abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5371505
FF gezocht met de search maar to mijn verbazing heeft deze geweldige band nog helemaal geen topic! Matchbox 20 heeft twee cd's uitgebracht in NL, Yourself Or Someone Like You en Mad Season. YOSLY vind ik daar hun de beste. Er staan twee een beetje bekende nummers op, Push en 3am. Uiteraard heeft de cd nog veel meer te bieden MS is een wat mindere cd maar heeft wel het prachtige If you're gone! Ook Bent staat op deze cd.... Wat is jullie mening over deze band??

Ow ja voor de mensen die de band willen vergelijken met andere bands dan moet je een beetje denken aan de Goo Goo Dolls.

pi_5371529
Je hoort ze te weinig op de radio, dat verdienen ze niet
I looked up, half hoping to see the thing from my dream but all I saw was a sky full of stars...
pi_5371530
De eerste cd die je noemt ken ik niet. Maar can Mad Season stond ik echt zwaar verbaast. Lekker muziek.

Bed of Lies, the burn, maar vooral Rest Stop zijn erg goede nummers .. eigenlijk is de hele cd goed

-edit-
ze hadden Bent denk ik niet als single uit moeten brengen, was zeker niet het beste nummer van de cd

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_5371549
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 21:54 schreef Cheiron het volgende:
De eerste cd die je noemt ken ik niet. Maar can Mad Season stond ik echt zwaar verbaast. Lekker muziek.

Bed of Lies, the burn, maar vooral Rest Stop zijn erg goede nummers .. eigenlijk is de hele cd goed

Dan moet je heel snel die eerste cd gaan checken!! Die is nog zovéél beter!!
pi_5371586
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 21:54 schreef janique het volgende:
Je hoort ze te weinig op de radio, dat verdienen ze niet
Idd is heel erg jammer maar houd ze ook wel een beetje klein en dat vind ik stiekem ook niet zo heel erg erg..
pi_5371627
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 21:55 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Dan moet je heel snel die eerste cd gaan checken!! Die is nog zovéél beter!!

nu aan het downloaden (ja .. ik wil snel weten hoe goed die cd dan is)

enneh .. doen ze aan concerten in Nederland ?

pi_5371665
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 21:59 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Heel slim idee

Laat even weten wat je er van vond!!

I looked up, half hoping to see the thing from my dream but all I saw was a sky full of stars...
pi_5371725
quote:

[..]

U zult niet teleurgesteld zijn!!!
Nee ze doen helaas niet aan concerten in NL... Ik heb ze wel net een mailtje gestuurd via www.matchbox20.com of ze alsjeblieft een keertje naar hier willen komen, het helpt vast niet maar je weet het maar nooit
pi_5371770
Yourself or someone like you kan ik iedereen blind aanbevelen, nummers zitten prima in elkaar, Mad Season vond ik toch een stuk minder opwindend (beetje saai zelfs)

Ze hebben ook Time after Time gecovered (tijdens een unplugged sessie), en zelf vind ik hem bijzonder geslaagd.

a.k.a. Sikko
pi_5371840
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:07 schreef Dieptriest het volgende:
Yourself or someone like you kan ik iedereen blind aanbevelen, nummers zitten prima in elkaar, Mad Season vond ik toch een stuk minder opwindend (beetje saai zelfs)

Ze hebben ook Time after Time gecovered (tijdens een unplugged sessie), en zelf vind ik hem bijzonder geslaagd.

[Ron Brandsteder modus] Zijn daar ook cd's van???? [/Ron Brandsteder modus]
pi_5371853
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:05 schreef snellejelle het volgende:

[..]

U zult niet teleurgesteld zijn!!!
Nee ze doen helaas niet aan concerten in NL... Ik heb ze wel net een mailtje gestuurd via www.matchbox20.com of ze alsjeblieft een keertje naar hier willen komen, het helpt vast niet maar je weet het maar nooit

Ga ik ook even doen, zo een mailtje sturen
Heineken Music Hall it is
pi_5371855
Ik vind ze ook erg goed!

heb ook een sssstel nummers van ze unplugged op een cd-tje staan en dat klinkt ook heel relaxed!

Ik vind ook hun eerste CD beter, 2e heb ik eerlijk gezegd nog niet heel veel aandacht aan besteed....toch eens doen

En mochten ze een concert in NL geven, dan ga ik er beslist heen!!

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_5371941
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:13 schreef Cheiron het volgende:

[..]

HMH is goed jah! Vredenburg of liever nog Paradiso mag natuurlijk ook
pi_5371970
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind ze ook erg goed!

heb ook een sssstel nummers van ze unplugged op een cd-tje staan en dat klinkt ook heel relaxed!

Ik vind ook hun eerste CD beter, 2e heb ik eerlijk gezegd nog niet heel veel aandacht aan besteed....toch eens doen

En mochten ze een concert in NL geven, dan ga ik er beslist heen!!

Tweede cd is op zich ook helemaal niet slecht en dan vooral nummer 5 en 9....
pi_5372283
Ben nu de eerste 6 nummers van aan het luisteren van de 1e cd. Het klinkt een stuk.. tja.. "beginnender".
wel goed overigens
pi_5372355
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:42 schreef Cheiron het volgende:
Ben nu de eerste 6 nummers van aan het luisteren van de 1e cd. Het klinkt een stuk.. tja.. "beginnender".
wel goed overigens
Nr. 3 en 4 zijn goehoed!! vinik dan he
pi_5372378
Dat ff naar lucht happen voor nummer 2 was wel cool. leuk detail
pi_5372578
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:49 schreef Cheiron het volgende:
Dat ff naar lucht happen voor nummer 2 was wel cool. leuk detail
Matchbox 20, een band met oog voor detail!

Was mij trouwens nog niet opgevallen.... nu hoor ik het natuurlijk wel.....

pi_5372768
Mijn vriendin is helemaal fan van GooGooDolls, en inderdaad ook van Matchbox 20. Ik vind ze wel okee, vooral de stem van Rob Thomas is geweldig. Smooth van hem met Santana is een wereld nummer...
pi_5372776
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:15 schreef Scylla het volgende:
Mijn vriendin is helemaal fan van GooGooDolls, en inderdaad ook van Matchbox 20. Ik vind ze wel okee, vooral de stem van Rob Thomas is geweldig. Smooth van hem met Santana is een wereld nummer...
Smooth! die moet ik idd hebben
pi_5372840
Eerste cd is beter dan de 2de ja, vooral Kody is een fantastisch nummer! Van de 2de cd vind ik vooral Rest Stop erg mooi, heb ik ergens nog een geweldige live versie van liggen.

En de akoestische versies zijn zeer aan te raden, staan volgens mij een paar op de single van Push.

pi_5372856
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:15 schreef Scylla het volgende:
Doe mij zo'n vriendin
pi_5372891
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:20 schreef mouzzer het volgende:
Eerste cd is beter dan de 2de ja, vooral Kody is een fantastisch nummer! Van de 2de cd vind ik vooral Rest Stop erg mooi, heb ik ergens nog een geweldige live versie van liggen.

En de akoestische versies zijn zeer aan te raden, staan volgens mij een paar op de single van Push.

Ben hard op zoek naar alle single's maar die zijn best moeilijk te krijgen.......
pi_5373270
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:21 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Doe mij zo'n vriendin

pi_5373399
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:22 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Ben hard op zoek naar alle single's maar die zijn best moeilijk te krijgen.......

Ik ken het, daarom beperk ik mij tot Counting Crows en Prodigy als het om kopen van singles gaat. De rest is wel te vinden online

Ik heb ook een nummer dat heet You And I and I, begint met lollig verhaaltje van Rob Thomas dat ze het nummer die avond spelen zodat er tenminste een opname van is voor het geval ze de volgende dag een auto ongeluk krijgen.

pi_5373437
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:56 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Ik ken het, daarom beperk ik mij tot Counting Crows en Prodigy als het om kopen van singles gaat. De rest is wel te vinden online

Ik heb ook een nummer dat heet You And I and I, begint met lollig verhaaltje van Rob Thomas dat ze het nummer die avond spelen zodat er tenminste een opname van is voor het geval ze de volgende dag een auto ongeluk krijgen.

heb net nog es ff goed gezocht maar de single's kosten iets van ¤ 10,- per stuk.. ja ik ben me d'r een beetje gek!!
pi_5373699
quote:
Op 7/4/98 speelden ze in de Melkweg (bron: de lijst met bands die ik zag). Dus, het is in ieder geval wel eens voorgekomen.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_5373729
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 00:20 schreef Kiff het volgende:

[..]

Op 7/4/98 speelden ze in de Melkweg (bron: de lijst met bands die ik zag). Dus, het is in ieder geval wel eens voorgekomen.

Tering jij hebt ze gewoon LIVE gezien!! * snellejelle is jaloers!!
Maar het is wel lang geleden dus ze mogen wel weer eens komen...
  woensdag 14 augustus 2002 @ 00:25:19 #29
15638 DaRealMac
ondertitels zijn suf
pi_5373743
Heb allebei de cd`s, en ik vind vooral de eerste geweldig, al zwakken de nummers naarmate je verder komt op de cd imho wat af
I cannot help but notice that there is no problem between us that cannot be solved by your departure
pi_5373954
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:12 schreef snellejelle het volgende:

[..]

[Ron Brandsteder modus] Zijn daar ook cd's van???? [/Ron Brandsteder modus]

Heb hem wel op mp3... - time after time evt.
Been there, done that!
  woensdag 14 augustus 2002 @ 10:07:30 #31
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_5375893
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:13 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Wil je hiermee zeggen dat ze naar de Heineken Music Hall komen, of wil je dat graag??
Want ook ik wil ze best wel graag zien
Als ze komen, weet je dan ook wanneer dat zal worden?
pi_5382334
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 10:07 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Wil je hiermee zeggen dat ze naar de Heineken Music Hall komen, of wil je dat graag??
Want ook ik wil ze best wel graag zien
Als ze komen, weet je dan ook wanneer dat zal worden?

God god, wat denk je zelf?? Dat wil hij, en ik ook!!, gewoon graag....
pi_5383294
Als ze (in Amsterdam) komen dan spelen ze vast in de oude zaal van de Melkweg of in de bovenzaal van Paradiso. Zeker niet in de HMH. Dan zouden ze eerst een (in Nederland) goed verkopend nieuw album moeten maken.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  donderdag 15 augustus 2002 @ 00:09:42 #34
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_5385758
Stonden ook op parkpop 1998
cd's zijn goed,voor de eerste,tijd voro wat nieuws
-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
pi_5394860
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 21:27 schreef Kiff het volgende:
Als ze (in Amsterdam) komen dan spelen ze vast in de oude zaal van de Melkweg of in de bovenzaal van Paradiso. Zeker niet in de HMH. Dan zouden ze eerst een (in Nederland) goed verkopend nieuw album moeten maken.
Paradiso is goed! Melkweg natuurlijk ook, HMH zijn ze gelukkig veel te klein voor
pi_5397324
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 00:09 schreef SHARKYKING het volgende:
Stonden ook op parkpop 1998
cd's zijn goed,voor de eerste,tijd voro wat nieuws
Coole sig trouwens....
pi_5481442
Heb Yourself or Someone Like You eindelijk op mijn gemak kunnen luisteren, maar er staan inderdaad ERG mooie nummers op.

Oh, en met dat HMH bedoelde ik dat ik hoopte dat ze er een keertje op komen treden (al mag melkweg ook hoor )

pi_5481532
Fijne band, m'n vriendin heeft die 2 CD's en ik zet ze graag op als ik bij haar ben . Kan alleen eigenlijk niet zo snel nummers noemen, behalve Bent, 3AM enzo. Tis voor mij iig erg fijne "chill" (en ik haat het om die term te gebruiken, maar weet het even niet beter te omschrijven) muziek.
pi_5481790
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:50 schreef Cheiron het volgende:
Heb Yourself or Someone Like You eindelijk op mijn gemak kunnen luisteren, maar er staan inderdaad ERG mooie nummers op.
Jaaa dat zeiden we al.......
  woensdag 21 augustus 2002 @ 22:35:25 #40
24962 sandur
spiffy spoofer
pi_5482338
* meldt *

Ken ze ook al een hele tijd! Volgens mij hebben ze trouwens de naam nu veranderd in Matchbox Twenty (dus uitgeschreven ipv 20)

Klopt dat?

Doing his Superman-thing again :)
pi_5482622
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:35 schreef sandur het volgende:
* meldt *

Ken ze ook al een hele tijd! Volgens mij hebben ze trouwens de naam nu veranderd in Matchbox Twenty (dus uitgeschreven ipv 20)

Klopt dat?

klopt, omdat in landen als bijvoorbeeld Frankrijk Matchbox Twenty als Matchbox Vingt werd uitgesproken.

Mijn favo-nummer van Matchbox Twenty is absoluut 3AM en de het liefst de piano-versie.

woensdag 21 augustus 2002 @ 23:19:55 #42
24962 sandur
spiffy spoofer
pi_5483164
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:50 schreef Citroentje het volgende:

[..]

klopt, omdat in landen als bijvoorbeeld Frankrijk Matchbox Twenty als Matchbox Vingt werd uitgesproken.

Ah, duidelijk! :

Hoe noem je iemand die meerdere talen spreekt: Meertalig
Hoe noem je iemand die maar één taal spreekt: Frans

Doing his Superman-thing again :)
pi_5483321
hun website is nog steeds gewoon www.matchbox20.com darna noemen ze zichzelf wel matchbox twenty op de site. Maar lekker boeiend het blijft goede muziek
pi_5483371
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:19 schreef sandur het volgende:

[..]

Ah, duidelijk! :

Hoe noem je iemand die meerdere talen spreekt: Meertalig
Hoe noem je iemand die maar één taal spreekt: Frans

of italiaans...
pi_5613098
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:50 schreef Cheiron het volgende:

Oh, en met dat HMH bedoelde ik dat ik hoopte dat ze er een keertje op komen treden (al mag melkweg ook hoor )

*de vriendin meldt zich*

mmm.... zoals hierboven al staat vind ik Matchbox twenty erg leuk...

Maareh, ben ik de enige die ooit van Tabitha's secret heb gehoord? Ik weet niet precies wat het is maar het heeft iets met Matchbox Twenty te maken... Misschien oude muziek van voordat ze hun huidige naam kregen? Ik heb er een hoop mp3's van op de pc staan en het klinkt echt fijn vind ik... Iets rustiger dan de muziek die ze op dit moment maken maar wel duidelijk herkenbaar! Vooral het nummer Jesus was an alien

Lotje

p.s. time after time is idd echt erg goed!

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_5613129
Thabita's secret is de vorige band van Rob Thomas
You only live once
  zondag 24 november 2002 @ 20:34:51 #47
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_6977093
Eindelijk is er dan wat nieuws uit van Matchbox Twenty.De nieuwste plaat van deze band:More Than You Think You are. Na Yourself or Someone Like you en Mad Season komen ze nu terug met een ijzersterke derde plaat. Nederland moet echter nog wachten tot Maart 2003 voor dat dit album uitkomt hier. Hij is tot nu toe nog alleen gereleased in Amerika( Zoek de mp3 site's na en je zal hem aantreffen)

Track Listing:
1. Feel ***
2. Disease***
3. Bright Lights****
4. Unwell*****
5. Cold****
6. All I Need****
7. Hand Me Down*****
8. Could I Be You***
9. Downfall***
10. Soul*****
11. You're So Real****
12. The Difference*****

Zoals ik al zei is het naar mijn mening een ijzersterke plaat geworden. Mad Season vond ik tegenvallen en de band is gelukkig weer lichtelijk teruggegaan naar de style van Yourself or Someone like you. Zitten echt topnummers bij,Zoals het de Ballads Soul en Hand Me Down.Maar ook het wat uptempo-er Unwell of het radiorocknummer Cold. De single Disease is een typisch Matchbox Twenty nummer,had op Mad Season kunnen staan.Vind het echter wel een van de mindere nummers,maar ook dat is nog goed te noemen. Ik hoor er geen slechte nummers tussen. Het is allemaal radiovriendelijk,je kan er van vinden dat het saai en voorspelbaar is en teveel Amerikaans is ,maar ik zie daar alleen voordelen van. Het is een topalbum geworden,heerlijk om naar te luisteren en ik kan niet wachten als ze begin 2003 op treden in de melkweg of paradiso.( Europese tour komt er zeer snel aan(staat zo goed als gepland voor januarie/februari) en Nederland zal daarbij ook aangedaan worden)

[Dit bericht is gewijzigd door SHARKYKING op 24-11-2002 22:50]

-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
pi_6979059
quote:
Op zondag 24 november 2002 20:34 schreef SHARKYKING het volgende:
Eindelijk is er dan wat nieuws uit van Matchbox Twenty.De nieuwste plaat van deze band:More Than You Think You are. Na Yourself or Someone Like you en Mad Season komen ze nu terug met een ijzersterke derde plaat. Nederland moet echter nog wachten tot Maart 2003 voor dat dit album uitkomt hier. Hij is tot nu toe nog alleen gereleased in Amerika( Zoek de mp3 site's na en je zal hem aantreffen)

Track Listing:
1. Feel ***
2. Disease***
3. Bright Lights****
4. Unwell*****
5. Cold****
6. All I Need****
7. Hand Me Down*****
8. Could I Be You***
9. Downfall***
10. Soul*****
11. You're So Real****
12. The Difference*****

Zoals ik al zei is het naar mijn mening een ijzersterke plaat geworden. Mad Season vond ik tegenvallen en de band is gelukkig weer lichtelijk teruggegaan naar de style van Yourself or Someone like you. Zitten echt topnummers bij,Zoals het de Ballads Soul en Hand Me Down.Maar ook het wat uptempo-er Unwell of het radiorocknummer Cold. De single Disease is een typisch Matchbox Twenty nummer,had op Mad Season kunnen staan.Vind het echter wel een van de mindere nummers,maar ook dat is nog goed te noemen. Ik hoor er geen slechte nummers tussen. Het is allemaal radiovriendelijk,je kan er van vinden dat het saai en voorspelbaar is en teveel Amerikaans is ,maar ik zie daar alleen voordelen. Het is een topalbum gevonde,heerlijk om naar te luisteren en ik kan niet wachten als ze begin 2003 op treden in de melkweg of paradiso.( Europese tour komt er zeer snel aan en Nederland zal daarbij ook aangedaan worden)

Joepie Ik ga de sites in de gaten houden!! Jij ook ff laten weten in dit topic als er meer bekend is hè????

Ik ga meteen naar de cd laten zoeken... Zal laten weten wat ik ervan vind als ik alles geluisterd heb!

zondag 24 november 2002 @ 22:43:23 #49
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6979293
Ben al een paar jaar fan

Komt er nog een concert in Nederland van deze geweldige groep?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_6979368
quote:
Op zondag 24 november 2002 22:43 schreef BAZZA het volgende:
Ben al een paar jaar fan

Komt er nog een concert in Nederland van deze geweldige groep?

3 posts boven deze lezen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')