abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115679991
Haay ik had een vraagje..

Ik ben een emigrant. Houd in dat ik een jaar geleden nog in Nederland woonde maar dat ik verhuisd ben naar een ver warm land waar ik tot nu toe geen spijt van heb.
Binnenkort kom ik voor vakantie weer naar Nederland en dacht eraan om even vakantie te houden en daarna werk te zoeken, zodat ik weer extra centjes heb verdiend als ik weer wegga.

Maar ik vroeg mij af of dat wel mogelijk is? Want ik sta niet meer ingeschreven bij mijn gemeente, of zou ik mijn oude woonadres(mijn ouders wonen er nog) kunnen invullen? En zijn er nog meer voorwaarden om te kunnen werken?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:47:36 #2
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_115680081
Als je gewoon nog je dubbele nationaliteit hebt kan je gewoon aan de slag.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_115680252
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:47 schreef trigt013 het volgende:
Als je gewoon nog je dubbele nationaliteit hebt kan je gewoon aan de slag.
Lijkt me opzich ook wel inderdaad. Je hebt nog gewoon je BNS nummer enzo.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115680262
Waarom werk je trouwens niet in het land waar je nu woont?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:55:55 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_115680410
Expat zijn maar niet genoeg verdienen zodat er op vakantie in geboorteland bijgebeund moet worden :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_115680500
Sure, je hebt nog een Nederlands paspoort toch? Dan heb je ook een BSN en staat niets je in de weg om hier aan het werk te gaan, want zo ver ik weet is het geen verplichting om ingeschreven te staan bij een gemeente in Nederland.
(Un)masking for the greater good.
pi_115680749
Dubbele nationaliteit? Ik ben Nederlander..

De reden dat ik momenteel niet werk? Ik werkte wel, maar om mijn ex(psycho) was het voorlopig even beter als niemand wist waar ik was voor mijn eigen veiligheid en moest ik dus stoppen. En nu ga ik weer even een frisse neus halen en kwam ik met dit plan.
pi_115681701
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:05 schreef Renea het volgende:

De reden dat ik momenteel niet werk? Ik werkte wel, maar om mijn ex(psycho) was het voorlopig even beter als niemand wist waar ik was voor mijn eigen veiligheid en moest ik dus stoppen. En nu ga ik weer even een frisse neus halen en kwam ik met dit plan.
wtf wat een bizar verhaal
klinkt als iemand die alles op orde heeft die TS
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_115682399
Waar slaat dat nou weer op?? Dat het bizar is dat is zeker, maar wat heeft dat met mij te maken? Alsof ik er voor gekozen heb om een kutperiode achter de rug te hebben. Vind het wel jammer dat er zo gereageerd word..
pi_115682702
Dit soort dingen overkomen echt niet iedereen hoor :') alsof dit allemaal compleet los staat van jou als persoon
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_115682836
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:47 schreef Renea het volgende:
Waar slaat dat nou weer op?? Dat het bizar is dat is zeker, maar wat heeft dat met mij te maken? Alsof ik er voor gekozen heb om een kutperiode achter de rug te hebben.
Ja. Je kiest zelf voor zo'n ex immers.
pi_115682995
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:58 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ja. Je kiest zelf voor zo'n ex immers.
Ik had zelf voor hem gekozen ja. En ik heb ook zelf de relatie beeindigd toen ik zag dat mij alleen maar achteruit bracht. Maar als je dan nog gebeld, gestalkten geterroriseerd word tja.. dat de politie er zelfs bijgehaald moest worden. Maargoed, daar gaat dit topic niet over en wil niet te veel over mijn prive vertellen.

Alvast bedankt voor de nuttige informatie.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:14:14 #13
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115683345
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:55 schreef Dven het volgende:
Expat zijn maar niet genoeg verdienen zodat er op vakantie in geboorteland bijgebeund moet worden :')
Waar zegt ie dat?

Misschien is het wel andersom en verdient ie genoeg om leuk rond te komen, maar kan ie met een beetje werken hier nog veeeeel leuker rondkomen en daar lekker een paar weekjes/maandjes op zn gat gaan zitten.
Ook hoi !
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:15:51 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_115683408
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:14 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waar zegt ie dat?

Misschien is het wel andersom en verdient ie genoeg om leuk rond te komen, maar kan ie met een beetje werken hier nog veeeeel leuker rondkomen en daar lekker een paar weekjes/maandjes op zn gat gaan zitten.
Er serieus op ingaan :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:24:10 #15
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115683659
Oh, dus eigenlijk geef je nu aan dat je puur voor de aandacht postte. Nou, bij deze dan een aai over je bolletje aandachtshoer!
Ook hoi !
pi_115717854
Vergeet niet dat je ook een Nederlandse zorgverzekering nodig bent als je in Nederland gaat werken, Het kan dus zijn dat je dubbel moet gaan betalen.
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:42:24 #17
34974 trigt013
pi_115717904
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:05 schreef Renea het volgende:

Oh dit verhaal wil ik helemaal horen, please please please please :P
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:43:36 #18
34974 trigt013
pi_115717934

[ Bericht 100% gewijzigd door trigt013 op 18-08-2012 16:44:38 (gewoon stom) ]
pi_115718017
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:43 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Nee, hoor. Je hoeft hem alleen te hebben als je Nederlands ingezetene bent. Met een buitenlandse zorgverzekering mag je gewoon hier zorg halen.
Zorg krijg je sowieso maar omdat je aan het werk gaat ben je dacht ik een Nederlandse zorgverzekering nodig. Als je inwoner van Nederland bent en je bent geen staatsburger dan hoef je geen Nederlandse Zorgverzekering, dit is wel verplicht als je aan het werk gaat.

Ik weet niet hoe het in de situatie van TS precies werkt omdat hij wel staatsburger maar geen inwoner is.
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:47:22 #20
34974 trigt013
pi_115718050
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:46 schreef Kirov het volgende:

[..]

Zorg krijg je sowieso maar omdat je aan het werk gaat ben je dacht ik een Nederlandse zorgverzekering nodig. Als je inwoner van Nederland bent en je bent geen staatsburger dan hoef je geen Nederlandse Zorgverzekering, dit is wel verplicht als je aan het werk gaat.

Ik weet niet hoe het in de situatie van TS precies werkt omdat hij wel staatsburger maar geen inwoner is.
Ik had dit verandert, want als je werk moet je gewoon een basisverzekering afsluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')