ja mooi verhaal, dan is Uncharted 3 ook een lichte variatie op Uncharted 2, waarom moet dat zoveel kosten??quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:59 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Onzin. Rayman Origins is een port van een consolespel. Waarom moet dat zoveel kosten? Uncharted is een lichte variatie op zijn console tegenhangers. Waarom moet dat zoveel kosten? Sure, er zat heel veel werk in de originele spellen, maar dit zijn gewoon dezelfde spellen met kleine aanpassingen, en de ENIGE reden dat ze er zoveel geld voor vragen, is omdat 'hardcore gamers' de rechtvaarding ervoor slikken. Zoals jij laat zien.
Ready @ Dawn heeft die rechten helemaal niet maar het zou goed kunnen dat er tzt PSP klassiekers voor een spotprijsje voor Android gaan verschijnen via Playstation Mobile jaquote:[..]
Als zelfs de makers van GoW een iOS-versie niet uitsluiten, doe ik dat ook niet: http://www.ign.com/articl(...)uld-come-to-vita-ios
ja omdat IOS gamers dat geld er simpelweg niet voor over hebben maar als het niet voor de normale prijs op de PSP/DS uit was gekomen had jij hem niet voor 79 cent kunnen kopen want het is simpelweg niet rendabelquote:[..]
Nee, PSP/DS bezitters betaalden hier meer voor omdat het spel uitkwam voordat de markt veranderd werd. Rockstar snapte dat je zelfs een spel als Chinatown Wars niet voor 30 euro op iOS uit kunt brengen. Sterker nog: ik heb het voor 79 cent gekocht. En ik heb er vele uren plezier in zitten.
Zou je eens moeten doen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:42 schreef sp3c het volgende:
ik maak me zelden druk en boeken lezen doe ik eigenlijk ook niet zoveel
Als je dan dat spel in een digitale PS store zet voor 2 of 3 euro, dan zijn heel veel gebruikers snel geneigd om dat er voor te betalen. Heb je mooi je kosten eruit, kijk eens hoe rijk Rovio is geworden met z'n goedkope Angry Birds en de hele merchandise er omheen? Motorstorm RC voor 6 euro is een leuke prijs. En heb je een PS3, dan kan je 'm daar ook 'gratis' op spelen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:40 schreef sp3c het volgende:
simpel rekensommetje
stel je hebt 1 team van 40 man 2 jaar aan het werk aan 1 spel
die verdienen gemiddeld 2000 euro per maand dat is 48.000 in 2 jaar x 40 man is dat 1.920.000 personeelskosten voor dat ene spel
@ 1 euro per spel moet je dus 1.920.000 spelletjes verkopen om uit de kosten te zijn
en met personeelskosten alleen ben je er nog lang niet, daarom moet dat zoveel kosten
Dat is toevallig. Ik wil vanaf dinsdag een weekje vegetarisch proberen. M'n vriendin verklaart me voor gek. Niet dat ik fulltime vegetarier word. Vlees is veel te lekker.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:07 schreef sp3c het volgende:
ze zegt ook steeds dat ik van dat namaakvlees moet gaan eten omdat dat gezonder is en hetzelfde smaakt dus ik twijfel een beetje aan de wijsheid van het oude dametje
Angry Birds is dan ook een zeldzame uitzondering, voor de meeste IOS ontwikkelaars zijn 100.000 sales al reden voor een feestjequote:Op zondag 26 augustus 2012 23:09 schreef JK het volgende:
[..]
Als je dan dat spel in een digitale PS store zet voor 2 of 3 euro, dan zijn heel veel gebruikers snel geneigd om dat er voor te betalen. Heb je mooi je kosten eruit, kijk eens hoe rijk Rovio is geworden met z'n goedkope Angry Birds en de hele merchandise er omheen? Motorstorm RC voor 6 euro is een leuke prijs. En heb je een PS3, dan kan je 'm daar ook 'gratis' op spelen.
Je hebt er wel een handje naar om selectief te reageren, he? Waarom moet Rayman Origins, een directe port, dan zoveel kosten?quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:26 schreef sp3c het volgende:
ja mooi verhaal, dan is Uncharted 3 ook een lichte variatie op Uncharted 2, waarom moet dat zoveel kosten??
Klopt, maar de normale prijs is dan ook 7,99. En aangezien er vele miljoenen meer iOS-gebruikers zijn dan PSP/DS-gebruikers, is die lagere prijs best te rechtvaarden. Natuurlijk staat het je vrij dingen te verdraaien in je poging bananen recht te buigen, maar dat betekent nog steeds niet dat je gelijk hebt.quote:ja omdat IOS gamers dat geld er simpelweg niet voor over hebben maar als het niet voor de normale prijs op de PSP/DS uit was gekomen had jij hem niet voor 79 cent kunnen kopen want het is simpelweg niet rendabel
En waar zeg ik dat high end-spellen 1 euro moeten opbrengen? Mijn punt was toch dat die 10-20 euro zouden moeten zijn? Ga van een AAA-titel uit die 20 euro kost. Dat betekent dat je maar 96.000 keer dat spel hoeft te verkopen. Er zijn ruim 300.000.000 iOS-devices verkocht. Als de Vita slechts 1% daarvan haalt, hoeft daarvan slechts 3% dat spel van 20 euro te kopen om de kosten te dekken.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:40 schreef sp3c het volgende:
simpel rekensommetje
stel je hebt 1 team van 40 man 2 jaar aan het werk aan 1 spel
die verdienen gemiddeld 2000 euro per maand dat is 48.000 in 2 jaar x 40 man is dat 1.920.000 personeelskosten voor dat ene spel
@ 1 euro per spel moet je dus 1.920.000 spelletjes verkopen om uit de kosten te zijn
en met personeelskosten alleen ben je er nog lang niet, daarom moet dat zoveel kosten
ik!quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:21 schreef KingLysandus het volgende:
Nog 3 maanden tot Persona 4. Wie gaat hem halen?
Nee, jij snapt niet dat het zo niet (meer) werkt, en je staat niet open voor de beargumentatie waarom niet. Als je je software goedkoper aanbiedt, wordt de hardware voor meer mensen interessant. Meer mensen met een Vita = meer mensen die software kopen = meer verkochte software = sneller de kosten gedekt, zelfs als je het tegen een lagere prijs aanbiedt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:21 schreef sp3c het volgende:
laat maar, je toon staat me niet aan
je snapt het gewoon niet
Heb Persona 3 al 4 keer uitgespeeld.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:24 schreef sp3c het volgende:
deel 3 op de PSP ben ik vergeten uit te spelen
ik geef Disgaia de schuld maar ik moet het er binnenkort eens opzetten
Eitje. Level 99 character en persona. De eerste keer dat ik hem uitspeelde was ik level 60 ofzo hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:30 schreef sp3c het volgende:
ik zat vast aan het einde van de wereld, dan kon je nog een laatste keer de toren in ofzo en dan had je een kamertje met een heleboel deuren met aartsmoeilijke bazen erachter
meen ik me te herinneren
Ik houd ook niet van grinden. Maar om een of andere reden heb ik daar met persona geen last van. Gewoon automatisch laten vechten op een lager torenniveau.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:32 schreef sp3c het volgende:
ja ik ben niet zo van het grinden en dat breekt me aan het einde van een (goede) RPG altijd een beetje op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |