abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115955536
Bestaat er de mogelijkheid om de cito-toets score terug te halen? Ik weet mijn score nog wel maar vroeg me af of dit wordt bewaard en of ik daar een uitdraai van kan krijgen. Het is alweer even geleden.. Iemand die hier meer van weet?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:06:13 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115955710
Je hebt daar toch zelf een uitdraai van gekregen?

En waar wil je die nog voor gebruiken?
pi_115955799
Contact opnemen met CITO?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_115955850
Waarom zou je dat eigenlijk willen?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_115955871
My first CV?
pi_115956648
Waarom is dit een vreemde vraag? De eerste echte intelligentietest die toch wel enigszins bepalend is voor het verder verloop van je schoolrichting.

Kon het uittreksel niet meer vinden, vandaar. En ik vroeg me tevens af of ze die resultaten überhaupt bewaren.
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:30:06 #7
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_115956752
tvp
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_115956942
De CITO-toets heeft inderdaad wel wat weg van een intelligentietest maar dat is het volgens mij niet. Evenmin is het zo dat je je perfect kunt voorbereiden op die CITO-toets.
Persoonlijk vind ik het een monster wat we het best zo snel mogelijk afschaffen. Ik ben er van overtuigd dat er veel betere toetsen mogelijk zijn dan die van het CITO. Laat de middelbare scholen maar eens toetsen ontwikkelen die puur dat testen wat zij belangrijk vinden in het kader van de aansluiting van de lagere schoon op de middelbare school.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_115957010
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De CITO-toets heeft inderdaad wel wat weg van een intelligentietest maar dat is het volgens mij niet. Evenmin is het zo dat je je perfect kunt voorbereiden op die CITO-toets.
Persoonlijk vind ik het een monster wat we het best zo snel mogelijk afschaffen. Ik ben er van overtuigd dat er veel betere toetsen mogelijk zijn dan die van het CITO. Laat de middelbare scholen maar eens toetsen ontwikkelen die puur dat testen wat zij belangrijk vinden in het kader van de aansluiting van de lagere schoon op de middelbare school.
haten op cito :')
zeker geen 550 kunnen halen
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_115958623
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:37 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Ik had als enige van mijn klas 550 en een VWO advies, de nummer 2 had een score van 542. oid Als ik die mensen van toen nu spreek besef ik me dat ze ook echt gewoon dom zijn. :')

CITO stelt niks voor.
pi_115960780
quote:
Toevallig haalde ik wel 550. Het is gewoon een slechte test. Ik heb dat elders op dit forum al uitgebreid toegelicht.
#NoDAPL
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:25:16 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_115960936
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je bent niet verplicht om hier iets te lezen of om te reageren. Als het je niet bevalt blijf dan gewoon weg, kindje.
Ondanks dat je teksten altijd wel uitgebreid zijn moet ik wel toegeven dat je wel vaak offtopic gaat. TS vraagt slechts om een manier om zijn score te achterhalen op een officieel papiertje, jij brengt het tot het afschaffen van de CITO-toets :?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115962214
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Toevallig haalde ik wel 550. Het is gewoon een slechte test. Ik heb dat elders op dit forum al uitgebreid toegelicht.
Alle schriftelijke testen zijn slecht. Maar het blijft een handig middel voor het geval dat de school havo adviseert, maar je cito score genoeg is voor de vwo.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_115962995
quote:
Alle schriftelijke testen zijn slecht. Maar het blijft een handig middel voor het geval dat de school havo adviseert, maar je cito score genoeg is voor de vwo.
Geen schriftelijke test is volmaakt maar met de CITO-toets is wel heel erg veel mis. Ik durf rustig te stellen dat het de slechtste toets in Nederland is. Dat blijkt ook mede uit de vele leerlingen die te laag en te hoog worden ingeschat, dus het grote aantal leerlingen wat afzakt van het VWO naar het VMBO en vice versa.

quote:
Ondanks dat je teksten altijd wel uitgebreid zijn moet ik wel toegeven dat je wel vaak offtopic gaat. TS vraagt slechts om een manier om zijn score te achterhalen op een officieel papiertje, jij brengt het tot het afschaffen van de CITO-toets :?
Tuinworm meldde hier dat de CITO-toets naar zijn indruk een intelligentietest is, daar haakte ik op in aangezien het noch een pure intelligentietest noch een pure vaardigheden- en kennistest is.
Ik heb juist hier kort gereageerd en motivatie, die ik elders had gegeven, achterwege gelaten. Dat offtopic gaan valt hier dus nog wel mee.
Ik heb ooit iets gezegd wat Spijerbroek niet beviel, sinds die tijd vindt hij het leuk om soms wat te zeiken op mij, meer moet je daar echt niet achter zoeken.
#NoDAPL
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:28:27 #15
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_115970011
Roces 18 heeft wel een punt. Je loopt zelf te zeiken met offtopic geneuzel. TS en ik, vandaar mijn TVP,
willen alleen de score weten. Ik ben voor VWO getest, da's alles dat ik weet. En ik wil het precies weten. Het is een goeie test omdat 'iedereen' hem maakt. Hij is relatief betrouwbaar. Hij wil bepalen of je goed kan leren. Of je de stof van de lagere school eronder hebt. Niet voorspellen of je dat later ook nog kan, in je puberteit. En laat dat pure maar achterwege. Natuurlijk niet puur. We hadden toch afgesproken dat we niet weten wat intelligentie is? Spijkerbroek heeft gelijk }) :+ ^O^ :Y
Voor gezeik over intelligentietests hebben we een ander topic
open.....Intelligentie
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_116008315
Het was geen offtopicgeneuzel aangezien ik dat elders op dit forum zeer grondig heb onderbouwd, het was hooguit een offtopicreactie. Bovendien is heel deze draad zinloos aangezien het nogal evident is dat er maar 1 manier is om de vraag in de TS te beantwoorden.
Een ontopicvraag dan, wat wil je in godsnaam met die score? Domme topicvragen, met alle respect, nodigen mij niet uit om ontopic te blijven.
Stel dat de score hoog genoeg was voor havo/vwo-advies of vwo-advies? Dan wat? Het feit dat je al dan niet geslaagd bent voor een dergelijk schooltype zegt veel meer dan een gok op basis van een gestandaardiseerde test. Die test geeft niet aan of dat iemand wel of niet een bepaald schooltype aankan, die test geeft niet aan hoe slim je bent. Uit empirische evidentie blijkt dat een bepaald percentage kinderen die die score of hoger haalt later een bepaald schooltype blijkt aan te kunnen, dat is precies de opzet van deze test: nagaan of dat een kind hoger of lager scoort en op basis hiervan weten hoe groot, puur statistisch gezien, de kans is dat dat kind een bepaald schooltype haalt.
Bovendien, zelfs al zou die score meer zeggen, nogal wat kinderen zijn dommer geworden door veel teveel alcohol te zuipen, om maar een voorbeeld te noemen. Dus wat wil je met die ooit behaald score? Ik zou echt niet weten wat je er aan hebt om die score op te vragen.
Als je echt wil weten hoe intelligent je bent, TS gaf immers aan dat hij graag die score wilde hebben omdat hij denkt dat die toets van het CITO een "echte intelligentietest" is, kijk dan naar welke diploma's je hebt behaald, of dat je in staat bent om wiskunde- en fysicaboeken te begrijpen enz.
#NoDAPL
pi_116010155
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb ooit iets gezegd wat Spijerbroek niet beviel, sinds die tijd vindt hij het leuk om soms wat te zeiken op mij, meer moet je daar echt niet achter zoeken.
Heh wat?
Wie ben jij dan wel?

Enneuh.. ik heb je helemaal niet afgezeken? Ik heb niet eens op je gereageerd.
wtf :D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')