abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 augustus 2002 @ 03:18:52 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_5375216
Zijn er hier mensen die in de journalistiek werken?

Zou iemand me misschien eens kunnen vertellen wat je in die richting zo'n beetje verdiend ?!

Natuurlijk zit er een groot verschil tussen een Mart Smeets en een schrijver van een lokaal dagblad. Maar misschien kunnen jullie persoonlijke voorbeelden geven.

Alvast bedankt !

pi_6384941
Als journalist verdien je niet zoveel schijnt het. Dan kun je beter de communicatie ingaan. Gewoon commercieel worden en voor bedrijven gaan schrijven.
Defeat is not the worst of failures. Not to have tried is the true failure.
  maandag 21 oktober 2002 @ 00:38:02 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6384960
Wat bedoel je met "in de journalistiek" ?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:46:17 #4
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_6527726
Mensen die bij een krant, radio, tv, internet or whatever werken en reportages maken, verslag doen, artikels schrijven......heel ruim dus. Ik ben van plan de opleiding te gaan doen......maar tegelijkertijd ook om later flink geld te verdienen.....en ik meen ooit eens te hebben gelezen dat dit dan niet zo'n lekkere combinatie is. Vandaar.
pi_6527827
wil ik ook wel even weten want ik zit er ook aan te denken om die studie te gaan doen nouja, communicatie&journalistiek dan.
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:52:37 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6527919
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:46 schreef PLAE@ het volgende:
Mensen die bij een krant, radio, tv, internet or whatever werken en reportages maken, verslag doen, artikels schrijven......heel ruim dus. Ik ben van plan de opleiding te gaan doen......maar tegelijkertijd ook om later flink geld te verdienen.....en ik meen ooit eens te hebben gelezen dat dit dan niet zo'n lekkere combinatie is. Vandaar.
Als het je puur om het geld verdienen gaat kan je beter bij Spaarselect werken...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 30 oktober 2002 @ 13:15:24 #7
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_6540245
Nee niet puur om het geld maar geld is zeker belangrijk voor me....

Bij Spaarselect zal binnenkort wel niemand meer kunnen werken

pi_6584537
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 00:36 schreef creepy_stalker het volgende:
Als journalist verdien je niet zoveel schijnt het. Dan kun je beter de communicatie ingaan. Gewoon commercieel worden en voor bedrijven gaan schrijven.
zou eerst wat meer in zaken verdiepen voor je wat gaat roepen. Na afronding HBO Journalistiek ligt je startsalaris gemiddeld op f 3500,-- in de maand. Vind ik behoorlijk wat hoor!
pi_6584697
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 12:25 schreef PetraV het volgende:

[..]

zou eerst wat meer in zaken verdiepen voor je wat gaat roepen. Na afronding HBO Journalistiek ligt je startsalaris gemiddeld op f 3500,-- in de maand. Vind ik behoorlijk wat hoor!

Na afronding van een HEAO ligt je startsalaris als je het goed speelt rond de e 2.000. Toch een slok meer. En dat is uiteraard niet alleen beperkt tot HEAO.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_6588236
maakt mij niet uit, ga hierna toch nog een universitaire opleiding doen, dus mijn startinkomen vliegt omhoog :-)
pi_6612086
Voor mij was dat ook een probleem, daar komt bij dat ik op dit moment al denk beter te kunnen schrijven dan de gemiddelde journalist van een landelijk dagblad. Het was dus totaal geen uitdaging.
Hoewel F 3500.- nu een enorm bedrag lijkt voor mij als student, is het in verhouding met andere opleidingen een laag startbedrag.

Als je slim bent doe je journalistiek naast economie of geschiedenis aan de RuG, dan kun je straks meerdere kanten op.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')