abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115975304
Goedenavond,

Ik werk nu 3 jaar bij een bedrijf ben er begonnen met minimumsalaris. Na 2 jaar is dit in stappen verhoogd naar ¤ 1250 bruto. Ben 21 jaar.

Nu woon ik sinds kort op mezelf en is mij gevraagd om lasten op een rijtje te zetten. Maar eigenlijk vind ik dat niet genoeg ik zou 1800-1850 minimaal bruto willen verdienen. Dit zou ik marktconform vinden.

Er is een kans dat ze dit te hoog vinden. En dat mijn band met mijn collega's (alle directe collega zijn vennoten) een deuk(je) oploopt. Omdat ze zelf de onderhandeling aangeboden heb en meer wil hebben. Zeker omdat de band op dit moment uitstekend te noemen is.

Zouden jullie toch de gok wagen?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:54:44 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_115975335
Heb je die eis nu al? Wat denk je dat ze voor je over hebben? Zie je ze op je 25e nog eens zo'n aanbod doen?
pi_115975379
Lijkt mij een vrij grote sprong in je salaris bro.
pi_115975450
die stap is echt te groot! je kan niet zomaar 600 meer per maand vragen. dat is 50% opslag daar trappen ze nooit in.
pi_115975639
Als ik ee verder zou soliciteren. Zou de range van salarissen 1500-2000 zijn. Hiermee wil ik ze niet onderdruk zetten om dat de band niet te goede komt.

Maar wat zouden jullie dan doen?
  Redactie Frontpage vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:01:57 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_115975679
Wie heeft jou gevraagd je lasten op een rijtje te zetten?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_115975682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 22:57 schreef LifeonEarth het volgende:
die stap is echt te groot! je kan niet zomaar 600 meer per maand vragen. dat is 50% opslag daar trappen ze nooit in.
600 is niet zoveel maar met het oog op dat het inderdaad 50% is op je huidige salaris zou ik nog eens overwegen als ik jou was. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_115975752
quote:
en is mij gevraagd om lasten op een rijtje te zetten.
Wie heeft je dat gevraagd?
pi_115975758
Onderhandelen over salaris doe je bij een nieuw contract (=dus ook verlening, wat dat is gewoon een nieuw contract) of bij het beoordelingsgesprek. Bij een nieuw contract kan je meer onderhandelen dan bij beoordelingsgesprek.
Op andere momenten onderhandelen is kansloos. Lukt dat toch dan mag je in je handen knijpen van geluk met 1-2%.
Dus in welke situatie zit jij?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_115975766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:01 schreef Innisdemon het volgende:
Wie heeft jou gevraagd je lasten op een rijtje te zetten?
De oprichter / directeur.
pi_115975774
300 erbij zou best kunnen. 600 erbij is belachelijk, zeker omdat het 50% is.
pi_115975814
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef snellejelle het volgende:
300 erbij zou best kunnen. 600 erbij is belachelijk, zeker omdat het 50% is.
25% is ook belachelijk hoor (te absurd voor woorden), vooral omdat het geen hoogstaand werk is, anders verdien je niet bij het begin het minimumloon.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_115975851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

25% is ook belachelijk hoor, vooral omdat het geen hoogstaand werk is, anders verdien je niet bij het begin het minimumloon.
Nee hoor, kan best :Y zeker omdat de 'ander partij' om het gesprek vraagt.
pi_115975894
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:05 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Nee hoor, kan best :Y zeker omdat de 'ander partij' om het gesprek vraagt.
Ik mis iets, wie is die andere partij en waarom zou er een gesprek moeten plaatsvinden?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:07:01 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_115975896
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

25% is ook belachelijk hoor (te absurd voor woorden), vooral omdat het geen hoogstaand werk is, anders verdien je niet bij het begin het minimumloon.
Misschien is dat minimumloon wel belachelijk.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_115975945
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Misschien is dat minimumloon wel belachelijk.
Hoogstaand werk tegen minimumloon? :Z :z
Misschien in Griekenland, maar hier komt geen hbo-er of acadeem daar zijn bed voor uit.

Maar goed, ik ga naar bed. Ik ben benieuwd of het je lukt. Laat het even weten. Ik geef je weinig kans.
pi_115975987
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Onderhandelen over salaris doe je bij een nieuw contract (=dus ook verlening, wat dat is gewoon een nieuw contract) of bij het beoordelingsgesprek. Bij een nieuw contract kan je meer onderhandelen dan bij beoordelingsgesprek.
Op andere momenten onderhandelen is kansloos. Lukt dat toch dan mag je in je handen knijpen van geluk met 1-2%.
Dus in welke situatie zit jij?
Net of die procedures bij elk bedrijf gelijk zijn. Er zijn genoeg kleine (en grote) bedrijfjes waar men gewoon maar wat doet en dan kan het zomaar zijn dat je wel 50% loonsverhoging eruit kunt slepen. Zeker als je enigszins onmisbaar bent en ze je graag willen houden (vooral bij een klein bedrijf kan het soms funest zijn als iemand met bepaalde kennis opeens weggaat). We hebben het hier ook weer niet over enorme onrealistische salarissen...
pi_115976062
quote:
Er is een kans dat ze dit te hoog vinden. En dat mijn band met mijn collega's (alle directe collega zijn vennoten) een deuk(je) oploopt. Omdat ze zelf de onderhandeling aangeboden heb en meer wil hebben. Zeker omdat de band op dit moment uitstekend te noemen is.
Ja, er is een kans dat ze dat te hoog vinden. Maar als je er niet om vraagt zal je het zeker niet krijgen.

Maar als jij gewoon netjes uitlegt en beargumenteert waarom jij vind dat je dat zou moeten verdienen dan zie ik niet waarom de band met je collega's een deuk zou moeten oplopen.

Zorg voor goede argumenten en stel je professioneel op, dan hoef je je mijn inziens geen zorgen te maken voor 'deukjes'.

[ Bericht 0% gewijzigd door roelofjan op 24-08-2012 23:16:11 ]
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:14:32 #19
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_115976201
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoogstaand werk tegen minimumloon? :Z :z
Misschien in Griekenland, maar hier komt geen hbo-er of acadeem daar zijn bed voor uit.

Maar goed, ik ga naar bed. Ik ben benieuwd of het je lukt. Laat het even weten. Ik geef je weinig kans.
Ik heb het niet over wel of geen hoogstaand werk, wat je daar ook onder verstaat, ik heb het over marktconform betaald worden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_115977256
Ik ben benieuwd wat voor werk TS doet. De markt zit momenteel zo in elkaar dat werknemers blij mogen zijn met een vast contract. Als TS niet lang heeft gewerkt onder een fatsoenlijke salarisgrens, dan kan hij deze verhoging wel op zijn buik schuiven.
pi_115977408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 22:53 schreef Anonaam het volgende:
Goedenavond,

Ik werk nu 3 jaar bij een bedrijf ben er begonnen met minimumsalaris. Na 2 jaar is dit in stappen verhoogd naar ¤ 1250 bruto. Ben 21 jaar.

Nu woon ik sinds kort op mezelf en is mij gevraagd om lasten op een rijtje te zetten. Maar eigenlijk vind ik dat niet genoeg ik zou 1800-1850 minimaal bruto willen verdienen. Dit zou ik marktconform vinden.

Zouden jullie toch de gok wagen?
In de eerste plaats moet je het zeker niet laten voor de band die je hebt met elkaar. Die zal over het algemeen echt niet verslechteren hierdoor, want het is logisch dat ieder voor zichzelf zo goed mogelijke arbeidsvoorwaarden wil hebben. Die collega's van je proberen het voor zichzelf ook zo goed mogelijk te regelen, dus daar moet je je niet druk om maken.

Vind het wel lastig in te schatten welk salaris realistisch is, maar gezien je leeftijd zou ik normaal gesproken een salaris van 1800-1900 euro bruto niet onrealistisch vinden. Maar dat hangt ook weer een beetje af van je branche en opleiding. Maar voor iemand die op zichzelf woont is 1800-1900 euro bruto al niet echt een vetpot. Laat staan het salaris waar je nu op zit.

Maar ja, de vraag is eerder hoe jij je eigen kansen inschat en hoe jij het "spel" kan spelen. Ik heb zelf twee jaar geleden op het punt gestaan om naar een ander bedrijf te stappen (in een tijd dat er zelfs gedwongen ontslagen waren binnen het bedrijf waar ik werk). Door dat aan te kondigen wilden ze toch nog praten en heb ik gezegd onder welke voorwaarden ik zou blijven. Dat accepteerden ze en de onderlinge verstandhouding heeft er niet onder geleden. Ik had dan wel iets achter de hand natuurlijk, voor het geval ze er niet in mee zouden gaan. Dan sta je natuurlijk wel een stuk sterker.
pi_115978529
Mijn advies zou zijn om een groeipad voor te stellen van bijvoorbeeld 3 jaar. Jij moet daarin je waarde bewijzen en daar moet een reële groei in salaris tegenover staan. Bijvoorbeeld (gezien je leeftijd waarin je moet groeien, maar mits hele goede prestaties) zo'n 6% per jaar. Maakt binnen 3 jaar dat je naar een kleine 1500 groeit.

Succes!
pi_115979977
Ik werkte op mn 18e bij een supermarkt voor een kutsalaris. Was een vast salaris waar niet over onderhandeld kon worden. Tja prima, maar dan ga ik natuurlijk wel shit jatten...
pi_115980085
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:11 schreef dude1960 het volgende:
Ik werkte op mn 18e bij een supermarkt voor een kutsalaris. Was een vast salaris waar niet over onderhandeld kon worden. Tja prima, maar dan ga ik natuurlijk wel shit jatten...
Top mentaliteit! :N
pi_115980093
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:16 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Top mentaliteit! :N
Hey als ze mij uitbuiten dan doe ik het gerust terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')