abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 30 augustus 2012 @ 08:19:24 #1
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116177468


Handige en leuke links...
- http://www.spritestitch.com -> Veel patronen gebaseerd op spellen (pc/console)
- http://www.hobbydoos.nl
- http://www.handwerkpost.nl
- http://www.etsy.com
-http://www.heavenandearthdesigns.com/

goedkoop dmc garen, 0,38 ct per streng.
kan je bestellen bij de marktplaatsman, voor het mail adres kan je een pm sturen naar lijnloos of rebel-angel

(Mocht je er nog een weten die hier bij moet, laat maar weten, dan zet ik of een modje hem wel neer ;) )

En dan natuurlijk de laatste WIPjes:

muck


hermelien1989


annelotje


rebel-angel


lijnloos


[ Bericht 1% gewijzigd door rebel-angel op 31-08-2012 08:42:17 ]
W
Z
E
pi_116178363
Jeuj, nieuw topic! *O*
pi_116178595
Jeej nieuw topic !! *O*

Misschien is www.heavenandearthdesigns.com nog leuk om erbij te zetten?
Ik heb daarvan nu al weer 4 patronen liggen om mee te beginnen :p (heb alleeb de rest nog niet gekocht en eerst moet de simpsons af)
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:40:27 #4
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116178674
staat erbij

moeten we het e-mail adres van de marktplaatsman er nog bij zetten ?
W
Z
E
pi_116178768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:40 schreef rebel-angel het volgende:
staat erbij

moeten we het e-mail adres van de marktplaatsman er nog bij zetten ?
Dat zou ik niet doen... zomaar iemands emailadres op internet zetten. Maar wellicht kun je er wel bij zetten dat er een aantal van ons zijn die het adres hebben en die kunnen gepmt worden!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 10:45:03 #6
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116180180
geloof dat ik de laatste tijd ook niet echt nadenk :?

als je mij ook nog even een pm wil sturen met het mail adres
dan zet ik in iedergeval ons even in de o.p.

en het was 0,36 cent toch ????
W
Z
E
pi_116181091
Ja zoiets was het inderdaad... :D Ik zal effe zijn adres zoeken, dan stuur ik je die door!
pi_116185789
Volgens mij was het ¤0,38 ondertussen.
pi_116200924
Oh die pokemon, zal er denk ik toch aan moeten geloven ooit. (hoeveel ct gebruiken jullie?) maar ik begin pas als ik die 2 zelda's af heb, of iig de map. Daarvan is de onderste rij af, maar had ik al een wip van gezet dacht ik. De middelste rij is 1 pagina nu van af, maar is zo'n halve pagina, dus telt niet vind ik. Ben nu op vakantie en heb het thuis gelaten, dus geen wipjes of vorderingen. Morgenavond pas thuis, maar dan ben ik vast te moe. Misschien zaterdag verder, als de vakantiewas in de machine zit.
Die andere moet ik weer moed voor verzamelen. Die is best lastig. Maar dat komt goed. Uiteindelijk zal die nog wel het mooist worden denk ik (van al mijn werkjes) dus die wordt dan ook echt opgehangen.
pi_116210899
Risu, ik heb 18ct Aida... Bevalt me erg goed eigenlijk. En wat jij met de pokemon hebt, heb ik met die zelda map, die wil ik ook heel graag nog eens doen. Maar mag echt niet voor de pokemon af zijn...

Over pokemon gesproken: pagina is af!!! *O* ok, moet nog 2 steekjes van 2 kleuren die ik was vergeten maar die kleuren liggen al in mijn verzameltas, dus dat komt morgen wel. Dan kan ik meteen het vakantiereispakketje gaan samenstellen... Effe zoeken welke kleuren ik in de auto ga doen van de volgende pagina. Ik denk zwart en wit in elk geval en dan nog wat grote stukken... Of misschien voor onderweg wel de giraffen of mijn haakdekentjes spul.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:41:57 #11
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116221452
ik zal het bedrag wel veranderen naar 0,38 ct, dan kan het alleen maar meevallen als het minder kost.

*O* voor de pagina die af is van de pokemon, hele fijne vakantie gewenst lekker onspannen, genieten en borduren

en een kleine update, het gaat niet zo hard
W
Z
E
pi_116264067
Ziet er al mooi uit hoor R-A.

Kan het kloppen dat die Pokemon 'maar' 25 bij 14,5 inch is en dus 63,5 bij 37 cm? (op 18ct dus)
Want dan heb ik stof zat op 18ct en moet ik me dus alleen nog maar beheersen niet alvast te beginnen.
kleurtjes heb ik ook bijna allemaal al.
Ik denk dat ik maar even heel gauw die map af ga maken :)

hebben jullie trouwens nog kleuren veranderd van het originele patroon van pokemon?

[ Bericht 9% gewijzigd door Risu op 01-09-2012 11:53:56 ]
pi_116286629
Die afmetingen kloppen denk ik wel aardig... Heb het nooit echt opgemeten. Kleuren heb ik niet veranderd. Heb wel erns twijfels over bepaalde kleuren maar als je het geheel dan ziet klopt het wel naar mijn idee.

Heb vandaag super veel in de auto kunnen doen, dus alweer bijna halve pagina af of zo. Woei!
pi_116286857
goed bezig lijnloos en rebel-angel!!

ik ben heel blij *O*

In amerika is er een kortingsactie bij de JoAnns. Je krijgt daar nu 4 strengen DMC voor 1 dollar :)
Ik heb iemand gevonden die nu voor mij 121 strengen aan het halen is (naja wat ze ervan hebben). Zij stuurd mij die dan op :)
ik ben echt helemaal blij. Met verzending is het nog altijd goedkoper dan dat ik bij de marktplaatsman koop.
  † In Memoriam † zondag 2 september 2012 @ 11:54:07 #15
43556 miss_dynastie
pi_116298791
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:57 schreef hermelien1989 het volgende:
Volgens mij was het ¤0,38 ondertussen.
Klopt, in juli heb ik nog wat garen besteld voor 38 cent p/s

Wat leuk Hermelien! Tof als mensen dat willen doen :)
pi_116340871
429 strengetjes.
Ik heb ze net maar een keertje geteld. Ik dacht, wel leuk om te weten hoeveel ik er nou werkelijk heb. Ik dacht rond de 300 ofzo. Wat een berg zeg. Nou die krijg ik van zijn levensdagen niet meer op aan kleine projectjes natuurlijk, want aan 429 strengetjes zit op 18ct op zijn max 1.287.000 steekjes in en minimaal 1.072.500.
Op 14 ct zit ik dan aan minimaal 858.000 steekjes. Misschien dus maar overstappen.

En dan heb ik dus alleen de strengetjes geteld, die al op bobbins zitten heb ik achterwege gelaten. Ook de batch die ik van mijn moeder heb gekregen waarvan niet zeker is welk nummertje ze hebben en dus of het daadwerkelijk dmc is, heb ik niet meegeteld.

Ik weet niet of ik er nu blij mee moet zijn dat ik zoveel heb of verdrietig dat ik het nooit op kan maken. Ach ja, ik stop ze maar weer in de doos terug en ga even de pokemon plannen. (105 kleurtjes minder)

Edit: ik kan makkelijk tellen wat ik in totaal aan meters heb omdat ik dat goed bijhoud in een appje. 4673 meter totaal. (dus ook de bobbins erbij, maar niet de nummerloze).
Als je rekent dat ik 50 steekjes per uur doe (weet niet precies, zal ik een keer moeten meten) dan ben ik dus 4673meter :8meter per strengetje = 584 strengetjes afgerond x 2500 steekjes per strengetje ongeveer is 1.460.000 steekjes : 50 steekjes per uur =
29200 uur borduren met een snelheid van 50 steekjes per uur. Dat zijn 1216,6 hele dagen oftewel 3 jaar en een maand of 4 non-stop borduren voor alles op is.
Dus zelfs als ik 8 uur per dag borduur vanaf nu, duurt het nog zo'n 10 jaar.
Jammer genoeg zijn het niet alle kleuren, maar gewoon heel veel dubbele ook. Dus ik zal nog bij moeten kopen ook. (26 kleurtjes voor pokemon erbij).

Nou ik ga maar alvast beginnen dan.

[ Bericht 32% gewijzigd door Risu op 03-09-2012 12:30:33 ]
pi_116343316
Risu :o Wat veel!!! *jaloersis

Verse pic:


Maar nu aan het haken, dus even wachten tot we over een paar dagen weer gaan rijden :D
  maandag 3 september 2012 @ 13:51:18 #18
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116343460
ben je nu op de helft ?
W
Z
E
pi_116344734
bijna ja... Als deze rij af is heb ik 200 van 450 steken in lengte gedaan. Mijn paginas zijn nu 50x50 dus met de volgende rij ben ik over de helft! *O* maar zover is het nog lang niet ;)
pi_116401393
Oh wauw, wat een mooie projecten hier! Ik ben zelf ook net weer begonnen met een borduurproject, al denk ik dat ik daar nog wel een aantal jaar mee bezig zal zijn. :P Ik vind het wel erg leuk als afwisseling van het haakproject waar ik mee bezig ben. Denk dat ik dit topic maar eens ga volgen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2012 @ 00:15:23 #21
43556 miss_dynastie
pi_116408517
Wat ben je aan het maken Nanuke? :)
pi_116411249
Deze:


Ik ben nog niet erg ver, en ik werk (zoals ik van mijn oma geleerd heb, vroeger :P) vanuit het midden. Ik snap dan ook niet echt waar jullie het over hebben met de pagina's en waarom jullie allemaal vierkantjes hebben getekend. Zal wel een andere manier zijn om te werken?
Ik moet binnenkort wel even kleurtjes aanvullen. Ik heb hem gekregen van iemand die hem zelf al eens gemaakt heeft, dus er zitten wel restjes bij van alle kleuren, maar niet genoeg om hem af te maken. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2012 @ 10:35:24 #23
43556 miss_dynastie
pi_116413273
Leuk O+
Ik werk ook vanuit het midden hoor! Maar die vierkantjes maken het gewoon makkelijker om te tellen, je hoeft dan niet elke keer na te rekenen of je goed zit.
pi_116416124
Ja, ik vind hem ook zo gaaf. O+ Het is mijn eerste grote project en ondanks dat ik het heerlijk vind om er aan te werken, moet ik zeggen dat het soms wel frustrerend is dat het niet op lijkt te schieten. Een boekenlegger is nog wel een keer af, dit is echt wel andere koek. :D

Waar teken je de vierkantjes mee? Gewoon potlood? Misschien dat ik ook maar eens moet proberen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2012 @ 12:23:45 #25
43556 miss_dynastie
pi_116416325
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:17 schreef Nanuke het volgende:
Ja, ik vind hem ook zo gaaf. O+ Het is mijn eerste grote project en ondanks dat ik het heerlijk vind om er aan te werken, moet ik zeggen dat het soms wel frustrerend is dat het niet op lijkt te schieten. Een boekenlegger is nog wel een keer af, dit is echt wel andere koek. :D

Waar teken je de vierkantjes mee? Gewoon potlood? Misschien dat ik ook maar eens moet proberen. :)
Op lichte stoffen met een wateroplosbare stofmarker, op donkere stoffen met een quiltpotlood (ik althans, geen idee hoe anderen het doen bij donkere stoffen, maar ik kon geen oplosbare pen voor donkere stoffen vinden).
pi_116416529
Leuk project Nanuke! Ik maak die vierkantjes inderdaad met een wateroplosbare stofmarkeerder, keertje bij hobbydoos besteld maar ook bij pipoos enzo kun je die wel kopen. Donkere stoffen heb ik niet, dat scheelt!
pi_116416580
Oh, dat is goed om te weten ja. Ik zal het op mijn lijstje zetten. ;) Hoe groot maken jullie de vierkantjes dan? Net zo groot als op het telpatroon? Ik voel me echt zo'n beginneling. Oh wacht, dat ben ik ook. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116429722
Kijk, zover ben ik nu:


Twee pootjes! *O* 't is wel erg veel afwisselen tussen verschillende kleuren, moet echt veel moeite doen om de achterkant ook nog een beetje netjes te houden met alle aan en afhechten. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116430204
Die vierkantjes zijn 10 x 10 steken, die lijnen zijn vaak in patronen ook dikker gedrukt ;)
pi_116472745
Ik doe zelf 5x5 steekjes een streepje zetten. Want mijn patroontjes zijn ook 5x5.
Moet wel weer een nieuwe hebben, deze raakt op. Maarrr binnenkort de handwerkbeurs in rotterdam, dus die koop ik daar dan.
pi_116528417
ik doe ook okjes van 10X10, maar ik zet ze met visdraad.

Ik heb eindelijk mijn missende kleurtje weer terug *O* *O*

Hij bleek in een vest van mijn moeder te zitten (hoe die daar nu weer in komt?? :? )

Het borduren schiet weer een sniet op. Ik ben op stage de hele dag onder de microscoop bezig met het knippen van slagadertjes uit de darmen van ratten en daardoor heb ik 's avonds genoeg van al dat kleine werk. Ik kom dus niet meer aan borduren ofzo toe :S
pi_116528743
Dames, het borduren is dat voor jullie iets wat je van je moeder hebt overgenomen
dat dit plotseling weer zo "in" is? Of is het meer bij toeval ontstaan vanwege verveling
of pure interesse bij gebrek aan een beter/leuker alternatief voor handen?
pi_116528914
Iwanius; mijn moeder heb ik nog nooit zien borduren. Mijn oma wel, en als klein meisje van een jaar of 6 heb ik het dan ook van haar geleerd. Ik doe van mezelf veel aan haken en breien, altijd eigenlijk al. (Iets wat mijn moeder dan weer van mij overgenomen heeft, nu ze niet meer zoveel werkt. :D). Toen mijn oma overleed kreeg ik haar borduurspullen, en sindsdien heb ik het weer opgepakt. Ik vind het een fijne afwisseling tussen mijn haak- en breiprojecten door en helemaal nu ik een groot patroon van iemand gekregen heb waar ik echt verliefd op ben. Ik doe het wel in vlagen; hele maanden wel, en dan ook zomaar een jaar niet. Ik ben autistisch en het bezig zijn met mijn handen geeft me veel rust in mijn hoofd. En dan maakt het niet uit of het nou handwerk is, of dat ik modellen bouw, een portret teken of een landschap schilder. ;)

risu; mijn patroon heeft ook 5x5 hokjes en ik heb besloten dat ik 5x5 te klein vind om er nog in te tekenen. En het is ook nog heel lastig om het alsnog nu er al een deel geborduurd is er hokjes in te tekenen. Misschien iets voor mijn volgende project (oooit). :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116530172
mijn moeder heeft ooit wel geborduurd, maar al jaren niet meer. Ik heb wel zo'n kussen met wolrotzooi om te borduren van haar overgenomen (die is nog steeds niet af. Ik vind het patroon wel leuk, maar het borduren op bedrukte stof niet).

Ik was me vorig jaar erg aan het vervelen omdat ik vaa heel moe ben. Dat betekend dat ik niet te veel kan gaan sporten of niet te lang ergens heen kan gaan. Toen ben ik naar de action gegaan om eerst eens goedkope pakketjes uit te proberen. Na 1 af te hebben (verschrikkelijke stof en draden) en toen heb ik eerst een paar kleine pakketjes gekocht en toen kwam de echt grote verslaving :P

Nu koop ik veel in amerika in en borduur patronen van heaven and earth designs :)
pi_116532688
Ik heb vroeger wel geborduurd, omdat mijn oma dat altijd deed als ik daar was. En daardoor wilde ik het ook proberen. Ook heeft mijn moeder in huis veel borduurwerkjes hangen, maar dan van die grote landschappen enzo. Die heeft mijn oma dan gemaakt. Ik heb zelf een kleintje van een hertje, weet niet meer wie die gemaakt heeft (zal het aan mijn moeder vragen) en die hing vroeger in mijn kamertje, die komt straks in de babykamer (eerst een baby maken haha).
Zelf heb ik niet zoveel gemaakt vroeger. Ik heb wel nog een hondje die ik ook in de toekomstige babykamer wil hangen/zetten. Maar toen ik jonger was, ben ik overmoedig aan een projectje begonnen die veel te ver gevorderd was voor me toen. (hele kleine steekjes en tellen terwijl ik voorbedrukt gewend was) Dus toen heb ik het opgegeven. Dat project heb ik niet meer. Maar een jaar geleden toch weer begonnen omdat ik me bedacht dat het wel een leuk tijdverdrijf zou zijn. Bij het googelen kwam ik op sprite stitch en daar zag ik dat het ook met games kon en toen raakte ik weer verslaafd.
Mijn oma is overleden voordat ik weer begon met borduren, dus ik weet niet waar haar spullen zijn gebleven. Ik denk gewoon weg. Jammer maar ik heb nou toch veel te veel, dus tja.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2012 @ 14:54:30 #36
43556 miss_dynastie
pi_116534315
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:12 schreef Iwanius het volgende:
Dames, het borduren is dat voor jullie iets wat je van je moeder hebt overgenomen
dat dit plotseling weer zo "in" is? Of is het meer bij toeval ontstaan vanwege verveling
of pure interesse bij gebrek aan een beter/leuker alternatief voor handen?
Nee, mijn moeder heeft het me nooit willen leren, want die vond dat stom en ouderwets :') :D
pi_116853179
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:12 schreef Iwanius het volgende:
Dames, het borduren is dat voor jullie iets wat je van je moeder hebt overgenomen
dat dit plotseling weer zo "in" is? Of is het meer bij toeval ontstaan vanwege verveling
of pure interesse bij gebrek aan een beter/leuker alternatief voor handen?
Ik heb mijn moeder leren borduren hahaha! Ik ben er zelf mee begonnen en toen is zij het ook gaan doen.

Ik heb trouwens misschien nog een leuk linkje voor mensen die wat nieuws zoeken. Het is een nieuw merk, ik ben zelf bezig met de orka. Ik kwam ze tegen op een hobbymarkt in Purmerend. Ze hebben veel dieren, maar wel rare. Slangen, vleermuis, spinnen, wel supermooi. Tis dat ik er al zoveel had liggen, want anders had ik er wel meer gekocht.

http://www.orcraphics-cross-stitch.com/index.php/nl/home/
pi_116860095
Oh wauw dat zijn zeker mooie pakketten!

Ik had gedacht dat ik in mn vakantie veel zou doen maar dat is erg tegengevallen. Wel een goed teken natuurlijk voor de vakantie haha. Ik heb niet eens een halve pagina gedaan!

Ik ben geïnspireerd om te gaan borduren door Lijnloos. Zij maakte zulke leuke dingen dat ik dat ook wilde.
  maandag 17 september 2012 @ 11:53:47 #39
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_116884496
_O_ Petje af voor jullie geweldige projecten! Ik spiek regelmatig even om jullie vorderingen te bekijken.

Ik heb van mijn oma best veel borduurgaren liggen. Zonde om weg te gooien. Maar ook best oud en van veel kleuren maar een paar strengetjes.
Ik wil graag een fleecedeken ermee opfleuren. Een beetje in deze stijl:


Als ik google naar fleece borduren krijg ik alleen maar bedrijven die dat voor mij kunnen doen. Maar dat wil ik niet! :D Ik wil het zelf doen.
Nu las ik dit bericht in het vorige topic:

quote:
6s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:38 schreef kirsten. het volgende:
Ik kom even lurken en me vergapen aan de leuke dingen hoor :)

*Vergaap* ;)

Ik heb nog een klein vraagje. Is er een andere naam voor het borduren van afbeeldingen die niet in kruissteek zijn gedaan? Ik bedoel dan vooral dit soort dingen, waarbij je dus meerdere gaatjes overslaat om een steek te maken zegmaar.

[ afbeelding ]
Lees je nog mee Kirsten? En heb je inmiddels al wat gevonden?
Of komen jullie zoiets wel eens tegen? Dan hoor ik het graag!

Edit: Eerst vragen, dan vinden! Met Hand Embroidery Patterns kom ik ineens een heel eind!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_116885632
Haha ik leef nog ja! Ik wilde het eigelijk gewoon weten voor het geval ik het ooit eens nodig zou hebben :) Maar je hebt het al gevonden zie ik :)
  maandag 17 september 2012 @ 12:53:36 #41
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_116886236
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 12:32 schreef kirsten. het volgende:
Haha ik leef nog ja! Ik wilde het eigelijk gewoon weten voor het geval ik het ooit eens nodig zou hebben :) Maar je hebt het al gevonden zie ik :)
Ja gelukt! :D
Maar ik mis nog wat onderdelen. Borduurring, uitwisbare stift. Morgen eens neuzen bij de hobbywinkel.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 17 september 2012 @ 15:18:31 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_116891897
dat vind ik echt leuk, zulke borduursels!
in de haak.
  maandag 17 september 2012 @ 16:11:03 #43
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_116894024
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 15:18 schreef trui het volgende:
dat vind ik echt leuk, zulke borduursels!
Zou het aan het haakvirus liggen? ;)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 17 september 2012 @ 16:16:16 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_116894207
zou best kunnen, ja, dat dit de mensen met een haaksmaak doorgaans meer aanspreekt dan het 'paint by number-achtige' kruissteekjeswerk. :P
in de haak.
  maandag 17 september 2012 @ 16:20:04 #45
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_116894358
Ik wil eerst beginnen met kleine lapjes (ipv meteen aan een flink formaat fleece deken te beginnen) En die wil ik dan in kleine schilderijlijstjes doen. Maarja, eerst maar eens echt beginnen. Printer werkt voorlopig al niet mee.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_116927893
Ik heb echt al weken niets meer gedaan aan mijn borduren. Ik heb het veel te druk :(
pi_116929339
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:16 schreef trui het volgende:
zou best kunnen, ja, dat dit de mensen met een haaksmaak doorgaans meer aanspreekt dan het 'paint by number-achtige' kruissteekjeswerk. :P
o|O Hé!

Geintje... ;)

Ik heb aardig wat gepaint op vakantie:


*O* Nu gaat ie voorlopig weer effe de kast in. Moet wat haakwerkjes afmaken en ook mijn mini-swap gaan verzinnen en maken! :+
pi_116932980
wowwww wat heb je megaveel gedaan!!! Ik heb dus niet eens de tweede rij afgemaakt die ik al bijna af had!

Weet je al wat je gaat maken voor de miniswap? Ik denk dat ik het weet maar ben er nog niet zeker van..
pi_116933442
foei!!! Haha...
Ik weet het ook nog niet zo goed maar wil wel met mijn plastic canvas iets gaan doen. Alleen wat, geen idee nog!
pi_116949281
Wat is een miniswap? :@

Ik vind het zo heerlijk om voor de tv met mijn borduurwerk te zitten, dat er zowaar schot in komt. Ik heb al bijna een hoofd af! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116949535
Op spritestitch.com (forum gericht op crafting/borduren van spelletjes-gerelatieerde dingen) hebben ze een mini-swap georganiseerd waar Annelotje en ik beiden aan meedoen. Dan krijg je een lijstje met top 5 spelletjes van een ander en moet je iets leuks maken. Deze is mini omdat het in een gewone a4-envelop moet passen ongeveer. Bij de echte swap worden er hele quilts gestuurd... die heb ik overgeslagen. Annelotje heeft die wel gedaan. Ik moet nu iets maken voor iemand in Portugal... met Pokemon, Mario, Zelda en nog wat dingen in haar top 5...
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:10:03 #52
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_116953680
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:40 schreef Lijnloos het volgende:

o|O Hé!

Geintje... ;)
ja sorry, die was wel gemeen he. :@ maar ik blijf me gewoon verbazen. :o

quote:
Ik heb aardig wat gepaint op vakantie:
petje af!
in de haak.
pi_116960657
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:10 schreef trui het volgende:

[..]

ja sorry, die was wel gemeen he. :@ maar ik blijf me gewoon verbazen. :o

De laatste letter in je gebruikersnaam klopt niet... het moet een t zijn.. :+

En thanks!
pi_116976354
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, mijn moeder heeft het me nooit willen leren, want die vond dat stom en ouderwets :') :D
:') en dan vinden het moeders het gek dat hun dochters al vroeg rebelleren.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 13:23:38 #55
43556 miss_dynastie
pi_116977224
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:00 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:') en dan vinden het moeders het gek dat hun dochters al vroeg rebelleren.
Nou de grootste grap: m'n moeder kwam vorige week aanzetten met een heeeeeeeeeeeeeeeeel oud pakket, met het verzoek of ik dat voor haar wilde borduren. Oke :') :D _O-
pi_117149575
Hoi allemaal, ik heb weer een pagina af van de Zelda Map, dus die kom ik even showen.
Ik wilde hem vrijdag al af hebben, maar dat is mislukt, hij is pas net af :P

Dit was de vorige update:


Dit is de nieuwe:


Ik wil proberen hem eind december af te hebben, want dan kan ik in januari aan het pokemon project beginnen. Dat lijkt me wel een mooie maand, dan kan ik als ik het af heb, precies zien hoelang ik er over heb gedaan.
pi_117152232
Echt vet! En leuk dat je ook met de pokemon wil beginnen.

Ik heb net de tweede rij afgemaakt en nu gaat ie helaas weer even de kast in. Ik moet onderhand maar eens beginnen aan mn swap. Al weet ik nog steeds niet wat ik nou precies wil gaan maken. Te veel ideeen maar niets concreets.
pi_117155086
Tof Risu! ^O^

Annelotje, doe je nog wel ff een foto voor ie in de kast gaat???? Ik moet ook beginnen met mijn swap, heb al een eerste (redelijk groot) idee maar wil er dan ook nog wat kleine dingetjes bij doen...
pi_117200449
hoi allemaal!!
ik heb ook weer een pagina af van de simpsons... Maar de foto komt nog.

ennnn

ik ben even helemaal hyper (blij :P)
ik heb van mijn broer en ouders een autootje gekregen



ik ben er echt super blij mee :)
pi_117204655
Wat lief van je ouders! De roze strik doet t m!

Foto komt nog!
pi_117210892
die roze strik doet het um ja :P

(er zaten ook nog ballonnen in :P)
pi_117229689
mijn voorkeuren zijn vooral van niet spammende sites/users :p
  Boks-Chick dinsdag 25 september 2012 @ 13:00:17 #63
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_117229760
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:57 schreef Lijnloos het volgende:
mijn voorkeuren zijn vooral van niet spammende sites/users :p
Ik krijg er ook altijd zo'n raar gevoel bij *ril* post weggehaald, thanks!
lolwut
pi_117234208
Oei - heb ik iets verkeerd gedaan met die site te vermelden?
Sorry dan...
Ik vind er gewoon leuke dingen op terug...
We do not inherit the earth,
we borrow it from our children!
pi_117235103
Nou ja, in je eerste post op het forum meteen linken naar een andere site met de oproep je aan te melden en in die link ook daadwerkelijk je eigen ID zetten (zodat het vooral lijkt alsof jij credits er voor kan krijgen) is niet het slimste nee... Je username doet ook vermoeden dat je hier puur bent aangemeld om dit te melden... Maar goed, ik ben geen modje, maar ik krijg er een vreemd gevoel van en ga zeker niet klikken. Wat de rest doet moeten ze zelf weten.
pi_117235455
Goh Lijnlos - je zit er nu eigenlijk niet compleet naast hoor...
Dat is gewoon mijn gebruikersnaam voor het hele www (tja - inspiratieloos??)
En ja - als je aanmeldt via die link, tellen er punten voor mij bij waardoor je patronen kan downloaden (net zoals je 10 ptn krijgt als je dagelijks inlogt).
Ik dacht gewoon dat jullie dergelijke site wel leuk zouden vinden - gratis patronen... (het is allemaal al zo duur tegenwoordig)
- ikke mis.
We do not inherit the earth,
we borrow it from our children!
pi_117253215
Hi Allemaal!
Ik ben al enige tijd aan het meelezen op t haken- en bordurentopic..
Nu heb ik vandaag voor t eerst een borduurpakket gekocht.. Een vrij grote van Lanarte met tijgers.
Alleen, wáár begin ik?!
Is misschien de stomste vraag ever, maar ik vraag me echt af waar het het makkelijkste is om te beginnen.. t patroon is zo groot! Misschien had ik iets kleiners moeten kiezen, maar dat is niet echt mijn stijl ;-)

Alvast bedankt!
pi_117253904
Op zich is het geen drama om meteen groot te beginnen hoor! Groot is leuk :+

Beginnen met zon pakket doe ik altijd vanuit het midden, dan kom je in elk geval geen ruimte te kort. En de handigheid van hoe je verder gaat pak je vanzelf op, wat voor jou handig is. Succes!! En wel fotos showen he?!
pi_117254199
Oke, ik ga er t weekend voor zitten.. :)
En natuurlijk maak ik foto's!
Ik ga nog even de oude topics teruglezen, wie weet wat ik nog tegen kom aan tips! :)
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2012 @ 23:58:35 #70
43556 miss_dynastie
pi_117259023
In het midden ja! En de beste tip die ik je kan geven is eerst goed het patroon te lezen. Heel veel plezier! :)
pi_117259153
Lijnloos, ik zie toevallig in een van de vorige topics je todo lijst staan:
http://www.breiweb.nl/contents/media/lanarte34870.jpg
Dit is het patroon welke ik gekocht heb :)
pi_117262312
Lol, ik had al zo['n vermoeden... bij mij ligt die ook nog op de stapel inderdaad. Heb uit die serie de olifanten al gedaan (zo'n 2 jaar geleden afgemaakt) en ben tussendoor ook met de giraffen bezig. Als die af zijn ga ik aan de tijgers beginnen.... ooit ;)
pi_117266326
Hey, die tijgers van lanarte vond ik laatst terug in de kast, en ben er op dit moment mee bezig! ik zal vanavond even een foto maken van mijn vorderingen. ben bijna op de helft nu!
pi_117297961
Ik ben vanavond begonnen, heel eigenwijs links boven omdat hier de grootste vlakken zaten met dezelfde kleur.. Tis nog wat gepriegel met steken soms, maar ben toch wel trots op mn beginnetje...

Ik ga van boven naar beneden en heb nu precies 2 draadjes gebruikt :)

Excuus voor de slechte belichting, zit aan de eettafel :)
pi_117301844
Goed begin! Maareh.... heb je nu wel genoeg speling om m in te kunnen lijsten? Ik heb dat nog nooit gedaan maar het lijkt me een smal randje..
  † In Memoriam † donderdag 27 september 2012 @ 07:59:35 #76
43556 miss_dynastie
pi_117301937
Netjes geborduurd, maar het zit inderdaad te dicht op de kant volgens mij, da's zonde. Ik zou toch even vanuit het midden gaan rekenen waar dit vlak zou moeten beginnen...
pi_117303770
Hmm daar heb ik niet zo goed over nagedacht, haha! Mocht ik heb in gaan lijsten, dan bedenk ik daar wel wat op.. In ieder geval bedankt voor de feedback!
pi_117320727


Zover ben ik nu met de tijgers van lanarte. Ik zit mobiel dus hoop dat de foto het doe.

Ik ben in het midden begonnen en van daaruit naar onderen gaan werken, heb de pagina nu bijna af, alleen de tijger zelf nog.
pi_117324648
Oh wauw! Dat schiet ook lekker op zeg! Mooi!! O+
pi_117329483
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:49 schreef Lijnloos het volgende:
Oh wauw! Dat schiet ook lekker op zeg! Mooi!! O+
Dank je wel!! scheelt wel dat ik nu ga zien hoe het wordt.
Nu wil ik eigenlijk ook de rest van deze serie maken... maar heb al zoveel liggen.. zucht dilemma's haha.
pi_117346407
Je kan op mijn eerdere foto ook zien dat ik te dicht op het randje zit. Hij zit dan ook niet zo lekker in de Q-snap, maar ik ga gewoon door, het kan als het goed is nog wel net om een lijstje.
Voortaan doe ik een minimum van 10 cm langs de randen, dan kan ik hem ook nog makkelijk borduren zonder dat ik al aan het randje van de Q-snap zit.
Ter vergelijking, deze Zelda map heeft een randje van net 5 cm.

EDIT: Oh ja, ik wilde de map af hebben in december. Ik heb berekend, dat ik dan 281 steekjes per dag moet zetten om dat te halen. Nou zijn het gelukkig nog veel plekken in het patroon waar dat makkelijk te doen is, maar ook nog wel wat plekken waar dat lastig gaat. Dus heb ik deze week voornamelijk blauwe wolken gemaakt. (lekker meters maken zeg maar) Als ik nu opnieuw reken wat ik per dag moet doen, zit ik nog maar op 275, dus het schiet lekker op. Toch denk ik dat het erg krap gaat worden, in december hebben we tenslotte nog een hoop feestdagen.
Dit is trouwens ruim gerekend allemaal. Ik heb niet alle steekjes zitten tellen die nog moeten, maar gewoon ongeveer zoveel pagina's nog helemaal en zoveel nog een deel dus bij elkaar kom je wel op 7,5 pagina is zoveel steekjes. Dus het zou kunnen dat ik met 200 per dag ook al mooi klaar ben, maar beter te vroeg dan te laat. Overigens ga ik natuurlijk niet met 281 per dag stoppen, als het kan ga ik door tot ik geen zin meer heb, dan kan ik ook nog eens een dagje laten vallen. (gisteren ruim het dubbele gedaan bijvoorbeeld).
Anyway, rond 1 oktober doe ik weer even een fototje zetten.

[ Bericht 58% gewijzigd door Risu op 28-09-2012 13:05:58 ]
pi_117350051
Hoi allemaal, ik volg dit topic al een tijdje en wil jullie ook danken voor alle tips en ideetjes. Ik ben hierdoor al weer bezig met wat ik na mijn huidige wip ga maken.

Ik probeer een foto te uploaden maar weet niet of ik het goed doe. in de preview is de foto in ieder geval niet zichtbaar. Als het niet lukt kan iemand mij dan helpen? Ik heb geen ervaring met forums :-(

http://www.freebits.nl/images/942006.jpg

[ Bericht 6% gewijzigd door Kaatjeka op 29-09-2012 09:29:12 ]
pi_117383238
Je kunt een foto uploaden bij tinypic.com en dan de url kopieren..
pi_117393633
Laten we het dan eens proberen via deze kopie

http://tinypic.com/r/11t0qgx/6

helaas kom ik niet verder dan een link. Ik krijg de foto niet zo in beeld
pi_117393973


Ik heb het gevonden
pi_117629136
Wauw die schiet ook al op. Ziet er ook lastig uit om te maken.

Ik ben weer bijna 2 weken verder en heb een pagina af gekregen. Tot nu toe loop ik nog aardig op schema om hem eind december af te krijgen.
Opnieuw berekend trouwens hoeveel het er zouden moeten zijn, maar nu dus echt alles geteld. Kom ik op 315 per dag. En ik heb nu zo rond de 400 in ongeveer 3 a 4 uurtjes per dag.

  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:28:37 #87
43556 miss_dynastie
pi_117629248
Wow risu, dat schiet lekker op! Knap dat je je aan je schema houdt zeg, ik denk niet dat ik dat zo goed zou kunnen ;)
pi_117629583
Wouwies, die is mooi zeg!
Schema's ben ik echt een ramp mee. Doe ook veel te veel verschillende projecten tegelijk...
pi_117630177
Ik was net bij de hema, daar hebben ze voor 3 euro 5 x 8 meter borduurdraad. Voor de geïntereseerden, het waren geloof ik wit, roze, rood, en nog een paar 'hema' kleurtjes.
pi_117632793
Wat een mooie projecten weer, kaatjeka die van jou schiet ook mooi op! En risu, die van jou wordt ook echt mooi!

Ik heb de onderkant af van de tijger!



En ook is de groeimeter helemaal af nu. Maandag ga ik hem geven.

pi_117641608
Daantje, die groeimeter wil ik ook gaan maken! Leuk om hem zo af te zien. Denk dat degene voor wie hij bedoelt is er ook erg blij mee zal zijn. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_117647219
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:03 schreef Nanuke het volgende:
Daantje, die groeimeter wil ik ook gaan maken! Leuk om hem zo af te zien. Denk dat degene voor wie hij bedoelt is er ook erg blij mee zal zijn. :D
Ik heb het idee ook gepikt hier uit het topic, volgens mij stond die in het vorige deel. Vond deze zo leuk, dat ik deze ben gaan maken voor een vriendin.
Maar maandag kan ik hem eindelijk gaan geven. ben benieuwd of ze het leuk vind!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 08:04:24 #93
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117652124
hij is wel heel leuk geworden
vrolijke kleurtjes ook :)

ik heb weer eens geen zin om te borduren :') komt vast wel weer goed
W
Z
E
pi_117733729
Daantje wat ga jij snel zeg dat leeuwtje ziet er mooi uit.

Wauw Risu 400 steken in 3 a 4 uur, ik heb echt respect voor je met die deadline wetende dat je zo maar een aantal dagen geen zin hebt te borduren en dan is het heftig met zo'n planning nog iets in te halen.

Wat mijn zonnebloemen betreft is het werk niet moeilijk maar veel. Omdat het 87 kleurtjes zijn moet ik regelmatig na 1 of 2 steekjes afhechten want er zijn te veel kleuren die te dicht bij elkaar liggen om de draad te laten hangen. Ik zie dan het verschil niet meer.
pi_117734991
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:28 schreef daantje1044 het volgende:

[..]

Ik heb het idee ook gepikt hier uit het topic, volgens mij stond die in het vorige deel. Vond deze zo leuk, dat ik deze ben gaan maken voor een vriendin.
Maar maandag kan ik hem eindelijk gaan geven. ben benieuwd of ze het leuk vind!
Ja, dat was die van mij. Echt leuk he?
Bij mij was Roe trouwens anders dan op het voorbeeld plaatje. Was dat bij jou ook zo?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117754999
Wauw wat is iedereen met grote projecten bezig! Echt supermooi.

Ik heb vandaag mn swap op de post gedaan. Nu nog een beer afhaken en dan heb ik weer tijd om te borduren!
Oja en als mn swap ontvangen is kan ik m laten zien hier. Want daarbij heb ik ook geborduurd!
pi_117758948
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:08 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ja, dat was die van mij. Echt leuk he?
Bij mij was Roe trouwens anders dan op het voorbeeld plaatje. Was dat bij jou ook zo?
Ja, hij was heel leuk om te maken, en de ontvanger was er heel blij mee!!!

Bij mij verschilden sommige kleurtjes van de cijfers met het voorbeeld, roe weet ik niet meer eigenlijk!
pi_117885726
Even wat vraagjes:

Heeft iemand het adres van de marktplaatsman? Zijn dit gewoon de volle strengen die je ook in de winkel kan kopen (maar dan duurder)?

Waar kan ik het beste borduurstof kopen ( iets van aida 18) online?

Weet iemand een goed programma om een foto om te zetten naar een patroon?
pi_117885874
Het zijn gewoon de volle strengen ja, en ze zijn fijn om mee te werken. Voor het adres kan je pm'en, onder anderen mij en lijnloos en rebel-angel. :)

Voor de rest van de vragen heb ik geen antwoord.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:27:50 #100
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117886000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:18 schreef davo1979 het volgende:
Even wat vraagjes:

Heeft iemand het adres van de marktplaatsman? Zijn dit gewoon de volle strengen die je ook in de winkel kan kopen (maar dan duurder)?

Waar kan ik het beste borduurstof kopen ( iets van aida 18) online?

Weet iemand een goed programma om een foto om te zetten naar een patroon
geloof dat de meeste hun stof bij de magere man bestellen.

en wat betreft programma's is er kg chart en heb je ook nog pic2pat
W
Z
E
pi_117886088
@nanuke heb je een pm gestuurd!

@rebel Dank je wel voor de antwoorden
pi_117960446
Ik heb mijn stof ook bij de magere man vandaan. Dat duurde toen wel even omdat ze net op vakantie waren, maar het was alsnog redelijk snel binnen.
En die stof heb ik nog liggen, al iets van 3 of 4 projecten uit gehaald en pokemon kan er ook nog uit. Maar dan is hij toch wel zo'n beetje op. Binnenkort een beurs in Rotterdam, daar ga ik weer stof halen en dat soort dingen.
pi_117962822
Ach met de pokemon ben je toch wel even bezig hihi. Tenminste wel als je er zoveel aan doet als ik...
pi_118025273
Weer een kleine update van mijn tijger!
Begint langzaam vorm te krijgen!

  † In Memoriam † dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:45:03 #105
43556 miss_dynastie
pi_118025875
Nou noem dat maar klein... nog niet zo heel lang geleden had het beestje nog helemaal geen hoofdje, toch? :P
pi_118027281
Prachtig daantje!
pi_118028819
Ik vind het prachtig worden, is er ook een olifant in die serie? O+ Mijn borduurwerk schiet ook al op, al moet ik stoppen met 's avonds borduren in met 1 kleur (het tellen gaat dan scheef en kan ik de dag erop alles weer uithalen) maar gewoon moet afwisselen zodat het aansluit op wat ik al gemaakt heb. :P Zal straks even een update fotograferen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118029114
wauw daantje, je schiet lekker op!

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:31 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind het prachtig worden, is er ook een olifant in die serie? O+...
Ja die is er!
pi_118029131
Ben benieuwd nanuke! Je hebt idd nog een olifant en een giraffe in deze serie.

Ja klopt miss dynastie, niet zo heel lang geleden had de kleine nog geen hoofd....
pi_118029133
Oh my, wat mooi! O+ Hoe groot is die wel niet geworden!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118029162
hahaa tegelijk, die olifanten zijn ook omtzettend mooi!
pi_118029317


Beetje wazige foto met de webcam, maar so be it. Ik schiet echt al best op als ik het zo zie! Als je met je neus erop zit dan merk je dat toch minder op de een of andere manier. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118029634
Die wordt echt mooi Nanuke! Ik merkte zelf ook pas hoever ik was, toen ik op de foto keek haha
pi_118123371
Ja, dat heb ik ook altijd. Want ik doe al die foto's in een map op de pc en daar kan ik dan meteen een overzicht zien op 1 pagina zeg maar. Dan zie ik ook meteen dat het echt goed opschiet.

Ik heb ondertussen ook weer een update. Vorig weekend een game gekregen, toen 3 dagen niet geborduurd, dus liep flink achter op schema. Toen was ik een dag vrij en heb ik al die achterstand weer ingehaald, maar ik liep eerst flink voor, en nu dus ongeveer gelijk. Ach ja, zulke dagen zal ik nog wel meer hebben en op het eind heb ik toch alleen nog maar grote vlakken wolken, dat is zo gebeurd. (filmpje aanzetten en gaan met die banaan)
Oh ja, en m'n pen is op. De blauwe die ik steeds gebruik voor de hokjes. Hier in de stad hebben ze zulke pennen niet, maar ik ga volgende week donderdag naar die beurs. Hoop dat ik tot die tijd genoeg hokjes heb staan nog, en anders maar eventjes extra goed tellen.


Anyway, hier de foto
pi_118123769
Mooi Risu! ooit....
pi_118129979
Die wordt echt mooi Risu!!

ik ga 31 oktober naar de kreadoe in utrecht, ik hoop echt dat ze daar niets leuks hebben :D .
Ik heb nog zoveel projecten thuis liggen, die wil ik eigenlijk eerst af maken, maar ben er bang voor haha
pi_118140702
RIsu echt schitterend!

Ik ga bewust niet naar de Kreadoe! ik koop daar altijd meer dan waar ik tijd voor heb. Ik heb vorig jaar dingen gekocht die ik nu nog niet aangeraakt heb. Hoe leuk ik het ook vind, ik sla maar even een jaartje over.
pi_118205735
wauw wat schiet iedereen op.
Ik ben eindelijk aan mijn laatste pagina bezig. Helaas is dat nog steeds zo'n 3000 kruisjes die ik nog moet. :@

Kan iemand trouwens vertellen of er stands zijn voor borduurartikelen op de kreadoe? Ik was laatst op een beurs waar alles draaide om kaarten maken, dat was wel zonde.
pi_118207418
Das bij de kreadoe ook wel redelijk hoor. Althans 2 jaar geleden ben ik geweest, toen was het veel kaarten en scrapbooking. Ook wel wol en borduurspul eb wat taartenmaakspul.

Maar dan kun je misschien beter naar de handwerkbeurs. Die is geloof ik volgend weekend in Rotterdam.
  † In Memoriam † zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:22:13 #120
43556 miss_dynastie
pi_118208759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:06 schreef annelotje het volgende:
RIsu echt schitterend!

Ik ga bewust niet naar de Kreadoe! ik koop daar altijd meer dan waar ik tijd voor heb. Ik heb vorig jaar dingen gekocht die ik nu nog niet aangeraakt heb. Hoe leuk ik het ook vind, ik sla maar even een jaartje over.
Ik raak juist helemaal 'overbelast' van alle leuke dingen en kom dan met niets of bijna niets thuis :') :P
Ik heb voor m'n verjaardag haakboekjes gekregen en zelf een naald en wat oefenwol gekocht, daar zou ik dus wel eens voor kunnen kijken misschien.... borduurspullen heb ik meer dan genoeg :P
pi_118210156
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 14:27 schreef Lijnloos het volgende:
Das bij de kreadoe ook wel redelijk hoor. Althans 2 jaar geleden ben ik geweest, toen was het veel kaarten en scrapbooking. Ook wel wol en borduurspul eb wat taartenmaakspul.

Maar dan kun je misschien beter naar de handwerkbeurs. Die is geloof ik volgend weekend in Rotterdam.
Klopt daar zou ik ook graag naar toe willen gaan maar dan kan ik niet :'(
pi_118218387
Herstvakantie! Ik ga morgen mijn borduren weer eens tevoorschijn toveren.
pi_118235255
Inmiddels ook begonnen. Hmm nog moeilijker dan ik dacht maar ahh ja, begin is er.
pi_118241191
wat ga je maken davo1979?
pi_118251666
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:54 schreef daantje1044 het volgende:
wat ga je maken davo1979?
Schilderij: American gothic
pi_118259541
moest ff op google kijken, maar is wel een heel mooi schilderij! Ben benieuwd hoe die gaat worden!

Mag ik vragen hoe je een borduurpatroon van dit plaatje hebt gemaakt?
pi_118331784
Hoihoi :W

Feelgoodkerstcreativiteit-brainstorm topic

FHF, FEE en CRE slaan de handen ineen voor een grote kerst feel good actie! Er zijn plannen om kaartjes te versturen, de kerstpakketen komen weer terug en... Er gaat geknutseld worden :7 Nu wordt er een beetje gebrainstormd, hebben jullie nog ideeën? Hier is het topic, hopelijk zien we jullie daar! Feelgoodkerstcreativiteit-brainstorm topic
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_118335276
Ik heb weer een update!!!

pi_118340875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:36 schreef daantje1044 het volgende:
Ik heb weer een update!!!

[ afbeelding ]
Je schiet lekker op! Heb je al een idee wat je hierna gaat doen?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118344483
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:46 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Je schiet lekker op! Heb je al een idee wat je hierna gaat doen?
Ik heb nog verschillende projecten liggen, nog een afrikaanse vrouw ook van lanarte, en nog een tijgerproject, Ik heb me voorgenomen om eerst af te maken wat ik nog thuis heb liggen. Hoop dat ik me daar aan ga houden, ben er bang voor haha ;)
pi_118378047
Oh jongens, het wordt steeds moeilijker om me aan dat schema te houden. Ik moet namelijk ook af en toe een dagje het huis uit, en dan ligt het er maar. Vandaag ruim de tijd gehad en dan ook weer flink ingehaald, maar nog lang niet genoeg om weer op dat schema te zitten. Morgen ben ik ook de hele dag weg (handwerkbeurs) dus dan komt het er ook al niet van.
Dus ik denk niet dat deze in december af zal zijn. Alhoewel ik nog een kans heb... op het einde zitten er vooral veel stukken van hetzelfde. Dat gaat supersnel.

Morgenavond of overmorgen zal ik mijn nieuwe aanwinsten hier posten.
pi_118433456
en nog wat leuks gekocht op de handwerkbeurs risu?
pi_118437449
Ja ik ben ook nieuwgierig!
Vandaag weer eens geborduurd! Nog geen 100 kruisjes dus niet fotowaardig maar het is al heel wat dat ie weer even uit de kast is geweest. Als het goed is heb ik er binnenkort weer tijd voor!
pi_118493618
Dit is mijn aanwinst van donderdag:


De nijntjes komen in de babykamer. Die staat nu nog vol troep, maar dat geeft niet, mijn buik is toch nog leeg. Ik heb ook meteen maar 4 pennen gekocht (eentje ligt al in gebruik) omdat de vorige best snel op ging, maar ik hem wel veel gebruik. De blauwe stof is voor Pokemon. Daar had ik al een stof voor, maar deze is blauw, dus geen achtergrond borduren :) . En dan nog een bakje voor de kleurtjes, die beginnen zich toch zo langzamerhand wel snel te vermenigvuldigen.
Verder heb ik gisteren de hele dag geborduurd om het een beetje in te halen en heb ik een soort van dubbele dag gehad. Dus twee keer zoveel gedaan dan een normale dag. Helaas loop ik nog wel 3 dagen achter, maar vandaag en morgen ook weer de tijd.
pi_118495214
die nijntjes zijn echt schattig!!!
pi_118513763
Risu: Hoeveel moet jij op een dag borduren van jezelf?
pi_118524714
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:10 schreef Risu het volgende:
Dit is mijn aanwinst van donderdag:
[ afbeelding ]

De nijntjes komen in de babykamer. Die staat nu nog vol troep, maar dat geeft niet, mijn buik is toch nog leeg. Ik heb ook meteen maar 4 pennen gekocht (eentje ligt al in gebruik) omdat de vorige best snel op ging, maar ik hem wel veel gebruik. De blauwe stof is voor Pokemon. Daar had ik al een stof voor, maar deze is blauw, dus geen achtergrond borduren :) . En dan nog een bakje voor de kleurtjes, die beginnen zich toch zo langzamerhand wel snel te vermenigvuldigen.
Verder heb ik gisteren de hele dag geborduurd om het een beetje in te halen en heb ik een soort van dubbele dag gehad. Dus twee keer zoveel gedaan dan een normale dag. Helaas loop ik nog wel 3 dagen achter, maar vandaag en morgen ook weer de tijd.
Foto? :)

Ik hoop dat je de drie dagen weer in kunt halen bij de grote eenkleursvlakken! Ik wil zelf weer eens verder met mijn Dikkie Dik werkje, maar kan het patroon niet vinden. Moet maar eens goed zoeken.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  zondag 28 oktober 2012 @ 07:23:20 #138
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_118524813
En ik ben al trots als ik een elfje van een cm of 8 heb gemaakt -O-
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_118524886
Wow goed geslaagd! Slim ook om de blauwe stof voor de pokemon te nemen. Scheelt heel veel kruisjes!
  † In Memoriam † zondag 28 oktober 2012 @ 09:34:54 #140
43556 miss_dynastie
pi_118526028
quote:
15s.gif Op zondag 28 oktober 2012 07:23 schreef Huppelmuts het volgende:
En ik ben al trots als ik een elfje van een cm of 8 heb gemaakt -O-
En terecht, leuk toch? :)

Risu, schema's en zo, prima, maar vind je het nog wel leuk? Het is natuurlijk wel een hobby.... (tenzij er tijdsdruk op ligt door een bruiloft of zo, maar da's niet het geval denk ik :P )
pi_118527743
Risu, goeie vangst! En Nijntjes, O+ leuk joh...

Ik herken het wel hoor, die schema-druk... heb ik met de pokemon ook als ik daar mee bezig ben. Dan wil ik een bladzijde/rij wel binnen een bepaalde tijd af hebben. Dan heb je tenminste een doel (maar die van mij stel ik iets korter... dat wel, dan blijft het haalbaar en overzichtelijk).
pi_118530752
Tja, dat schema heb ik meer voor mezelf ook gedaan om te kijken of het lukt.
Het liefst ben ik eind december klaar ermee, zodat ik 1 januari kan beginnen met de pokemon. Dan kan ik heel makkelijk precies zien hoelang ik daar over doe/heb gedaan.
Ik heb eerst alle hokjes geteld die ik nog moet doen (best makkelijk als je alleen een pagina telt en dan keer x doet). Het aantal waar ik op uit kwam, delen door het aantal dagen dat ik nog heb tot 31 december. Dat kwam toen uit op 315 steekjes per dag. Dat is ongeveer 3 uur per dag borduren. Als ik meer tijd heb, doe ik meer, heb ik geen tijd, doe ik niks.
Gelukkig is het nog wel nog steeds leuk, al merk ik wel dat ik bij mijn eigen af en toe denk van, kom op nog even dit rijtje af, dan heb ik die ook maar weer gedaan. En ik baal een beetje als ik een dag niets heb kunnen doen. Als ik er helemaal van baal, dan gooi ik dat schema gewoon weg. Het moet inderdaad wel leuk blijven.

Uiteindelijk zal het vast niet lukken om 31 december klaar te zijn. Ik heb nog een hoop dagen waarop ik helemaal niets kan doen. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.
Deze maand moet ik er nog iets van 1500 om weer op schema te liggen, maar de maand is bijna om. Dus ik pas gewoon mijn schema weer aan. Dan doe ik er dus 320 per dag vanaf 1 november. Of iets in die richting. ik zie het wel. Eind van de maand doe ik weer een foto. (nu weer even gauw gaan borduren)
pi_118539397
Ben benieuwd naar een foto risu!
Ik heb voor mezelf ook een deadline. Wil hem graag voor eind november af hebbem, dan gaat mijn moeder naar familie, waaronder een hele goede lijstenmaker, dan kan ze mijn werk meteen meenemen.

Davo, ik ben ook benieuwd naar jouw vorderingen!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:39:07 #144
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_118621579
zo ik heb mezelf maar eens getrakteerd op 4 kerstpatroontjes,
die een beetje leuk bij de christmas calories van vorig jaar passen.
wil straks in het nieuwe huis 3 van die foto plankjes waar ze dan tussen de foto's kunnen staan






en die laatste ga ik lekker nu aan beginnen :)
W
Z
E
pi_118622048
Wat een werk doen jullie toch zeg!
Ik stop meestal met mn werkjes en ze belanden in de kast om er vervolgens nooit meer uit te komen :D

Ga nu deze eekhoorn maken. Weet alleen niet welke kleur, vind groen zo...niet eekhoornig. Mocht er iemand zijn die denkt hee ik wil ook een eekhoorntje maken, ooit, ik heb m in KG. Het vosje van dezelfde maker heb ik nu ook.

R-A ben je daar met de kerst al klaar mee?

[ Bericht 12% gewijzigd door Whoopdidoo op 30-10-2012 15:02:29 ]
pi_118622172
Die zijn leuk rebel-angel!!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:33:07 #147
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_118623708
nee vast niet :9 maar dan gaan we volgend jaar gewoon verder
dat vosje en die eekhoorn zijn ook lief zeg
W
Z
E
pi_118625457
wat een leuke patroontjes RA! Ik heb die christmas calories nog liggen. die was ook zo leuk.

Schattig eekhoorntje en vosje whoop!
pi_118641628
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:47 schreef daantje1044 het volgende:
Ben benieuwd naar een foto risu!
Ik heb voor mezelf ook een deadline. Wil hem graag voor eind november af hebbem, dan gaat mijn moeder naar familie, waaronder een hele goede lijstenmaker, dan kan ze mijn werk meteen meenemen.

Davo, ik ben ook benieuwd naar jouw vorderingen!
Zal eerdaags een foto maken, gaat nog niet zo snel.

Die grote pokemon (die ik meerdere zie maken) is daar een patroon van of plaatje en waar kan ik die vinden?

[ Bericht 7% gewijzigd door davo1979 op 30-10-2012 21:47:03 ]
pi_118643958
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:39 schreef rebel-angel het volgende:
zo ik heb mezelf maar eens getrakteerd op 4 kerstpatroontjes,
die een beetje leuk bij de christmas calories van vorig jaar passen.
wil straks in het nieuwe huis 3 van die foto plankjes waar ze dan tussen de foto's kunnen staan

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

en die laatste ga ik lekker nu aan beginnen :)
O+ Ooooooh, ik wil ze ook! Waar heb je ze vandaan?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')