http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-vorig-jaar-stijgen/quote:Alleen de groep met de hoogste inkomens had vorig jaar meer te besteden. Hun koopkracht steeg met 0,8 procent, terwijl de koopkracht gemiddeld juist met 0,4 procent afnam. Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het betreft huishoudens met een inkomen van 108.600 euro of meer.
Het is crisis, dan moet je natuurlijk niet kapotdenivelleren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:36 schreef robin007bond het volgende:
Het is crises, dan moet je natuurlijk niet kapotnivelleren.
Alsof andere partijen het beter zouden doen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:38 schreef Roellie80 het volgende:
En toch blijft het een populaire partij, je snapt het niet hè...
Als je daar geen geloof in hebt dan maakt het allemaal niks meer uit inderdaadquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Alsof andere partijen het beter zouden doen.
Simpel: gewoon keihard liegen dat het niet zo is, en als mensen dan doorvragen een warrig verhaal beginnen of angst zaaien over de plannen van de tegenstander.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:38 schreef Roellie80 het volgende:
En toch blijft het een populaire partij, je snapt het niet hè...
Hier kots ik dus op. Al die mensen die 150k + per jaar "verdienen" doen geen donder meer behalve op de golfbaan een balletje tikken. Deze mensen "werken" nog 4 uurtjes in de week om wat knopen door te hakken waardoor de plebs onderaan de voedselketen het met nog wat minder moet doen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:58 schreef TweeGrolsch het volgende:
Daarnaast gewoon terecht. Daarnaast viel het te verwachten. Er vallen ontslagen, en die zullen voornamelijk vallen in de lagere percentielen. De mensen in de hoogste percentiel zijn onmisbare krachten en ondernemers die dit land momenteel nog draaiende houden.
Dat is helemaal niet waar.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:58 schreef TweeGrolsch het volgende:
En vorig jaar waren het alleen de laagste inkomens die hun koopkracht zagen stijgen. Toen hoorde je wespensteek uiteraard niet.
Daarnaast gewoon terecht. Daarnaast viel het te verwachten. Er vallen ontslagen, en die zullen voornamelijk vallen in de lagere percentielen. De mensen in de hoogste percentiel zijn onmisbare krachten en ondernemers die dit land momenteel nog draaiende houden.
http://statline.cbs.nl/St(...)HDR=T,G2&STB=G1&VW=Tquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)011/2011-3429-wm.htm
Bovendien lijk jij te vergeten dat de groepen 2 t/m 9 ook bestaan uit hardwerkende Nederlanders die de economie draaiende houden.
Met dit soort verzinsels kun je natuurlijk niets.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:05 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Hier kots ik dus op. Al die mensen die 150k + per jaar "verdienen" doen geen donder meer behalve op de golfbaan een balletje tikken. Deze mensen "werken" nog 4 uurtjes in de week om wat knopen door te hakken waardoor de plebs onderaan de voedselketen het met nog wat minder moet doen.
Zie je wel dat ik gelijk had.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:09 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/St(...)HDR=T,G2&STB=G1&VW=T
Misschien beetje onduidelijk uit m'n post maar doelde op de cijfers van 2009/2010.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zie je wel dat ik gelijk had.
Ze zijn allebei nog nooit zo rijk geweest.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:00 schreef DroogDok het volgende:
Ja en? De rijken worden rijker, de armen armer.
Als je spreekt over 2009 had je inderdaad gelijk. Je ziet dus duidelijk het verschil tussen een VVD kabinet en een PvdA kabinet. Vandaar dat die mensen wel zullen juichen als de VVD wint.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:12 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Misschien beetje onduidelijk uit m'n post maar doelde op de cijfers van 2009/2010.
Het is de tegenhanger van het verzinsel dat jij ervoor postequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Met dit soort verzinsels kun je natuurlijk niets.
Heeft gewoon te maken met aflopen van tijdelijke maatregelen als de deeltijd WW.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je spreekt over 2009 had je inderdaad gelijk. Je ziet dus duidelijk het verschil tussen een VVD kabinet en een PvdA kabinet. Vandaar dat die mensen wel zullen juichen als de VVD wint.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)010/2010-3165-wm.htm
Dat begrijp ik niet een kabinet dat niets doet is toch ook verantwoordelijk voor het niets doen. Het uitblijven van maatregelen om de mensen uit WW en de inkomensval van ZZP-MKB ondernemers op te vangen is ook een bewuste keuze. Ook in het nieuwe verkiezingsprogramma kiest de VVD niet voor koopkrachtmaatregelen maar loonkosten drukken. De verschillen zullen dus weer groter worden. Daarnaast zijn natuurlijk wel maatregelen genomen die de mensen met een uitkering, o.a. AOW treffen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:21 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Heeft gewoon te maken met aflopen van tijdelijke maatregelen als de deeltijd WW.
Werkgevers die ontslagen een tijd hebben uitgesteld maar er dan nu toch aan moeten beginnen.
Niet indexeren van pensioenen.
Dat het aan het kabinet heeft gelegen kan ik me nauwelijks voorstellen omdat die de afgelopen 2 jaar nauwelijks iets heeft gedaan of veranderd.
Wanneer geld geld maakt, en dit in de lijn der verwachtingen valt, dan is het toch ook meer dan logisch de belastingschijf voor de hoogste inkomens te verhogen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:31 schreef Piye het volgende:
Ik moet hierin toch een beetje opkomen voor de VVD hoor. In tijden van bezuiniging is het logisch dat de koopkracht daalt (dat is precies waarom ik tegen (hard) bezuinigen ben in crisistijd) en aangezien de hoogste inkomens minder afhankelijk zijn van de overheid voor hun koopkracht (geld maakt namelijk meer geld) worden de hoogste inkomens hier minder door beinvloed. Dit is dus gewoon in de lijn der verwachtingen en precies waar iedere "we moeten bezuinigen, want anders schuiven we de rekening door naar onze kinderen"-aanhanger mee heeft ingestemd.
Als je de koopkracht wil verdelen is het beter om die over meer mensen te verdelen dan een klein aantal mensen. Of iemand een ford of een ferrari koopt maakt economisch weinig uit, als 10 mensen een ford kunnen kopen maakt het veel meer uit. Een evenwichtige koopkracht verdeling zorgt dus voor meer economische groei dan de stijging bij de happy-few. Men had deze koopkracht gevolgen van de economie daarnaast ook kunnen gebruiken om de HRA af te bouwen in de hoogste groep en daarmee de staatsschuld af te bouwen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:31 schreef Piye het volgende:
Ik moet hierin toch een beetje opkomen voor de VVD hoor. In tijden van bezuiniging is het logisch dat de koopkracht daalt (dat is precies waarom ik tegen (hard) bezuinigen ben in crisistijd) en aangezien de hoogste inkomens minder afhankelijk zijn van de overheid voor hun koopkracht (geld maakt namelijk meer geld) worden de hoogste inkomens hier minder door beinvloed. Dit is dus gewoon in de lijn der verwachtingen en precies waar iedere "we moeten bezuinigen, want anders schuiven we de rekening door naar onze kinderen"-aanhanger mee heeft ingestemd.
Nou dat hebben de meeste mensen al jaren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:55 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Als je daar geen geloof in hebt dan maakt het allemaal niks meer uit inderdaad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |