quote:
Op woensdag 26 september 2012 11:48 schreef Heerda2 het volgende:Waarom reageert er gewoon niet iemand van die 600.000 die een cusus heeft gevolgd... Iemand met een objectieve en kritische geest?
Dat je het geheim moet houden is immers al lang achterhaalt, althans in Nederland...
Ik ga half november naar de cursus in Vierhouten en zal daarna verslag doen.
Hallo Heerda,
Het verbaast me dat je nog geen antwoord hebt gekregen, dacht dat er wel een aantal Reiki masters op Fok zaten?
Ik kom hier niet zo vaak, heb de thread ook niet helemaal gelezen maar uitgaande van je laatste post:
Ikzelf ben jaren geleden ingewijd in Reiki1/2/3 en kan wel het een en ander vertellen.
Ten eerste, mensen zijn mensen, overal waar je komt zullen mensen ergens een slaatje uit proberen te slaan, ook in de spirituele sector.
Het verhaal dat Rieki geheimen heeft die goed bewaard moeten worden is voor een groot deel onzin. Voor zover ik heb kunnen nagaan is het voornamelijk de wil om ' exclusief' te zijn en de noodzaak van een organisatie om zijn grensen te beperken. Zo werken organisaties nou eenmaal, zeker als ze groot worden en invloed krijgen, dan komen er steeds meer beperkingen en ristricties want nu speelt winstbejag en macht ook een steeds groter wordende rol.
Aan de andere kant zijn er ook wel goede redenen om het enigzins af te schermen, het kan namelijk best riskant zijn.
Een Reiki inwijding is in de basis niets meer dan bepaalde kanalen die dichtgeslibt zijn opnieuw te openen. En met deze geopende energie-kanalen kun je Reiki ontvangen/geven.
En de rest is puur kennis via workshops, hoe ga he ermee mee om, wat zijn de gevaren, hoe sluit je het af, etc etc.
Na Reiki3 leer je eveneens hoe anderen in te wijden en hoe ze te leren daar weer mee om te gaan.
Het 'gevaar' zit hem er in dat iedereen anders reageert op een inwijding. Het kan de emotionele huishouding op zijn kop zetten, sommigen hebben weken/maanden nodig om weer in balans te komen. anderen maar een dag. (vrouwen hebben hier meestal meer last van dan mannen)
Reacties als deze worden heftiger naarmate je de volgende inwijdingen krijgt. Of juist minder heftig, afhankelijk van de persoon en de begeleiding.
Een goede Reiki-master begeleid zijn pupil in dit proces en helpt hem/haar er doorheen te komen.
Het is dus niet enkelt een kwestie van inwijden, er komt veel meer bij kijken.
Je kunt jezelf niet inwijden helaas. Dat moet echt door een Master gebeuren. er zijn talloze voorbeelden van mensen die denken het zelf te kunnen, met de geheimen/symbolen aan de gang gaan en bijzonder negatieve ervaringen hebben. Het is absoluut af te raden er mee te experimenteren.
Boeken lezen en jezelf wijzer maken is volkomen veilig uiteraard.
Geld:
Dit is echt de grootste bullshit in de Reiki-wereld, alsof je 10.000euro moet neertellen om master te worden.
Maar veel mensen hebben dit wel gedaan, en moeten dan ook door om anderen in te kunnen wijden en zodoende hun geld weer terug te verdienen. het is een vicieuze cirkel.
Sterker nog: er zijn zat mensen die hier niet eens in geloven maar puur Master zijn geworden zodat ze doormiddel van anderen in te wijden hun geld kunnen verdienen. zoals ik al zei, mensen blijven mensen.....
Ikzelf heb een Reiki-master opgezocht, 2 verschillende overigens, die het financiele gewin bs vonden en het voor 1000% minder deden. puur vanwege hun persoonlijke overtuiging en de wil hun 'ding' door te kunnen geven in de hoop een betere wereld....etc.
Dit zijn over het algemeen Masters die uit de officiele organisaties gegooid worden omdat ze zich niet houden aan het protocol.
Als Master (noem mezelf liever simpelweg Reiki3, vind Master zo hoogdravend) heb ik mensen ingewijd, soms voor geld, soms gratis, al naar gelang de situatie en of ik ze persoonlijk kende of niet.
Een schappelijk bedrag is wel wenselijk vind ikzelf. Cursussen voorbereiden, meerdere dagen workshops, begeleiding achteraf. En dan ook nog wat je als Master geeft en hoe het je leeg kan zuigen, het is niet niks en een goede Master stopt er heel veel tijd in om het geheel goed af te ronden.
Mijn advies: zoek een Master die je vertrouwd, het liefst persoonlijk kent of die goede referenties heeft. Het is belangrijk dat het plaatje klopt en dat is niet altijd het geval bij iedere willekeurige Master.
De essentie is de inweiding zelf maar er gebeurd veel meer, afgezien van de emo-huishouding gebeurd er ook veel op spiritueel gebied en ook daarin is een goede begeleiding gewenst.
Er zijn zat mensen die effe snel worden ingewijd en toedeloe, zoek het zelf maar uit. daar komen de trauma's van en wat niet al.
Het mooie van Reiki is dat het je leven kan verrijken, meer diepte geeft, mogelijkheden opent en tevens volkomen genegeerd kan worden en op ieder moment weer opgepakt kan worden.
Succes!
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengu op 02-10-2012 18:07:30 ]