Nee, je bent automatisch toeslagpartner.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:45 schreef Hoplahopla het volgende:
Is er een manier om weer gewoon individueel zorgtoeslag te kunnen krijgen? (Behalve scheiden o.i.d.)
Dat zie ik even niet. Hoezo moet ik een wijziging indienen? We woonde al samen en waren dus gewoon toeslagpartners.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:00 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Je had ook zelf op tijd een wijziging kunnen indienen.
Je had het ook al in moeten dienen toen je ging samen wonen, want toen waren jullie al toeslagpartners.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:13 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dat zie ik even niet. Hoezo moet ik een wijziging indienen? We woonde al samen en waren dus gewoon toeslagpartners.
als hun gezamelijke inkomen anders is ja, maar dat lijkt me vreemd.quote:Op maandag 20 augustus 2012 07:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je had het ook al in moeten dienen toen je ging samen wonen, want toen waren jullie al toeslagpartners.
Heb je met het gezamelijke inkomen misschien recht op minder zorgtoeslag? Reken het eena uit met het tooltje op de site. Dan heb je namelijk al sinds het samenwonen teveel ontvangen.
En als je op jezelf woonde en je vriendin bij je is ingetrokken kan naast de zorgtoeslag ook de huurtoeslag wegvallen. Dan heb je het al snel over euro 4000+ dat je terug moet betalen..quote:Op maandag 20 augustus 2012 08:44 schreef _The_General_ het volgende:
Als je samenwoont heb je in de meeste gevallen helemaal geen recht meer op zorgtoeslag door de simpele reden dat je met twee inkomens al snel te veel bruto loon hebt.
Je zou niet de eerste zijn die daar na een jaar samenwonen achterkomt en heel veel moet terug betalen.
Valt overigens mee, je aftrekposten mag je namelijk van je loon afhalen. dus als je een hypotheek hebt kom je zomaar opeens weer in aanmerking voor zorgtoeslag.quote:Op maandag 20 augustus 2012 08:44 schreef _The_General_ het volgende:
Als je samenwoont heb je in de meeste gevallen helemaal geen recht meer op zorgtoeslag door de simpele reden dat je met twee inkomens al snel te veel bruto loon hebt.
Je zou niet de eerste zijn die daar na een jaar samenwonen achterkomt en heel veel moet terug betalen.
Dan is er geen probleem toch? Dan krijgt je vriendin met terugwerkende kracht dubbel en dat gebruik je om jouw deel te betalen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:49 schreef Hoplahopla het volgende:
Het gaat niet om het feit of we recht hebben op zorgtoeslag... Dat is namelijk niet het punt. We leven samen van een inkomen van zo'n 1400 bruto euro per maand.
Ja klopt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:58 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar je vriendin heeft dan toch ook bericht gehad dat ze met terugwerkende kracht dubbele toeslag krijgt?
Dan hoef je dat toch niet via een omweg terug te krijgen.. laat je vriendin gewoon jouw terugbetaling doen en je bent klaar.quote:
Ergo omslachtig. Maar als het zo moet, dan moet het zo.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan hoef je dat toch niet via een omweg terug te krijgen.. laat je vriendin gewoon jouw terugbetaling doen en je bent klaar.
1 overboeking, omslachtig man. En aangezien zij de toeslagen ontvangt en jij terug moet dokken kan de BD het ook niet zomaar zelf regelen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:09 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ergo omslachtig. Maar als het zo moet, dan moet het zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |