Volgens mij heb ik tijdens een concert nog nooit zoveel kippevel gehad.....
De terugreis naar huis was wat minder. Het bliksemde soms ergens niet en het water kwam met bakken tegelijk uit de hemel. 30km/u over de snelweg dan maar.
Wat vonden de andere 'ganers' er van?
Ik denk dat ik ook meer iemand ben bandjes in kleinere zalen wil zien. Die tent was kut
De nieuwe nummers vond ik wel ok trouwens
De nieuwe nummers. Poeh, wel errug wennen hoor. Er zaten er bij die ik meteen goed vond, maar anderen, die wat experimenteler klonken, die moet je denk ik leren luisteren.
Ik vond het geen slecht concert, maar ik had veel meer magie verwacht, en dat miste ik. In sommige nummers kwam het even, maar ik was niet betoverd. En dat vind ik jammer
quote:Oeh, mijn vriendinnetje Ine gaat vanavond met haar broer, die in een rolstoel zit. Die zal ook wel niks zien dan. Maar ja, je gaat toch vooral voor de muziek.....het schijnt trouwens aan de randen van het Goffertpark ook erg gezellig te zijn geweest met allemaal mensen die zonder kaartje daar lekker in het gras lagen te luisteren
Op 16 september 2000 02:09 schreef LHR het volgende:
Die tent had als enige nadeel dat als je klein bent, je niets of weinig zag. Daar heb ik met mijn bijna 2 meter geen last van, maar voor mij stond een meisje van 1.55 ofzo. Die heeft dus niets gezien.
[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice op 16-09-2000 15:45]
quote:Ja, dat klopt. Kleedje, wat kaarsen en een paar flessen wijn. Maarja, ik was toch blij dat ik binnen was en niet buiten..
het schijnt trouwens aan de randen van het Goffertpark ook erg gezellig te zijn geweest met allemaal mensen die zonder kaartje daar lekker in het gras lagen te luisteren
Over die magie gesproken Ulx, ik vond dat het bij de 'oude' nummers zeer zeker was. Vooral met een hypnotiserende lichtshow erbij. En als ze dan ook nog als een bezetene gingen jammen... Wow! Maar tijdens de nieuwe nummers viel het allemaal weer om. Da's wel het nadeel van een tour doen voordat de CD uit is: het publiek stond met een mond vol tanden.
quote:Op die plek hebben Ulx en ik ook gestaan en ik ben 1.58 meter dus misschien dat je mij bedoelt
Op 16 september 2000 02:09 schreef LHR het volgende:
Hmmm, ik stond acheraan bij de licht en geluidstafel. Daar was het wel gezellig hoor. Die tent had als enige nadeel dat als je klein bent, je niets of weinig zag. Daar heb ik met mijn bijna 2 meter geen last van, maar voor mij stond een meisje van 1.55 ofzo. Die heeft dus niets gezien.
quote:Nou, ik heb op de meeting foto's gezien hoe Ulx er ongeveer uit ziet, heb opgelet omdat ik wist dat hij ging, maar niet gezien. Maarja, er waren een paar mensen meer.
Op die plek hebben Ulx en ik ook gestaan en ik ben 1.58 meter dus misschien dat je mij bedoelt.
Wel shit dat je niet zoveel gezien hebt dan
Nadat mijn zaterdag verneukt is door uren wachten op treinen, en gezeik over kapotte bovenleidingen ( ), dan toch nog even mijn twee centjes.
Ik vond het een erg goed concert. Het geluid was werkelijk prachtig, vooral vergeleken bij Ahoy in 1998 (97?). Heel erg zuiver, niet te hard.
De nieuwe nummers konden me zeker wel bekoren. Ik las in de Q dat Thom Yorke de complete back-catalogue van Warp Records heeft aangekocht (Aphex Twin, Autechre etc.) en dat is in de nieuwe nummers zeker te horen. Voor mij in ieder geval een stevige en veelbelovende vooruitgang. Geen eendimensionale emotionaliteit meer maar abstractie, en dan toch (blijkbaar) voor het grote publiek. Dat is een kunstje wat maar weinigen kunnen.
Ik ben wel met Ulx eens dat 'de magie' ontbrak. Maar of dat aan Radiohead lag, of aan mijn eigen verwachtingen weet ik niet.
Maar ik heb hier nog niemand gehoord over Sigur-Ros. Wat vonden jullie daarvan? Ik vond het werkelijk prachtig. De gierende mensen (waaronder die Chris Zegers ) naast me konden hun bek niet houden over hoe belachelijk het was, maar ik vond het erg mooi. Zeker zo mooi als op de plaat, Agaetis Byrjun.
quote:OK, ik dan maar. Ik vond Sigur Ros zeker het aanhoren waard. Best wel grappig om te zien dat de zanger in zijn gitaar gaat staan schreeuwen en dat Thom dat een uurtje later ook doet. Die strijkstok gaf een leuk effect. De meeste nummers leken wel op elkaar; het wat hardere werk vond ik mooier. Misschien maar eens op zoek naar een CD-tje van ze.
Maar ik heb hier nog niemand gehoord over Sigur-Ros. Wat vonden jullie daarvan? Ik vond het werkelijk prachtig. De gierende mensen (waaronder die Chris Zegers) naast me konden hun bek niet houden over hoe belachelijk het was, maar ik vond het erg mooi. Zeker zo mooi als op de plaat, Agaetis Byrjun.
Oh, en ik hoorde Chris Zegers gisteren op de radio wel vertellen dat hij Sigur Ros mooi vond.
[Dit bericht is gewijzigd door LHR op 17-09-2000 16:02]
Ik vond het een erg goed concert, echt regelmatig kippenvel gehad en behoorlijk staan meezingen.
Het geluid was goed, maar ik vond vooral dat ze een geweldige lichtshow hadden.
De videowall vond ik alleen af en toe wel wat afleidend.
Wat ik wel raar vond is dat ik een stuk of 5/6 nummers niet kende, nooit van gehoord. En dat terwijl ik de nieuwe cd toch nog wel even snel behoorlijk beluisterd had van te voren..
quote:Eh... videowall?? Bedoel je misschien de projecties op die doeken helemaal achteraan? Want vrijdagavond was dat het enige namelijk. Niet dat ik het kon zien, want ik stond verder.
De videowall vond ik alleen af en toe wel wat afleidend.
Hebben jullie nog die posters met de aankondiging van het concert zien hangen? Daar stond op "CD OUT NOW!". En dat verbaasd me... "Maximum Radiohead" komt pas de 25e uit en "Kid A" de 2e van oktober.
Btw.. "maximum radiohead"?? Hoor ik nu voor het eerst..
quote:Ja, wist ik ook niet, maar Amazon heeft hem in de lijst staan. Geen idee wat het is.
Btw.. "maximum radiohead"?? Hoor ik nu voor het eerst..
Wat anders, maandag wordt het nieuwe album bij de VPRO op 3FM uitgezonden, maar 30 september en 7 oktober zendt Leidsekade Live het concert uit. Da's ook op 3FM, tussen 20 en 22 uur.
quote:Is dat niet de poster voor het album van Sigur Ros? Die heb ik namelijk van een lantaarnpal geript
Op 17 september 2000 17:06 schreef LHR het volgende:
Daar stond op "CD OUT NOW!". En dat verbaasd me... "Maximum Radiohead" komt pas de 25e uit en "Kid A" de 2e van oktober.
(Mooi ding overigens, ga ik even ophangen )
En dat van Chris Zegers, wanneer was dat op de radio? Ach het zal me gvd ook een rotzorg zijn hoe hij er over denkt. Maar de tegenstrijdigheid bevestigt alleen maar mijn oordeel over die gast.
quote:Oh... dat zou heel goed kunnen. Niet goed gekeken misschien.
Is dat niet de poster voor het album van Sigur Ros? Daar staat ook in koeieletters "Radiohead" op, als referentiepunt waarschijnlijk, maar het gaat over het album van Sigur Ros.
quote:Gisterenmiddag bij een 1 of andere eikel. Patrick Kicken ofzo? Wat een galbak is dat zeg.
En dat van Chris Zegers, wanneer was dat op de radio?
Die oscilloscoop was ook wel tof. Bij 1 nummer hadden ze 'em op een bass-synthesizer aangesloten. Maar dit was niet de projectie die we bedoelen hoor.
De recensist vond alleen de stem van Thom Yorke wat aan de mindere kant (verkoudheid?) en schreef het zonde te vinden dat een aantal nummers van The Bends gekrijst waren, ipv gezongen. Persoonlijk is dit me niet opgevallen eigenlijk; het hoorde er bij.
Het nieuwe geluid ansich is niet echt nieuw vind ik. Ik hoor in bepaalde nummers sterke echo's van jazzmuziek, de post-rock van Tortoise, en de inventieve ritme-structuren van de huidige experimentele elektronische muziek.
De plaat is ook veel orchestraler van opzet, wat me soms een beetje aan Spiritualized doet denken. Groots maar niet bombastisch.
Toch is dit geen punt van kritiek hoor, het heeft een sfeervolle plaat opgeleverd, die vooral veel belooft voor de toekomst van Radiohead.
[Dit bericht is gewijzigd door bogus op 19-09-2000 12:31]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |