600 is niet zoveel maar met het oog op dat het inderdaad 50% is op je huidige salaris zou ik nog eens overwegen als ik jou was.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:57 schreef LifeonEarth het volgende:
die stap is echt te groot! je kan niet zomaar 600 meer per maand vragen. dat is 50% opslag daar trappen ze nooit in.
De oprichter / directeur.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:01 schreef Innisdemon het volgende:
Wie heeft jou gevraagd je lasten op een rijtje te zetten?
25% is ook belachelijk hoor (te absurd voor woorden), vooral omdat het geen hoogstaand werk is, anders verdien je niet bij het begin het minimumloon.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef snellejelle het volgende:
300 erbij zou best kunnen. 600 erbij is belachelijk, zeker omdat het 50% is.
Nee hoor, kan bestquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
25% is ook belachelijk hoor, vooral omdat het geen hoogstaand werk is, anders verdien je niet bij het begin het minimumloon.
Ik mis iets, wie is die andere partij en waarom zou er een gesprek moeten plaatsvinden?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:05 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Nee hoor, kan bestzeker omdat de 'ander partij' om het gesprek vraagt.
Misschien is dat minimumloon wel belachelijk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
25% is ook belachelijk hoor (te absurd voor woorden), vooral omdat het geen hoogstaand werk is, anders verdien je niet bij het begin het minimumloon.
Hoogstaand werk tegen minimumloon?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Misschien is dat minimumloon wel belachelijk.
Net of die procedures bij elk bedrijf gelijk zijn. Er zijn genoeg kleine (en grote) bedrijfjes waar men gewoon maar wat doet en dan kan het zomaar zijn dat je wel 50% loonsverhoging eruit kunt slepen. Zeker als je enigszins onmisbaar bent en ze je graag willen houden (vooral bij een klein bedrijf kan het soms funest zijn als iemand met bepaalde kennis opeens weggaat). We hebben het hier ook weer niet over enorme onrealistische salarissen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Onderhandelen over salaris doe je bij een nieuw contract (=dus ook verlening, wat dat is gewoon een nieuw contract) of bij het beoordelingsgesprek. Bij een nieuw contract kan je meer onderhandelen dan bij beoordelingsgesprek.
Op andere momenten onderhandelen is kansloos. Lukt dat toch dan mag je in je handen knijpen van geluk met 1-2%.
Dus in welke situatie zit jij?
Ja, er is een kans dat ze dat te hoog vinden. Maar als je er niet om vraagt zal je het zeker niet krijgen.quote:Er is een kans dat ze dit te hoog vinden. En dat mijn band met mijn collega's (alle directe collega zijn vennoten) een deuk(je) oploopt. Omdat ze zelf de onderhandeling aangeboden heb en meer wil hebben. Zeker omdat de band op dit moment uitstekend te noemen is.
Ik heb het niet over wel of geen hoogstaand werk, wat je daar ook onder verstaat, ik heb het over marktconform betaald worden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoogstaand werk tegen minimumloon?![]()
![]()
Misschien in Griekenland, maar hier komt geen hbo-er of acadeem daar zijn bed voor uit.
Maar goed, ik ga naar bed. Ik ben benieuwd of het je lukt. Laat het even weten. Ik geef je weinig kans.
In de eerste plaats moet je het zeker niet laten voor de band die je hebt met elkaar. Die zal over het algemeen echt niet verslechteren hierdoor, want het is logisch dat ieder voor zichzelf zo goed mogelijke arbeidsvoorwaarden wil hebben. Die collega's van je proberen het voor zichzelf ook zo goed mogelijk te regelen, dus daar moet je je niet druk om maken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:53 schreef Anonaam het volgende:
Goedenavond,
Ik werk nu 3 jaar bij een bedrijf ben er begonnen met minimumsalaris. Na 2 jaar is dit in stappen verhoogd naar ¤ 1250 bruto. Ben 21 jaar.
Nu woon ik sinds kort op mezelf en is mij gevraagd om lasten op een rijtje te zetten. Maar eigenlijk vind ik dat niet genoeg ik zou 1800-1850 minimaal bruto willen verdienen. Dit zou ik marktconform vinden.
Er is een kans dat ze dit te hoog vinden. En dat mijn band met mijn collega's (alle directe collega zijn vennoten) een deuk(je) oploopt. Omdat ze zelf de onderhandeling aangeboden heb en meer wil hebben. Zeker omdat de band op dit moment uitstekend te noemen is.
Zouden jullie toch de gok wagen?
Top mentaliteit!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:11 schreef dude1960 het volgende:
Ik werkte op mn 18e bij een supermarkt voor een kutsalaris. Was een vast salaris waar niet over onderhandeld kon worden. Tja prima, maar dan ga ik natuurlijk wel shit jatten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |