abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_117301937
registreer om deze reclame te verbergen
Netjes geborduurd, maar het zit inderdaad te dicht op de kant volgens mij, da's zonde. Ik zou toch even vanuit het midden gaan rekenen waar dit vlak zou moeten beginnen...
pi_117303770
Hmm daar heb ik niet zo goed over nagedacht, haha! Mocht ik heb in gaan lijsten, dan bedenk ik daar wel wat op.. In ieder geval bedankt voor de feedback!
pi_117320727
2012-09-27175444.jpg

Zover ben ik nu met de tijgers van lanarte. Ik zit mobiel dus hoop dat de foto het doe.

Ik ben in het midden begonnen en van daaruit naar onderen gaan werken, heb de pagina nu bijna af, alleen de tijger zelf nog.
pi_117324648
Oh wauw! Dat schiet ook lekker op zeg! Mooi!! O+
pi_117329483
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:49 schreef Lijnloos het volgende:
Oh wauw! Dat schiet ook lekker op zeg! Mooi!! O+
Dank je wel!! scheelt wel dat ik nu ga zien hoe het wordt.
Nu wil ik eigenlijk ook de rest van deze serie maken... maar heb al zoveel liggen.. zucht dilemma's haha.
pi_117346407
Je kan op mijn eerdere foto ook zien dat ik te dicht op het randje zit. Hij zit dan ook niet zo lekker in de Q-snap, maar ik ga gewoon door, het kan als het goed is nog wel net om een lijstje.
Voortaan doe ik een minimum van 10 cm langs de randen, dan kan ik hem ook nog makkelijk borduren zonder dat ik al aan het randje van de Q-snap zit.
Ter vergelijking, deze Zelda map heeft een randje van net 5 cm.

EDIT: Oh ja, ik wilde de map af hebben in december. Ik heb berekend, dat ik dan 281 steekjes per dag moet zetten om dat te halen. Nou zijn het gelukkig nog veel plekken in het patroon waar dat makkelijk te doen is, maar ook nog wel wat plekken waar dat lastig gaat. Dus heb ik deze week voornamelijk blauwe wolken gemaakt. (lekker meters maken zeg maar) Als ik nu opnieuw reken wat ik per dag moet doen, zit ik nog maar op 275, dus het schiet lekker op. Toch denk ik dat het erg krap gaat worden, in december hebben we tenslotte nog een hoop feestdagen.
Dit is trouwens ruim gerekend allemaal. Ik heb niet alle steekjes zitten tellen die nog moeten, maar gewoon ongeveer zoveel pagina's nog helemaal en zoveel nog een deel dus bij elkaar kom je wel op 7,5 pagina is zoveel steekjes. Dus het zou kunnen dat ik met 200 per dag ook al mooi klaar ben, maar beter te vroeg dan te laat. Overigens ga ik natuurlijk niet met 281 per dag stoppen, als het kan ga ik door tot ik geen zin meer heb, dan kan ik ook nog eens een dagje laten vallen. (gisteren ruim het dubbele gedaan bijvoorbeeld).
Anyway, rond 1 oktober doe ik weer even een fototje zetten.

[ Bericht 58% gewijzigd door Risu op 28-09-2012 13:05:58 ]
pi_117350051
Hoi allemaal, ik volg dit topic al een tijdje en wil jullie ook danken voor alle tips en ideetjes. Ik ben hierdoor al weer bezig met wat ik na mijn huidige wip ga maken.

Ik probeer een foto te uploaden maar weet niet of ik het goed doe. in de preview is de foto in ieder geval niet zichtbaar. Als het niet lukt kan iemand mij dan helpen? Ik heb geen ervaring met forums :-(

http://www.freebits.nl/images/942006.jpg

[ Bericht 6% gewijzigd door Kaatjeka op 29-09-2012 09:29:12 ]
pi_117383238
Je kunt een foto uploaden bij tinypic.com en dan de url kopieren..
pi_117393633
Laten we het dan eens proberen via deze kopie

http://tinypic.com/r/11t0qgx/6

helaas kom ik niet verder dan een link. Ik krijg de foto niet zo in beeld
pi_117393973
11t0qgx.jpg

Ik heb het gevonden
pi_117629136
Wauw die schiet ook al op. Ziet er ook lastig uit om te maken.

Ik ben weer bijna 2 weken verder en heb een pagina af gekregen. Tot nu toe loop ik nog aardig op schema om hem eind december af te krijgen.
Opnieuw berekend trouwens hoeveel het er zouden moeten zijn, maar nu dus echt alles geteld. Kom ik op 315 per dag. En ik heb nu zo rond de 400 in ongeveer 3 a 4 uurtjes per dag.

ZeldaMapWIP5.jpg
pi_117629248
Wow risu, dat schiet lekker op! Knap dat je je aan je schema houdt zeg, ik denk niet dat ik dat zo goed zou kunnen ;)
pi_117629583
Wouwies, die is mooi zeg!
Schema's ben ik echt een ramp mee. Doe ook veel te veel verschillende projecten tegelijk...
pi_117630177
Ik was net bij de hema, daar hebben ze voor 3 euro 5 x 8 meter borduurdraad. Voor de ge´ntereseerden, het waren geloof ik wit, roze, rood, en nog een paar 'hema' kleurtjes.
pi_117632793
Wat een mooie projecten weer, kaatjeka die van jou schiet ook mooi op! En risu, die van jou wordt ook echt mooi!

Ik heb de onderkant af van de tijger!

2012-10-05023308.jpg

En ook is de groeimeter helemaal af nu. Maandag ga ik hem geven.

2012-10-05153534.jpg
pi_117641608
Daantje, die groeimeter wil ik ook gaan maken! Leuk om hem zo af te zien. Denk dat degene voor wie hij bedoelt is er ook erg blij mee zal zijn. :D
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
pi_117647219
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:03 schreef Nanuke het volgende:
Daantje, die groeimeter wil ik ook gaan maken! Leuk om hem zo af te zien. Denk dat degene voor wie hij bedoelt is er ook erg blij mee zal zijn. :D
Ik heb het idee ook gepikt hier uit het topic, volgens mij stond die in het vorige deel. Vond deze zo leuk, dat ik deze ben gaan maken voor een vriendin.
Maar maandag kan ik hem eindelijk gaan geven. ben benieuwd of ze het leuk vind!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 08:04:24 #93
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117652124
hij is wel heel leuk geworden
vrolijke kleurtjes ook :)

ik heb weer eens geen zin om te borduren :') komt vast wel weer goed
W
Z
E
pi_117733729
Daantje wat ga jij snel zeg dat leeuwtje ziet er mooi uit.

Wauw Risu 400 steken in 3 a 4 uur, ik heb echt respect voor je met die deadline wetende dat je zo maar een aantal dagen geen zin hebt te borduren en dan is het heftig met zo'n planning nog iets in te halen.

Wat mijn zonnebloemen betreft is het werk niet moeilijk maar veel. Omdat het 87 kleurtjes zijn moet ik regelmatig na 1 of 2 steekjes afhechten want er zijn te veel kleuren die te dicht bij elkaar liggen om de draad te laten hangen. Ik zie dan het verschil niet meer.
pi_117734991
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:28 schreef daantje1044 het volgende:

[..]

Ik heb het idee ook gepikt hier uit het topic, volgens mij stond die in het vorige deel. Vond deze zo leuk, dat ik deze ben gaan maken voor een vriendin.
Maar maandag kan ik hem eindelijk gaan geven. ben benieuwd of ze het leuk vind!
Ja, dat was die van mij. Echt leuk he?
Bij mij was Roe trouwens anders dan op het voorbeeld plaatje. Was dat bij jou ook zo?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117754999
Wauw wat is iedereen met grote projecten bezig! Echt supermooi.

Ik heb vandaag mn swap op de post gedaan. Nu nog een beer afhaken en dan heb ik weer tijd om te borduren!
Oja en als mn swap ontvangen is kan ik m laten zien hier. Want daarbij heb ik ook geborduurd!
pi_117758948
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:08 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ja, dat was die van mij. Echt leuk he?
Bij mij was Roe trouwens anders dan op het voorbeeld plaatje. Was dat bij jou ook zo?
Ja, hij was heel leuk om te maken, en de ontvanger was er heel blij mee!!!

Bij mij verschilden sommige kleurtjes van de cijfers met het voorbeeld, roe weet ik niet meer eigenlijk!
pi_117885726
Even wat vraagjes:

Heeft iemand het adres van de marktplaatsman? Zijn dit gewoon de volle strengen die je ook in de winkel kan kopen (maar dan duurder)?

Waar kan ik het beste borduurstof kopen ( iets van aida 18) online?

Weet iemand een goed programma om een foto om te zetten naar een patroon?
pi_117885874
Het zijn gewoon de volle strengen ja, en ze zijn fijn om mee te werken. Voor het adres kan je pm'en, onder anderen mij en lijnloos en rebel-angel. :)

Voor de rest van de vragen heb ik geen antwoord.
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:27:50 #100
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117886000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:18 schreef davo1979 het volgende:
Even wat vraagjes:

Heeft iemand het adres van de marktplaatsman? Zijn dit gewoon de volle strengen die je ook in de winkel kan kopen (maar dan duurder)?

Waar kan ik het beste borduurstof kopen ( iets van aida 18) online?

Weet iemand een goed programma om een foto om te zetten naar een patroon
geloof dat de meeste hun stof bij de magere man bestellen.

en wat betreft programma's is er kg chart en heb je ook nog pic2pat
W
Z
E
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')