Moet importbelasting en accijns over worden betaald en dat kan volgens mij enkel door de regering aangewezen kanalen...quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:37 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Ik ben een beetje aan het rondkijken om wat bij te verdienen, en ik vroeg me af of het mogelijk is om sigaretten veel in te kopen voor zo weinig mogelijk geld?
Ik heb een of andere website gevonden die een carton verkoopt voor 23 euro, maar het is toch verboden om sigaretten via post te versturen?
Zijn er misschien andere fijne mogelijkheden in deze categorie?
Dit dus. Alleen zodra de douane je aanhangertje controleert en merkt dat ie overbeladen is vanwege de 3000 sloffen sigaretten krijg je eerst een bon vanwege je overbeladen bakkie. Daarna wordt je opgepakt wegens smokkel en zetten ze de hens in je peukies.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:52 schreef borbit het volgende:
kan wel je moet ze gewoon uit een land halen waar ze goedkoper zijn. Is natuurlijk wel illegaal en wordt misschien ook lastig om je kosten eruit te halen.
het werkt alleen als je bijvoorbeeld iedere week in een land met goedkope sigaretten bent voor werk ofzo. En dan 2 sloffen meebrengt om aan familie/ buren te verkopen. En dan verdien je nog niet heel veel maar een eurotje winst per pakje moet kunnen, is toch 80 euro per maand. Maar als echt bedrijfje gaat het niet werken denk. Je kan ze ook moeilijk in bulk verkopen he.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:06 schreef destrovel het volgende:
[..]
Dit dus. Alleen zodra de douane je aanhangertje controleert en merkt dat ie overbeladen is vanwege de 3000 sloffen sigaretten krijg je eerst een bon vanwege je overbeladen bakkie. Daarna wordt je opgepakt wegens smokkel en zetten ze de hens in je peukies.
Je mag ze best per post versturen, maar het hangt er vanaf hoeveel het er zijn. 1 of 2 pakjes zullen niet worden gezien als import, maar als het er meer zijn wel. Die sites gaan er meestal vanuit dat ze het zo kunnen verpakken dat hun pakketen er niet tussenuit worden gehaald.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:37 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Ik heb een of andere website gevonden die een carton verkoopt voor 23 euro, maar het is toch verboden om sigaretten via post te versturen?
das dus 2,30 per pakje. Het grote probleem is denk ik het verkopen ervan. Je kan er natuurlijk geen 5 euro voor vragen. En of mensen echt de moeite nemen om naar je huis te komen voor een pakje peuken om een euro te besparen. Als je bijvoorbeeld op een camping woont is het wel te doen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:17 schreef cricket het volgende:
[..]
Je mag ze best per post versturen, maar het hangt er vanaf hoeveel het er zijn. 1 of 2 pakjes zullen niet worden gezien als import, maar als het er meer zijn wel. Die sites gaan er meestal vanuit dat ze het zo kunnen verpakken dat hun pakketen er niet tussenuit worden gehaald.
En voor 23 euro heb je misschien de sigaretten, maar als je de verzendkosten (door hun aparte verzendmethode) meerekent is het verschil een stuk kleiner.
Als je daarin wilt gaan handelen verkoop je ze natuurlijk per slof. Denk dat je met vaste klanten onder vrienden, buren, collega's ze wel kwijt raakt. Ze zijn trouwens ook wel goedkoper dan per 23 euro te krijgen, maar dan heb je nog steeds de verzendkosten. Maar als je meer dan 1 slof per zending laat sturen is de kans dat ze ontdekt worden weer een stuk groter. Uiteindelijk is het waarschijnlijk alleen echt rendabel als je het alleen voor eigen gebruik doet.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:22 schreef borbit het volgende:
[..]
das dus 2,30 per pakje. Het grote probleem is denk ik het verkopen ervan. Je kan er natuurlijk geen 5 euro voor vragen. En of mensen echt de moeite nemen om naar je huis te komen voor een pakje peuken om een euro te besparen. Als je bijvoorbeeld op een camping woont is het wel te doen.
ja zo eigenlijk nog best een goed idee. Hoe illegaal zou dit zijn?quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:27 schreef cricket het volgende:
[..]
Als je daarin wilt gaan handelen verkoop je ze natuurlijk per slof. Denk dat je met vaste klanten onder vrienden, buren, collega's ze wel kwijt raakt. Ze zijn trouwens ook wel goedkoper dan per 23 euro te krijgen, maar dan heb je nog steeds de verzendkosten. Maar als je meer dan 1 slof per zending laat sturen is de kans dat ze ontdekt worden weer een stuk groter. Uiteindelijk is het waarschijnlijk alleen echt rendabel als je het alleen voor eigen gebruik doet.
Het invoeren op zich is niet noodzakelijkerwijs illegaal. Het niet betalen van de rechten erover daarentegen...quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:48 schreef borbit het volgende:
[..]
ja zo eigenlijk nog best een goed idee. Hoe illegaal zou dit zijn?
gewoon goedkope pennen verkopen met een pakje peuken als relatiegeschenkquote:Op zondag 26 augustus 2012 19:35 schreef cricket het volgende:
[..]
Het invoeren op zich is niet noodzakelijkerwijs illegaal. Het niet betalen van de rechten erover daarentegen...
Daar gaan ze niet intrappen. Bovendien moet je ze dan nog steeds invoeren.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:37 schreef borbit het volgende:
[..]
gewoon goedkope pennen verkopen met een pakje peuken als relatiegeschenk
Onzin. Legaal kun je er best mee verdienen. Iedere slof shag die ik in Belgie koop scheelt me 17 euro t.o.v. van NL. (En kost NL minimaal het dubbele aan gemiste accijnzen en BTW )quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:22 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Legaal kun je er niets mee verdienen, illegaal is het ook geen vet pot.
K zou deze even lezen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Onzin. Legaal kun je er best mee verdienen. Iedere slof shag die ik in Belgie koop scheelt me 17 euro t.o.v. van NL. (En kost NL minimaal het dubbele aan gemiste accijnzen en BTW )
Bovendien mag je zoveel meenemen als je aannemelijk kunt maken dat het voor eigen gebruik is, dus 4 of 6 sloffen moet zeker lukken. Even op en neer naar Belgie met 6 sloffen en 100,- bespaard.
(Die mag je daarna dus niet doorverkopen, maar 50,- winst zou je er zeker uit moeten kunnen halen.)
Tadaa. Opgelost. Met 190 sigaretten per slof (19x10) mag je dus max. 4 sloffen meenemen. En een pakje of wat.quote:Reist u Nederland in vanuit een ander EU-land? En neemt u niet meer accijnsgoederen mee dan de volgende hoeveelheden?
110 liter bier
90 liter wijn
20 liter likeurwijn, zoals sherry of port
10 liter gedistilleerde drank, zoals whisky, cognac, jenever
800 sigaretten
400 cigarillo's of sigaren
1 kilo rooktabak
Dan hoeft u bij binnenkomst in Nederland geen accijns te betalen. U krijgt dan vrijstelling van accijns. De Douane gaat ervan uit dat de goederen voor eigen gebruik zijn. U hoeft geen aangifte te doen.
Is het dan niet handig als je dat zelf ook even begrijpend leest???quote:
Oftewel, als het meer is, maar aannemelijk voor eigen gebruik is, mag het gewoon.quote:Let op!
Neemt u meer accijnsgoederen mee dan de hiervoor genoemde hoeveelheden? Dan kan de Douane onderzoeken of die goederen inderdaad voor eigen gebruik zijn. Als dat niet het geval is, moet u de accijns betalen.
Jup, maar TS geeft al aan dat ie het voor de handel doet.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Is het dan niet handig als je dat zelf ook even begrijpend leest???
[..]
Oftewel, als het meer is, maar aannemelijk voor eigen gebruik is, mag het gewoon.![]()
Reageer dan op TS, in plaats van op mijn post...quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:45 schreef destrovel het volgende:
Jup, maar TS geeft al aan dat ie het voor de handel doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |