abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:44:17 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115879977
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:46:26 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115880065
Maria, ik wil je in het echt ontmoeten hoor! O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_115880346
Pizza was nom :9
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:54:52 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115880401
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Maria, ik wil je in het echt ontmoeten hoor! O+
Ik zing in het echt valser dan op schrift hoor! :+

Maar jaaa idd, lijkt me gezellig! O+
pi_115880680
Ohw jeetje, sorry Maria ik had het topic kunnen sluiten :@
pi_115880850
Ik erger mij, iemand verandert dingen terug die ik had veranderd. Maar ik vind het t niet waard om mij te ergeren maar ze moet wel dood.

Nee ik bedoel ik wil mij niet ergeren maar t lukt niet ik zou haar eens flink de waarheid willen zeggen. De hoer.

Silent treatment krijgt ze.
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:05:30 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115880882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:00 schreef An24 het volgende:
Ohw jeetje, sorry Maria ik had het topic kunnen sluiten :@
Heu wattes waarom sorry? :D Vind het nooit erg hoor, is met een paar muisklikjes gebeurd en kan ik mooi weer een TT verzinnen :+
pi_115881014
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:04 schreef Probability het volgende:
Ik erger mij, iemand verandert dingen terug die ik had veranderd. Maar ik vind het t niet waard om mij te ergeren maar ze moet wel dood.

Nee ik bedoel ik wil mij niet ergeren maar t lukt niet ik zou haar eens flink de waarheid willen zeggen. De hoer.

*insert stekend mes geluid!

Je klinkt een beetje eng Prob!

Maria: zit op
Mobiel en heb er overheen gekeken. Maar fijn dat je er lol aan had ;)
pi_115881456
Goedenavond! Vandaag was een lange rit/dag! Maar ik ben veilig aangekomen in Clacton-on-Sea O+

Het hotel zou internet hebben, maar toch niet. Gelukkig kan ik m'n telefoon als modem gebruiken O+

Dus ik zit hier nu nog even met een biertje terwijl 3 rare mannetjes in de andere kamer ('bar') aan het kaarten zijn.

Lijstje:

O: yoghurt met banaan, walnoot en honing
T: gekookt eitje
L: ciabattabroodje met zongedroogde tomaten enzo met hummus
T: cashewnoten
T: een halve bak cherrytomaten, prima te snoepen tijdens 't autorijden
T: ciabattabroodje, gewoon zo uit 't vuistje
D: Fish pie met wat groenten en een biertje
T: biertje

Ja. Dat was 't wel, en voor een reisdag ben ik meer dan tevreden en de biertjes had ik verdiend! 8-)
Ja doei.
pi_115881902
Mijn lijstje voor vandaag

O1: volkoren cracker frambozenjam
O2: bakje yoghurt/aardbeienyoghurt met muesli
T: appel
L: 2 volkoren boterhammen pindakaas
T: volkoren boterham gelderse worst, zakje snoepjes (dubbeldekkers van autodrop :9~ )
D: schoonpa had heerlijk Turks gekookt :9~ : 2 kleine worstjes, aardappel/wortel/aubergine/courgette/kalkoen enz. uit de oven, turks brood met aioli
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? woensdag 22 augustus 2012 @ 21:27:56 #11
70532 loveli
N
pi_115881964
quote:

Silent treatment, dat zal d'r leren!
crap in = crap out
pi_115882020
quote:

Ken je het liedje 'the waitress' van Tori Amos?

So I want to kill this waitress
She's worked here a year longer than I
If I did it fast you know that's an act of kindness
:*

[ Bericht 14% gewijzigd door Laureline op 22-08-2012 21:42:31 ]
pi_115882113
lijstjestijd!

O: havermoutpap en whey
T: eitje
L: venkelsalade met ananas, kip, walnoten en dressing
T: kwark en pindakaas
D: 1/2 avocado en kip
T: snickertaart
S: fitness en cardio. Doe nu de stairmaster, dat ding is echt hatelijk :')
T: rijst en kip
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_115882165
Mooie en lekkere lijstjes allemaal!
pi_115882185
Zo, een beetje van mezelf en een beetje van Jillian ;)
Eerst hardgelopen, 4x8min ( :% ) en daarna nog even wat oefeningen uit Jillian (had voor het lopen even dat filmpje bekeken en heb na het lopen wat van de grond- en dumbelloefeningen gedaan).
pi_115882601
Netjes! :)
Ja doei.
pi_115882682
Net een rondje gerend tegen heug en meug in het bos, voel me achteraf toch fijn.
pi_115883540
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:08 schreef An24 het volgende:

[..]

*insert stekend mes geluid!

Je klinkt een beetje eng Prob!

Maria: zit op
Mobiel en heb er overheen gekeken. Maar fijn dat je er lol aan had ;)
Ik ben ook eng :P

Ben er alweer overheen. Was even intens onredelijk. Dat heb ik soms.
pi_115883610
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:44 schreef Laureline het volgende:
Net een rondje gerend tegen heug en meug in het bos, voel me achteraf toch fijn.
Ja, als dat achteraf-gevoel er niet was ging ik nooit weer :D
pi_115883624
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:29 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ken je het liedje 'the waitress' van Tori Amos?

So I want to kill this waitress
She's worked here a year longer than I
If I did it fast you know that's an act of kindness
:*
Nee ken ik niet! Ik ga hem even luisteren!

Oh en ik wil een sfeerhaard. Omdat het kan.
pi_115883991
Javier Guzman doet mee aan een dansprogramma van de publieke omroep? Wtf is daar gebeurd? :')
pi_115884021
Als per langs Hannekes Boom komt tijdens het rennen, rent ze ver! (nou ja het is trouwens net iets meer dan een kilometer :') ik ga meestal om Artis heen..

Heb vanavond gegeten bij Hannekes Boom :D

Oh en mijn tentje is ook leuk, soort bagels en beans, goedkoper en met de 'echte' bagels
pi_115884051
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:08 schreef LieLie het volgende:
Javier Guzman doet mee aan een dansprogramma van de publieke omroep? Wtf is daar gebeurd? :')
Ja zei GB vanochtend ook al :P!!
pi_115884806
Li negeert mijn chino post
  Vis een optie? woensdag 22 augustus 2012 @ 22:25:31 #25
70532 loveli
N
pi_115885062
Zelfbeheersing FTW!
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo