abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116224504
Velen verkopen hun nieuwe telefoon die ze krijgen bij het verlengen van hun abonnement. Hoe zit het dan met de garantie op die telefoon? Wat heb ik nodig om die garantie te krijgen?

Veel verkopers zeggen geen bon te hebben, maar dat ik wel een kopie van het contract kan krijgen. Is dat voldoende?

[ Bericht 4% gewijzigd door p90 op 31-08-2012 10:46:19 (gaat om de NIEUWE telefoon) ]
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:45:10 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116224588
Als de telefoon 2 jaar oud is op dat moment (wat vaak het geval is bij het verlengen van een abonnement) heb je sowieso geen garantie meer, tenzij er een fabrikant is die meer dan 24 maanden garantie biedt, maar dat lijkt me sterk.
pi_116224660
Dank voor de reactie. Was vergeten te melden dat het om de verkoop van de nieuwe telefoon gaat, die ze krijgen bij het verlengen van het abonnement. Ze houden dus hun oude telefoon.

Enig idee hoe het dan zit?
pi_116224714
Nee, dat is niet genoeg. In ieder geval niet bij Hi.

Heb alles wat in mijn macht was gedaan om zonder een bonnetje mijn mobiel (die pas 1,5 maand oud was) terug te sturen. Ze hadden mijn gegevens gewoon in de computer, maar ze weigerden de telefoon aan te nemen voor reparatie als de bon niet aanwezig was.

Het gaat om een galaxy s2 trouwens, die afgelopen 12 maanden 3 keer stuk is gegaan waardoor ik de telefoon maar 6 maanden heb kunnen gebruiken.
pi_116224798
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:49 schreef Balal123 het volgende:
Nee, dat is niet genoeg. In ieder geval niet bij Hi.

Heb alles wat in mijn macht was gedaan om zonder een bonnetje mijn mobiel (die pas 1,5 maand oud was) terug te sturen. Ze hadden mijn gegevens gewoon in de computer, maar ze weigerden de telefoon aan te nemen voor reparatie als de bon niet aanwezig was.

Het gaat om een galaxy s2 trouwens, die afgelopen 12 maanden 3 keer stuk is gegaan waardoor ik de telefoon maar 6 maanden heb kunnen gebruiken.
Je hebt een datum van aankoop nodig met daarbij het imei nummer van je telefoon. Als je dat hebt is het genoeg. Probleem is vaak dat winkels moeilijk doen en het is lastig om hier tegenin te gaan. Dus in dat geval:

Neem contact op met de fabrikant (hoe staat altijd op hun website) en regel het zelf. De SII zou bijvoorbeeld nog gewoon garantie moeten hebben omdat het product nog geen 1.5 jaar op de markt is..
pi_116224829
Het is onzin dat je geen bon krijgt bij de verlenging van een abonnement.
Zelfs webwinkels geven een factuur.

Enige probleem is dat het kan zijn dat de garantie niet overdraagbaar is maar dan kan je het nog wel via de fabrikant spelen.
pi_116224869
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:53 schreef Zweefvliegje het volgende:
Het is onzin dat je geen bon krijgt bij de verlenging van een abonnement.
Zelfs webwinkels geven een factuur.

Enige probleem is dat het kan zijn dat de garantie niet overdraagbaar is maar dan kan je het nog wel via de fabrikant spelen.
Onzin, garantie is wel overdraagbaar...

Edit: Alleen extra garantie/verzekeringen zijn niet overdraagbaar

[ Bericht 5% gewijzigd door RoBo87 op 31-08-2012 10:58:14 (extra info) ]
pi_116225072
Hartelijk dank. Quote van de Samsung website:

"Wanneer u contact opneemt met ons Service Team, verzoeken wij u het volledige modelnummer en serienummer van SAMSUNG, met de datum en plaats van aankoop, en een korte beschrijving van de fout/vraag bij de hand te houden."
http://www.samsung.com/nl(...)page=POLICY.WARRANTY

Dus: datum+plaats van aankoop, en serienummer. Dit is dus het enige wat ik nodig heb om de garantie te ontvangen?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:46:01 #10
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_116226670
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:59 schreef p90 het volgende:
Hartelijk dank. Quote van de Samsung website:

"Wanneer u contact opneemt met ons Service Team, verzoeken wij u het volledige modelnummer en serienummer van SAMSUNG, met de datum en plaats van aankoop, en een korte beschrijving van de fout/vraag bij de hand te houden."
http://www.samsung.com/nl(...)page=POLICY.WARRANTY

Dus: datum+plaats van aankoop, en serienummer. Dit is dus het enige wat ik nodig heb om de garantie te ontvangen?
Dit is het enige wat ik nodig had toen ik een s2 had gekocht 2e hands. Kocht de tel van iemand die hem gelijk na het abonnement verkocht aan mij.
Kreeg er wel een bon bij maar heb deze niet gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')