FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Niet verlengen van telefoonabo, per maand opzegbaar?
Nero22zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:27
Eind november loopt mijn telefoonabonnement af. Ik heb nog niet de behoefte aan een nieuwe telefoon, en ik heb ook geen zin in een nieuw abonnement want de prijzen stijgen de pan uit vergeleken met 2 jaar geleden.

Als ik met mijn provider nou niks afspreek wat betreft een nieuw abonnement, loopt mijn abonnement dan door met dezelfde voorwaarden/prijs? Lijkt me sterk, want ik had tenslotte een contract van 2 jaar... Maar als ik straks een sim-only afsluit zit ik er ook weer 1/2 jaar aan vast, want je hebt dat contract getekend.

Is het op één of andere manier mogelijk dat ik zometeen mijn abonnement per maand op kan zeggen? :@
Chinlesszaterdag 25 augustus 2012 @ 23:31
Ja zonder opzeggen loopt je contract door.

Opzegtermijn is dan datgeen wat je overeengekomen bent. Dit is 1,2 of 3 maanden.

Het wordt in iedergeval niet verlengd met diezelfde periode van 2 jaar.
Nero22zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:40
Hm, gelukkig. Thanks voor je snelle antwoord! :)
Zweefvliegjezondag 26 augustus 2012 @ 00:54
Persoonlijk zou ik overstappen naar een provider met een simonly welke maandelijks opzegbaar is. Ben bijvoorbeeld.
Dat scheelt ongetwijfeld in kosten en als je weer wat anders wilt ben je er zo van af.
Zo je abonnement door laten lopen is zonde!
ikbenschipperzondag 26 augustus 2012 @ 03:24
Ik ben na 2 jaar overgestapt naar een sim only. Het scheelt zo maar 20 euro in de kosten (ik heb Ben Regelmatig genomen en later er internet bij genomen) Alleen telefoonminuten scheelt mij tenopzichte van vroeger zo'n 20 euro. En heb ik er nog meer voor ook. Nu met internet moet ik eens kijken (whats app) of ik minder belminuten kan nemen.
Tha_Duckzondag 26 augustus 2012 @ 09:37
Stap gewoon over naar Simyo, per maand opzegbaar en prima tarieven en belangrijkste: KPN netwerk.
eleusiszondag 26 augustus 2012 @ 09:40
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 09:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Stap gewoon over naar Simyo, per maand opzegbaar en prima tarieven en belangrijkste: KPN netwerk.
Zit je dan ook aan die kut webproxy van KPN vast? Vrij irritant dat die soms een error 5xx teruggeeft waardoor bijv de YouTube app op iPhone denkt dat je opnieuw moet inloggen :r Dit maakt mij al maanden razend.
inXszondag 26 augustus 2012 @ 09:48
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 09:40 schreef eleusis het volgende:

[..]

Zit je dan ook aan die kut webproxy van KPN vast? Vrij irritant dat die soms een error 5xx teruggeeft waardoor bijv de YouTube app op iPhone denkt dat je opnieuw moet inloggen :r Dit maakt mij al maanden razend.
Ik heb ook simyo, maar bovenstaand herken ik niet. Op mijn iphone werkt alles goed, ook youtube dus.
Nero22zondag 26 augustus 2012 @ 10:04
Hm, ik wist niet eens dat er sim-only's waren die per maand opzegbaar waren. :@ Thanks. Die van SimYo ziet er lekker goedkoop uit en is precies wat ik nodig heb. Voldoende minuten/sms en MB, en ik betaal me toch niet scheel. (De helft van mijn huidige kosten). :)
Tha_Duckzondag 26 augustus 2012 @ 11:22
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 09:40 schreef eleusis het volgende:

[..]

Zit je dan ook aan die kut webproxy van KPN vast? Vrij irritant dat die soms een error 5xx teruggeeft waardoor bijv de YouTube app op iPhone denkt dat je opnieuw moet inloggen :r Dit maakt mij al maanden razend.
Nog nooit meegemaakt, wat niet wil zeggen dat het niet zo is natuurlijk.
Sandymanzondag 26 augustus 2012 @ 11:30
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:54 schreef Zweefvliegje het volgende:
Zo je abonnement door laten lopen is zonde!
Dat hangt natuurlijk helemaal van je abonnement af. Ik heb zo'n goed abonnement (3 jaar geleden afgesloten), daar kan op dit moment geen aanbieder over heen.