abonnement Unibet Coolblue
pi_115920330
Ik keek een aantal maanden geleden dus in de spiegel, en het viel me op dat mijn neus een beetje scheef stond. Al sla je me dood hoe dit gebeurd is, maar nu een paar maanden later lijkt hij wel nog iets schever (moeder bevestigde dit ook). Je ziet het niet zo goed, alleen als je het zegt. Maar toch doet dit mijn toch al niet zo hoge zelfvertrouwen niet veel goeds. Maar wat zou een dokter hiermee doen? En wordt dit vergoed? Want ik wil er koste wat het kost wel vanaf, eerlijk gezegd. :'(
pi_115920493
Ik zou niet uitsluiten dat je neus recht is blijven staan maar de rest van je gezicht scheef gegroeid is.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_115921058
Als het alleen om het zicht gaat wordt het niet vergoed nee. Een dokter kan hier niks mee, behalve als je er last van hebt. Hij zal je doorverwijzen naar een plastisch chirurg. :') Oh enne, mijn neus staat ook een tikje scheef. Leer er mee leven.
pi_115923554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:44 schreef 2thmx het volgende:
Ik zou niet uitsluiten dat je neus recht is blijven staan maar de rest van je gezicht scheef gegroeid is.
Dit probleem is te verhelpen door niet meer een scheve bek te trekken op het moment dat je in de spiegel kijkt
  donderdag 23 augustus 2012 @ 20:54:08 #5
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115923564
Hoe oud ben je?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_115929204
lol hoor dit voor het eerst dat je gezicht scheef groeit :P. Weet je zeker dat je het niet gewoon verbeeld :')
Irene is bae <3
pi_115934178
Niemands neus staat volledig recht hoor :P En een operatie kost al gauw 1000den euro's moet je weten hoeveel ik bij elkaar moet sparen voor orthodontie en kaakchirurgie...
pi_115941215
Als je er ook last van ondervindt met ademen dan zal de dokter je doorsturen naar het ziekenhuis. Hier zal je neus gebroken en recht worden gezet. Het herstel duurt wel een aantal weken weet ik uit ervaring.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115959040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:54 schreef Luxuria het volgende:
Hoe oud ben je?
17 :)
pi_115959586
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:32 schreef braddofiel het volgende:

[..]

17 :)
Prima leeftijd om geen neusoperatie te ondergaan.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_115960911
Ik heb wel dat er minder lucht door mijn linkerneusgat komt, maar daar ondervind ik alleen hinder van als ik mijn rechterneusgat dicht duw.

Maar ik word hier hoe dan ook niet zo serieus genomen, jammer.
pi_115961307
Ga naar je huisarts en leg je probleem uit. Die kan samen met jou verder gaan nadenken.

Die man weet veel meer en neemt je serieuzer dan je ooit op FOK! genomen zult worden.

/edit: En denk niet dat een huisarts er alleen is voor echt zieke mensen, ook dit is iets waarmee je bij hem terecht kunt. ;)
pi_115961390
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:24 schreef braddofiel het volgende:
Ik heb wel dat er minder lucht door mijn linkerneusgat komt, maar daar ondervind ik alleen hinder van als ik mijn rechterneusgat dicht duw.

Maar ik word hier hoe dan ook niet zo serieus genomen, jammer.
Welkom, hier hoef je geen lieve en geruststellende reacties te verwachten. Bikkelharde e-heroes hier :').
pi_115965314
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:34 schreef JustRocking het volgende:
Ga naar je huisarts en leg je probleem uit. Die kan samen met jou verder gaan nadenken.

Die man weet veel meer en neemt je serieuzer dan je ooit op FOK! genomen zult worden.

/edit: En denk niet dat een huisarts er alleen is voor echt zieke mensen, ook dit is iets waarmee je bij hem terecht kunt. ;)
Dankjewel, ik was dat sowieso wel al van plan. Ik laat in dit topic nog wel weten hoe dat afgelopen is. :)
pi_115983251
Je moet aangeven bij de dokter, dat je er last van hebt.
Dan word het wel vergoed door het ziekenfonds.

Ik heb van binnen een scheef neustussenschot, heb mij hier nog niet voor laten behandelen.
En heb het 13 jaar geleden opgelopen met een bus ongeluk.
pi_115995418
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:14 schreef justme1234 het volgende:
Je moet aangeven bij de dokter, dat je er last van hebt.
Dan word het wel vergoed door het ziekenfonds.

Ik heb van binnen een scheef neustussenschot, heb mij hier nog niet voor laten behandelen.
En heb het 13 jaar geleden opgelopen met een bus ongeluk.
Ik heb er ook daadwerkelijk last van. Ik baal er ontzettend van en ik kan het gewoon niet uitstaan, zit er toch wel over in hoe stom het ook mag klinken. Ik denk dat ik dit gewoon ook op deze manier aan de dokter ga vertellen.
pi_115995557
Ik zeg het je, niks wordt vergoed in Nederland. Ik heb iets, mijn kiezen vertonen daardoor nu al duidelijke slijtage, daardoor moet ik regelmatig hoekjes kies laten "lijmen" dmv vulling, ik heb problemen met eten, pijn in mijn kaken door de onjuiste positie van de kaken, naar verwachting zal de verzekering NIETS vergoeden met kaakchirurgie (beugel wordt wel vergoed door aanvullende verzekering, maar dat is uiteindelijk ook maar iets van 2000 euro te betalen in ruim 2 jaar...). Het is volgens de orthodontist eerder uitzondering dan regel. Bij een vriendin van mij hetzelfde, overbeet 13mm (juiste stand 1,5 mm) moest ook alles zelf betalen. Maar het resultaat mag er wezen, dat wel.

Een neuscorrectie vergoeden schijnt ook heel lastig te zijn. Ik heb ook wat last van een "afwijkende" neus, een neusgat is kleiner dan de ander door een scheef tussenschot, maar zolang je er geen aantoonbare hinder van hebt mag je alles zelf betalen. (uitzondering een zeer uitgebreide psychologische test met dat je er geestelijk schade van hebt dat je neus zo is)

Vergeet niet dat men in Nederland gewend is aan "Westerse" neuzen door het modebeeld en het
"ras" van de mens. Dingen als een wipneus, hakenneus, ietwat scheve neus etc zijn minder geaccepteerd, terwijl dat soort dingen juist erg normaal zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 23-12-2018 19:46:31 ]
pi_116009956
quote:
Een neuscorrectie vergoeden schijnt ook heel lastig te zijn.
Reinste onzin, als je er daadwerkelijk last van hebt en een normale huisarts zal hij je gewoon een verwijzing geven voor een afspraak bij KNO in het ziekenhuis.

Zolang je het maar wel aandikt dat het je dagelijks hindert en er psychisch en fysiek onder lijd.
Als de huisarts dan nog moeilijk doet, moet je gewoon eisen gaan stellen.

Je moet je nooit zomaar laten afwimpelen door een huisarts :)

Met een goede huisarts zal dit uberhaupt niet nodig hoeven te zijn.
pi_116010169
quote:
(uitzondering een zeer uitgebreide psychologische test met dat je er geestelijk schade van hebt dat je neus zo is
Waar haal je dit in vredesnaam vandaan?
Dit moet wel een heel uitzonderlijk geval zijn, dan is er vaak meer aan de hand.

Een reguliere persoon die met neusklachten komt en er last van heeft krijgt gewoon een verwijzing, valt niet over te discussieren.
pi_116015931
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:12 schreef justme1234 het volgende:

[..]

Waar haal je dit in vredesnaam vandaan?
Dit moet wel een heel uitzonderlijk geval zijn, dan is er vaak meer aan de hand.

Een reguliere persoon die met neusklachten komt en er last van heeft krijgt gewoon een verwijzing, valt niet over te discussieren.
een verwijzing ja verdrr ben je afhankelijk van de verzekering van wat vergoed wordt
pi_116023983
Topic opgeschoond.
pi_116029215
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:38 schreef x-Lily het volgende:

[..]

een verwijzing ja verdrr ben je afhankelijk van de verzekering van wat vergoed wordt
...... Alles word door de verzekeraar vergoed.

Behalve je eigen risico niet maar de rest wel, ik kan het weten.
Het is een complicatie die enorm vaak voorkomt, het is niet zoiets als je ogen laten laseren :)
pi_116029262
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:47 schreef justme1234 het volgende:

[..]

...... Alles word door de verzekeraar vergoed.

Behalve je eigen risico niet maar de rest wel, ik kan het weten.
Het is een complicatie die enorm vaak voorkomt, het is niet zoiets als je ogen laten laseren :)
Denk je nou echt dat Plastische CHirurgie wat alleen bedoeld is om mooier te worden vergoed wordt? :')
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:23:43 #25
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_116041001
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:34 schreef Anthropos het volgende:
Als je er ook last van ondervindt met ademen dan zal de dokter je doorsturen naar het ziekenhuis. Hier zal je neus gebroken en recht worden gezet. Het herstel duurt wel een aantal weken weet ik uit ervaring.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Das geen fijne operatie, en het moment dat die watten uit je neus gaan pleur je met een beetje pech achterover :X.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')