abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116136998
Een van mijn ooms is woonachtig in Den Haag, en de laatste 27 jaar heeft hij een uitkering gehad,
Laatst verhuist naar een nieuwe woning aan het kanaal in Leidschendam (voorstadje van Den Haag)..

Nu moest hij verplicht door die uitkering instantie aan het werk.. kreeg hij te horen 3 maanden geleden
Hij moest verplicht 4 dagen per week van 9 tot 2 in een kringloop werken..

Maar hij kreeg er geen cent meer om.
Nu heeft hij dat wel gedaan, hij sprak met niemand hij deed alleen wat ie moest doen..
Dat was karren in en uit laden..
En stickers plakken op nieuwe meubels en dingen weggooien helpen.

Nu kreeg hij te horen dat hij 4 dagen van 9 tot 4 moet werken...
Dus 2 uur per dag langer....

En hij krijgt alleen uitkering he.. Geen cent meer..

Dus nu heeft hij zich 2 weken ziekgemeld, moet hij nu naar de dokter van het uwv met een briefje..
Om te bewijzen dat ie echt ziek is, anders word hij op zn uitkering gekort staat er in die brief.

Maar mag dit wel?
Hoe kunnen ze hem dwingen om daar in die kringloop te werken zonder meer te verdienen alleen een uitkering.
pi_116137025
Misschien is het een optie eens werk te gaan zoeken? Volledig terecht wat ze nu doen. Maak jezelf maar nuttig als je kan werken, en als je dan de boel bedodemieterd moet je op de blaren zitten. Jammer dan.
In life, every ending is a new beginning..
pi_116137026
Na 27 jaar niks doen zeiken om een paar uur. Werken met behoud van uitkering heet dat.werken voor geld :')
Hier staat niets.
pi_116137036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:22 schreef LaLouchi het volgende:
Misschien is het een optie eens werk te gaan zoeken? Volledig terecht wat ze nu doen. Maak jezelf maar nuttig als je kan werken, en als je dan de boel bedodemieterd moet je op de blaren zitten. Jammer dan.
kan je begrijpend lezen ja of nee ik praat toch over mijn oom of niet dan
pi_116137043
Dit is gewoon volkomen terecht!
Nu maakt hij zich zelf tenminste nuttig voor de maatschappij, als hij zich nu onterecht ziek meldt mag zijn hele uitkering wel komen te vervallen van mij.

Jij vindt het normaal dat je oom al 27 jaar uitkering trekt zonder daar iets voor te hoeven doen? Het zijn (hoop ik) ook jouw belasting centen die daar heen gaan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_116137050
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:24 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Doe niet zo bijdehand ik heb het over het algemeen. Kan jij goed lezen of is dat te moeilijk voor je?
In life, every ending is a new beginning..
pi_116137064
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:26 schreef DroogDok het volgende:
Dit is gewoon volkomen terecht!
Nu maakt hij zich zelf tenminste nuttig voor de maatschappij, als hij zich nu onterecht ziek meldt mag zijn hele uitkering wel komen te vervallen van mij.

Jij vindt het normaal dat je oom al 27 jaar uitkering trekt zonder daar iets voor te hoeven doen? Het zijn (hoop ik) ook jouw belasting centen die daar heen gaan.
ik werk gewoon, hij heeft geprobeerd in die tijd een eigen kapsalon te openen wat niet gelukt is door een gebrek aan goedkope huurruimte, en hij heeft in verzet gezeten in turkije dus het is niet zo dat hij gewoon altijd thuis zat zonder doel maar idd werken beter maar niet als je gewoon je uitkering alleen hebt, dat loont niet. . maar ik snap je punt dat zeker.
pi_116137065
quote:

[..]

Wie zegt dat hij het niet over je oom heeft?

Je is in dit geval meer in zijn algemeenheid bedoeld en niet specifiek tegen jou!
Lastige taal he dat Nederlands.
pi_116137082
niet verzet maar tegen iets gevochten ofzo ik zeg het verkeerd dus daar heeft hij een trauma van, maar mijn vraag is of de gemeente dat wel mag doen.. maar waarschijnlijk dus wel.
pi_116137094
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:31 schreef Gulmez het volgende:
niet verzet maar tegen iets gevochten ofzo ik zeg het verkeerd dus daar heeft hij een trauma van, maar mijn vraag is of de gemeente dat wel mag doen.. maar waarschijnlijk dus wel.

Verzet of geen verzet. Ik zou de ogen uit mijn "kop" schamen als ik 27 jaar uitkeringsgerechtigde zou zijn. Dat zijn kapsalon is mislukt kan gebeuren maar dit gaat alle perken te buiten maar dat is mijn persoonlijke mening. En nu moet meneer een paar uurtjes werken......hupsakee de Ziektewet in.
Wat een mentaliteit zeg...... :N
pi_116137098
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:29 schreef Gulmez het volgende:

[..]

ik werk gewoon, hij heeft geprobeerd in die tijd een eigen kapsalon te openen wat niet gelukt is door een gebrek aan goedkope huurruimte,
het zat hem ook allemaal niet mee zeg :')
quote:
en hij heeft in verzet gezeten in turkije dus het is niet zo dat hij gewoon altijd thuis zat zonder doel maar idd werken beter maar niet als je gewoon je uitkering alleen hebt, dat loont niet. . maar ik snap je punt dat zeker.
In welke periode zat hij precies in "het verzet" dan? In die 27 jaar dat hij ook een uitkering ontving?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:35:16 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_116137107
Naja ik zie dit toch een beetje dubbel hoor. Kan me voorstellen dat mensen graag zien dat iemand voor een uitkering gaat werken maar ik vind het toch een soort van verkapte slavernij. Ik denk dat werkelozen hier sneller toe bereid zijn als ze voor dit werk iets extra betaald krijgen al is het maar en tegoedbon voor een diner ofzo. Ook die reïntegratiebureau's onder de noemer dat mensen werkervaring op moeten doen en dan voor nop moeten gaan werken. Zitten vaak mensen in zo'n traject die al jaren werkervaring hebben opgedaan maar omdat ze nu werkeloos zijn geworden zijn ze verplicht om voor noppes te gaan werken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:35:57 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116137111
Als je oom een alleenstaande is dan is het met het aantal uur dat hij werkt waarschijnlijk met op de grens van minder dan minimumloon, krijgt hij echter een gezinsuitkering dan zit hij met 4 dagen van 6,5 uur nog niet in de buurt van z'n uitkering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116137124
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja ik zie dit toch een beetje dubbel hoor. Kan me voorstellen dat mensen graag zien dat iemand voor een uitkering gaat werken maar ik vind het toch een soort van verkapte slavernij. Ik denk dat werkelozen hier sneller toe bereid zijn als ze voor dit werk iets extra betaald krijgen al is het maar en tegoedbon voor een diner ofzo. Ook die reïntegratiebureau's onder de noemer dat mensen werkervaring op moeten doen en dan voor nop moeten gaan werken. Zitten vaak mensen in zo'n traject die al jaren werkervaring hebben opgedaan maar omdat ze nu werkeloos zijn geworden zijn ze verplicht om voor noppes te gaan werken.
Oh My God...
27 jaar bijstand...

Wat denk je nou eigenlijk?
Heel zielig allemaal. Maar als je niks doet gaat die man gewoon nóg 20 jaar in de bijstand zitten.
Voor noppes werken?
Voor dat gratis geld zul je bedoelen.
pi_116137135
Overigens een prachtig voorbeeld van hoe het granieten bestand om gaat met dit soort werkprojecten en waarom reintegratie niet lukt. Als er gewerkt moet worden zijn ze ineens ziek. :')
pi_116137145
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Slavernij?
- Ze krijgen ervoor betaald
- Ze worden niet gedwongen
- Als het ze niet bevalt kunnen ze "echt werk" gaan zoeken
- Oja, en ze krijgen betaald.
pi_116137150
In 27 jaar moet het niet zo heel moeilijk zijn een baan te vinden. Jammer dat zn uitkering niet al lang is stopgezet. Parasiet.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:42:39 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116137151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:39 schreef lezzer het volgende:
Overigens een prachtig voorbeeld van hoe het granieten bestand om gaat met dit soort werkprojecten en waarom reintegratie niet lukt. Als er gewerkt moet worden zijn ze ineens ziek. :')
Niet om het een of ander, maar re-integratieprojecten blijken niet zelden zinloze werkverschaffing voor re-integratiebureaus.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:45:00 #19
189978 controlaltdelete
pi_116137161
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:38 schreef lezzer het volgende:

[..]

Oh My God...
27 jaar bijstand...

Wat denk je nou eigenlijk?
Heel zielig allemaal. Maar als je niks doet gaat die man gewoon nóg 20 jaar in de bijstand zitten.
Voor noppes werken?
Voor dat gratis geld zul je bedoelen.
Ik heb het niet over deze meneer hij is een uitzondering maar in zijn algemeenheid mensen die werkeloos zijn geworden niet mensen die al jaar en dag van een uitkering genieten. En dan evengoed: wie werkt zou op zijn minst het minimum loon moeten krijgen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_116137166
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar re-integratieprojecten blijken niet zelden zinloze werkverschaffing voor re-integratiebureaus.
Dat sowieso.
pi_116137177
quote:

[..]

Je praat over een stereotype uitzuiger bedoel je :')
Ik hoop dat ze niet alleen zijn uitkering maar ook zijn verblijfsvergunning afpakken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116137178
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:45 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik heb het niet over deze meneer hij is een uitzondering maar in zijn algemeenheid mensen die werkeloos zijn geworden niet mensen die al jaar en dag van een uitkering genieten. En dan evengoed: wie werkt zou op zijn minst het minimum loon moeten krijgen.
Helaas is deze meneer geen uitzondering
pi_116137189
Ja dit mag. Mijn vader doet ook sinds een tijdje zoiets. Hij is over de 60 en heeft 40 jaar werkervaring. Onder de noemer van een "reíntergratietraject" werk hij nu fulltime bij een commercieel bedrijf. Niet dat hij training of iets dergelijks krijgt. Werkschuw is hij ook evenmin, nog regelmatig mag hij op sollicitatie komen. Uiteindelijk vinden werkgevers iemand van boven de 60 toch iets te oud. Voor notoire werkweigeraars vind ik dit soort maatregelen wel enigzins acceptabel, maar dan moet er toch minstens iets van een cursus of opleidingstraject aan vast zitten. Anders sta je na 2 jaar weer met lege handen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:51:44 #24
189978 controlaltdelete
pi_116137191
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:49 schreef lezzer het volgende:

[..]

Helaas is deze meneer geen uitzondering
Nou toch wel hoor.
pi_116137216
Je kan ook anders zien, zijn uitkering is nu zijn loon, dus gewoon lekker werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')