Hallo,
We zijn bezig met de aankoop van een huis, in de garage zit een sauna, daar hoort meer welness bij is mijn eerste gedachte.
Dus zijn we aan het fantaseren geslagen, in de garage is gas en water aanwezig, dus een tuindouche is er zo ie zo, omdat we een goede geiser (of eigenlijk 2 door een fout van de woningbouw) mee kunnen nemen wordt dat er 1 met zowel warm als koud water. Maar het kan gekker. Ik had al gedacht om een vlonder op dat terras te maken, als ik nou met scharnieren een luik in het vlonder maak, dan kan daar heel goed een ligbad onder, die dan in de grond zit. Die kan ik vullen met warm water uit de geiser. En dan heb ik een soort (betaalbare) hottub.
Tot daar aan toe gaat het me wel lukken, maar badwater koelt af, als het vriest zal het bad dat dus in de grond zit nog sneller afkoelen, dat is niet fijn. Ik wil het dus kunnen bijwarmen. Nu heb ik eens gezien dat er electrische spiralen zijn voor in de hottub, in camping winkels zie je ze ook in het klein om je koffie water mee warm te maken. Het is dus een spiraal die via een snoer in het stop contact zit, die hang je dus in het bad. (klinkt volgens mij enger dan het is) Die wil ik, hout gestookte kachels en alles andere materialen maken het een heel duur project, en ik moet eerst maar zien dat ik er vaker dan 10 keer in ga. Hoe heet zo iets. ik heb het eens op MP gezien, en vind het nu nergens meer.