kan je begrijpend lezen ja of nee ik praat toch over mijn oom of niet danquote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:22 schreef LaLouchi het volgende:
Misschien is het een optie eens werk te gaan zoeken? Volledig terecht wat ze nu doen. Maak jezelf maar nuttig als je kan werken, en als je dan de boel bedodemieterd moet je op de blaren zitten. Jammer dan.
Doe niet zo bijdehand ik heb het over het algemeen. Kan jij goed lezen of is dat te moeilijk voor je?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:24 schreef Gulmez het volgende:
[..]
kan je begrijpend lezen ja of nee ik praat toch over mijn oom of niet dan
ik werk gewoon, hij heeft geprobeerd in die tijd een eigen kapsalon te openen wat niet gelukt is door een gebrek aan goedkope huurruimte, en hij heeft in verzet gezeten in turkije dus het is niet zo dat hij gewoon altijd thuis zat zonder doel maar idd werken beter maar niet als je gewoon je uitkering alleen hebt, dat loont niet. . maar ik snap je punt dat zeker.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:26 schreef DroogDok het volgende:
Dit is gewoon volkomen terecht!
Nu maakt hij zich zelf tenminste nuttig voor de maatschappij, als hij zich nu onterecht ziek meldt mag zijn hele uitkering wel komen te vervallen van mij.
Jij vindt het normaal dat je oom al 27 jaar uitkering trekt zonder daar iets voor te hoeven doen? Het zijn (hoop ik) ook jouw belasting centen die daar heen gaan.
Wie zegt dat hij het niet over je oom heeft?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:24 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Verzet of geen verzet. Ik zou de ogen uit mijn "kop" schamen als ik 27 jaar uitkeringsgerechtigde zou zijn. Dat zijn kapsalon is mislukt kan gebeuren maar dit gaat alle perken te buiten maar dat is mijn persoonlijke mening. En nu moet meneer een paar uurtjes werken......hupsakee de Ziektewet in.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:31 schreef Gulmez het volgende:
niet verzet maar tegen iets gevochten ofzo ik zeg het verkeerd dus daar heeft hij een trauma van, maar mijn vraag is of de gemeente dat wel mag doen.. maar waarschijnlijk dus wel.
het zat hem ook allemaal niet mee zegquote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:29 schreef Gulmez het volgende:
[..]
ik werk gewoon, hij heeft geprobeerd in die tijd een eigen kapsalon te openen wat niet gelukt is door een gebrek aan goedkope huurruimte,
In welke periode zat hij precies in "het verzet" dan? In die 27 jaar dat hij ook een uitkering ontving?quote:en hij heeft in verzet gezeten in turkije dus het is niet zo dat hij gewoon altijd thuis zat zonder doel maar idd werken beter maar niet als je gewoon je uitkering alleen hebt, dat loont niet. . maar ik snap je punt dat zeker.
Oh My God...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja ik zie dit toch een beetje dubbel hoor. Kan me voorstellen dat mensen graag zien dat iemand voor een uitkering gaat werken maar ik vind het toch een soort van verkapte slavernij. Ik denk dat werkelozen hier sneller toe bereid zijn als ze voor dit werk iets extra betaald krijgen al is het maar en tegoedbon voor een diner ofzo. Ook die reïntegratiebureau's onder de noemer dat mensen werkervaring op moeten doen en dan voor nop moeten gaan werken. Zitten vaak mensen in zo'n traject die al jaren werkervaring hebben opgedaan maar omdat ze nu werkeloos zijn geworden zijn ze verplicht om voor noppes te gaan werken.
Slavernij?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja ik zie dit toch een beetje dubbel hoor. Kan me voorstellen dat mensen graag zien dat iemand voor een uitkering gaat werken maar ik vind het toch een soort van verkapte slavernij. Ik denk dat werkelozen hier sneller toe bereid zijn als ze voor dit werk iets extra betaald krijgen al is het maar en tegoedbon voor een diner ofzo. Ook die reïntegratiebureau's onder de noemer dat mensen werkervaring op moeten doen en dan voor nop moeten gaan werken. Zitten vaak mensen in zo'n traject die al jaren werkervaring hebben opgedaan maar omdat ze nu werkeloos zijn geworden zijn ze verplicht om voor noppes te gaan werken.
Niet om het een of ander, maar re-integratieprojecten blijken niet zelden zinloze werkverschaffing voor re-integratiebureaus.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:39 schreef lezzer het volgende:
Overigens een prachtig voorbeeld van hoe het granieten bestand om gaat met dit soort werkprojecten en waarom reintegratie niet lukt. Als er gewerkt moet worden zijn ze ineens ziek.
Ik heb het niet over deze meneer hij is een uitzondering maar in zijn algemeenheid mensen die werkeloos zijn geworden niet mensen die al jaar en dag van een uitkering genieten. En dan evengoed: wie werkt zou op zijn minst het minimum loon moeten krijgen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:38 schreef lezzer het volgende:
[..]
Oh My God...
27 jaar bijstand...
Wat denk je nou eigenlijk?
Heel zielig allemaal. Maar als je niks doet gaat die man gewoon nóg 20 jaar in de bijstand zitten.
Voor noppes werken?
Voor dat gratis geld zul je bedoelen.
Dat sowieso.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar re-integratieprojecten blijken niet zelden zinloze werkverschaffing voor re-integratiebureaus.
Je praat over een stereotype uitzuiger bedoel jequote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:24 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Helaas is deze meneer geen uitzonderingquote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik heb het niet over deze meneer hij is een uitzondering maar in zijn algemeenheid mensen die werkeloos zijn geworden niet mensen die al jaar en dag van een uitkering genieten. En dan evengoed: wie werkt zou op zijn minst het minimum loon moeten krijgen.
Nou toch wel hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:49 schreef lezzer het volgende:
[..]
Helaas is deze meneer geen uitzondering
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |