abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116034476
Olifanten zijn intelligente dieren. Dit is uit onderzoek gebleken. De plezierjacht op deze dieren zou verboden moeten worden.

Zie hier een oefening waarin olifanten samenwerken

Een video van een olifant die een boomstam achterop een pickup truck zet:

Een olifant die schildert:

Nog een olifant die schildert:

Van Wikipedia:

Elephants are amongst the world's most intelligent species. With a mass of just over 5 kg (11 lb), elephant brains are larger than those of any other land animal, and although the largest whales have body masses twenty-fold those of a typical elephant, whale brains are barely twice the mass of an elephant's brain. The elephant's brain is similar to that of humans in terms of structure and complexity - such as the elephant's cortex having as many neurons as a human brain,[1] suggesting convergent evolution.[2]

Elephants exhibit a wide variety of behaviors, including those associated with grief, learning, allomothering, mimicry, art, play, altruism, use of tools, compassion, cooperation,[3][4] self-awareness, memory and possibly language.[5] All indicate that elephants are highly intelligent; it is thought they are equal with cetaceans[6][7][8][9] and primates[7][10][11] in this regard. Due to the high intelligence and strong family ties of elephants, some researchers argue it is morally wrong for humans to cull them.[12]

http://en.wikipedia.org/wiki/Elephant_cognition
pi_116034511
Ik heb een MEGA spelfout gemaakt in de topictitel. Zou iemand 'oliefant' willen wijzigen naar 'olifant'?
  Boks-Chick zondag 26 augustus 2012 @ 19:12:55 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_116034534
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:12 schreef polderturk het volgende:
Ik heb een MEGA spelfout gemaakt in de topictitel. Zou iemand 'oliefant' willen wijzigen naar 'olifant'?
:*
lolwut
pi_116034667
Zelfde geldt voor dolfijnen in mijn mening.

Daar is uit onderzoek gebleken, dat ze voldoen aan zelfbewustzijn tests, en ze zelfs elkaar bij naam noemen.

De arrogantie van de mens word onze ondergang, en dan noemt de mens zichzelf als intelligent. :')
  Boks-Chick zondag 26 augustus 2012 @ 19:17:53 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_116034685
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zelfde geldt voor dolfijnen in mijn mening.

Daar is uit onderzoek gebleken, dat ze voldoen aan zelfbewustzijn tests, en ze zelfs elkaar bij naam noemen.

De arrogantie van de mens word onze ondergang, en dan noemt de mens zichzelf als intelligent. :')
sterker nog, van dolfijnen zeggen ze dat ze net zo intelligent zijn als mensen.
lolwut
pi_116034701
quote:
19s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:17 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dat niet, ze zijn zo intelligent als een kind van 8 ongeveer.

Maar dat vind ik al meer dan voldoende.
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:18:58 #7
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_116034716
In welk land vind er plezierjacht op olifanten plaats?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Boks-Chick zondag 26 augustus 2012 @ 19:19:57 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_116034745
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat niet, ze zijn zo intelligent als een kind van 8 ongeveer.

Maar dat vind ik al meer dan voldoende.
Ja? Oh, ik dacht een keer met een docu op discovery begrepen te hebben dat ze in principe dezelfde mate van intelligentie bezitten, doch dat de stimulans er niet is om het te gebruiken. Ofzoiets dergelijks :P

maar ik geloof je hoor, vind 8 jaar ook al enorm :Y
lolwut
pi_116034781
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:18 schreef trigt013 het volgende:
In welk land vind er plezierjacht op olifanten plaats?
Vraag dat nog eens aan de koning van spanje.

Die weet het vast nog wel.
pi_116034929
quote:
19s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:17 schreef BrandX het volgende:

[..]

Sommige mensen wel, ja.
pi_116034947
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Vraag dat nog eens aan de koning van spanje.

Die weet het vast nog wel.
Die is dommer dan een olieeefant
pi_116035303
quote:
19s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:12 schreef BrandX het volgende:

[..]

:*
Mijn dank is groot!
pi_116035657
Begin ook maar eens met het verbieden van olifanten, en andere wilde dieren, in circussen. Dat zijn helemaal walgelijke praktijken. }:|
pi_116036015
Waarom sterven ze dan uitttt.
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:54:32 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116036036
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:12 schreef polderturk het volgende:
Volgens mij is het ook hoogintelligente en niet hoge intelligente olifanten. Maar ik weet het niet zeker, want ik val niet in die categorie :P.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_116036436
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:44 schreef Ludd het volgende:
Begin ook maar eens met het verbieden van olifanten, en andere wilde dieren, in circussen. Dat zijn helemaal walgelijke praktijken. }:|
Dat gaat niet zonder hulp, maar de reacties waren niet overweldigend ...

Circussen geen vergunning meer nodig voor wilde dieren
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:21:16 #18
224960 highender
Travellin' Light
pi_116037214
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook hoogintelligente en niet hoge intelligente olifanten. Maar ik weet het niet zeker, want ik val niet in die categorie :P.
Een hoge olifant heeft een hoge schofthoogte :P .

[ Bericht 0% gewijzigd door highender op 26-08-2012 20:21:45 (poets) ]
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:04:15 #19
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_116039781
Olifanten maken geen fouten in TT's
The more debt, the better
pi_116047821
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:51 schreef Klipnap het volgende:
Dat schilderij _O_
Ik was ook impressed bij het eerste schilderij, al moet je wel in je achterhoofd houden dat ze hierop getrained worden.. Het werd alleen wel iets minder impressive toen ik de 2e zag (van die bomen), je zag de trainer duidelijk de slurf sturen met z'n vinger in het begin van het filmpje. Neemt nog niet weg dat het ^O^ is verder, maar er zit behoorlijk wat menselijke besturing achter de camera.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
  zondag 26 augustus 2012 @ 23:01:24 #21
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_116048630
Misschien interpreteer ik de OP verkeerd, maar wat heeft intelligentie met plezierjacht te maken? Daar ben je toch sowieso tegen? Getuigt van een bepaalde misplaatste verhevenheid dat wij even dieren in mogen delen in "mag zomaar dood" en "mag niet zomaar dood".
pi_116049001
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:51 schreef Klipnap het volgende:
Dat schilderij _O_
Ik vind het maar een treurige vertoning zo'n olifant aan een ketting, ik wil
er niet aan denken wat er ''achter de schermen'' gebeurd, als dat net zo erg
is als het circus is het alleen maar triest.

maandag 27 augustus 2012 @ 14:03:24 #23
381112 PressPlayOnTape
Loading.. Ready... Run!
pi_116065365
Olifanten zijn machtige dieren, maar soms ook wel een beetje pussy's, aangezien ze bang lijken te zijn voor muizen:
:9
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
pi_116076387
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:03 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Olifanten zijn machtige dieren, maar soms ook wel een beetje pussy's, aangezien ze bang lijken te zijn voor muizen:
:9
Dat is een oud fabeltje.
Het wordt ook vaak in tekenfilms gebruikt, omdat de mensen vroeger dachten dat een olifant bang
zou zijn voor muizen, omdat een muis in de slurf van een olifant zou kunnen kruipen en zo
door konden kruipen naar hun hoofd zodat de olifant gek zou worden.

In werkelijkheid kan een olifant gewoon schrikken van een klein snel bewegend object, of dit
nu een muis een ander klein dier of voorwerp is, En de ene olifant is de andere niet dus de ene
olifant zal weer heftiger reageren dan de andere olifant.

Net als bij mensen eigenlijk.

En om nog een fabeltje uit de wereld te helpen, dat ''schilderen'' van de olifanten is gewoon
een aangeleerde truc, waarschijnlijk kent iedere olifant één of hoogstens een klein aantal
''schilderijtjes'' uit hun hoofd, ze weten in werkelijkheid niet wat ze schilderen.

Het is dus gewoon een aangeleerd ''circus'' trucje, meer niet.
Het is ter ''vermaak'' van de toeristen niet van de olifanten.

Sorry, maar zo is het nu eenmaal, een olifant gaat ook niet voor zijn plezier op een krukje
staan in het circus, écht niet, het wordt ze (meestal vrij hardhandig) aangeleerd het is geen
natuurlijk gedrag,. Net zoals een tijger uit zichzelf nooit voor zijn lol door een brandende
hoepel zou springen, maar als hij weet dat hij gestraft wordt als hij het niet doet, dan krijg
je hem uiteindelijk wel zover.

Niet grappig dus... :N
pi_116138668
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat is een oud fabeltje.
Het wordt ook vaak in tekenfilms gebruikt, omdat de mensen vroeger dachten dat een olifant bang
zou zijn voor muizen, omdat een muis in de slurf van een olifant zou kunnen kruipen en zo
door konden kruipen naar hun hoofd zodat de olifant gek zou worden.

In werkelijkheid kan een olifant gewoon schrikken van een klein snel bewegend object, of dit
nu een muis een ander klein dier of voorwerp is, En de ene olifant is de andere niet dus de ene
olifant zal weer heftiger reageren dan de andere olifant.

Net als bij mensen eigenlijk.

En om nog een fabeltje uit de wereld te helpen, dat ''schilderen'' van de olifanten is gewoon
een aangeleerde truc, waarschijnlijk kent iedere olifant één of hoogstens een klein aantal
''schilderijtjes'' uit hun hoofd, ze weten in werkelijkheid niet wat ze schilderen.

Het is dus gewoon een aangeleerd ''circus'' trucje, meer niet.
Het is ter ''vermaak'' van de toeristen niet van de olifanten.

Sorry, maar zo is het nu eenmaal, een olifant gaat ook niet voor zijn plezier op een krukje
staan in het circus, écht niet, het wordt ze (meestal vrij hardhandig) aangeleerd het is geen
natuurlijk gedrag,. Net zoals een tijger uit zichzelf nooit voor zijn lol door een brandende
hoepel zou springen, maar als hij weet dat hij gestraft wordt als hij het niet doet, dan krijg
je hem uiteindelijk wel zover.

Niet grappig dus... :N
Geef een hond een kwast in zijn bek. Hij zal nooit van zijn leven zo een schilderij kunnen maken. Het is bewezen dat olifanten heel intelligente dieren zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')