mjah gas is goedkoper dan stroom....quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ze zijn nogal aan de prijs
Ja, maar het duurt behoorlijk lang voor je die minderprijs van gas gecompenseerd hebt met de hogere aanschafprijs.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:34 schreef gateway het volgende:
[..]
mjah gas is goedkoper dan stroom....
dat zou je dan uit moeten rekenenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar het duurt behoorlijk lang voor je die minderprijs van gas gecompenseerd hebt met de hogere aanschafprijs.
Dat zal voor de een anders zijn dan voor de ander, ik draai gezinswassen en gebruik de droger altijd (behalve voor de overhemden), waar een ander de droger misschien maar 2 keer per week heeft draaien.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:41 schreef gateway het volgende:
[..]
dat zou je dan uit moeten rekenen
misschien juist als je hem veel gebruikt kan het wel uit? maargoed, moet ieder voor zich wetenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zal voor de een anders zijn dan voor de ander, ik draai gezinswassen en gebruik de droger altijd (behalve voor de overhemden), waar een ander de droger misschien maar 2 keer per week heeft draaien.
psssssst warmte pomp droger....quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:34 schreef gateway het volgende:
[..]
mjah gas is goedkoper dan stroom....
Die heeft tov een condensdroger iig maar een terugverdientijd van 11 jaar bij 155 droogbeurten per jaar, waar een gasdroger een terugverdientijd van 13 jaar heeft.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
psssssst warmte pomp droger....
Ik hou er niet van om niet afhankelijk te zijn van de kolenboer en de electriciteitsprijs. Iets meer betalen voor een energie zuinig product vind ik dan ook absoluut geen probleem.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die heeft tov een condensdroger iig maar een terugverdientijd van 11 jaar bij 155 droogbeurten per jaar, waar een gasdroger een terugverdientijd van 13 jaar heeft.
Maar doe mij maar een luchtdroger; goedkoper in aanschaf en het droogt sneller en prettiger dan een condensdroger.
Hee, dan was mijn ingeving toch juistquote:Op maandag 27 augustus 2012 10:58 schreef padlarf het volgende:
Ik heb contact opgenomen met de NEM, en die wezen mij op iets wat ik over het hoofd heb gezien. Overigens had ik een hele vriendelijke en behulpzame man aan de telefoon, dat viel me alleszins mee.
Het bleek dat ik de eindstanden van 2010-2011 ben vergeten door te geven (erg laks van mij natuurlijk) en dat ze toen een schatting hebben gemaakt die blijkbaar te laag was. Het bedrag wat nu betaald moet worden is dus deels bepaald door verbruik in 2010-2011, niet alleen 2011-2012.
Dat stemt me ook iets geruster over ons verbruik. 2100 m3 gas per jaar is geen mooi getal, maar een stuk acceptabeler dan 2600.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:03 schreef Rewimo het volgende:
Zijn je standen vorig jaar ook opgenomen, of waren die misschien geschat?
Ja klopt, ik had verkeerd gekeken op de vorige jaarnota.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hee, dan was mijn ingeving toch juist
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |