abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115685469
Ik ga vaker voor het bedrijf van mijn vriend werken en zal daarmee kilometers gaan maken met mijn eigen auto. Ik ben niet in dienst van dat bedrijf, ik krijg geen vergoeding voor gewerkte uren.

Ik vraag me af waar zo'n registratie declaratie aan moet voldoen. Ik heb net uitgevogeld dat declaratie dus niet hetzelfde is als registratie, het laatste geval is voor mensen met een auto van de zaak en dat heb ik niet. Ik begrijp dat ik wel de mazzel heb dat ik niet op mijn kilometerstanden hoef te letten, dat ik eigenlijk iedere week ofzo het een keertje in kan vullen in plaats van telkens in de auto.

Ik heb dit formulier gevonden. Zou dat genoeg zijn? Iemand tips?
Spoilers!
pi_115685598
Kan je vriend niet voor jou tanken met zijn zakelijke pas? Of je gewoon 100e in de hand drukken?
pi_115685628
Om 100 euro in mijn hand te drukken zal hij zwart moeten gaan werken. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Tanken voor mij is ook niet goed te praten, ik rij benzine en hij diesel.
Spoilers!
pi_115685709
Sja volgens mij kan je gewoon wel onkosten opgeven hoor. Als hij een broodje koopt dan hoeft hij toch ook niet zwart te werken als er geen bonnetje is?

Maar goed volgens mij is genoeg: xx km gereden x 0,19 cent = xx euro. Wil je een hogere vergoeding dan moet je daar belasting over betalen.
pi_115685857
Mijn vriend is chronisch bang voor de belastingdienst. Ik mag niet eens met de zakelijke pinpas postzegels bij Albert Heijn kopen omdat onze bedrijfsnaam dan niet op de bon staat :') Er wordt dan ook niet aan onkostenvergoeding gedaan. Hij betaalt zijn broodjes netjes zelf.
Geloof me, er is geen ondernemer in Nederland die zijn zaakjes zo goed op orde heeft als wij...
Spoilers!
pi_115685920
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn vriend is chronisch bang voor de belastingdienst. Ik mag niet eens met de zakelijke pinpas postzegels bij Albert Heijn kopen omdat onze bedrijfsnaam dan niet op de bon staat :') Er wordt dan ook niet aan onkostenvergoeding gedaan. Hij betaalt zijn broodjes netjes zelf.
Geloof me, er is geen ondernemer in Nederland die zijn zaakjes zo goed op orde heeft als wij...
Ik weet niet of het heel goed is als je uit angst geen postzegels bij de AH durft te kopen :P
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_115686040
Dat is dus het debiele, er is helemaal niets om je zorgen over te maken. Ik doe al 7 jaar zijn administratie en alles wordt tot op de cent uitgezocht hier.

Hij spreekt veel ondernemers, hij leest veel in tijdschriften als De Zaak, etc. En dan kom je best wel wat verhalen tegen waarin goedwillende ondernemers genaaid worden om kleine dingen. Maar ik denk dat een belastinginspecteur niet eens zin heeft om werk te maken van zo'n postzegelbonnetje. Vooral omdat daar toch geen btw op zit.
Spoilers!
pi_115686169
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat is dus het debiele, er is helemaal niets om je zorgen over te maken. Ik doe al 7 jaar zijn administratie en alles wordt tot op de cent uitgezocht hier.

Hij spreekt veel ondernemers, hij leest veel in tijdschriften als De Zaak, etc. En dan kom je best wel wat verhalen tegen waarin goedwillende ondernemers genaaid worden om kleine dingen. Maar ik denk dat een belastinginspecteur niet eens zin heeft om werk te maken van zo'n postzegelbonnetje. Vooral omdat daar toch geen btw op zit.
klopt, maar daarbij ben je dan gelijk een dief van je eigen portemonnee. Idem als parkeerbonnen etc.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_115686197
Parkeren gaat alleen van de chipknip. Het opladen daarvan wordt als parkeerkosten geboekt. Wat een lef he :D
Spoilers!
pi_115687136
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Parkeren gaat alleen van de chipknip. Het opladen daarvan wordt als parkeerkosten geboekt. Wat een lef he :D
dit zijn enkele voorbeelden. Je mag 101 dingen declareren bij de belastingdienst met normaal bonnetje zonder bewijs hoe t betaald is. scheelt je honderden euros aan belasting.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_115687254
Ik zou wel eens een lijstje daarvan willen zien. Daar hebben we vast iets aan.

Maar het in de OP genoemde is voldoende dus?
Spoilers!
pi_115691215
Nou in mijn bedrijf hebben we zo'n soort gelijk papiertje met wat meer dingen als trein en vreterij keuringen etc. Zou dus genoeg moeten zijn.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_115695325
Ok, ik ga m van de week maar eens invullen!
Spoilers!
pi_115695877
Etentjes met zakenrelaties kan je ook aftrekken. Hij is te bang. Maar goed liever zo dan neemt de staatsschuld het begrotingstekort tenminste af :)
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')