Inderdaad, en zeker bij telefoons, daarvan is toch bekend dat daar heel veel mee opgelicht wordt (want makkelijke (lees: naïeve) doelgroep) Heb zelf ook wel eens dingen gekocht via Marktplaats of fora, maar dat zijn meestal wat meer specifieke dingen die niet iedereen zoekt voor een absurd lage prijs.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Aangifte doen bij de politie.
Verder snap ik nooit dat mensen dit soort bedragen op deze manier betalen aan mensen die ze niet kennen.
nee kan niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:32 schreef Thongkamma het volgende:
Bedankt voor de reacties, begrijp het ook niet goed maar
hij had het al vaker gedaan maar goed, is er via de naam / rekeningnummer
ook niet achter te komen waar die gene woont ofzo? want de naam bij een
rekeningnummer is toch altijd de echte naam of??
Ongeveer wel. Je moet de bank waar naartoe geboekt is aanschrijven dat je wil dat ze het bedrag terugstorten en dat je aangifte hebt gedaan. Die bank legt dat verzoek neer bij de verkoper. Na ik geloof drie keer een verzoek indienen waar niet op gereageerd wordt, stuurt zijn bank je een brief met de gegevens van de verkoper (in ieder geval naam, maar ik dacht dat het adres er ook bij zat). Deze informatie hoor je door te spelen aan de politie ten behoeve van de afhandeling van de aangifte.quote:
Dit inderdaad. Er zijn meerdere sites voor, zoals:quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:45 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Zelfs bij een bedrag van 20 wilde ik het ophalen en niet opgestuurd hebbenKun je meteen kijken of het wat is voordat tot koop over gaat.
Kijk hier: http://www.opgeletopinternet.nl/ of er andere mensen zijn die door dezelfde naam/rekeningnummer is opgelicht. Samen sta je sterker en doet de politie sneller wat (denk ik).
En zeg tegen "je vriend" dat die in de toekomst moet opletten.
http://www.opgeletopinternet.nl/ is de nieuwe www.opgelichtopinternet.nl (kwam ik ook vandaag pas achter).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:52 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Er zijn meerdere sites voor, zoals:
www.opgelichtopinternet.nl
www.mijnpolitie.nl
Altijd de moeite waard eerst te controleren op rekeningnummer. Namen wisselen ze vaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |