Succes bestraffen, ja, laten we dat vooral gaan doen. Als je van de samenleving één grote ambitieloze massa wilt maken en alle innovatie weg wilt halen is dat de manier.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:12 schreef Fsmxi het volgende:
[..]
Gewoon 1 nationaal salaris voor iedereen, als je dan ECHT meer werkt krijg je ook gewoon meer! Dat zal die luie mensen leren, een uurtje eerder weggaan!
Ga vakken Sociologie volgen naast je economische studiequote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:52 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Succes bestraffen, ja, laten we dat vooral gaan doen. Als je van de samenleving één grote ambitieloze massa wilt maken en alle innovatie weg wilt halen is dat de manier.
Mensen socialer maken doe je niet door een maximumbedrag in te stellen of het belastingtarief te verhogen naar 65%, dat is slechts herverdeling van de welvaart. Het moet vanuit henzelf komen. En dat is ook gelijk het probleem. Individualisme en materialisme en de daaruit voortkomende zelfverrijking en hufterigheid die dat tot gevolg heeft krijg je niet zomaar uit de samenleving, ook niet de SP. Waar zij nu mee bezig zijn werkt alleen maar averechts; je creëert er polarisatie mee en het debat wordt alleen maar harder.
Ooit komt het goed.
Bestraffen? Die mensen verkrijgen hun welvaart door de boel te exploiteren door middel van het systeem. Er is toch niets mis mee, om dat systeem dan aan te passen om zo de welvaart beter (eerlijker) te verdelen? Ik zie dat niet als bestraffen. Zeker niet in tijden als deze.quote:
Wacht, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik reageerde met "succes bestraffen" op het idee van een maximumsalaris. Natuurlijk moeten de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Zo mag de HRA wat mij betreft worden afgeslankt voor diegenen met een hoger inkomen. Ik bedoelde alleen te zeggen dat je als SP geen "socialere samenleving" creëert door de belastingtarieven te verhogen. Dat is een illusie.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:29 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Bestraffen? Die mensen verkrijgen hun welvaart door de boel te exploiteren door middel van het systeem. Er is toch niets mis mee, om dat systeem dan aan te passen om zo de welvaart beter (eerlijker) te verdelen? Ik zie dat niet als bestraffen. Zeker niet in tijden als deze.
Ik vind het niet zielig voor die mensen dat ze hun relatief eenvoudige manier van "succes" vergaren dan minder effectief zien worden. Het zijn net kinderen die je een vuil snoepje, dat ze op de straat gevonden hebben, afpakt.
Hoi Mauricequote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:55 schreef PierreTT het volgende:
mensen die zeggen dat het debat harder is dan ooit
Juist louter inhoudsloze kolder
En de rest van de whatsapp,alsjeblieft!
lolquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Maurice
Tauch is eigenlijk gewoon een zemmel met dat politieke gezever van hem. Net alsof hij er verstand van heeft
Alstublieft Maureen
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:10 schreef Michhas het volgende:
Maurice
Ik smeer een broodje unox over mijn navel hmm
Alsjeblieft MauMau
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:11 schreef PierreTT het volgende:
Maurice
En zeg ook even tegen Tauch dat hij niet zo moet brallen dat de D66 zo goed is
Asjeblieft Maurice
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:58 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Wacht, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik reageerde met "succes bestraffen" op het idee van een maximumsalaris. Natuurlijk moeten de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Zo mag de HRA wat mij betreft worden afgeslankt voor diegenen met een hoger inkomen. Ik bedoelde alleen te zeggen dat je als SP geen "socialere samenleving" creëert door de belastingtarieven te verhogen. Dat is een illusie.
Nee,niet doen!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:20 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ik zal vanaf nu tot 12 september m'n bek houden
Ooit wordt je nog wel volwassen. Weet je wat je krijgt met anarchie? Kijk naar centraal afrikaquote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik ben nog steeds voor anarchie gewoon shit de fan laten hitten
Waz ook zeer serialquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:32 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ooit wordt je nog wel volwassen. Weet je wat je krijgt met anarchie? Kijk naar centraal afrika
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |