heeft helemaal geen afspraken gemaakt met zijn werkgever over het (prive)gebruik van de leaseauto, dus waarom zouden deze punten nu opeens wel voor hem van toepassing worden?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:08 schreef rood_wit_blauw het volgende:
van leaseadviseur.nl (ik ken de website verder niet) Wat daar uitgeschreven staat klinkt allemaal heel redelijk / vrij normaal voor een leasewagen contract.
[..]
[..]
Omdat TS helemaal niets op papier heeft staan met betrekking tot leasewagen. Werkgever kan dus ook zeggen, lever maar in. Dan heeft TS niets... Dus waarom niet gewoon proberen de gulden middenweg te vinden...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:16 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Ja, dit soort zaken zijn inderdaad heel normaal en logisch. Maar TS heeft helemaal geen afspraken gemaakt met zijn werkgever over het (prive)gebruik van de leaseauto, dus waarom zouden deze punten nu opeens wel voor hem van toepassing worden?
Een lease auto is niet per definitie een secundaire arbeidsvoorwaardequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:57 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Dat vind ik anders helemaal niet logisch. Secondaire arbeidsvoorwaarden kunnen per werknemer verschillen, dat is bij ons in het bedrijf ook zo. Het zou toch van de zotte zijn dat de werkgever die zomaar kan aanpassen omdat het merendeel van de andere medewerkers andere secondaire arbeidsvoorwaarden heeft?
En de werknemer. Want het gaat niet volledig van de bijtelling af, het verschil is alleen de loonbelasting die je anders verschuldigd zou zijn (zogenaamde taxshield).quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:20 schreef NiGeLaToR het volgende:
Werkgever kan beter eigen bijdrage vragen, dat gaat nml eerst van je bijtelling af. Netto kost het je weinig, maar bruto levert het je baas wel meer op. Zouden meer werkgevers moeten doen, enige gedupeerde is de belastingdienst.
Ik heb nog nooit gehoord dat een leaseauto geen secundaire arbeidsvoorwaarde is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Een lease auto is niet per definitie een secundaire arbeidsvoorwaarde![]()
Daarnaast zit het verschil hem vaak in de categorie auto, en niet in de hoeveelheid prive kilometers die men mag maken.
Bij onsis dat zo. Alleen auto als je hem nodig hebt, zo niet dan wordt hij ingenomenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:05 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat een leaseauto geen secundaire arbeidsvoorwaarde is.
Dan heb je het ook verkeerd begrepen. Ik had het over de situatie dat iedereen een standaardcontract tekent (lease reglement bijvoorbeeld, welke deel uitmaakt van de leaseovereenkomst tussen werkgever en werknemer) en dit per ongeluk in 1 specifieke situatie vergeten wordt. Als de werkgever aannemelijk kan maken dat het standaard is dat die overeenkomst getekend wordt (bv door alle andere leaserijders) kan deze dit ook van de werknemer verlangen waarbij het vergeten is. Er is dan namelijk overduidelijk sprake van een fout.quote:Maar wat dan ook, wat je hier zegt beantwoord niet mijn vraag over jouw stelling dat een werkgever zomaar je contract zou mogen wijzigen omdat deze afwijkt van (de meerderheid van) je collega's.
Ik had een werknemer met precies dezelfde afspraken als jij, geen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:06 schreef Bill_E het volgende:
Mja dan ben ik wel altijd duurder uit.
Dus als de werkgever wil dat je wat tekent en je weigert krijg je gewoon een deskfunctiequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Bij onsis dat zo. Alleen auto als je hem nodig hebt, zo niet dan wordt hij ingenomen
Nee, je krijgt pas een auto als het getekend is. In de arbeidsvoorwaarden is nergens opgenomen dat je een auto krijgtquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dus als de werkgever wil dat je wat tekent en je weigert krijg je gewoon een deskfunctie
Kan ook, dat je anders zelf voor een auto moet zorgen, en als je je werk niet meer kunt doen is dat jouw probleemquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, je krijgt pas een auto als het getekend is. In de arbeidsvoorwaarden is nergens opgenomen dat je een auto krijgt
quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:39 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik had een werknemer met precies dezelfde afspraken als jij, geen.
Heeft me duizenden euro 's aan benzine en vergoedingen voor extra gereden km's aan de leasemaatschappij gekost. Als ze er nog gewerkt had en dat contract niet had willen tekenen had ik haar die auto in laten leveren en haar in een zesdehands 107 gezet.
Ik zou een eigen auto overwegen met je "dan ben ik veel duurder uit".
Je baas faciliteert je werkauto, niet je gezinswagen.
Zou het? Mijn werknemers hebben een job waarvoor ze echt een auto moeten hebben. Als ik die auto niet regel heb ik een probleem. Maar goed dat is bijna nergens zo.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
Kan ook, dat je anders zelf voor een auto moet zorgen, en als je je werk niet meer kunt doen is dat jouw probleem
Ja lach maar. Ik denk dat je baas precies zo denktquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:47 schreef Bill_E het volgende:
[..]Maargoed, in mijn functie & branche is een auto ook een secundaire arbeidsvoorwaarde. Een stukje aanvulling op mijn loon. En leaseauto's op benzine ????
Ik heb mijn auto iedere dag nodig voor het werk. En het is dan ook al een wagen van 5 jaar oud.. ( koop wagens hier ) met bijna 200.000 op de teller.... Zoals ik al zei, een auto van de zaak is ook een stukje aanvulling op mijn salaris. Niet alleen een noodzaak, sommige werkgevers begrijpen het niet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:49 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja lach maar. Ik denk dat je baas precies zo denkt
Iedere dag in een zesdehands 107. Heb je een beetje lengte?quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:51 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik heb mijn auto iedere dag nodig voor het werk. En het is dan ook al een wagen van 5 jaar oud.. ( koop wagens hier ) met bijna 200.000 op de teller.... Zoals ik al zei, een auto van de zaak is ook een stukje aanvulling op mijn salaris. Niet alleen een noodzaak, sommige werkgevers begrijpen het niet.
Vandaag gesprek gehad met een collega, die bijna gedwongen was om te tekenen, maar er gewoon voor uitkomt dat hij de regels aan zijn laars lapt.
Daarom zijn ze werkGEVERquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zou het? Mijn werknemers hebben een job waarvoor ze echt een auto moeten hebben. Als ik die auto niet regel heb ik een probleem. Maar goed dat is bijna nergens zo.
Ik zou dat weigeren. Veel te gevaarlijk op de snelweg.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:53 schreef lezzer het volgende:
[..]
Iedere dag in een zesdehands 107. Heb je een beetje lengte?
Precies. Ik klaag ook niet (daarover)quote:
Zullen we het er op houden dat ik weet wat ik doe?quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:54 schreef Stefan het volgende:
Maar een leaseauto op bezine? Weet je zeker dat t geen diesel is?
Oh? Gewoon door de keuring gekomen hoor, er rijden er duizenden vanquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:53 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik zou dat weigeren. Veel te gevaarlijk op de snelweg.
Bij veel werknemers is t een secundaire arbeidsvoorwaarde en mag je een auto uitzoeken en priverijden, dan zou ik m ook op mn gezin afstemmen. En als je dan ook nog de benzinepas gratis mag gebruiken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
Precies. Ik klaag ook niet (daarover)
Wat ik wel zie gebeuren is dat er werknemers zijn die de keuze van hun bedrijfsauto af laten hangen van of er vier kleuters in passen in plaats van of de auto geschikt is voor het werk dat ze doen.
Dat zie ik bij TS ook een beetje. Klagen over de condities terwijl hij 20k op kosten van de baas rijdt.
Vraag me af of je werkgever wel weet wat ie doetquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zullen we het er op houden dat ik weet wat ik doe?
Ik ben de werkgever, en niet iedereen rijdt als vertegenwoordiger of consultant van A naar B. Soms moet een auto aan andere voorwaarden voldoen dan "zo goedkoop mogelijk van a naar b".quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:02 schreef Stefan het volgende:
[..]
Vraag me af of je werkgever wel weet wat ie doet
Jahoor, bij ons grootste deel zelfsquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:47 schreef Bill_E het volgende:
[..]Maargoed, in mijn functie & branche is een auto ook een secundaire arbeidsvoorwaarde. Een stukje aanvulling op mijn loon. En leaseauto's op benzine ????
Hoezo begrijpen niet? Is het dan verplicht het als extra secundaire voorwaarden aan te bieden. Mag het dan niet alleen ter beschikking gesteld worden als het noodzakelijk is voor het werk?quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:51 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik heb mijn auto iedere dag nodig voor het werk. En het is dan ook al een wagen van 5 jaar oud.. ( koop wagens hier ) met bijna 200.000 op de teller.... Zoals ik al zei, een auto van de zaak is ook een stukje aanvulling op mijn salaris. Niet alleen een noodzaak, sommige werkgevers begrijpen het niet.
Bij ons wordt dat ook gedaan. De regels zijn alleen vastgelegd voor gevallen waar het uit de hand loopt.quote:Vandaag gesprek gehad met een collega, die bijna gedwongen was om te tekenen, maar er gewoon voor uitkomt dat hij de regels aan zijn laars lapt.
Niet verplicht, maar genoeg concurrenten doen het wel. Ook daar kan ik een baan vinden, kortom op deze manier wordt ik gemotiveerd om een andere bana te zoeken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo begrijpen niet? Is het dan verplicht het als extra secundaire voorwaarden aan te bieden. Mag het dan niet alleen ter beschikking gesteld worden als het noodzakelijk is voor het werk?
[..]
Bij ons wordt dat ook gedaan. De regels zijn alleen vastgelegd voor gevallen waar het uit de hand loopt.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:53 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik zou dat weigeren. Veel te gevaarlijk op de snelweg.
Dit zal echt branche specifiek zijn danquote:Op dinsdag 4 september 2012 17:10 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Niet verplicht, maar genoeg concurrenten doen het wel. Ook daar kan ik een baan vinden, kortom op deze manier wordt ik gemotiveerd om een andere bana te zoeken.
Tot je een keer een probleem hebt en de rechter erbij wordt geroepen. Dan sta je nergens.
Is het echt geen optie om zelf een auto aan te schaffen?quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:10 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Niet verplicht, maar genoeg concurrenten doen het wel. Ook daar kan ik een baan vinden, kortom op deze manier wordt ik gemotiveerd om een andere bana te zoeken.
Tot je een keer een probleem hebt en de rechter erbij wordt geroepen. Dan sta je nergens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |