_The_General_ | woensdag 29 augustus 2012 @ 12:30 |
Een vraag. Toen ik twee jaar terug mijn appartement kocht zat in de keuken apparatuur van het merk Pelgrim. Een Combi oven, afzuigkap, gasfornuis en koel/vries combinatie. Dit alles was aangeschaft door de vorige eigenaar in 2007. Vorig jaar is de combi oven kapot gegaan. Aangezien ik 4 apparaten van het zelfde merk had bleek dat ik recht had op vijf jaar garantie. Het defect is toen gratis gerepareerd. Vandaag is de combi oven echter weer kapot gegaan. En wat blijkt. Volgens de papieren is de vijf jaar garantie precies een maand verlopen!!! Nu lees ik op de site van Atag (die pelgrim over hebben genomen) dat, als de vorige eigenaar de producten heeft geregistreerd, ik recht zou hebben op 8!! jaar garantie. Dat heeft hij echter niet...... Kan ik hier nog iets mee?
| |
practics | woensdag 29 augustus 2012 @ 12:37 |
Zit er op je reparatie geen garantie? | |
DroogDok | woensdag 29 augustus 2012 @ 12:41 |
Dat dacht ik ook. Meestal dan weer een jaar garantie. Ook buiten de garantietermijn om heb je trouwens nog rechten als consument, alleen zal je dan zelf een deel van de kosten moeten betalen. Voor wat betreft de verlengde garantie zal het een gevalletje pech zijn, maar bel anders de fabrikant? |