Maar dan heb ik nu dus een contract voor onbepaalde tijd?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:50 schreef padlarf het volgende:
Je hebt inderdaad 4 contracten.
1 als oproepkracht en 3 keer voor die interne functie
Je hebt drie contracten van je huidige functie.
Wacht, ik zie het nu. Je eerste contract loopt gewoon van 3 mei 2010 tot 3 mei 2011.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:53 schreef Trebo het volgende:
[..]
Maar dan heb ik nu dus een contract voor onbepaalde tijd?
Het is allemaal bij dezelfde werkgever, dezelfde werkzaamheden. Dus dezelfde functie.
In de brief staat dat mijn 1e contract (oproepcontract) is komen te vervallen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:56 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wacht, ik zie het nu. Je eerste contract loopt gewoon van 3 mei 2010 tot 3 mei 2011.
3 November.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:56 schreef happyme28 het volgende:
Wat is de startdatum van je eerste contract van 36 uur?
Contract 2 vervangt contract 1, het volgt niet op contract 1. ( Contract 3 volgt op contract 2, contract 4 volgt op contract 3)quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:57 schreef Trebo het volgende:
[..]
In de brief staat dat mijn 1e contract (oproepcontract) is komen te vervallen.
.
Klopt, mijn oproepcontract is zeg maar omgezet in een 36 uur contract tot dezelfde einddatum als mijn oproepcontract.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:00 schreef padlarf het volgende:
Maar ik zou het logischer gevonden hebben als je 2e contract liep van 3 november 2010 tot 3 november 2011. En je derde contract dus van 3 november 2011 tot 3 november 2012. Tenminste, zo zou ik dat doen als ik werkgever was
Ja dat hoop ik ookquote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:06 schreef padlarf het volgende:
Ok, dit gaat mijn basale kennis te boven. Ik hoop dat er iemand is die er meer van weet.
Ja precies, zo dacht ik ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:14 schreef happyme28 het volgende:
Dan zou ik toch zeggen 4 contracten, want het zijn 4 aansluitende periodes. Ik zou verwachten dat het 2e contract ook op 1mei zou zijn begonnen.
Rechtswinkel vragen?
bron: http://www.arbeidsrechter(...)-arbeidsovereenkomstquote:Zijn de veranderingen van de arbeidsovereenkomst dusdanig dat de inhoud van de arbeidsovereenkomst belangrijk is veranderd (denk aan wijziging van de functie en wijziging van de arbeidsvoorwaarden)?
Zo nee, dan is er sprake van een gewijzigde arbeidsovereenkomst (gewijzigde arbeidsovereenkomst)
Zo ja, dan is er sprake van een nieuwe arbeidsovereenkomst (nieuwe arbeidsovereenkomst)
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:44 schreef jroz het volgende:
[..]
bron: http://www.arbeidsrechter(...)-arbeidsovereenkomst
Het lijkt er dus op dat je destijds een nieuw contract hebt gekregen, en jij dus nu je 4e contract hebt.
Als je nu geen vast contract hebt, wordt je er dan straks uitgegooid aan het einde van je contract? Aangezien je dit ook al met je baas hebt besproken.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:53 schreef Trebo het volgende:
[..]
Maar dan heb ik nu dus een contract voor onbepaalde tijd?
Het is allemaal bij dezelfde werkgever, dezelfde werkzaamheden. Dus dezelfde functie.
Toch maar eens leren lezen...quote:
Als dat waar zou zijn, en ook als je denkt dat je een vast contract hebt, nooit te vroeg zeggen zoals je nu gedaan hebt. Wat beter was geweest is, om eerst af te wachten. Want bedrijven zijn nu immers niet zo gretig met vaste contracten. Hopelijk heb je je eigen glazen niet ingegooid !quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:57 schreef jroz het volgende:
[..]
Toch maar eens leren lezen...
Op deze manier lijkt het er inderdaad op dat je nu je 3e contract hebt TS.
Als de datums kloppen is dit toch 1 contract lijkt mij. Dan heb ik het inderdaad zo net verkeerd gelezen, wopsquote:Daarna heb ik 2 keer een verlenging gekregen. Van 3 mei 2011 tot 3 mei 2012 en van 3 mei 2012 tot 3 november 2012.
In de brief die ik bij m'n 2e contract heb gekregen staat dat m'n oproepcontract is komen te vervallen niet dat het gewijzigd is. Een compleet nieuw contract, zoals ook de contracten daarna.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:44 schreef jroz het volgende:
[..]
bron: http://www.arbeidsrechter(...)-arbeidsovereenkomst
Het lijkt er dus op dat je destijds een nieuw contract hebt gekregen, en jij dus nu je 4e contract hebt.
Als je nu geen vast contract hebt, wordt je er dan straks uitgegooid aan het einde van je contract? Aangezien je dit ook al met je baas hebt besproken.
Ik ben niet te vroeg, ik zit al in m'n 4e contract wat dus rechtswege word omgezet in een vast contract. Als dit mijn 4e contract is heeft mijn werkgever geen poot om op te staan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:26 schreef Aloria het volgende:
[..]
Als dat waar zou zijn, en ook als je denkt dat je een vast contract hebt, nooit te vroeg zeggen zoals je nu gedaan hebt. Wat beter was geweest is, om eerst af te wachten. Want bedrijven zijn nu immers niet zo gretig met vaste contracten. Hopelijk heb je je eigen glazen niet ingegooid !
Het is een lastig geval...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:32 schreef Trebo het volgende:
Ik ben niet te vroeg, ik zit al in m'n 4e contract wat dus rechtswege word omgezet in een vast contract. Als dit mijn 4e contract is heeft mijn werkgever geen poot om op te staan.
Dat zeker jaquote:
Ik snap je niet helemaal..quote:Maar maak je je erg druk dat je straks geen vast contract krijgt, dat er zo'n big issue van gemaakt wordt?
Is het dan de moeite waard om dit uit te vechten met je baas?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:50 schreef Trebo het volgende:
Ik krijg dan een vast contract ja. Heeft P&O al toegezegd. Ik ga dan immers voor andere oproepkrachten met dezelfde functie.
Tuurlijk, anders sta ik op straatquote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:51 schreef jroz het volgende:
[..]
Is het dan de moeite waard om dit uit te vechten met je baas?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |