Nee, ik denk dat de verrassing in Happy Meal niet onder 6% BTW valt, vandaar 14,78%?quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:52 schreef erikkll het volgende:
maar mc donalds hanteert toch laag tarief? Dat is ook de reden dat ze geen bier verkopen.
Dan zouden ze het nog steeds moeten uitsplitsen lijkt me...quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:54 schreef AdBlocker het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat de verrassing in Happy Meal niet onder 6% BTW valt, vandaar 14,78%?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Trouwens 55 cent voor zo'n minibakje frietsaus?
Die 1,84 is inclusief btw.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
¤ 0,24 is trouwens 13,04% van ¤ 1,84, dus dat spoort ook al niet.
Nee, dit is incl. btw, dus.... 1,84 - 0,24 = 1,60..quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
¤ 0,24 is trouwens 13,04% van ¤ 1,84, dus dat spoort ook al niet.
Ja, triest, he. Volgende keer neem ik tube wel mee.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Trouwens 55 cent voor zo'n minibakje frietsaus?
quote:
Ah dat klopt, maar dat is wel een vreemde manier van opschrijven. Heb hier een bonnetje van de AH waar het wel op een normale manier opstaat:quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:10 schreef AdBlocker het volgende:
[..]
Nee, dit is incl. btw, dus.... 1,84 - 0,24 = 1,60..
1,60 + 14,78% = 1,84.
dus je voedsel is op 6%, je speeltje zal de 19% zijn.quote:6 en 19 procent BTW
Het 6%-tarief geldt voor de meeste voedingsmiddelen en geneesmiddelen. Het 19%-tarief geldt voor belaste handelingen die niet onder de andere tarieven vallen. Over 'vrijgestelde prestaties' brengt u geen BTW in rekening aan uw afnemer; u draagt in dat geval ook geen BTW af. Daar staat dan wel tegenover dat u de BTW die op die vrijgestelde leveringen en diensten drukt, niet mag aftrekken als voorbelasting.
het zit in je totaalprijs van de happy meal. Je moet gratis hier zien als zijnde je hoeft er niet apart voor te betalenquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:01 schreef DancePlaza het volgende:
speeltje is toch altijd gratis bij de happy meal?
je krijgt ook geen korting wanneer je het speeltje niet hoeftquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:03 schreef BrandX het volgende:
[..]
het zit in je totaalprijs van de happy meal. Je moet gratis hier zien als zijnde je hoeft er niet apart voor te betalen
dat is niet waar. Mijn vriend is installateur, en op bepaalde facetten moet hij 6% in rekening brengen, op andere facetten 19%. Die splitsing moet hij ook maken wanneer hij enkelt een kraan komt installeren.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:36 schreef Kluiven-79 het volgende:
Als iets met 6% BTW wordt belast, moet er 6% op de bon staan... Hetzelfde geldt voor 19%... Eventuele (pakket)korting gaat over het totaal inclusief de 6 danwel 19%... Volgens mij klpt dit dus absoluut niet... Mss is totaal wel oke, maar de manier waarop niet. Of is er in het oosten een speciaal BTW-tarief waar wij niks van weten?
Doe dat lekker in je eigen topic.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:40 schreef Ziekebaard het volgende:
Ik heb tot ander half jaar geleden bij de McD gewerkt en nu hoor ik van al me oud collega's die een vast contract zouden krijgen bij hun volgende contractverlening er allemaal uitvliegen en niet alleen de mensen die alleen in het weekend werken bijvoorbeeld, maar ook de fulltimers waar ze er al zo weinig van hadden volgens mij.Echt triest hoe ze met het personeel om gaan die sinds het begin er al werken.
. Gaat om de McD in Heteren die van Ben Dekker.
Hanteert McDonalds niet dezelfde prijs overal op vliegveld,stations etc. na? Jij betaalt minder voor saus.quote:
Dat zou alleen effect hebben op de BTW grondslag, niet op het BTW tarief zelf. Die 19% is namelijk wettelijk bepaald.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:32 schreef Metapod het volgende:
[..]
Hanteert McDonalds niet dezelfde prijs overal op vliegveld,stations etc. na? Jij betaalt minder voor saus.
Nope, sommige 'restaurants' vragen bijvoorbeeld meer voor een McFlurry o.i.d. De menu's zijn vaak wel hetzelfde geprijsd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:32 schreef Metapod het volgende:
[..]
Hanteert McDonalds niet dezelfde prijs overal op vliegveld,stations etc. na? Jij betaalt minder voor saus.
Dit voorbeeld is ook al een jaar oudquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:32 schreef Metapod het volgende:
[..]
nou, dat zal wel meevallen met die boetequote:Op maandag 27 augustus 2012 15:57 schreef AdBlocker het volgende:
Dat speeltje kost 80 cent exclusief. Draagt die McD te weinig BTW af voor dat speeltje? Ik geloof dat fiscus er niet blij mee is. Ik verwacht dikke naheffing/boete voor McD Zwolle.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 05:47 schreef Essebes het volgende:
[..]
nou, dat zal wel meevallen met die boete![]()
McDonalds heeft een vaste afspraak met de Belastingdienst over dat HappyMeal speeltje. Met name over hoeveel van de omzet van een happy meal toe te rekenen is aan dat 19% speeltje en hoeveel toe te rekenen is aan het 6% voedsel. De uitkomst is zichtbaar op jullie kassbon.
Interessant, dat is een goede verklaring. Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom er op de bon 1.84 belast wordt tegen 14,78%. Waar komt die 1.84 vandaan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 05:47 schreef Essebes het volgende:
[..]
nou, dat zal wel meevallen met die boete![]()
McDonalds heeft een vaste afspraak met de Belastingdienst over dat HappyMeal speeltje. Met name over hoeveel van de omzet van een happy meal toe te rekenen is aan dat 19% speeltje en hoeveel toe te rekenen is aan het 6% voedsel. De uitkomst is zichtbaar op jullie kassbon.
1,84 is incl. die BTW, excl is 1,60. Doe die 1,6x 14,78% en je het de btw..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:30 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Interessant, dat is een goede verklaring. Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom er op de bon 1.84 belast wordt tegen 14,78%. Waar komt die 1.84 vandaan?
maar waar komt dat bedrag vandaan? dwz waar staat het voor? als het alleen voor het speeltje staat zou het toch alsnog 19% moeten zijn?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:37 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
1,84 is incl. die BTW, excl is 1,60. Doe die 1,6x 14,78% en je het de btw..
McDo zal wel iom de Belastingdienst deze afspraak gemaakt hebben van 14,78% btw, die 1,60 zal gebasseerd zijn op de (verkoop)waarde van dat speeltje.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:41 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
maar waar komt dat bedrag vandaan? dwz waar staat het voor? als het alleen voor het speeltje staat zou het toch alsnog 19% moeten zijn?
Dus dat speeltje wordt voor minder dan 19% belast? Ik dacht juist dat het speeltje een belangrijke rol speelde bij de verkoop van het voedsel en dat daarom het voedsel meer dan 6% belast diende te worden!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:44 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
McDo zal wel iom de Belastingdienst deze afspraak gemaakt hebben van 14,78% btw, die 1,60 zal gebasseerd zijn op de (verkoop)waarde van dat speeltje.
Het tegenovergestelde is juist beslist in procedures. Als het speeltje een belangrijk onderdeel uitmaakte van het voedsel, zou het speeltje 'op moeten gaan' in de levering van het voedsel en ook belast moeten zijn met 6%. Dat is dus niet het geval.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:46 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dus dat speeltje wordt voor minder dan 19% belast? Ik dacht juist dat het speeltje een belangrijke rol speelde bij de verkoop van het voedsel en dat daarom het voedsel meer dan 6% belast diende te worden!
En dat een hele tijd (artikel uit 1996).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:23 schreef Legatus het volgende:
Toch bijzonder. Hoe zoiets op het oog nietszeggende happy meal toch voor fiscale hoofdbrekens kan zorgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |