't is dan eindelijk zover, het ZM Shredfest gaat van start op zondag 1 september in de Baroeg te Rotterdam.
Gitaar virtuozen, ze zijn er altijd al geweest, helaas bestaan er over het algemeen te weinig aandachtspunten voor dit toch wel kunstzinnige instrument, genoemd de gitaar.
Een festival dat als thema de virtositeit van de gitaar heeft, het Shredfest dus. De zaal waar het festival gehouden gaat worden is "De Baroeg"; en deze zal deze dag openen om 14:00 uur. Vanaf 15:00 uur zullen er diverse jonge gitaristen hun kunnen tonen op het hoofdpodium waarna er een korte Jamsessie zal plaatsvinden. Daarna is het tijd voor de bands en de artiesten op het clinic podium, zo hebben we ondermeer geboekt: Xenobia (instrumentale metal a la Liquid Tension Experiment), Philippe Thibaut en band, Time Machine (De Nederlandse Joe Satriani cover band), de franse virtuoos Richard Daudé en de amerikaanse top gitarist Ron Thal die deze dag zal worden bijgestaan door muzikanten van de band Sun Caged. Tuusendoor zullen onder andere ikzelf en Joop Wolters korte workshops geven op het clinic podium.
Voor meer info zie de officiele website:
http://www.shredfest.tk
Komt dat zien dus !!!!!!!!!!!
Marcel
[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 27-08-2002 10:38]
http://www.interweave.nl/nico/shredfest/
Marcel
ik kom zeker kijken/luisteren, heb jullie al een tijdje niet meer zien spelen. speel jij trouwens niet ook in Time machine? kan me herinneren dat ik jullie vorig jaar op urpop heb zien spelen, was je je wahwah nog vergeten, geloof ik...
anyways, als ik het haal kom ik zeker effe kijken.
groet,
renier
EDIT: ik snap nog steeds niet hoe je het voor elkaar krijgt om "mystical patatoehead groovething speelt. is echt angstaanjagend snel!...
quote:Ik heb al enkele filmpjes gezien van je gezien (de eerste 2). Zie ook Post hier je filmpje met je favo instrument :-)
Op woensdag 14 augustus 2002 13:07 schreef mcoenen het volgende:
Hallo allemaal't is dan eindelijk zover, het ZM Shredfest gaat van start op zondag 1 september in de Baroeg te Rotterdam.
Gitaar virtuozen, ze zijn er altijd al geweest, helaas bestaan er over het algemeen te weinig aandachtspunten voor dit toch wel kunstzinnige instrument, genoemd de gitaar.
Een festival dat als thema de virtositeit van de gitaar heeft, het Shredfest dus. De zaal waar het festival gehouden gaat worden is “De Baroeg” en deze zal deze dag openen om 14:00 uur. Vanaf 15:00 uur zullen er diverse jonge gitaristen hun kunnen tonen op het hoofdpodium waarna er een korte Jamsessie zal plaatsvinden. Daarna is het tijd voor de bands en de artiesten op het clinic podium, zo hebben we ondermeer geboekt: Xenobia (instrumentale metal a la Liquid Tension Experiment), Philippe Thibaut en band, Time Machine (De Nederlandse Joe Satriani cover band), de franse virtuoos Richard Daudé en de amerikaanse top gitarist Ron Thal die deze dag zal worden bijgestaan door muzikanten van de band Sun Caged. Tuusendoor zullen onder andere ikzelf en Joop Wolters korte workshops geven op het clinic podium.
Voor meer info zie de officiele website:
http://www.shredfest.tkKomt dat zien dus !!!!!!!!!!!
Marcel
Ik zit ze steeds overnieuw te kijken, i'm VEEERYYYYY impressed! Hoe lang speel jij al? En dan geluid is trouewns ook wel heel erg oke, zeker voor een webcam opname. Jezus, superstrak
quote:Gha, dat coveren zal je ongetwijfelt lukken
Time Machine (De Nederlandse Joe Satriani cover band
1 woord, supervet.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-08-2002 14:10]
Yeps shredfest wordt een gaaf event, een aantal zeer gave gitaristen zullen er komen, check de site maar eens
Over die filmpjes: Ik heb mijn gitaarapparatuur (zie mijn site) direct anagesloten op een mengpaneel wat weer naar een versterker gaat en die gaat weer naar een line in van mijn geluidskaart.
Ik speel 18 jaar
Over die 400 noten: In principe is de sleutel tot snelheid niet om alle noten te volgen maar alleen de accenten, dus bijvoorbeeld elke 1e noot van een reeks van 4 of 3.
Marcel
quote:Als t goed is staat er Bumblefoot (Ron Thal) anders is t een drukfout , en ja dr worden voornamelijk Bumblefoot songs gespeeld (iets rond de 22 nummers !!!) met als backupband (drums, bas en toetsen) de leden van mijn band Sun Caged
Op woensdag 14 augustus 2002 14:35 schreef Xhorder het volgende:
Hey Marcel, waarom wordt Ron Thal niet Bumblefoot genoemd op de flyer? Gaat ie iets anders spelen ofzo, of toch Bumblefoot songs?
quote:Ok je speelt 18 jaar dan heb ik dus nog 12 jaar over om net zo goed te worden als jij haha
Op woensdag 14 augustus 2002 16:07 schreef mcoenen het volgende:
Hallo allenYeps shredfest wordt een gaaf event, een aantal zeer gave gitaristen zullen er komen, check de site maar eens
![]()
Over die filmpjes: Ik heb mijn gitaarapparatuur (zie mijn site) direct anagesloten op een mengpaneel wat weer naar een versterker gaat en die gaat weer naar een line in van mijn geluidskaart.
Ik speel 18 jaar
Over die 400 noten: In principe is de sleutel tot snelheid niet om alle noten te volgen maar alleen de accenten, dus bijvoorbeeld elke 1e noot van een reeks van 4 of 3.
Marcel
Maar goed werk!, qua techniek en snelheid zul je wel zo ongeveer DE gitarist van Nederland zijn denk ik zo?
quote:Ah thanks! Dat is goed nieuws. Ik weet dat de rest van SC mag spelen ja, dat vertelde Dennis me
Als t goed is staat er Bumblefoot (Ron Thal) anders is t een drukfout , en ja dr worden voornamelijk Bumblefoot songs gespeeld (iets rond de 22 nummers !!!) met als backupband (drums, bas en toetsen) de leden van mijn band Sun Caged
quote:haha okay!
Op woensdag 14 augustus 2002 16:48 schreef mcoenen het volgende:
Ja hoor dat had ik allang door
quote:Ik hoorde trouwens ook dat je leraar was? Enuh, je kunt wel goed gekdoen! Die Four Guilders, met die tussenstukjes met dat bassgitaar slappen, HAAHA. Ik kan dat filmpje wel 100x zien, echt cool dat je zoveel filmpjes op je site hebt staan.
Op woensdag 14 augustus 2002 16:48 schreef mcoenen het volgende:
Ja hoor dat had ik allang door
Wat een gekke bekken je kunt trekken, op 2:57. Magisch!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-08-2002 17:24]
quote:Dat mag ook wel als je zo kunt spelen... zo heb ik er nog maar weinig horen spelen
Op woensdag 14 augustus 2002 17:33 schreef mcoenen het volgende:
Tja, t oog wil ook wat heen yeps ik ben indeed gitaarleraar
quote:ik niet, rotterdam is iets te ver weg, en zondag is er al rocksebarge... helaas, ik wil graag nog een keer shred patsers irl willen zien.
Op donderdag 15 augustus 2002 02:00 schreef mcoenen het volgende:
Thenks VampierIk doe mijn best
zo, en wie gaan er allemaal komen naar dit spektakel ?
Dit event moet goed aanslaan, als t goed aanslaat doen we t volgend jaar weer
Marcel
quote:... als de Baroeg dan nog bestaat (dus iedereen moet wel komen
quote:Ik hoop echt dat er iemand meegaat hier in rdaal, dan kom ik zeker. Lijkt me echt heel tof. Ben al beetje aan het rondvragen. Ah workshops, onze gitarist wil nog wel wat leren. Misschien gaat hij wel mee. Ik probeer er wat mee te krijgen
Op zaterdag 17 augustus 2002 12:21 schreef mcoenen het volgende:
UP![]()
Marcel
Ik ga zo alles lezen, maar wat is de entreekostjes?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-08-2002 13:46]
quote:Ik ga mee !
Op zaterdag 17 augustus 2002 13:38 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik hoop echt dat er iemand meegaat hier in rdaal, dan kom ik zeker. Lijkt me echt heel tof. Ben al beetje aan het rondvragen. Ah workshops, onze gitarist wil nog wel wat leren. Misschien gaat hij wel mee. Ik probeer er wat mee te krijgen
Ik ga zo alles lezen, maar wat is de entreekostjes?
quote:Ah vet, nu nog hoertje en joost meekrijgen. Dan is alles done.
Op zaterdag 17 augustus 2002 17:13 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Ik ga mee !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |