abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 06:03:48 #1
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115707198
Ik loop tegen een irritant probleem aan, ik heb hier in NAS staan (een ix2-200-TIIU4H - Iomega StorCenter ix2-200 om precies te zijn). Zoals het hoort staat daar een flinke bult data op, o.a. veel foto's.

Maar zodra onze smartphones (een xperia S en een Galaxy S3, beide draaien op ICS) binnen bereik van ons wifi netwerk zijn worden op beide toestellen automatisch de foto's getoond die op de NAS staan, zonder dat we daar ooit iets voor hebben ingesteld, erg irritant want de NAS staat op die manier permanent aan en als er mensen met onze toestemming op ons netwerk zitten hebben krijgen die dus ook al die foto's te zien.

Makkelijkste optie is de NAS uitzetten maar dat is dan weer niet echt handig want we gebruiken de NAS ook als opslag voor de mediaspeler :P

Heb net al uitgebreid in de instellingen (o.a. het aan en uitschakelen van diverse filesharing methodes) van de NAS zitten kijken maar daar ijkt het niet te zitten telefoons doen dus schijnbaar iets automatisch en dat moeten ze dus niet doen, iemand een idee?

[ Bericht 3% gewijzigd door Klonk op 18-08-2012 06:22:27 ]
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_115707367
geen ervaring met jouw type nas, maar zitten je bestanden niet achter een login? Iets zegt me dat je permissies te ruim staan, zoals read voor iedereen ofzo.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_115707417
Klinkt alsof je een mediaserver draait op je NAS. Heb je geen admin-panel voor de NAS waar je dat kunt nakijken?
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:30:23 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115707570
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 07:42 schreef Ridocar het volgende:
geen ervaring met jouw type nas, maar zitten je bestanden niet achter een login? Iets zegt me dat je permissies te ruim staan, zoals read voor iedereen ofzo.
Als ik er zo op wil heb ik idd een login nodig.

Tevens nog een kleine toevoeging, het blijkt alleen mijn toestel te zijn dus het moet ergens daar zitten denk ik.

Dadelijk maar eens verder speuren ook met jullie tips.
pi_115707890
De telefoon staat zo ingesteld dat het binnen een netwerk automatisch op zoek gaat naar media-servers.
Wat je kunt doen is op de NAS de mediaserver uitzetten.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:47:58 #6
160693 Me.
"Normale" user
pi_115708285
DLNA uitzetten, zou het probleem op moeten lossen. Probleem is dan wel dat je hem ook niet meer via je tv etc kunt gebruiken.
Not guilty by reason of insanity
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 06:57:35 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115811647
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:10 schreef beerten het volgende:
De telefoon staat zo ingesteld dat het binnen een netwerk automatisch op zoek gaat naar media-servers.
Wat je kunt doen is op de NAS de mediaserver uitzetten.
jeps, dit was de oplossing mediaservr uitgezet, telefoon is niet meer permanent de nas aan het scannen en de mediaspeler ziet de bestanden op de NAS nog gewoon staan, dank voor het meedenken allen _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')