Ik denk dat ie beter anticiperen bedoelt. Dus bijvoorbeeld in het eerste filmpje de bocht wat anders aansnijden omdat je weet dat het glad kan zijn(het vroor pokkehard destijds).quote:Op zondag 6 januari 2013 21:38 schreef Wootism het volgende:
[..]
defensiever rijgedrag..... waar heb je het in godsnaam over?
Dat, je ziet ook in het filmpje dat de 1e gedeelte van de bocht wel gewoon goed ging, alleen als er dan opeens wat olie of ijs ligt, tja dan kan je anticiperen wat je wil, maar glijden doe je.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:07 schreef garnage-patrick het volgende:
En als het hard vriest, vriest alles droog, je ziet aan het begin van het filmpje dat het wegdek ook droger is. Heb door het rijden in Scandinavië in de winters wel wat ervaring met het rijden op gladde ondergrond, deze kwam vrij onverwachts,
Liet wel mijn rem los en stuurde weg bij de lantaarnpaalals ik zachter had gereden had het misschien anders uitgepakt, maar als er ineens ijs ligt kan je zelf weinig meer doen, ookal zou je zachter rijden.
die auto die geen voorrang gaf, weet ik niet hoe ik die met defensief rijgedrag had kunnen voorkomen, die auto zat nmlk achter mijn a-stijl, en verscheen dus in mijn gezichtsveld vlak voordat ze de weg op reed.
Eerste filmpje had inderdaad met wat rustiger rijden makkelijk voorkomen kunnen worden, 2e filmpje: wat een eikel! daar kon je niks aan doen.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:07 schreef garnage-patrick het volgende:
En als het hard vriest, vriest alles droog, je ziet aan het begin van het filmpje dat het wegdek ook droger is. Heb door het rijden in Scandinavië in de winters wel wat ervaring met het rijden op gladde ondergrond, deze kwam vrij onverwachts,
Liet wel mijn rem los en stuurde weg bij de lantaarnpaalals ik zachter had gereden had het misschien anders uitgepakt, maar als er ineens ijs ligt kan je zelf weinig meer doen, ookal zou je zachter rijden.
die auto die geen voorrang gaf, weet ik niet hoe ik die met defensief rijgedrag had kunnen voorkomen, die auto zat nmlk achter mijn a-stijl, en verscheen dus in mijn gezichtsveld vlak voordat ze de weg op reed.
Iets met venlo en duitsers?quote:Op zondag 6 januari 2013 22:31 schreef -CRASH- het volgende:
Zwart ijs op straat....![]()
Kan je toch beter sneeuw op straat hebben.
Die andere had schijnbaar een verkeerde inschatting gemaakt van je snelheid.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En rekening houden met andere weggebruikers
Hoe groot is je kaart? Ik heb er een microSD (met adapter) in zitten van 16GB. Gaat ongeveer 2 tot 3 uur mee in blokken van 15 min op de hoogste kwaliteit. Als je ingestelde opnametijd voorbij is, stopt inderdaad de rode teller (die altijd rood is als hij opneemt) en gaat hij door met opnemen in het volgende blok van 2, 5 of 15 minuten. De tijd die je tussen twee blokken mist is een paar seconden. De oudste bestanden schrijft hij vanzelf over, of dat een instelling is of niet durf ik zo niet te zeggen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik sluit hier even aan. Ik snap het opnemen alleen niet met die van mij. Hij kan met huidige sd kaart max 35 minuten opnemen. Opneemfunctie staat op 5 minuten. Hoe zit dat bij jou Jitze? de klokt loopt in het rood tot 5 minuten en gaat weer naar 0 en telt opnieuw
Maar stel ik maak iets mee bij 1.40. Druk je dan op stop? kan je hem daarna weer aandrukken en onthoudt hij die eerstopname of schrijft hij vrolijk door
Is een kaartje van 1gb. Ik heb namelijk vanmidag op de snelweg wat meegemaakt. Ik had hem vandaag ingesteld op blokken van 2 minuten. Op 1.40 sneed een vrachtwagen mij af..ik zette de camera stop...en drukte hem weer aan (Rec/snap) maar die video staat er dus niet op.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoe groot is je kaart? Ik heb er een microSD (met adapter) in zitten van 16GB. Gaat ongeveer 2 tot 3 uur mee in blokken van 15 min op de hoogste kwaliteit. Als je ingestelde opnametijd voorbij is, stopt inderdaad de rode teller (die altijd rood is als hij opneemt) en gaat hij door met opnemen in het volgende blok van 2, 5 of 15 minuten. De tijd die je tussen twee blokken mist is een paar seconden. De oudste bestanden schrijft hij vanzelf over, of dat een instelling is of niet durf ik zo niet te zeggen.
Als er iets gebeurt dan kan je hem natuurlijk stoppen. Als je daarna weer verder gaat opnemen zal er een nieuw bestand weggeschreven worden, maar om dit 100% zeker te weten zou je het eens moeten uitproberen. Je kan ook het tijdstip onthouden en het dan later terugzoeken.
Ik neem op in blokken van een kwartier, juist om een overload aan kleine bestandjes te voorkomen. Maar ook om zoveel mogelijk op te nemen van mijn reis, ik wil niet steeds een paar seconden missen tussen elk bestandje. Onafhankelijk van hoe groot je kaartje is, hij blijft opnemen in blokjes van 2 minuten tot je kaart vol is. Dan gaat hij de oudste weer overschrijven.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Is een kaartje van 1gb. Ik heb namelijk vanmidag op de snelweg wat meegemaakt. Ik had hem vandaag ingesteld op blokken van 2 minuten. Op 1.40 sneed een vrachtwagen mij af..ik zette de camera stop...en drukte hem weer aan (Rec/snap) maar die video staat er dus niet op.
Toen ik thuis kwam zag ik dat er 10 bestanden op stonden van 2 minuten...ik denk dus dat dat geval met die vrachtwagen veel eerder was en er gewoonweg niet oppaste. Maar als ik een grote kaart erin heb zitten...komen er dus een heleboel blokken van 2 minuten op de kaart? Totdat hij vol is en de eerste opgenomen blok gaat overschrijven?
Ik zou instellen om op te nemen in een kwartier. En gewoon de camera laten lopen tijdens het rijden. En dan later thuis de gewenste stukjes met editingsoftware eruit knippen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ok dus als ik dat vrachtwagen verhaal wilde bewaren had ik die camera daarna uit moeten doen..omdat dat vrij in het begin was.
Is dat nou Appingedam in je laatste filmpje? Lijkt wel dat stuk voor de Eendracht man.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:27 schreef garnage-patrick het volgende:
heb zelf ook 2 filmpjes, weet niet of ik ze al eens eerder gepost had. kans is groot van wel.
niet letten op de kutmuziek in het laatste filmpje!
Windruis zul je met een helmet/bulletcam altijd hebben.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:50 schreef RainofDeath het volgende:
Ik ben ook opzoek naar een camera, alleen dan voor op de motor en dus een helmcamera. Heeft iemand hier aanbevelingen? En hoe is het geluidsniveau bij dit soort camera's? Is het alleen maar ruis van de wind of is de omgeving nog enigszins te horen?
Correct!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:04 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Is dat nou Appingedam in je laatste filmpje? Lijkt wel dat stuk voor de Eendracht man.
Als je hem een beetje tactisch ophang lijkt het net een carkit.quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik laat hem ook in de auto zitten denk ik. Op mijn werk staan auto's beveiligd en niet aan de openbare weg en thuis staat hij ergens achteraf en valt het ook niet op. Ik ga binnnenkort wel proberen de kabel permanent weg te werken via de a stijl
ik heb hem voor de spiegel hangen dus dan lijkt het in het donker een grote spiegel denk ik. Je zal dan niet zo snel de spiegel van de camera kunnen onderscheiden,.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:38 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als je hem een beetje tactisch ophang lijkt het net een carkit.
Is inderdaad Appingedam ja.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:04 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Is dat nou Appingedam in je laatste filmpje? Lijkt wel dat stuk voor de Eendracht man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |