http://www.volkskrant.nl/(...)d-verkiezingen.dhtmlquote:De EO en de VARA slaan de handen ineen op de late avonden rond de verkiezingen van 12 september. De redacties van Knevel & Van den Brink en Pauw & Witteman maken drie weken lang één programma, elke avond om 23:00 uur. Dat hebben beide omroepen vanmorgen bekendgemaakt.
Jeroen Pauw en Paul Witteman (VARA) zouden eigenlijk pas op 17 september weer terugkeren van een lange vakantie. Traditiegetrouw nemen Andries Knevel en Tijs van den Brink (EO) de honneurs waar. Zij vielen met hun neus in de boter toen bleek dat de verkiezingsdatum op 12 september werd vastgesteld. Toch maken ze nu een knieval voor het VARA-duo, dat uiteraard baalde van de situatie. Het delen van de zendtijd 'is besloten na collegiaal overleg', verklaart de EO.
1 voor de verkiezingen
De talkshow krijgt drie weken lang een andere naam; '1 voor de verkiezingen' en komt vanaf één locatie. Het is te zien van maandag 3 tot en met vrijdag 21 september: het loopt ná de verkiezingen van 12 september dus nog door in de week van Prinsjesdag. Pauw en Witteman leveren dus ook één 'eigen week' in. Beide duo's presenteren om en om.
VARA-programmadirecteur Frans Klein en EO-directeur Arjan Lock laten in een persbericht de volgende gezamenlijke reactie optekenen: 'Het is uniek dat twee geprofileerde duo's afwisselend de verkiezingen gaan coveren in een verrassend, dagelijks programma. Ten tijde van groot landelijk nieuws hebben twee verschillende omroepen de handen ineen geslagen om hét nationale programma rond de politieke verkiezingen te maken.'
Is toch wel Maandag Knevel & vd Brink en volgende avond Pauw&Wittemanquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:35 schreef SeanFerdi het volgende:
Hopelijk wordt het niet te veel de éne dag P&W en de andere dag KvdB, maar wordt het wel elke avond hetzelfde programma.
Wat is daar dan zo interessant aan?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:10 schreef Grijsbaard het volgende:
Ik kijk en woon een uitzending bij!Lijkt me heel interessant en leuk.
Je moet je voorstellen dat als 18 jarige, die voor het eerst mag stemmen, het heel interessant en leuk kan zijn als je politicus in het echt kunt zien.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat is daar dan zo interessant aan?
Nee, dat kan ik me niet voorstellen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:44 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Je moet je voorstellen dat als 18 jarige, die voor het eerst mag stemmen, het heel interessant en leuk kan zijn als je politicus in het echt kunt zien.
Dat is dan het verschil tussen jou en mij.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik me niet voorstellen.
Toen ik 18 was ging ik naar de kroeg en als ik vrijgezel zou zijn geweest achter de vrouwtjes aangaan i.p.v. "opgewonden" te luisteren naar het gebral van een politicus. Dat is inderdaad -een groot- verschil.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:35 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Dat is dan het verschil tussen jou en mij.
Oké. Dit heet een verschil van interesses. Of misschien heb ik juist wel méér interesses. Ook ik ga soms uit en spreek met vriendinnen af. Ik ben waarschijnlijk serieuzer ingesteld.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Toen ik 18 was ging ik naar de kroeg en als ik vrijgezel zou zijn geweest achter de vrouwtjes aangaan i.p.v. "opgewonden" te luisteren naar het gebral van een politicus. Dat is inderdaad -een groot- verschil.
Dat zou kunnen. Ik weet niet wat "niveau" hiermee te maken heeft, leg dat eens uit.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:40 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Oké. Dit heet een verschil van interesses. Of misschien heb ik juist wel méér interesses. Ook ik ga soms uit en spreek met vriendinnen af. Ik ben waarschijnlijk serieuzer ingesteld.
Wellicht dat dit ook toch iets met niveauverschil te maken heeft.
Als je het weet, hoef ik het niet uit te leggen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik weet wat "niveau" hiermee te maken heeft, leg dat eens uit.
Nee, ik hoor het graag van iemand wat hij ermee probeert te zeggen. Dus ga je gang.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:42 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Als je het weet, hoef ik het niet uit te leggen.
Nogmaals, waarom als jij weet wat niveau hiermee te maken zou kunnen hebben, zou ik dat ook nog eens aan je uit moeten leggen? Ik vind dat zonde van mijn tijd eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, ik hoor het graag van iemand wat hij ermee probeert te zeggen. Dus ga je gang.
Haha, nu lees ik het pas,quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:46 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom als jij weet wat niveau hiermee te maken zou kunnen hebben, zou ik dat ook nog eens aan je uit moeten leggen? Ik vind dat zonde van mijn tijd eerlijk gezegd.
Ik heb eigenlijk geen zin om hier lang op door te discussiëren. Wil wel een aantal dingen gezegd hebben dan:quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Haha, nu lees ik het pas,![]()
ik weet juist niet wat niveau ermee te maken heeft. Leg dat eens uit.
Nee, ik ben van mening als je dat soort uitspraken durft te doen je in feite jezelf boven een ander zet, een kwalijke zaak nietwaar?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:56 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen zin om hier lang op door te discussiëren. Wil wel een aantal dingen gezegd hebben dan:
• Dat niveauverschil ermee te maken zou kunnenn hebben is van mij een mening
• Politiek associeer ik als een serieus onderwerp. Serieuze onderwerpen trekken vaak de belangstelling van jongeren/mensen die wat hoger opgeleid zijn.
• Bovenstaand is deels gebasseerd op wat ik in mijn omgeving zie.
Laten we nu verder over het programma en dergelijke praten en deze conversatie beëindigen.
Zo is dat!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:58 schreef YazooW het volgende:
Kunnen jullie deze nutteloze discussie niet ergens anders houden kinders?
Eigenlijk niet, kunnen anderen de arrogantie van -dit soort mensen met niveau-quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:58 schreef YazooW het volgende:
Kunnen jullie deze nutteloze discussie niet ergens anders houden kinders?
Frits Wester partijdig? Hoe kom je erbij?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:13 schreef bulbjes het volgende:
Wat stemmen de heren op Nederland 1 zelf? Zijn die links of rechts georienteerd (ik zie EO staan, dus zit misschien wat christenunie/ CDA bij?).
Ik mag in ieder geval hopen dat zij hun voorkeur niet zo laten doorschemeren als Frits Wester en dus minder partijdig zijn.
Volgens mij is ze wat gepikeerd over het premiersdebat, waarbij Wester een aantal keer Roemer interrumpeerde toen hij stoďcijns niet op de vraag in ging, en over een compleet ander onderwerp begon te lullen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Frits Wester partijdig? Hoe kom je erbij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |