abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 22:26:56 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116046313
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:59 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Onzin. Rayman Origins is een port van een consolespel. Waarom moet dat zoveel kosten? Uncharted is een lichte variatie op zijn console tegenhangers. Waarom moet dat zoveel kosten? Sure, er zat heel veel werk in de originele spellen, maar dit zijn gewoon dezelfde spellen met kleine aanpassingen, en de ENIGE reden dat ze er zoveel geld voor vragen, is omdat 'hardcore gamers' de rechtvaarding ervoor slikken. Zoals jij laat zien.
ja mooi verhaal, dan is Uncharted 3 ook een lichte variatie op Uncharted 2, waarom moet dat zoveel kosten??

dit zijn gewoon nieuwe games waar gewoon 2 jaar werk in zit, daarom moet dat zoveel kosten

quote:
[..]

Als zelfs de makers van GoW een iOS-versie niet uitsluiten, doe ik dat ook niet: http://www.ign.com/articl(...)uld-come-to-vita-ios
Ready @ Dawn heeft die rechten helemaal niet maar het zou goed kunnen dat er tzt PSP klassiekers voor een spotprijsje voor Android gaan verschijnen via Playstation Mobile ja :Y

quote:
[..]

Nee, PSP/DS bezitters betaalden hier meer voor omdat het spel uitkwam voordat de markt veranderd werd. Rockstar snapte dat je zelfs een spel als Chinatown Wars niet voor 30 euro op iOS uit kunt brengen. Sterker nog: ik heb het voor 79 cent gekocht. En ik heb er vele uren plezier in zitten.
ja omdat IOS gamers dat geld er simpelweg niet voor over hebben maar als het niet voor de normale prijs op de PSP/DS uit was gekomen had jij hem niet voor 79 cent kunnen kopen want het is simpelweg niet rendabel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 22:40:05 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116047177
simpel rekensommetje

stel je hebt 1 team van 40 man 2 jaar aan het werk aan 1 spel
die verdienen gemiddeld 2000 euro per maand dat is 48.000 in 2 jaar x 40 man is dat 1.920.000 personeelskosten voor dat ene spel

@ 1 euro per spel moet je dus 1.920.000 spelletjes verkopen om uit de kosten te zijn

en met personeelskosten alleen ben je er nog lang niet, daarom moet dat zoveel kosten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116047223
Ga een boek lezen mensen. Maak jullie niet zo druk. :z
----
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 22:42:08 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116047313
ik maak me zelden druk en boeken lezen doe ik eigenlijk ook niet zoveel _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116047464
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:42 schreef sp3c het volgende:
ik maak me zelden druk en boeken lezen doe ik eigenlijk ook niet zoveel _O-
Zou je eens moeten doen. ;)
Ik wacht nu op m'n Vita en lees ondertussen een boek. :D
Heb vanmiddag wel alvast MGS gekocht.
----
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 22:50:46 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116047931
dat zegt mijn moeder nu ook steeds _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116048276
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:50 schreef sp3c het volgende:
dat zegt mijn moeder nu ook steeds _O-
Luister naar je moeder. o|O
----
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 23:07:13 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116048958
ze zegt ook steeds dat ik van dat namaakvlees moet gaan eten omdat dat gezonder is en hetzelfde smaakt dus ik twijfel een beetje aan de wijsheid van het oude dametje ;)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 augustus 2012 @ 23:09:48 #34
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_116049077
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:40 schreef sp3c het volgende:
simpel rekensommetje

stel je hebt 1 team van 40 man 2 jaar aan het werk aan 1 spel
die verdienen gemiddeld 2000 euro per maand dat is 48.000 in 2 jaar x 40 man is dat 1.920.000 personeelskosten voor dat ene spel

@ 1 euro per spel moet je dus 1.920.000 spelletjes verkopen om uit de kosten te zijn

en met personeelskosten alleen ben je er nog lang niet, daarom moet dat zoveel kosten
Als je dan dat spel in een digitale PS store zet voor 2 of 3 euro, dan zijn heel veel gebruikers snel geneigd om dat er voor te betalen. Heb je mooi je kosten eruit, kijk eens hoe rijk Rovio is geworden met z'n goedkope Angry Birds en de hele merchandise er omheen? Motorstorm RC voor 6 euro is een leuke prijs. En heb je een PS3, dan kan je 'm daar ook 'gratis' op spelen.
pi_116049096
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:07 schreef sp3c het volgende:
ze zegt ook steeds dat ik van dat namaakvlees moet gaan eten omdat dat gezonder is en hetzelfde smaakt dus ik twijfel een beetje aan de wijsheid van het oude dametje ;)
Dat is toevallig. Ik wil vanaf dinsdag een weekje vegetarisch proberen. M'n vriendin verklaart me voor gek. Niet dat ik fulltime vegetarier word. Vlees is veel te lekker.

Lekker off topic.

New Little King's Story wordt 40 euro. :{ Ik had minder verwacht.
----
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 23:19:16 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116049594
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:09 schreef JK het volgende:

[..]

Als je dan dat spel in een digitale PS store zet voor 2 of 3 euro, dan zijn heel veel gebruikers snel geneigd om dat er voor te betalen. Heb je mooi je kosten eruit, kijk eens hoe rijk Rovio is geworden met z'n goedkope Angry Birds en de hele merchandise er omheen? Motorstorm RC voor 6 euro is een leuke prijs. En heb je een PS3, dan kan je 'm daar ook 'gratis' op spelen.
Angry Birds is dan ook een zeldzame uitzondering, voor de meeste IOS ontwikkelaars zijn 100.000 sales al reden voor een feestje

Motorstorm RC vind ik idd een heel goed voorbeeld maar die haalt het niet bij bv Motorstorm Arctic Edge op de PSP, daar zit gewoon veel meer tijd en geld in

vind trouwens wel dat digitale releases een stuk goedkoper zouden moeten zijn dan retail, daar slaat Sony de plank flink mis vind ik ... 30 euro voor een titel als Uncharted op PSN lijkt mij niet onredelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116049650
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:26 schreef sp3c het volgende:
ja mooi verhaal, dan is Uncharted 3 ook een lichte variatie op Uncharted 2, waarom moet dat zoveel kosten??
Je hebt er wel een handje naar om selectief te reageren, he? Waarom moet Rayman Origins, een directe port, dan zoveel kosten?
quote:
ja omdat IOS gamers dat geld er simpelweg niet voor over hebben maar als het niet voor de normale prijs op de PSP/DS uit was gekomen had jij hem niet voor 79 cent kunnen kopen want het is simpelweg niet rendabel
Klopt, maar de normale prijs is dan ook 7,99. En aangezien er vele miljoenen meer iOS-gebruikers zijn dan PSP/DS-gebruikers, is die lagere prijs best te rechtvaarden. Natuurlijk staat het je vrij dingen te verdraaien in je poging bananen recht te buigen, maar dat betekent nog steeds niet dat je gelijk hebt.

Een grotere doelgroep betekent dat je je software voor een lagere prijs kunt aanbieden en toch meer winst kunt maken. Dat is zo logisch, dat ik bijna niet geloof dat dat echt niet tot je door wil dringen..
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 23:21:45 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116049746
laat maar, je toon staat me niet aan

je snapt het gewoon niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116049751
Nog 3 maanden tot Persona 4. :'( Wie gaat hem halen?

----
pi_116049754
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:40 schreef sp3c het volgende:
simpel rekensommetje

stel je hebt 1 team van 40 man 2 jaar aan het werk aan 1 spel
die verdienen gemiddeld 2000 euro per maand dat is 48.000 in 2 jaar x 40 man is dat 1.920.000 personeelskosten voor dat ene spel

@ 1 euro per spel moet je dus 1.920.000 spelletjes verkopen om uit de kosten te zijn

en met personeelskosten alleen ben je er nog lang niet, daarom moet dat zoveel kosten
En waar zeg ik dat high end-spellen 1 euro moeten opbrengen? Mijn punt was toch dat die 10-20 euro zouden moeten zijn? Ga van een AAA-titel uit die 20 euro kost. Dat betekent dat je maar 96.000 keer dat spel hoeft te verkopen. Er zijn ruim 300.000.000 iOS-devices verkocht. Als de Vita slechts 1% daarvan haalt, hoeft daarvan slechts 3% dat spel van 20 euro te kopen om de kosten te dekken.

Hoe is dat onredelijk?
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 23:22:45 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116049799
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:21 schreef KingLysandus het volgende:
Nog 3 maanden tot Persona 4. :'( Wie gaat hem halen?

ik!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116049848
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik!
Al eens eerder Persona gespeeld?
----
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 23:24:47 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116049910
deel 3 op de PSP ben ik vergeten uit te spelen :@

ik geef Disgaia de schuld maar ik moet het er binnenkort eens opzetten :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116050044
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:21 schreef sp3c het volgende:
laat maar, je toon staat me niet aan

je snapt het gewoon niet
Nee, jij snapt niet dat het zo niet (meer) werkt, en je staat niet open voor de beargumentatie waarom niet. Als je je software goedkoper aanbiedt, wordt de hardware voor meer mensen interessant. Meer mensen met een Vita = meer mensen die software kopen = meer verkochte software = sneller de kosten gedekt, zelfs als je het tegen een lagere prijs aanbiedt.

Het is geen hogere fysica. En iOS en Android hebben duidelijk aangetoond dat het in de ogen van de huidige consument wel degelijk zo werkt.
pi_116050056
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:24 schreef sp3c het volgende:
deel 3 op de PSP ben ik vergeten uit te spelen :@

ik geef Disgaia de schuld maar ik moet het er binnenkort eens opzetten :Y
Heb Persona 3 al 4 keer uitgespeeld. :D

Toen ik een PS2 had wou ik nooit Persona 4 kopen. Ik vond het hoesje er maar vreemd uit zien.
Maar na P3 op de PSP heb ik hem maar gespeeld op m'n PC. Viel niet te spelen zo slecht was die emulator. Had bijna de true ending gehaald tot ik er genoeg van had.
----
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 23:30:23 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116050249
ik zat vast aan het einde van de wereld, dan kon je nog een laatste keer de toren in ofzo en dan had je een kamertje met een heleboel deuren met aartsmoeilijke bazen erachter

meen ik me te herinneren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116050334
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:30 schreef sp3c het volgende:
ik zat vast aan het einde van de wereld, dan kon je nog een laatste keer de toren in ofzo en dan had je een kamertje met een heleboel deuren met aartsmoeilijke bazen erachter

meen ik me te herinneren
Eitje. Level 99 character en persona. :P De eerste keer dat ik hem uitspeelde was ik level 60 ofzo hoor.
----
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 23:32:52 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116050398
ja ik ben niet zo van het grinden en dat breekt me aan het einde van een (goede) RPG altijd een beetje op :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116050475
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:32 schreef sp3c het volgende:
ja ik ben niet zo van het grinden en dat breekt me aan het einde van een (goede) RPG altijd een beetje op :D
Ik houd ook niet van grinden. Maar om een of andere reden heb ik daar met persona geen last van. Gewoon automatisch laten vechten op een lager torenniveau.
----
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 23:36:10 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116050597
helpt ook dat je 1 miljoen van die persona's kan vinden en een vrij grote groep mensen in je crew hebt, leuk voor de afwisseling :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')