abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5385278
ik zou graag willen weten wat jullie van de Nederlandse hiphop vinden(en met namen Brainpower).

Wat vind jij er van als het vergelijkt met hiphop uit de vs?(beter of niet)

en wat is jou nederlanse hiphop hit?

woensdag 14 augustus 2002 @ 23:35:50 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_5385291
Ik vind hip-hop sowieso afschuwelijk dus ik heb daar geen mening over.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_5385296
King B was HipHop, en Tony Scott. Brainpower is crap.
pi_5385311
Waarom nou met name Brainpower?
D'r is veel betere shit. Sorry, "dopere" shit bedoel ik
pi_5385324
Eerlijk zeggen? Af en toe hoor ik weleens een aardig Nederlandstalig hiphop-nummertje van Brainpower, Extince of de OP, maar echt geweldig vind ik het over het algemeen niet, dwz: ik zal er niet snel een cd van kopen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5385375
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 23:37 schreef Cheese het volgende:
Waarom nou met name Brainpower?
D'r is veel betere shit. Sorry, "dopere" shit bedoel ik
omdat hij nu een paar hits heeft
  woensdag 14 augustus 2002 @ 23:42:14 #7
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_5385395
Ook bekend onder de noemer: Nederhop
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_5385518
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 23:41 schreef L_H_X het volgende:

[..]

omdat hij nu een paar hits heeft

Damn wat triest zeg...
Zeker een bloesjesman...
pi_5385569
Over het algemeen vind ik het zwaar slecht.
Alleen Extince vind ik wel goed, maar de rest
pi_5389156
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 23:42 schreef Sjaakman het volgende:
Ook bekend onder de noemer: Nederhop
Er is dus wel duidelijk een verschil tussen Nederhop en Nederlandse hiphop. Nederhop is van die OP muziek met raggende gitaren enzo en Nederlandse hiphop is gewoon hiphop in t Nederlands..

Er is in Nederland maar weinig hiphop die zich kan meten met de Amerikaanse muziek (Bijv. Extince en een band als Relax). Nederlandse rappers hebben vaak geen flow en als ze in t Engels gaan rappen gebeurt dat met zo'n lelijk Nederlands acccent.

pi_15908981
Nederlandse hiphop is te ill..
Met name Nuclear Family, DAC, Opgezwolle, H³, VSOP, Spacekees en Terilekst, Skiggy Rapz, Pete Philly, Raymzter, Meastro Mikel en Ground Zero
Het is simpel om mee te gaan met de grijze massa
Simpel om te denken "ik ben" en daarmee basta
Maar wat als je stil staat bij alles dat vast staat
Gebruik je grijze massa, stap uit de grijze massa
  vrijdag 2 januari 2004 @ 20:34:16 #12
51233 Punnik
www.punnik.nl
pi_15909156
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 23:35 schreef gelly het volgende:
King B was HipHop, en Tony Scott. Brainpower is crap.
Inderdaad, toen was het nog leuk
[het is trouwens King Bee]
-=> de MilieuVriendelijkeGroeten <=-
www.punnik.nl
pi_16119435
Opgezwolle is te lekker als je stoned op je kamer hangt, terwijl je 'rustug' luistert.
Ik heb bij Opgezwolle sowieso een probleem dat mijn discman maar 1 schijfje kan bevatten, ik had liever 2 paar oren zodat ik zowel album 1 als 2 van die jongens tegelijk kon beluisteren, liefst op repeat dan ook nog .

Castro, DAC, Turrie en Spacekees vind ik ook te ill maar daar houdt het denk ik wel bij op. Dat is nederlandse hiphop die ik beter vind dan de meeste shit uit de States (afgezien van de hele groten der aarde).

Engelstalige hiphop van Nederlandse bodem is overigens bijna per definitie slecht.

edit --> <hoe kon ik Extince vergeten in dat illustere rijtje namen?>

pi_16120186
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 11:44 schreef Kid_RisK het volgende:

[..]

Nederlandse rappers hebben vaak geen flow en als ze in t Engels gaan rappen gebeurt dat met zo'n lelijk Nederlands acccent.

Blijkbaar nog nooit shit van Skiggy Rapz gehoord.
pi_16120236
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:02 schreef brambosjesman het volgende:
Opgezwolle is te lekker als je stoned op je kamer hangt, terwijl je 'rustug' luistert.
Ik heb bij Opgezwolle sowieso een probleem dat mijn discman maar 1 schijfje kan bevatten, ik had liever 2 paar oren zodat ik zowel album 1 als 2 van die jongens tegelijk kon beluisteren, liefst op repeat dan ook nog .

Castro, DAC, Turrie en Spacekees vind ik ook te ill maar daar houdt het denk ik wel bij op. Dat is nederlandse hiphop die ik beter vind dan de meeste shit uit de States (afgezien van de hele groten der aarde).

Engelstalige hiphop van Nederlandse bodem is overigens bijna per definitie slecht.

edit --> <hoe kon ik Extince vergeten in dat illustere rijtje namen?>

Castro is een belg maar dat terzijde..

Heb je wel eens Skiggy Rapz, Pete Philly, Relax, Postmen of Nuclear Family (en dan doel ik op de engelstalige tracks) geluisterd? Dat is zeeeeeker geen slechte hiphop en tog Engelstalig..

pi_16120465
ja dat castro belg was wist ik, maar is nederlandstalig lijkt mij??

en smaken verschillen (en daar gaat het topic niet over ) ik ben niet zo'n fan van engelstalig, maar ieder z'n ding

pi_16120530
k vind nl'se Hip Hop echt matig....
Aap uit de mouw
  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:03:52 #18
68892 Guidosaurus
United chaos and anarchy
pi_16124007
Persoonlijk vind ik dat er in Nederland een paar rappers rondlopen die echt talent hebben. Brainpower mag er mischien uitzien als een nerd, hij doet dom in z'n shows, kortom gewoon een sukkel, maar rappen kan hij toch echt zeker wel.
Wie de bal kaatst moet z'n bek houden.
pi_16124048
Die brainpower is een grote sukkel, kan niet zingen (dus hij gaat praten) en zijn 'muzeik' is ook nog eens klote
Are you nuts??
pi_16124130
Nederlandse hiphop is bagger

Snoop Dogg & dr Dre zijn pas echt da bomb

Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:23:37 #21
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_16128690
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:09 schreef kippiej het volgende:
Nederlandse hiphop is bagger

Snoop Dogg & dr Dre zijn pas echt da bomb

Nou, echt ill hoor

Ik luister persoonlijk nog liever naar Extince, Opgezwolle, D-Men of OP dan naar deze heren...

zondag 25 januari 2004 @ 22:40:29 #22
81800 proto_
Tequila Sunrise
pi_16580510
Ik vind nederhop dope
Goede mensenkennis, zonder jezelf goed te kennen.
  zondag 25 januari 2004 @ 22:45:53 #23
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_16580674
De nederlandse taal is zo ie zo minder relaxt klinkend als engels.
Extince vind ik echt vet, maar Brainpower is ook tof.

Engelstalig klinkt gewoon veel stoerder, als je die teksten naar het nederlands vertaald dan denk je echt zo iets van jezus man wat een kuttekst.

Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
  zondag 25 januari 2004 @ 23:55:09 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_16582816
Brainpower vind ik ook 3x niks. Alleen al als ik m hoor praten erger ik me al dood aan zn taalgebruik. Kereltje begint een karikatuur van zichzelf te worden.

Extince heeft wel kwaliteiten. Nederlandse rap is oke maar ze moeten niet teveel achter de Amerikanen aanhobbelen.

maandag 26 januari 2004 @ 02:29:37 #25
26121 koeskoes
kuttopic --->
pi_16586384
quote:
Op zondag 25 januari 2004 22:45 schreef baziz het volgende:
Engelstalig klinkt gewoon veel stoerder, als je die teksten naar het nederlands vertaald dan denk je echt zo iets van jezus man wat een kuttekst.
Je moet engelse teksten ook niet vertalen naar het nederlands, omgekeerd kan dat namenlijk ook niet. Nederlandse teksten hebben gewoon een wat andere stijl (die me overgins heel goed bevalt).

Trouwens D-men blijft grappige teksten hebben, op easyminded staan de nummers van straatremixes 2

Deze signature is geschikt bevonden voor 18 jaar en ouder.
pi_16587030
Alleen Nederhop van Extince vind ik leuk om te luisteren. De rest is bagger.
pi_16590897
Skiggy Rapz
Opgezwolle ... neppe gasten met hun zwolle dit zwolle dat
  dinsdag 27 januari 2004 @ 21:10:58 #28
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_16638423
In Nederlandse Hiphop zit meestal toch min of meer een verhaal, zinnen die logies zijn.
Amerikaanse hiphop gaat af en toe echt helemaal nergens over en is soms maar een hoop geschreeuw (niet dat het daardoor minder klinkt ofzo)

Ik denk dat dat een wezenlijk verschil is.

pi_16638502
Hmm ik hou wel van hiphop, maar die "nederhop" trekt me totaal niet. Ik weet niet wat het is, maar hou er gewoon niet van.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 21:35:41 #30
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_16639362
OP...
Def P is onnavolgbaar en scherp, daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen....
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_16646514
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 23:35 schreef static het volgende:
Ik vind hip-hop sowieso afschuwelijk dus ik heb daar geen mening over.

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 28 januari 2004 @ 01:55:46 #32
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_16646706
OPGEZWOLLE

nu op the box!!!

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_16646724
Nederlandse hiphop vind ik entertainment. Vind het wel leuk om af en toe een nieuwe nederlandse hiphop clip op een muziekzender tegen te komen.

Ik sta niet op nieuwe cd's te w88, maar af en toe een nummertje op the box, tmf of mtv vind ik wel lachen.

Viper 4 life
pi_16665553
Er zijn veel te weinig Nederlandse hiphop clips op tv.. Wat dat betreft is TheBox nog het beste waar minder bekende artiesten op maandagavond nog een kansje krijgen met hun nieuwe clip..
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:21:15 #35
81729 The.Lizard.King
. . . . . . . . . . . . . . .
pi_16666923
Amerikaanse hip-hop is al vreselijk eenzijdig (patserige auto's en dito sieraden, veel vrouwelijk schoon en een paar keer per zin fuck en nigga roepen), Nederlandse hiphop is zo mogelijk nog erger omdat het:

a) voor geen meter klinkt met Nederlandse lyrics

b) overduidelijk een slappe imitatie act is

I only go out to get me a fresh appetite for being alone.
pi_16668720
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:21 schreef The.Lizard.King het volgende:
Amerikaanse hip-hop is al vreselijk eenzijdig (patserige auto's en dito sieraden, veel vrouwelijk schoon en een paar keer per zin fuck en nigga roepen), Nederlandse hiphop is zo mogelijk nog erger omdat het:

En ??? jij hebt je verdiept in hiphop?

spoiler:

NEE!!!
  woensdag 28 januari 2004 @ 21:59:18 #37
81729 The.Lizard.King
. . . . . . . . . . . . . . .
pi_16670546
Ik kan zeker wel zeggen me verdiept te hebben in hiphop ja. De hele cultuur eromheen is me echter bijzonder tegen gaan staan. Ik geloof namelijk dat het een zichzelf in stand houdende spiraal van geweld en opschepperij is. Natuurlijk komt er creativiteit kijken bij het goed in elkaar zetten van nummers, maar de boodschap die eruit spreekt, nee, die kan ik niet waarderen.

Bovendien vind ik jouw aanname dat ik me er dan wel niet in verdiept zal hebben (voortkomend uit het feit dat ik er niet van houd) te stom voor woorden.

I only go out to get me a fresh appetite for being alone.
  donderdag 29 januari 2004 @ 00:09:11 #38
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_16674639
Het album Aangenaam van Def P en de Beatbusters is echt tof! Vooral het nummer Sluimering vind ik geweldig.
De cd is een mengeling van Hiphop/Ska luisteren maar is zou ik zeggen.
  donderdag 29 januari 2004 @ 00:14:55 #39
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_16674774
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:59 schreef The.Lizard.King het volgende:
Ik kan zeker wel zeggen me verdiept te hebben in hiphop ja. De hele cultuur eromheen is me echter bijzonder tegen gaan staan. Ik geloof namelijk dat het een zichzelf in stand houdende spiraal van geweld en opschepperij is. Natuurlijk komt er creativiteit kijken bij het goed in elkaar zetten van nummers, maar de boodschap die eruit spreekt, nee, die kan ik niet waarderen.

Bovendien vind ik jouw aanname dat ik me er dan wel niet in verdiept zal hebben (voortkomend uit het feit dat ik er niet van houd) te stom voor woorden.

Ik vind de muziek tof, maar ik denk inderdaad dat de muziek een slechte invloed heeft. Ook de clips zijn misschien niet helemaal ok.
Ze proberen allemaal de dealer, pimp of serial killer uit te hangen en willen dus ook laten zien dat dit tof is en het moet echt lijken. Het is dus niet goed om mensen te laten denken dat het relaxt is om iemand neer te knallen (maar dat doen ze dus wel).
De fans nemen de lyrics van de nummer over en gaan het gedrag van hun idool immiteren en das dus niet cool.

Wil niet zeggen dat ik 50 Cent niet geweldig vind (ben nog naar de Heinikken Music Hall geweest vorig jaar, was wel ok maar niet super).

pi_16674786
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:21 schreef The.Lizard.King het volgende:
Amerikaanse hip-hop is al vreselijk eenzijdig (patserige auto's en dito sieraden, veel vrouwelijk schoon en een paar keer per zin fuck en nigga roepen),
Dat zijn de top40, FRS acts, daar buiten zijn zoveel andere acts die zich daar juist tegen verzetten. Zo'n opmerking laat zien dat je je er niet echt in verdiept hebt. Het merendeel van de rappers kotst dat soort lui ook luit.
quote:
Nederlandse hiphop is zo mogelijk nog erger omdat het:

punt a is puur persoonlijk, maar punt b slaat als kut op Dirk. De meeste van die gasten steken al hun vrije tijd in hun muziek, want ze hebben allemaal een fulltime baan. Om dan te zeggen dat ze alles een beetje jatten uit de States en er niks voor doen laat alleen maar zien dat je misschien eens een blad hebt gelezen, maar dat je je er nog nooit in verdiept hebt

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16675744
vindt t wel ok mits ze wat te melden hebben. Als t vrij letterlijk vertaald wordt vanuit de u.s-opschep-rap, doe mij dan maar Kinderen Voor Kinderen.

Danny Dio zal de meesten niet bekend zijn, maar dat vind ik dus wel ok!

[url]http://rotfeest.tk[/url]
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:47:46 #42
66812 Blackraven
to be or not to be
pi_16689753
over het algemeen ik van hiphop , maar ik vind dat brainpower voor een nederlandse hiphopper wel goed is. (qua prestaties zegmaar, de liedjes vind ik niet echt dat je zegt leuk )
(-&gt; The Black Winged Mistress &lt;-) bescherm de dieren tegen de beesten!
pi_16690299
Ik kots eigenlijk eerder op die Amerikaanse 'gangsters' met hun veel te grote ego's, dito auto's en teksten die alleen maar gaan over horloges, te dure champagne en neuken. Natuurlijk generaliseer ik nu, maar dat is - als je niet op zoek gaat naar de betere rap/hiphop - wel het beeld dat er heerst bij mij.

Dan hoor ik toch echt liever Opgezwolle of Extince. Ik vind Nederlands juist een goede taal om in te rappen. Komt er fijn en aggressief uit, en volgens mij is het best een goede taal om raps voor te schrijven. Nee, het heeft wel wat.

Trois Pistoles
pi_16691294
http://www.nlhiphop.nl voor al je nederlandse hiphop needs!

Namen die het toch wel doen zijn Opgezwolle, VSOP, Terilekst, Osdorp Posse, Casto, Casto, Def P, Raymzter, Extince, Typhoon, Blabla, Opgeduveld, Duvelduvel, Mach en Jesse, Onderhonden

en nog meer

B2 is de man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')