quote:
Ongeveer 5 jaar geleden hebben we onze badkamer opnieuw laten doen. Rond die tijd hebben we bij de praxis een redelijk dure thermostaatkraan gekocht met (volgens mij) levenslangs garantie. Maar zoals dat altijd gaat met dat soort dingen is het bonnetje nergens meer te vinden.
Tien jaar terug op kantoor werd alle ingescand en digitaal bewaard. Dat hebben we thuis ook ingevoerd en extreem alles ingevoerd. Foto van de verpakking, gebruiksaanwijzing en de aankoopbon. Meestal proppen we het in een PDF file bij elkaar. De file naam is jaartal, maand, dag, merk, productnaam, en nog wat kreten. Met Ctrl F kan je in verkenner makkelijk zoeken. Mooi van PDF is dat er ook in het bestand gezocht word.
Dit heeft ons al heel wat opgeleverd aan garantie. Mooiste was dat ik tijdje terug de klantenservice aan de lijn had. Op het product zat vijf jaar garantie werd mij verteld. En ik kon direct een mail sturen met de aankoop bon naar de klantenservice. Grietje had nog nooit mee gemaakt dat iemand vijf dagen voor het verlopen van de garantie een bon kon laten zien.
En dat is niet de enige keer dat we er profijt van hebben gehad. De vrouw vond het eerst overdreven maar is nu de meest actieve inscanner van ons twee.