Zo te zien geschoten met een korte brandpuntafstand waardoor hij lichtelijk groothoek oogt met als gevolg dat de zijkanten van het hoofd 'wegvallen'.quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:40 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Nice! Met welke lens gemaakt? Deze heeft wel een aardig "Zeiss 3D" effect.
Een Canon EF-S17-55mm f/2.8 IS USM..quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:40 schreef Ener-G het volgende:
Nice! Met welke lens gemaakt? Deze heeft wel een aardig "Zeiss 3D" effect.
En tijdens het maken stond die op de 55mm Op een Canon 60D dus hebben we nog een crop factor om rekening mee te houden. Dus niet een hele korte brandpuntafstand.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:31 schreef Rebubbled het volgende:
Zo te zien geschoten met een korte brandpuntafstand waardoor hij lichtelijk groothoek oogt met als gevolg dat de zijkanten van het hoofd 'wegvallen'.
Dat is sowieso het beste recept voor katten natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:22 schreef Rebubbled het volgende:
Stomme kat doet geen schattige truukjes.Vanmiddag ga ik haar doodstalken met mijn camera. Schattig zal ze kijken! SCHATTIG! En anders een enkeltje plasticzak + water voor haar.
Gewoon meerdere katten nemen, grotere kans dat er ten minste 1 schattig isquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:24 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is sowieso het beste recept voor katten natuurlijk.
Bewehe, dan heb ik nul verstand van hoe herten eruit zien.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:25 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Een Canon EF-S17-55mm f/2.8 IS USM..
[..]
En tijdens het maken stond die op de 55mm Op een Canon 60D dus hebben we nog een crop factor om rekening mee te houden. Dus niet een hele korte brandpuntafstand.
Het is geen optie om de accu op te halen?quote:Op maandag 12 november 2012 22:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik kwam er vorig weekend achter dat mijn accu ergens was blijven liggen. Daarom maar een nieuwe accu besteld. Blijk ik niet gecheckt te hebben wat de levertijd was, zit ik er alsnog 3 weken op te wachten!
Morgen maar eens de D70 opladen.
Nee, ik ga daarvoor niet twee uur heen en twee uur terug rijden. Dat komt later wel. Ik vond het idee van een kloon als tussenoplossing wel ok, maar helaas, ik had gewoon niet goed opgelet...quote:
Na de sluiting wordt alles op een rijtje gezet en dan geef je alle foto's punten. Wijst zich vanzelf, moet je wél tussen de 21ste en de 28ste even terugkomen in dit topic.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:00 schreef FalleNk810i het volgende:
Hoe moet je stemmen e.d.?
Hier in ieder geval mijn bijdrage!
[ afbeelding ]
Hmm, dat is inderdaad wel ver voor een accuquote:Op woensdag 14 november 2012 13:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nee, ik ga daarvoor niet twee uur heen en twee uur terug rijden. Dat komt later wel. Ik vond het idee van een kloon als tussenoplossing wel ok, maar helaas, ik had gewoon niet goed opgelet...
Dat is ook balen. Maar dat kan je wat gemakkelijker en goedkoper oplossen, aangezien het in vrijwel elk dorp te koop is.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:26 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Hmm, dat is inderdaad wel ver voor een accu
Ik heb het weleens gehad dat ik mijn camera meenam en er achter kwam dat ik mijn SD kaart nog in de computer had zitten en mijn reserve SD kaart in mn andere tas... Jammerhehe.
Zo kun je inderdaad behoorlijk wat foto's makenquote:Op donderdag 15 november 2012 19:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is ook balen. Maar dat kan je wat gemakkelijker en goedkoper oplossen, aangezien het in vrijwel elk dorp te koop is.
Of je kan, zoals mijn vader een aantal jaar geleden toen hij erachter kwam dat hij zijn grote kaartje thuis had laten liggen, gewoon je camera instellen op 640x480 bij low quality. Dan kan je ook gewoon 4 maanden lang foto's maken in Australië en Nieuw-Zeeland...
Nou, niet veel lastiger hoor. Met 640 x 480 @ low blijft er ook niks toonbaars over...quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:34 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Zo kun je inderdaad behoorlijk wat foto's maken
Ik was op bezoek en wilde foto's laten zien, niet zo zeer maken. Dat wordt dan iets lastiger
En dan te bedenken je "vroeger" trots was als je camera 640x480 hadquote:Op zaterdag 17 november 2012 20:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nou, niet veel lastiger hoor. Met 640 x 480 @ low blijft er ook niks toonbaars over...
Leuke foto! Vooral de blik van 'huh?'quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:54 schreef Sjiep het volgende:
[..]
En dan te bedenken je "vroeger" trots was als je camera 640x480 had
Niet veel tijd gehad en een aantal andere foto's waren toch niet zo goed gelukt als gehoopt.. Dan maar een van mn katjes lastigvallen:
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:35 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Leuke foto! Vooral de blik van 'huh?'
Ik heb geen in-house slachtoffer.. vandaag even op pad geweest, maar het weer zoog enorm. Misschien morgen beter.. Ik had wel een mooie actiefoto van een reiger die net wegvloog, maar dankzij de enorme donkere/grijze lucht was die bewogen... doordat ie spontaan wegvloog had ik te weinig tijd om snel de ISO omhoog te schroeven...
ISO 200 + 200mm F4 non-IS was vandaag geen succes.. maar ja, zeg ff tegen zo'n beest 'wacht ff, ff camera instellen'
Focus stond bij mij wel goed, maar dat hielp niet zoveel als je een lange sluitertijd hebt...quote:Op zondag 18 november 2012 12:27 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Thanks!
Ik had bijna hetzelfde, maar dan wel met ISIk was ook op pad gegaan, kwam ook een reiger tegen maar die was ook bewogen (focus stond ook niet op servo
). Kwam ook nog wat paardjes tegen, maar daar zat net een stuk van de omheining in de weg.. even later een schattig schaapje en geitje, maar inmiddels al weer wat donkerder. Dus dan mn kat maar lastigvallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |