Onzin, een private cloud is ook nog mogelijk. Tevens ben je net zo gehackt als er eenmaal iemand binnen is, cloud of geen cloud, dat maakt niks uit.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)cloud-computing.html
Een private cloud opzetten is niet zo geheel makkelijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:35 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Onzin, een private cloud is ook nog mogelijk. Tevens ben je net zo gehackt als er eenmaal iemand binnen is, cloud of geen cloud, dat maakt niks uit.
Als ik een Openstack cloud opzet achter een VPN, of al een basisfirewall met IP-tables zorg je al dat er niemand in kan behalve de gerechtmatigden. Dat is echt niet minder veilig of open. Het is idd wel zo dat veel bedrijven niet weten wat er uberhaupt met hun data gebeurd in zo'n cloud.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een private cloud opzetten is niet zo geheel makkelijk.
En een huidige cloud is leuk als je wil dat de USA diensten erbij kunnen.
Maar wat jij kan is in dit geval niet relevant, aangezien jij TS niet bent qua kennis zo te horen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:51 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Als ik een Openstack cloud opzet achter een VPN, of al een basisfirewall met IP-tables zorg je al dat er niemand in kan behalve de gerechtmatigden. Dat is echt niet minder veilig of open. Het is idd wel zo dat veel bedrijven niet weten wat er uberhaupt met hun data gebeurd in zo'n cloud.
Dat begrijp ik, maar daarom in een cloud nog niet direct een slechte oplossing voor TS.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar wat jij kan is in dit geval niet relevant, aangezien jij TS niet bent qua kennis zo te horen.
Niet bot bedoeld overigs.
Een "publieke" cloudoplossing zou ik persoonlijk nooit aanraden omdat je niet weet wie er precies mee kan kijken naar je documenten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:54 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar daarom in een cloud nog niet direct een slechte oplossing voor TS.
Momenteel werken we veel via Google docs, wat qua beveiliging dus niet veel voorsteld. Office 365 en Projectplace zien er geschikt uit, bedankt!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:25 schreef FredvZ het volgende:
Daar is van alles voor te verzinnen...
Office365
Projectplace
VPN + fileserver/NAS
VPN + Citrix omgeving
VPN + Virtual clients
Maar dat is allemaal afhankelijk van wat je nu hebt staan, hoe goed de beveiliging moet zijn en vooral wat het mag het kosten.
Ik denk niet dat er enig verschil is in beveiliging tussen Google Docs en Office 365. Zowieso kun je ervan uit gaan dat je data bij die diensten op servers terecht komt die in de VS staan en dan heeft dus de alphabet soup aan amerikaanse overheidsdiensten er toegang toe (en Safe Harbor is wat mij betreft een wassen neus). Het beste is nog steeds om zelf een VPN oplossing neer te zetten (of eventueel een consultancy club in te huren die dat voor je doet, als je zelf de kennis niet in huis hebt)quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:20 schreef BertvGinkel het volgende:
[..]
Momenteel werken we veel via Google docs, wat qua beveiliging dus niet veel voorsteld. Office 365 en Projectplace zien er geschikt uit, bedankt!
ja laten we werknemers rechtstreeks toegang verlenen tot de serverquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:51 schreef Lienekien het volgende:
En via extern bureaublad gewoon rechtstreeks op de server van je werk?
Er zit geen achterdeur in de cloud hoor... Als de Amerikaanse overheid met Patriot Act in jouw cloud wil moeten ze daar eerst een gerechtelijk bevel voor hebbenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een private cloud opzetten is niet zo geheel makkelijk.
En een huidige cloud is leuk als je wil dat de USA diensten erbij kunnen.
Gewoon inloggen zoals je ook doet op kantoor, dus met alleen toegang waartoe je dan ook toegang hebt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:53 schreef A-mineur het volgende:
[..]
ja laten we werknemers rechtstreeks toegang verlenen tot de server. Ik neem aan dat je terminal services bedoeld?
RDS dus, of je moet met een oud OS willen gaan werken...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:53 schreef A-mineur het volgende:
[..]
ja laten we werknemers rechtstreeks toegang verlenen tot de server. Ik neem aan dat je terminal services bedoeld?
Van Windows wel ja, maar je hebt natuurlijk oon Citrix en dat soort dingen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:00 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
RDS dus, of je moet met een oud OS willen gaan werken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |