abonnement Unibet Coolblue
pi_116457417
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:45 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Waarom geen smartphone in plastic zakje in zadeltasje? Zo doe ik het.

Eventueel een goedkope smartphone erbij halen alleen hiervoor.
Ik vind de uitgebreide optie's op mijn stuur toch wel een toevoeging hoor. Sommige meer dan andere, maar bij een klimmetje stijginspercentage's, hoogte, gemiddelde stijging etc etc is gewoon grappig :P

Verschil edge 500 en 800 zit vooral in navigatie. Als je alleen achteraf wil zien waar je gefietst hebt is de 500 daar ook uitstekend voor. De 800 heeft nog wel een iets betere gps chip waardoor de route nauwkeuriger is maar het verschil is niet heel groot.
pi_116457655
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:45 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Waarom geen smartphone in plastic zakje in zadeltasje? Zo doe ik het.

Eventueel een goedkope smartphone erbij halen alleen hiervoor.
Ik heb gewoon mijn smartphone in een hoesje in mijn zak van mijn fietsshirt op de rug. Ik zou niet weten wat er daarmee moet gebeuren. Accuduur geen enkel probleem, kan uren fietsen met Runkeeper aan en GPS zou toch juist beter moeten werken in de bergen? Je hoeft niet continu een dataverbinding te hebben als je een dergelijk programma gebruikt. Ik kom ook regelmatig met fietsen op Duits grondgebied en daar heb ik ook geen dataverbinding, toch staat mijn complete route na het fietsen compleet in Runkeeper.
Don't let my username fool you...
pi_116457760
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:45 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Waarom geen smartphone in plastic zakje in zadeltasje? Zo doe ik het.

Eventueel een goedkope smartphone erbij halen alleen hiervoor.
Omdat ik naast het tracken ook gebruik zou willen maken van dingen op de display zoals de hartslag, snelheid, hellingspercentage etc. Niet allemaal even nuttig, maar wel tof om te weten. Daarmee volstaat een smartphone in principe wel, maar dan moet ik hem op het stuur monteren. Ik denk niet dat hij daar blij van wordt, want het is nogal heavy duty werk dat ik tegenkom met veel rotsen, stenen, kuilen, boomwortels, etc. Dat schokt dan als de neten en dan vrees ik voor mijn smartphone.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik vind de uitgebreide optie's op mijn stuur toch wel een toevoeging hoor. Sommige meer dan andere, maar bij een klimmetje stijginspercentage's, hoogte, gemiddelde stijging etc etc is gewoon grappig :P

Verschil edge 500 en 800 zit vooral in navigatie. Als je alleen achteraf wil zien waar je gefietst hebt is de 500 daar ook uitstekend voor. De 800 heeft nog wel een iets betere gps chip waardoor de route nauwkeuriger is maar het verschil is niet heel groot.
In principe zijn beiden geschikt voor navigatie, maar is de edge wat toegankelijker of in ieder geval visueel geavanceerder. Omschrijf ik het zo goed of is de edge 500 totaal niet geschikt voor navigeren? Dat is namelijk wel een punt bij die tocht bijvoorbeeld :P

Ik vind het verschil in prijs nogal heftig. Ik kwam de 800 tegen voor rond de 350 euro, maar begreep van verschillende sites dat daar nog map packs en andere dingen bijgekocht moeten worden om het compleet te maken. Dat zal bij de Edge 500 niet anders zijn, maar die kan ik rond de 190 euro krijgen hier. Dat scheelt toch een slok op de borrel.

Andere alternatieven zijn er niet of die er wel zijn zijn minder? Ik zie van dezelfde fabrikant namelijk ook de eTrex, maar ik weet niet tot in hoeverre die goed is voor mtb.
pi_116457767
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:55 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Accuduur geen enkel probleem, kan uren fietsen met Runkeeper aan en GPS zou toch juist beter moeten werken in de bergen? Je hoeft niet continu een dataverbinding te hebben als je een dergelijk programma gebruikt. Ik kom ook regelmatig met fietsen op Duits grondgebied en daar heb ik ook geen dataverbinding, toch staat mijn complete route na het fietsen compleet in Runkeeper.
:Y Je kan op sommige telefoons zelfs in vliegtuigmodus nog gebruik maken van strava.

quote:
Ik heb gewoon mijn smartphone in een hoesje in mijn zak van mijn fietsshirt op de rug. Ik zou niet weten wat er daarmee moet gebeuren.
Je hebt natuurlijk altijd de kans om op je rug te vallen. Behalve dat je telefoon dat waarschijnlijk niet overleefd, doe ik ook liever geen harde dingen meer in mijn rugzakjes nadat ik hoorde van iemand die een rugwervel brak omdat hij op z'n fietspompje viel :X
pi_116457815
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:27 schreef Garagardo het volgende:
Ziet er inderdaad uit als een mooie route, maar de ervaring zal wel broodnodig zijn als ik de verhalen lees over mul zand. Ik heb daar weinig ervaring mee, op een mountainbike tochtje op Vlieland na, maar het is zwaarder dan door de modder ploegen. Hier heb je gelukkig geen mul zand en lekker veel modder/stenen :D

Overigens is er hier vrij weinig toerisme en het toerisme dat hier al komt is voornamelijk kunstliefhebber of natuurliefhebber. Kunstliefhebbers door het Guggenheim museum natuurlijk en dat is niet bepaald het slag mensen dat zit te wachten op kroketten en frikandellen :P Daarom spitste ik het ook toe op kaas, want daar staat de lokale markt wel voor open. Stroopwafels misschien ook nog wel, maar ik denk niet dat je de snacks er hier makkelijk doorheen krijgt. En dat komt dan weer door de pintxos (of tapas versie 2.0). Maar genoeg over eten en terug naar het fietsen:

Om beter te kunnen trainen zou een gps een goede toevoeging zijn volgens mij, maar ik vind de prijs van de Gardmin Edge 800 nog net wat overdreven voor mijn huidige niveau. Zijn er ook alternatieven die niet zo duur zijn, maar wel soortgelijke functies bieden (ondersteuning bij training en routes tracken op hoogte, hellingspercentages, gem snelheid, etc.)?

Ik zie de Edge 500 bijvoorbeeld ook staan, maar weet niet precies tot in hoeverre ik dan in zou leveren ten opzichte van de 800. Verder zijn er vast nog wel andere alternatieven. Smartphone doe ik overigens liever niet, omdat dat nogal fragiel is ben ik bang. Voor een wandeltochtje of hardlopen is dat prima, maar voor mountainbiken niet zo denk ik. Er zijn nog meer nadelen zoals accuduur en geen bereik hebben in de bergen, althans, van wat ik er over heb kunnen vinden.

Mocht ik aan de EuskadiExtrem toekomen volgend jaar dan heb ik sowieso een gps nodig, dus weggegooid geld lijkt het me in geen geval.
Je zou een Bryton kunnen nemen, Net zoiets als de Edge 800, maar dan(als ik goed herinner) 100,- goedkoper.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116457835
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:58 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Omdat ik naast het tracken ook gebruik zou willen maken van dingen op de display zoals de hartslag, snelheid, hellingspercentage etc. Niet allemaal even nuttig, maar wel tof om te weten. Daarmee volstaat een smartphone in principe wel, maar dan moet ik hem op het stuur monteren. Ik denk niet dat hij daar blij van wordt, want het is nogal heavy duty werk dat ik tegenkom met veel rotsen, stenen, kuilen, boomwortels, etc. Dat schokt dan als de neten en dan vrees ik voor mijn smartphone.

[..]

In principe zijn beiden geschikt voor navigatie, maar is de edge wat toegankelijker of in ieder geval visueel geavanceerder. Omschrijf ik het zo goed of is de edge 500 totaal niet geschikt voor navigeren? Dat is namelijk wel een punt bij die tocht bijvoorbeeld :P

Ik vind het verschil in prijs nogal heftig. Ik kwam de 800 tegen voor rond de 350 euro, maar begreep van verschillende sites dat daar nog map packs en andere dingen bijgekocht moeten worden om het compleet te maken. Dat zal bij de Edge 500 niet anders zijn, maar die kan ik rond de 190 euro krijgen hier. Dat scheelt toch een slok op de borrel.

Andere alternatieven zijn er niet of die er wel zijn zijn minder? Ik zie van dezelfde fabrikant namelijk ook de eTrex, maar ik weet niet tot in hoeverre die goed is voor mtb.
500 kan je geen kaarten opzetten. 800 wel maar die kan je gratis downloaden. Heb ik ook gedaan en werkt perfect.

Bij 500 volg je gewoon een lijntje op je scherm. Als je rechtdoor moet staat deze recht naar boven bij een bocht naar links of rechts of wat dan ook. Werkt op zich ook perfect, kan alleen lastig zijn bij een kruising met meerder optie's naar links bijvoorbeeld. Dan zul je een paar keer moeten proberen tot je de goede hebt..
pi_116457843
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:55 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb gewoon mijn smartphone in een hoesje in mijn zak van mijn fietsshirt op de rug. Ik zou niet weten wat er daarmee moet gebeuren. Accuduur geen enkel probleem, kan uren fietsen met Runkeeper aan en GPS zou toch juist beter moeten werken in de bergen? Je hoeft niet continu een dataverbinding te hebben als je een dergelijk programma gebruikt. Ik kom ook regelmatig met fietsen op Duits grondgebied en daar heb ik ook geen dataverbinding, toch staat mijn complete route na het fietsen compleet in Runkeeper.
Mijn foon GPS is erg on nauwkeurig, dat is wel een nadeel(scheelt op 32 km gewoon ruim 1 kilometer..)

Edit: http://www.futurumshop.nl(...)_0oLICFUdvfAodmSQAtg
Kaarten: Eerste 2/3 zijn geloof ik gratis, rest kan je binnenkort ook heel eenvoudig en goedkoop(waarschijnlijk ook gratis, nu nog betaald) downloaden. Kaarten schijnen erg nauwkeurig te zijn!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116457949
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:01 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Mijn foon GPS is erg on nauwkeurig, dat is wel een nadeel(scheelt op 32 km gewoon ruim 1 kilometer..)

Edit: http://www.futurumshop.nl(...)_0oLICFUdvfAodmSQAtg
Kaarten: Eerste 2/3 zijn geloof ik gratis, rest kan je binnenkort ook heel eenvoudig en goedkoop(waarschijnlijk ook gratis, nu nog betaald) downloaden. Kaarten schijnen erg nauwkeurig te zijn!
Ik hoor toch wat mindere verhalen over die bryton. GPS zou van een stuk mindere kwaliteit zijn. En voor de strava gebruikers, je moet al je ritjes via een omweg op strava zetten :P
  donderdag 6 september 2012 @ 14:06:40 #209
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_116458018
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:58 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Omdat ik naast het tracken ook gebruik zou willen maken van dingen op de display zoals de hartslag, snelheid, hellingspercentage etc. Niet allemaal even nuttig, maar wel tof om te weten. Daarmee volstaat een smartphone in principe wel, maar dan moet ik hem op het stuur monteren. Ik denk niet dat hij daar blij van wordt, want het is nogal heavy duty werk dat ik tegenkom met veel rotsen, stenen, kuilen, boomwortels, etc. Dat schokt dan als de neten en dan vrees ik voor mijn smartphone.
Koop een simpele smartphone voor erbij, een ZTE Blade ofzo, voor ¤90,-. En een waterdichte stuurhouder voor een paar tientjes.

Of koop een Moterola Defy+ voor ¤190,-
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_116458035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik hoor toch wat mindere verhalen over die bryton. GPS zou van een stuk mindere kwaliteit zijn. En voor de strava gebruikers, je moet al je ritjes via een omweg op strava zetten :P
Dat moet met de 800 toch ook? maar dat boeit me eigenlijk niet zo. .:P
Die negatieve verhalen ben ik trouwens nog niet tegen gekomen, maar het kan nooit even slecht zijn als die van mijn 2 HTC smartphone's(Desire voor het biken en een Sensation XE).
Heb nog met geen van beide gereden, wel mee gespeeld in de winkel, en ik vind zelf de bryton fijner. (en goedkoper, dat is ook altijd mooi..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116458087
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:07 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dat moet met de 800 toch ook? maar dat boeit me eigenlijk niet zo. .:P
Die negatieve verhalen ben ik trouwens nog niet tegen gekomen, maar het kan nooit even slecht zijn als die van mijn 2 HTC smartphone's(Desire voor het biken en een Sensation XE).
Heb nog met geen van beide gereden, wel mee gespeeld in de winkel, en ik vind zelf de bryton fijner. (en goedkoper, dat is ook altijd mooi..)
Nee, Garmin hang je aan je computer en strava haalt die dan direct op. Bryton moet je je gps files op een website zetten, die dan downloaden op je computer en dan weer uploaden in strava.
pi_116458195
De hartslagmeter/sensor van mijn Bryton heeft het begeven.. Ik ga ook overstappen op Garmin.
-weg-
pi_116458243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, Garmin hang je aan je computer en strava haalt die dan direct op. Bryton moet je je gps files op een website zetten, die dan downloaden op je computer en dan weer uploaden in strava.
Aha, nouja, boeiend. .:P
Zelf ben ik toch niet snel, en hier in de regio maken alleen een paar wielrenners gebruik van Strava dus ach..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116458264
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:13 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Aha, nouja, boeiend. .:P
Ja, is natuurlijk geen reden om een gps computer wel of niet te kopen. Maar moet het bij m'n vriendin ook doen met haar polar. Gaat wel irriteren na een tijdje :P
pi_116458291
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:Y Je kan op sommige telefoons zelfs in vliegtuigmodus nog gebruik maken van strava.

[..]

Je hebt natuurlijk altijd de kans om op je rug te vallen. Behalve dat je telefoon dat waarschijnlijk niet overleefd, doe ik ook liever geen harde dingen meer in mijn rugzakjes nadat ik hoorde van iemand die een rugwervel brak omdat hij op z'n fietspompje viel :X
Je hebt ook de kans om je neus te breken als je met je gezicht op je GPS Device op het stuur valt. Je kunt nu eenmaal niet alle risico's volledig wegnemen, maar een plat voorwerp dat plat op mijn rug ligt lijkt me nu niet echt heel problematisch tijdens een wel heel ongelukkige val.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:01 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Mijn foon GPS is erg on nauwkeurig, dat is wel een nadeel(scheelt op 32 km gewoon ruim 1 kilometer..)

Edit: http://www.futurumshop.nl(...)_0oLICFUdvfAodmSQAtg
Kaarten: Eerste 2/3 zijn geloof ik gratis, rest kan je binnenkort ook heel eenvoudig en goedkoop(waarschijnlijk ook gratis, nu nog betaald) downloaden. Kaarten schijnen erg nauwkeurig te zijn!
Welke telefoon? Die van mij (voorheen HTC Desire, nu Samsung Galaxy S3) is volgens mij gewoon ontzettend nauwkeurig. Kijk, je kunt natuurlijk ook een paar honderd euro uitgeven voor een apart apparaatje, maar als je toch al een apparaat hebt met die functies kun je die net zo goed gebruiken. En die afwijkingen boeien me verder helemaal niet zo.
Don't let my username fool you...
pi_116458433
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:15 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Je hebt ook de kans om je neus te breken als je met je gezicht op je GPS Device op het stuur valt. Je kunt nu eenmaal niet alle risico's volledig wegnemen, maar een plat voorwerp dat plat op mijn rug ligt lijkt me nu niet echt heel problematisch tijdens een wel heel ongelukkige val.

[..]

Welke telefoon? Die van mij (voorheen HTC Desire, nu Samsung Galaxy S3) is volgens mij gewoon ontzettend nauwkeurig. Kijk, je kunt natuurlijk ook een paar honderd euro uitgeven voor een apart apparaatje, maar als je toch al een apparaat hebt met die functies kun je die net zo goed gebruiken. En die afwijkingen boeien me verder helemaal niet zo.
Denk dat niemand een edge koopt om een gps logje te maken wat je inderdaad ook met je telefoon kan. Je koopt er 1 omdat het een uitstekende fietscomputer is met navigatiefunctie's. Er is geen telefoon ter wereld die daarbij in de buurt komt.
pi_116458523
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:15 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Je hebt ook de kans om je neus te breken als je met je gezicht op je GPS Device op het stuur valt. Je kunt nu eenmaal niet alle risico's volledig wegnemen, maar een plat voorwerp dat plat op mijn rug ligt lijkt me nu niet echt heel problematisch tijdens een wel heel ongelukkige val.

[..]

Welke telefoon? Die van mij (voorheen HTC Desire, nu Samsung Galaxy S3) is volgens mij gewoon ontzettend nauwkeurig. Kijk, je kunt natuurlijk ook een paar honderd euro uitgeven voor een apart apparaatje, maar als je toch al een apparaat hebt met die functies kun je die net zo goed gebruiken. En die afwijkingen boeien me verder helemaal niet zo.
Ik heb een Sensation XE met de Strava app gebruikt op Schipborg(Zuidlaren), maar als ik de officiele route, en de route die ik volgens Strava heb gereden over elkaar leg, past het voor geen meter.. Strava geeft bij mij heel veel rechte wegen aan, terwijl de route in werkelijkheid erg "krom" is.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116458611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:22 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik heb een Sensation XE met de Strava app gebruikt op Schipborg(Zuidlaren), maar als ik de officiele route, en de route die ik volgens Strava heb gereden over elkaar leg, past het voor geen meter.. Strava geeft bij mij heel veel rechte wegen aan, terwijl de route in werkelijkheid erg "krom" is.
Is in het bos waarschijnlijk?
pi_116458679
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is in het bos waarschijnlijk?
gedeeltelijk ja.. Maar geen erg dicht bos, en een groot deel heide.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116458738
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:26 schreef Marco001 het volgende:

[..]

gedeeltelijk ja.. Maar geen erg dicht bos, en een groot deel heide.
In het bos hebben veel telefoons wel moeite. Weet ook niet hoe groot die bochten zijn? Bij mn edge zie je zelfs als ik aan de overkant van de straat ga rijden. Met m'n iPhone 4 was dat minder, die toch wel een vrij aardige gps functie heeft.
  donderdag 6 september 2012 @ 14:29:38 #221
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116458793
na jarenlang verzet tegen strakke, speciale kleding voor de fiets is het vanmiddag gebeurt, nanoflex pakje met bretels van Castelli gekocht, met bijbehorende beenstukken en mooie mountainbikeschoenen en combipedalen en het ergste ik heb er op gelet dat het mooi bij mijn fiets stond :')

voelt alsof ik mezelf heb verraden, vanaf nu ben ik een van de nichten in panty''s zoals ik ze altijd noemde :r
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_116458800
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In het bos hebben veel telefoons wel moeite. Weet ook niet hoe groot die bochten zijn? Bij mn edge zie je zelfs als ik aan de overkant van de straat ga rijden. Met m'n iPhone 4 was dat minder, die toch wel een vrij aardige gps functie heeft.
Bochten waren verschillend..

Wat ik wel tof vind aan de bryton, is dat die standaard een HD map heeft met al diverse (voor NL zelfs alle officiele routes volgens mij) MTB-routes erop.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116458845
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:29 schreef Klonk het volgende:
na jarenlang verzet tegen strakke, speciale kleding voor de fiets is het vanmiddag gebeurt, nanoflex pakje met bretels van Castelli gekocht, met bijbehorende beenstukken en mooie mountainbikeschoenen en combipedalen en het ergste ik heb er op gelet dat het mooi bij mijn fiets stond :')

voelt alsof ik mezelf heb verraden, vanaf nu ben ik een van de nichten in panty''s zoals ik ze altijd noemde :r
Bleugh...
Mijn ouders hebben ook altijd van die strakke pakjes aan tijdens het biken, maar dat vind ik dus echt niets.. Ik kan me ook niet voorstellen dat het erg veel uitmaakt..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116458904
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:29 schreef Klonk het volgende:
na jarenlang verzet tegen strakke, speciale kleding voor de fiets is het vanmiddag gebeurt, nanoflex pakje met bretels van Castelli gekocht, met bijbehorende beenstukken en mooie mountainbikeschoenen en combipedalen en het ergste ik heb er op gelet dat het mooi bij mijn fiets stond :')

voelt alsof ik mezelf heb verraden, vanaf nu ben ik een van de nichten in panty''s zoals ik ze altijd noemde :r
^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:29 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Bochten waren verschillend..

Wat ik wel tof vind aan de bryton, is dat die standaard een HD map heeft met al diverse (voor NL zelfs alle officiele routes volgens mij) MTB-routes erop.
Das wel leuk! Er is ook een uitstekende gratis MTB kaart. MTBlite ofzo? Kanovinnie kan je daar vast mee helpen.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:30 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Bleugh...
Mijn ouders hebben ook altijd van die strakke pakjes aan tijdens het biken, maar dat vind ik dus echt niets.. Ik kan me ook niet voorstellen dat het erg veel uitmaakt..
Fietst zoveel beter :Y
pi_116458986
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

^O^

[..]

Das wel leuk! Er is ook een uitstekende gratis MTB kaart. MTBlite ofzo? Kanovinnie kan je daar vast mee helpen.

[..]

Fietst zoveel beter :Y
Door de zeem zeker? Ik vind mijn zadel zo ook al comfortabel genoeg, dus tja..
Zal eens naar dat MTBlite kijken..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')