Op 16-jarige leeftijd kan er nooit zo'n groot verschil tussen zitten, dan zit je eerder aan de ¤4,00 versus ¤3,80.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:46 schreef trovey het volgende:
Is die 4 euro bruto en die 2,88 netto?
Is het tarief afhankelijk van je leeftijd dan?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:50 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Op 16-jarige leeftijd kan er nooit zo'n groot verschil tussen zitten, dan zit je eerder aan de ¤4,00 versus ¤3,80.
Oké, zou kunnen. Heeft TS een gulle keten gevonden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:50 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Op 16-jarige leeftijd kan er nooit zo'n groot verschil tussen zitten, dan zit je eerder aan de ¤4,00 versus ¤3,80.
Klopt inderdaad wel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:04 schreef Murdera het volgende:
Op sommige lokaties is het erg moeilijk om werknemers te vinden. Het kan prima kloppen, maar goed je contract doorlezen voor je het signeert.
Het ligt niet aan de keten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:51 schreef trovey het volgende:
[..]
Oké, zou kunnen. Heeft TS een gulle keten gevonden.
Bizarre verschillen ja.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:07 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Klopt inderdaad wel.
Een mooi voorbeeld vond ik dat ik toen ik eens in Zeeland ergens een Lidl binnenstapten dat ze voor de zomermaanden vakantiewerkers zochten voor dik 10 euro per uur! Huh, 10 euro per uur voor vakkenvullers ed...
Het is dat ik geen 17 ofzo meer was, maar anders had ik daar wel op een tentje in de camping gaan zitten, een paar uurtjes gaan vakkenvullen en de rest van de dag gaan feesten op Renesse ofzo.
Helemaal mee eens. Je verdient zó weinig, en werkt je uit de naad voor een hongerloontje. Helemaal als je ziet wat alles tegenwoordig kost. Als je zo weinig verdient zal zelfs wat frisdrank bij de supermarkt duur zijn.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:25 schreef Gezond2012 het volgende:
Ik vind het minimum jeugdloon, vooral de bedragen onder de 20 jaar, grenzen aan uitbuiting. Je 40 uur uit de naad werken voor 500 euro per maand... belachelijk.
Tsja je moet toch ergens beginnen of nietquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:15 schreef Barbapapamama het volgende:
God... wat een bedragen zeg.
Daar zou ik mijn bed echt niet voor uitkomen.
Op m'n 16de verdiende ik al rond de 7 euro per uur bij de drukkerij.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:12 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
Tsja je moet toch ergens beginnen of niet![]()
Toen ik 16 was, verdien ik bij de Edah rond de 5 gulden per uur![]()
Ik heb meer respect voor 16 jarigen, die tenminste willen gaan werken inpv, de hele dag beetje zitten fokken
het is een stuk ellendiger voor de volwassen laaggeschoolden dan het voor die jongere is. Erg ongezonde situatie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:05 schreef Mikkie het volgende:
Welkom in deze wereld. Ze kunnen de salarissen voor jong grut wel omhoog gooien, maar dan worden de producten alleen maar duurder; zo blijf in een cirkeltje lopen.
Punt is dat je als jonge werknemer bar weinig verdient. Balen, maar het hoort erbij. Zo zijn we allemaal begonnen. Het leert je wel de waarde van geld, vooral als je het weer uitgeeft daarna.
Haten op hunquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:48 schreef GreaserNL het volgende:
Beter werken bij de Mc dan vakkenvullen met ali, youssef en mehmed voor 2 euro p/u
Jijquote:Op zondag 19 augustus 2012 02:37 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Haten op hunhun joine je altijd.
Och als je daarnaast bedenkt dat je geen ¤1100 kwijt bent aan vaste lasten en reserveringen voor speciale gebeurtenissen zoals kerst etc, dan valt het allemaal wel mee.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Je verdient zó weinig, en werkt je uit de naad voor een hongerloontje. Helemaal als je ziet wat alles tegenwoordig kost. Als je zo weinig verdient zal zelfs wat frisdrank bij de supermarkt duur zijn.
Ik heb het even nagezocht en kom tot de conclusie dat het loon van TS toch een dikke 10 procent hoger ligt dan dat van mij !quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:06 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Jep, de minimumlonen zijn echt belachelijk laag..
En dan ook echt niks doen, je hebt immers dan ook geen geld om iets leuks mee te doen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:52 schreef MacorgaZ het volgende:
Voor die 2,88 per uur zou ik nog liever lekker rustig niks doen, je jeugd en vrije tijd verkopen voor die paar luttele eurootjes....
En dan gaan de lonen omhoog? En hoezo is dat bekend? Waar had ik dat moeten lezen?quote:Minimumloon moet gewoon afgeschaft worden, is al jaren bekend maar zal nooit gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |