abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_115700409
Wat is nu eigenlijk Usenet :?
quote:
Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussiėren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia
Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden :?
quote:
• Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
• Een programma op mee te downloaden: Newsleecher (betaald, makkelijk) (handleiding), Grabbit (gratis, veel handmatig werk) (handleiding) of Sabnzbd (gratis, werkt automatisch) (site
• Voor sommige programma's heb je een uitpak- en repareerprogramma nodig: Winrar en Quickpar heb je ook nodig.
Waarom een betaald Usenet account? Ik kan die van mijn provider toch gebruiken :?
quote:
Dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie (hou oude bestanden je kan downloaden) behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider.
Retentie :
quote:
Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.
Okee, doe mij dan maar een betaald usenet account! Waar kan ik deze krijgen :?
quote:
Eweka (¤7.5/mnd (prepaid) 8 deelbare verbindingen, 600+ dagen retantie, 50mbit)
Giganews (¤8-¤15/mnd, max. 50 verbindingen (niet deelbaar), 600+ dagen retentie)
NewsXS (¤5.5-¤9.5/mnd, max. 50 verbindingen, 200+ dagen retentie)
XSNews (gratis 5 dagen proef)
XLNed (gratis 7 dagen op proef)
Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
Easyusenet
Download2day
UsenetXL (7 dagen extra en betalen met sms/wallie)
Powernews
SMSusenet (betalen met sms)
(je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw internetabbo aankan, dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.)
Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar :?
quote:
NZB-bestanden zoeken van wat je wilt hebben:
http://www.nzbindex.com (zoekmachine)
http://www.ftn2day.nl (community)
http://www.altbinz.net/
http://code.google.com/p/sickbeard/ (automatisch downloaden)
Ik snap er nu echt de ballen niet meer van :?
quote:
http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.
Voordelen usenet :?
quote:
Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde 8-)
DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open _O_ _O_
Vorige delen :?
quote:
Belangrijke regel:


OP is gemaakt door Razor21 en PiRANiA
Op is te vinden op de wiki

Het delen van links naar NZB's wordt niet op prijs gesteld. Doe het dan ook niet.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:29:12 #2
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115700457
BREIN
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_115700578
maar wacht; er wordt dus alleen maar legale dingen aangeboden?

dus alleen maar films en geen software? (want software is illegaal)
pi_115700960
Ik heb een aanvulling voor de betaalde diensten:

http://www.sunnyusenet.com/
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_115704717
Ik gebruik hitnews die kan je tegelijk op 2 verschillende ip adressen gebruiken _O_
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:29:06 #7
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_115707562
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:31 schreef Thebest546 het volgende:
maar wacht; er wordt dus alleen maar legale dingen aangeboden?

dus alleen maar films en geen software? (want software is illegaal)
Ik denk dat je daar zelf het antwoord ook wel op weet :)
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_115905874

O+

Nu nog even een nieuwe usenet provider vinden.
pi_115912177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:00 schreef Thomas B. het volgende:
[ afbeelding ]
O+

Nu nog even een nieuwe usenet provider vinden.
Is dat met een ADSL-verbinding?
pi_115912927
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:26 schreef Peunage het volgende:

[..]

Is dat met een ADSL-verbinding?
Jup... eigenlijk vdsl. Het is het fiberspeed abonnement van Tele2. Tikte net de 6,4MB/s aan via usenet :9
pi_115986958
quote:
Gebruik dan deze link. Dan is het maar 7 euro in de maand, of 70 euro per jaar.
pi_115988280
Ik zie jullie nooit praten over usenetpro
Gebruik die nu ongeveer een jaar als server en heb echt nooit problemen.
En volgens mij ook nog iets goedkoper dan Eweka
pi_115988330
Ook maar even overgegaan op usernet nadat ik gisteren bij iemand de snelheid zag :P.

Supernet, 6,99 per maand, tot nog toe prima, trek mijn 60Mbit helemaal vol :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_115991322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:34 schreef HeatWave het volgende:
Ook maar even overgegaan op usernet nadat ik gisteren bij iemand de snelheid zag :P.

Supernet, 6,99 per maand, tot nog toe prima, trek mijn 60Mbit helemaal vol :).
Ik heb nog nooit van Supernet gehoord.. Als ik op google zoek dan kom ik bij een Pakistaanse site uit.

Verder zit ik bij Supernews en heb ik een block account bij cubenet. Nadeel van Supernews is dat het een dochterbedrijf is van Giganews. Maar voor 7 euro per maand is het wel te doen.
pi_115991353
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:33 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit van Supernet gehoord.. Als ik op google zoek dan kom ik bij een Pakistaanse site uit.

Verder zit ik bij Supernews en heb ik een block account bij cubenet. Nadeel van Supernews is dat het een dochterbedrijf is van Giganews. Maar voor 7 euro per maand is het wel te doen.
Sorry, mijn fout, verkeerd getikt, supernews idd :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_115992020
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sorry, mijn fout, verkeerd getikt, supernews idd :).
Ik ben hier bijna 1 jaar lid van. Wat mij opvalt is dat ik UFC, HBO series en The Dark Night films niet meer compleet binnen haal na 1 dag vanaf de geposte datum. Maar gelukkig heb je daar sickbeard en andere auto snatch programma's voor. Het is niet een heel groot probleem als je er vlot bij bent.
pi_115995981
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:01 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Ik ben hier bijna 1 jaar lid van. Wat mij opvalt is dat ik UFC, HBO series en The Dark Night films niet meer compleet binnen haal na 1 dag vanaf de geposte datum. Maar gelukkig heb je daar sickbeard en andere auto snatch programma's voor. Het is niet een heel groot probleem als je er vlot bij bent.
pi_116021277
Interessant topic waar ik mijn voordeel mee ga doen. :Y
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:46:48 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116021322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:01 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Ik ben hier bijna 1 jaar lid van. Wat mij opvalt is dat ik UFC, HBO series en The Dark Night films niet meer compleet binnen haal na 1 dag vanaf de geposte datum. Maar gelukkig heb je daar sickbeard en andere auto snatch programma's voor. Het is niet een heel groot probleem als je er vlot bij bent.
Sja, ik heb het net :P. Misschien een probleem ergens ofzo? Of speelt het al langer?

Ik rag net weer met 7MB een bluray binnen :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:47:33 #20
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_116021351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:01 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Ik ben hier bijna 1 jaar lid van. Wat mij opvalt is dat ik UFC, HBO series en The Dark Night films niet meer compleet binnen haal na 1 dag vanaf de geposte datum. Maar gelukkig heb je daar sickbeard en andere auto snatch programma's voor. Het is niet een heel groot probleem als je er vlot bij bent.
Ik vermoed dat dit niet alleen bij Supernews is. Heb het ook bij Tweaknews, ben wat UFC events aan het binnenhalen die ik gemist heb, maar langer dan 2-3 dagen geleden (max was het 1.5jaar geleden wat ik nodig had oid) lukte gewoon niet (meer).
Ik denk toch dat het aan de 'takedown & notice' ligt; posts worden dan verwijderd door de provider waar het geupload is, en dat loopt dan (weer) door naar de andere USP's.
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:48:21 #21
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_116021382
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, ik heb het net :P. Misschien een probleem ergens ofzo? Of speelt het al langer?

Ik rag net weer met 7MB een bluray binnen :P.
Speelt dus al een tijd ;)
pi_116021410
Nog nooit gehad met Sunny. Hebben die wel een notice and take down mogelijkheid?
(En ja ik heb 2 seizoenen Game of Thrones gezien en o.a. Dexter, 24, Lost, Breaking Bad)
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:50:53 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116021488
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:48 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Speelt dus al een tijd ;)
Nou ja, het is per maand opzegbaar, dan neem ik wel een andere als ik het merk.Tot nog toe niet meegemaakt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:52:00 #24
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_116021532
quote:
11s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:49 schreef AnimeFan het volgende:
Nog nooit gehad met Sunny. Hebben die wel een notice and take down mogelijkheid?
(En ja ik heb 2 seizoenen Game of Thrones gezien en o.a. Dexter, 24, Lost, Breaking Bad)
afaik hebben alle providers zoiets; iig wel de grote.
pi_116022647
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou ja, het is per maand opzegbaar, dan neem ik wel een andere als ik het merk.Tot nog toe niet meegemaakt.
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:52 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

afaik hebben alle providers zoiets; iig wel de grote.
Ja dit klopt helaas. Maar providers halen meestal net genoeg rars weg om het net niet succesvol te laten repareren dmv par2 bestanden. Dan gebruik je een block account om die kapotte rars van de block account server te downloaden. Zo kun je dan de meeste dingen toch nog repareren en laten uitpakken.

En in sabnzbd zit de optie om een server als een "reserve server" te laten werken. Dan download hij alleen de kapotte bestanden, niet de hele nzb opnieuw.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')