abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115696862
Hoi,

Ik werk momenteel bij een internationaal bedrijf waarvan het vorige management team 2 jaar geleden is ontslagen, en deze een nieuw bedrijf hebben opgericht. Ze zijn dus concurrenten van mijn huidig bedrijf. Huidig bedrijf waarbij ik werk heb ik het niet helemaal naar mn zin, momenteel niet echt hard aan het solliciteren maar ik kijk af en toe wel rond. Nu is het zo dat ik werken bij het vorige management team superleuk vond en ik graag terug zou willen werken voor hen. Heb nu een open sollicitatie verstuurd naar hen, waarop ik onderstaande reactie terug heb gekregen van CEO van dat bedrijf (ook internationaal bedrijf):

Dear,
Many thanks for your kind e mail and appreciate your interest in joining our company.
Hope that all going well for you and family , meanwhile we look at the possibilities and hopefully revert with our feed back .
Thanks again and kindly keep in touch .
Regards

Weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken? Ik vind het zo onduidelijk, waarom vraagt hij zo op het einde contact te houden? Lijkt alsof er momenteel geen concrete mogelijkheid is, maar misschien wel in toekomst? Anders had hij toch direct gezegd we hebben geen mogelijkheden?
Of hij durft me niet gewoon direct af te wijzen en schrijft zo'n email waarbij kans ik dat ik nooit meer iets hoor van hem.

Zouden jullie hierop wachten, en over een aantal maanden zien of er een reactie gevolgd is en anders verder kijken? Ik zit momenteel goed, vast contract ed op huidig werk, het is gewoon dat ik weet dat ik iets anders wil gaan doen, nieuwe uitdaging als ik een leuke baan tegenkom maar ik moet niet direct weg of andere baan..

Groeten,

Summer2012
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:20:01 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_115697306
Misschien moeten ze eerst zoeken of er iets voor je is?

Of ze willen kijken of ze je kunnen overnemen zonder vervelende boetes of zo?

Gewoon over een paar maanden weer eens een mailtje sturen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_115698268
Hoe ik dit lees:

We waarderen het heel erg dat je voor ons wil werken ipv bij de concurrent. Ik kan me nog herinneren dat toen het bedrijf nog niet afgesplitst was je veel over je familie vertelde, hoe gaat het daar nu mee? We zullen trouwens even moeten kijken of er een mogelijkheid voor je is hier in ons bedrijf. Nogmaals, bedankt voor je interesse, mocht het niks worden, dan bedoelen we dat zeker niet gemeen, we blijven graag contact houden namelijk.
pi_115706257
lijkt mij eeb gevalletje: bedankt voor uw brief, mochten we geintereseerd zijn, schrijven we terug. Hun Engels is echt om te huilen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_115707836
Niet te veel van verwachten. Je zou over een half jaar ofzo nog een keer contact kunnen opnemen, als je tegen die tijd niks gehoord hebt. Het is geen afwijzing en ze laten het communicatiekanaal duidelijk open.

Ondertussen gewoon verder kijken en als er iets interessants op je pad komt dan daarvoor gaan.
pi_115707866
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 02:52 schreef miro86 het volgende:
lijkt mij eeb gevalletje: bedankt voor uw brief, mochten we geintereseerd zijn, schrijven we terug. Hun Engels is echt om te huilen.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115723341
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:42 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe ik dit lees:

We waarderen het heel erg dat je voor ons wil werken ipv bij de concurrent. Ik kan me nog herinneren dat toen het bedrijf nog niet afgesplitst was je veel over je familie vertelde, hoe gaat het daar nu mee? We zullen trouwens even moeten kijken of er een mogelijkheid voor je is hier in ons bedrijf. Nogmaals, bedankt voor je interesse, mocht het niks worden, dan bedoelen we dat zeker niet gemeen, we blijven graag contact houden namelijk.
Hoi, bedankt voor je reactie!
Tja het rare is dat ik nooit persoonlijk contact met hem heb gehad tijdens vorige job, hij was CEO en niet veel bij ons op kantoor. Heb het nooit over mijn familie gehad tegen hem. Maar denk dat hij gewoon vriendelijk wou zijn in zijn email. Wat dat contact houden betreft snap ik niet zo goed, vanaf zijn kant..
pi_115723433
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 02:52 schreef miro86 het volgende:
Bedankt voor je reactie!
Tja ik denk ook wel dat je gelijk hebt en dat ik dit eigenlijk moet vergeten, begrijp dat wel niet waarom hij gewoon niet direct tegen mij zegt dat er geen mogelijkheid is. Zijn engels is idd niet zo goed, maar het is een Griek (niet dat dat veel uitmaakt;)).
pi_115723495
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:03 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Niet te veel van verwachten. Je zou over een half jaar ofzo nog een keer contact kunnen opnemen, als je tegen die tijd niks gehoord hebt. Het is geen afwijzing en ze laten het communicatiekanaal duidelijk open.

Ondertussen gewoon verder kijken en als er iets interessants op je pad komt dan daarvoor gaan.
Bedankt voor je reactie!
Ik verwacht er ook niet al teveel van. De bal ligt nu bij hen, hij weet dat ik geinteresseerd ben om voor hen te werken. In November is er een internationale beurs in het buitenland, zowel mijn bedrijf als dat van hen zijn aanwezig daar. Zeker dat ik hem daar tegenkom en dan zal ik wel zien hoe hij reageert, ik ga niet zelf erover beginnen denk ik.. En mocht er niet meer overgesproken worden dan trek ik de deur zelf dicht naar hen toe, en ga ik 100% op zoek naar iets anders.
pi_115727251
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:10 schreef summer2012 het volgende:

[..]

Hoi, bedankt voor je reactie!
Tja het rare is dat ik nooit persoonlijk contact met hem heb gehad tijdens vorige job, hij was CEO en niet veel bij ons op kantoor. Heb het nooit over mijn familie gehad tegen hem. Maar denk dat hij gewoon vriendelijk wou zijn in zijn email. Wat dat contact houden betreft snap ik niet zo goed, vanaf zijn kant..
In veel landen/culturen is het onbeleefd om niet naar familie te vragen.
pi_116325106
Volgende week is er een seminarie waar een aantal ex-collega's die voor het bedrijf werken waarnaar ik de open sollicitatie heb verstuurd ook zullen zijn.

Pff, weet niet zo goed wat te doen? Net doen alsof er niets aan de hand is, misschien heeft CEO het niet tegen iedereen verteld dat ik bij hem gesolliciteerd heb? En gewoon vriendelijk tegen ze zijn, zijn toch mn ex-collega's die ik nog graag zie.

Of ze negeren, vind het zelf nogal pijnlijk vanwege die reactie van CEO op mijn open sollicitatie (zo vaag), maar ondertussen ga ik er maar vanuit dat hij me gewoon niet moet maar het niet eerlijk tegen me wou zeggen??
pi_116327386
Gewoon vriendelijk zijn. Kan nooit kwaad.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')