Heb op de site van DUO gekeken en kan niks vinden dus dacht vraag het even op FOK. Maar blijkbaar zit jij niet in dezelfde situatie en kun je me ook niet helpen dus --> weg aubquote:
Ik maak zelf wel uit of ik reageer of niet. Je situatie is gewoon te onduidelijk en het kan van veel factoren afhangen die jij niet kenbaar maakt. Het beste kun je morgen gewoon bellen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:06 schreef stripe het volgende:
[..]
Heb op de site van DUO gekeken en kan niks vinden dus dacht vraag het even op FOK. Maar blijkbaar zit jij niet in dezelfde situatie en kun je me ook niet helpen dus --> weg aub
quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:06 schreef stripe het volgende:
[..]
Heb op de site van DUO gekeken en kan niks vinden dus dacht vraag het even op FOK. Maar blijkbaar zit jij niet in dezelfde situatie en kun je me ook niet helpen dus --> weg aub
Heb je wel de overbrugging aangevraagt?quote:van www.duo.nl
Tegemoetkoming tussen twee studies
Ontvang je de tegemoetkoming scholieren en stop je met je opleiding? Ga je daarna een nieuwe opleiding volgen? Dan kun je in de maanden tussen je oude en nieuwe opleiding ook tegemoetkoming scholieren ontvangen, ondanks dat je dan niet staat ingeschreven bij een opleiding. Dit heet ‘overbrugging’. De overbruggingstoelage is een gift en heeft geen invloed op je eventuele recht op studiefinanciering of een andere soort financiering.
Je kunt de overbrugging aanvragen als je aan de onderstaande voorwaarden voldoet:
■de nieuwe opleiding moet een opleiding zijn waarvoor je studiefinanciering of tegemoetkoming scholieren, deeltijders of leraren ontvangt
■de periode tussen de twee studies mag niet langer dan vier maanden zijn
■je moet de overbruggingstegemoetkoming aanvragen voordat de periode van vier maanden voorbij is. Daarna heb je er geen recht meer op.
Je kunt de overbrugging aanvragen door een wijziging door te geven. Bij een eerste aanvraag kun je het formulier Aanvraag tegemoetkoming scholieren gebruiken.
Aanvraag tegemoetkoming scholieren (310Kb, pdf)
Fijn. dank je welquote:Op zondag 26 augustus 2012 16:07 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik maak zelf wel uit of ik reageer of niet. Je situatie is gewoon te onduidelijk en het kan van veel factoren afhangen die jij niet kenbaar maakt. Het beste kun je morgen gewoon bellen.
Ja, heb namelijk de vorige maanden wel gekregen en volgde toen ook geen opleiding. (Ben namelijk geslaagd paar maanden geleden en ga nu studeren).quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:10 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Heb je wel de overbrugging aangevraagt?
quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:12 schreef stripe het volgende:
[..]
Ja, heb namelijk de vorige maanden wel gekregen en volgde toen ook geen opleiding. (Ben namelijk geslaagd paar maanden geleden en ga nu studeren).
Waarschijnlijk is dit de uitkomst.quote:van www.duo.nl
Betaaldata
Als je een tegemoetkoming krijgt toegekend, dan gaat deze in op 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober. Word je op één van deze data 18 jaar, dan gaat de tegemoetkoming meteen in.
DUO betaalt de tegemoetkoming scholieren maandelijks achteraf uit. Hieronder staan de data in 2012 waarop de uitbetalingen worden verwerkt. Het verschilt per bank op welke dag het bedrag op je rekening staat. Dat kan dus ook een paar dagen later zijn.
2012:
24 januari
24 februari
23 maart
24 april
24 mei
22 juni
24 juli
24 augustus *
24 september
24 oktober
23 november
21 december
* = De betaling van de tegemoetkoming scholieren van augustus staat uiterlijk maandag 27 augustus op je rekening.
Ik verkloot helemaal niks. Ik geef alleen duidelijk aan dat je DUO moet bellen, omdat zij WEL alles van je situatie af weten.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:13 schreef stripe het volgende:
[..]
Ga iets nuttigs doen o.i.d. in plaats van mijn topic verkloten.
Deze man is een held. Thanks! heb je meer aan dan welke Rolstaart-beer dan ook!!quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:13 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Waarschijnlijk is dit de uitkomst.
Hele DUO-site afgezocht en dan dit nog niet eens kunnen vinden, petje af hoorquote:Op zondag 26 augustus 2012 16:15 schreef stripe het volgende:
[..]
Deze man is een held. Thanks! heb je meer aan dan welke Rolstaart-beer dan ook!!
Waarschijnlijk een dodelijk saai leven waarin je echt niets beters te doen hebt dan mij lastigvallen en gaan posten in een topic zonder dat je ook maar iets interessants te vertellen hebt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Hele DUO-site afgezocht en dan dit nog niet eens kunnen vinden, petje af hoor![]()
Dus het advies om even te bellen was niet goed?quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:19 schreef stripe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een dodelijk saai leven waarin je echt niets beters te doen hebt dan mij lastigvallen en gaan posten in een topic zonder dat je ook maar iets interessants te vertellen hebt.![]()
Petje af beertje
Bellen had ik zelf ook wel kunnen verzinnen, maar het is zondag dus dat gaat niet. Omdat ik het graag wil weten heb ik het op fok gezet. Gelukkig was een een user die het wist en mijn vraag is nu dus ook beantwoord.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:21 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dus het advies om even te bellen was niet goed?Ondankbaar volk zit er tegenwoordig op Fok!
Zo reageerde je anders niet. Maar goed, fijn dat het is opgelost.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:39 schreef stripe het volgende:
[..]
Ik waardeer je advies om te bellen, maar is nu dus niet meer nodig.
Je zet jezelf wel echt voor lul hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:19 schreef stripe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een dodelijk saai leven waarin je echt niets beters te doen hebt dan mij lastigvallen en gaan posten in een topic zonder dat je ook maar iets interessants te vertellen hebt.![]()
Petje af beertje
Dit.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:52 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je zet jezelf wel echt voor lul hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |