Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Als je op Amazon als verkoper actief bent, krijg je ''postage credit'' van Amazon. Als Europees verkoper zou je per verkochte DVD/blu-ray 1.51 GBP krijgen om je items te kunnen verzenden. Maar ik snap het volgende niet.
Postage charge to buyer on your behalf (if sold): 1.26 Amazon's Fees (if sold): 1.41 VAT on Amazon's fees: 0.21 Total you will receive (if sold): 8.09
Dat is dus: 9.71 betaalt de koper aan mij Ik betaal 1.41 + 0.21 = 1.62 aan Amazon 9.71 - 1.62 = 8.09
Maar er staat nergens iets over de 1.51 Postage credit die ik van Amazon zou horen te krijgen?
Weet iemand hoe dit precies werkt? Ik heb nooit verkocht op Amazon en ik vind dat Postage credit maar vaag.
Met 8.09 kom ik namelijk niet ver. Want verzending kost omgerekend 3 pond, dus dan houd ik maar 5 pond over, terwijl ik 3.45 meer vraag. Amazon kan toch nooit zo'n groot deel afnemen?
Ik weet dat het nog niet zo lang mogelijk is om met een Nederlandse bankrekening op Amazon te verkopen, maar niemand die ervaring heeft / mij verder kan helpen?