Dit dus! Ik feliciteer iemand gewoon met zijn prestatie, meer niet! Stukje beleefdheid.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat zeg je om ze een goed gevoel te geven, 9 van de 10x zijn die woorden niet gemeend.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dit dus! Ik feliciteer iemand gewoon met zijn prestatie, meer niet! Stukje beleefdheid.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:07 schreef gogosweden het volgende:
Alleen als je er zelf verder geen belang bij hebt kan dat
Ja, dat klopt.quote:
Ik ben trots op je, goeie OP.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:06 schreef robin007bond het volgende:
Is dat eigenlijk niet heel vreemd? Trots zijn op de prestaties van anderen?
Als het je zoon of dochter is kan ik het begrijpen, maar veel mensen onderling zeggen ook gewoon: "Ik ben trots op je!".
Hoe kun je eigenlijk trots zijn op de prestaties van anderen?
Feliciteren is niet trots zijn. Ik feliciteer zoveel mensen met het behalen van iets maar dat betekent niet dat ik trots ben. Overigens zeg ik nooit zomaar tegen mensen dat ik trots ben. Ik vind dat nogal wat.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dit dus! Ik feliciteer iemand gewoon met zijn prestatie, meer niet! Stukje beleefdheid.
Klopt. Dat is niet hetzelfde, maar ik heb moeite met het besef dat ik lieg als je zegt 'dat je trots bent op iemand', vandaar dat ik de persoon in kwestie feliciteer.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:19 schreef Ziba het volgende:
[..]
Feliciteren is niet trots zijn. Ik feliciteer zoveel mensen met het behalen van iets maar dat betekent niet dat ik trots ben. Overigens zeg ik nooit zomaar tegen mensen dat ik trots ben. Ik vind dat nogal wat.
Nou.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:31 schreef robin007bond het volgende:
Eerlijk gezegd doe ik het ook wel eens, maar het is wel uitzonderlijk.
Het gaat er denk ik vooral om dat je iets gemeenschappelijk hebt, of dat de persoon in kwestie onderdeel is van jezelf. Als je zou zeggen: "Ik ben trots op Nederland", dan zou dat niet eens zo raar zijn, maar als je zegt: "Ik ben trots op Frankrijk!" zul je aangekeken worden met scheve ogen.
Nou, je vriendinnen of vrienden zijn onderdeel van jezelf, dus vandaar dat je ook trots op ze kunt zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou.. Hier op het forum wordt er wel vaker met onbegrip gereageerd als je zegt dat je trots bent op je land.
Wat bedoel je met "mensen onderling'? Als een vriend/vriendin van mij iets presteert, ben ik blij voor haar. Afhankelijk van de situatie is wat hij/zij heeft behaald ook een 'ik ben trots' op je waard. Voor de rest is het meer als een compliment bedoeld en moet je het niet zo serieus nemen.
Nee vrouwen roepen enkel naar elkaar dat ze ''beter kunnen krijgen'' of ''echt niet dik zijn''quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:15 schreef Plantagehouder het volgende:
Alleen vrouwen doen dat hoor.
Op het forum wordt wel vaker met onbegrip gereageerd op in feite hele normale zaken dus wat dat betreft.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou.. Hier op het forum wordt er wel vaker met onbegrip gereageerd als je zegt dat je trots bent op je land.
Wat bedoel je met "mensen onderling'? Als een vriend/vriendin van mij iets presteert, ben ik blij voor haar. Afhankelijk van de situatie is wat hij/zij heeft behaald ook een 'ik ben trots' op je waard. Voor de rest is het meer als een compliment bedoeld en moet je het niet zo serieus nemen.
Maar dan ben je indirect trots op jezelf.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:55 schreef RonnieHansen het volgende:
Stel dat iemand die je goed kent ineens bekend wordt met iets of wat dan mag je toch trots zijn. Zo heb ik iemand een keer geholpen met iets waardoor hij een goede baan in de media heeft gekregen. Voor die vacature was ik te oud maar was verder wel geschikt en de persoon die de baan wel kreeg heb ik geholpen met het maken van een presentatie waardoor hij de baan kreeg. Daar was ik wel trots op ja.
Precies.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:58 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Maar dan ben je indirect trots op jezelf.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik zeg het af en toe en dan meen ik het ook. Ik kan oprecht trots zijn als iemand die mij dierbaar is iets bereikt wat ik een knappe prestatie vind.
Ach ja zo kun je het ook zien maar zo ervaar ik het nietquote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:58 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Maar dan ben je indirect trots op jezelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |