Ja, tot 1970. Maar dat in 40 jaar tijd het dorp niet meer op de stad is gaan lijken, en nog steeds een aparte gemeente lijkt vind ik knap. De meeste andere wijken weet je gewoon: Oh, ik ben in een stad. Maar niet bij Amby.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:04 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Amby was vroeger ook los van Maastricht.
je bent alweer langer weg dan je,er gewoond hebtquote:Op woensdag 5 september 2012 12:11 schreef Stereotomy het volgende:
Ex wijk 00 representz
Downtown Maastricht![]()
quote:Op woensdag 5 september 2012 12:15 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
je bent alweer langer weg dan je,er gewoond hebt
Volgens de wijkindeling is Heugem 29 samen met Randwyck en Eyldergaard..quote:Op woensdag 5 september 2012 12:21 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Heugem is 27, helemaal de andere kant.
Idd... hoe heet wijk 27 dan?quote:Op woensdag 5 september 2012 12:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Volgens de wijkindeling is Heugem 29 samen met Randwyck en Eyldergaard..
Hetzelfde in Scharn, Heer, Heugem, Wolder enzo, allemaal geannexeerde dorpenquote:Op woensdag 5 september 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ja, tot 1970. Maar dat in 40 jaar tijd het dorp niet meer op de stad is gaan lijken, en nog steeds een aparte gemeente lijkt vind ik knap. De meeste andere wijken weet je gewoon: Oh, ik ben in een stad. Maar niet bij Amby.
zijn we zowat buren.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:06 schreef DeeCruise het volgende:
Eyldergaard is niet 29, is 6227 evenals heer (en vroendaal).. Woon er zelf
Ik vind dat ook zo leuk, het zijn ook echt nog allemaal minidorpen, de echte Maastrichtenaren wonen ook niet in Maastricht maar in Scharn, Amby, etc als je het ze vraagtquote:Op woensdag 5 september 2012 14:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hetzelfde in Scharn, Heer, Heugem, Wolder enzo, allemaal geannexeerde dorpenIk vind het wel wat hebben zelf, zo'n dorp in een stad.
En hier raak je het punt, dit is iets wat ik ook veel mensen moet leren... Good for you!quote:Op donderdag 6 september 2012 01:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik kan een terrasje pakken en een biertje drinken omdat het lekker is, ipv om te zuipen.
niet meer maar vaker bier drinkenquote:Op donderdag 6 september 2012 08:29 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
En hier raak je het punt, dit is iets wat ik ook veel mensen moet leren... Good for you!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |