abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115677901
Review Sunny Beach 2012

Gisteren om 16.45 Nederlandse tijd weer geland op schiphol na een week lang feesten op sunnybeach. We zijn met 6 vrienden geweest in hotel Izola paradise, wat 5/10 minuten lopen uit het centrum lag.

De reis
We zijn per taxi naar schiphol gegaan(moeder van een vriend is chaffeur en kon de taxi meekrijgen, voor alleen de dieselkosten en een beetje voor de taxi, wat uitkwam op 25 euro pp totaal), en hebben gevlogen met Bulgaria Air. Ik denk dat deze maatschappij vergeleken kan worden met de andere goedkopere vliegmaatschappijen. Alleen hadden een vriend en ik beenruimte te kort, zijn beide rond de 1,95 meter. Vlucht duurde ongeveer 3 uur. Geland op het vliegveld van Burgas, wat in vergelijking met schiphol echt vies is achtergesteld. Vanaf daar is het ongeveer een half uurtje met de bus naar sunnybeach toe. Hier is het trouwens 1 uur later, GMT +2.00.

De accommodatie
We zaten met 6 man in izolaparadise op basis van all inclusive, verdeeld over 2 kamers. Hotel was opzich redelijk netjes. Het eten was niet geweldig. Menu wisselde weinig. Elke dag was er spaghetti of macaroni met een of andere tomatensaus wat meer op water leek/smaak dan op tomatensaus, varkensvlees(ene dag gehaktballetjes, andere dag uitgedroogde vleeslapjes), kip ( ene dag kippenpoot die ik niet vertrouwde, andere dag kipfilet zonder smaak) en vis. Elke dag gekookte aardappels en boontjes of mexicaanse mix. Dit alles was vanaf de middag al te verkrijgen in warmhoudbakken, dus als je pech had lag het er al een paar uur. En vanaf een uurtje of 5 was er ook pizza te verkrijgen, welke redelijk te eten was.
De kamers waren opzich netjes, het 3e bed was een simpel bankje wat uitgeklapt kon worden tot een bed, zonder een matras zo ongeveer. Het water in de douchebak wil heel slecht weglopen, 10 minuten douchen en het liep over de rand heen, en je kon een half uur wachten. En WC papier mag niet in het riool, maar in een emmertje. Dit zal op meer plekken zo zijn geweest vermoed ik, (net zoals het leidingwater wat geen drinkwater is).

Het verplaatsen van jezelf in sunnybeach
Lopend was goed te doen voor ons, maar een taxi kost gemiddeld 15 lev (7,5 euro). Gedeeld door 6 is dit dus bijna niks. Ga in iedergeval niet in je eentje in een taxi zitten, een van de anderen die tegelijk met ons daar was, deed dat dus wel, en stopten voor de pinautomaat, met het dwingende verzoek even 600 lev te pinnen voor meneer de chauffeur. Ga ook niet met paard en wagen, deze lichten je op.

Het uitgaan.
Goedkoop. Echt goedkoop. Een pijpje bier van 330 ml kost bij het uitgaan tussen de 5 en 7 lev. Ook zijn er vaak happyhours waarbij je voor 20 lev bijvoorbeeld 2 uur lang onbeperkt alles kunt drinken( coctails, mixjes, bier, wijn, noem maar op).
Er zijn 4 grote discotheken in sunnybeach, Den Glade Viking, Iceberg, Orange en Revolution. Den glade viking is toch zeker wel de mooiste _O_. De eerste keer dat we in Orange waren was na een feest van beachmasters, en daar stond het geluid toch wel zo hard, dat we met 10 minuten op het rookterras stonden, en met een half uur maar naar Viking zijn gegaan. Volgende keren viel het wel mee. Revolution en Iceberg waren ook wel goed. Maar bij den glade viking staan ze dus zeker wel naakt op de bar te dansen, en de muziek sprak mij daar het meeste aan, hier zat nog wat afwisseling in, van vengaboys tot snoopdogg en van basshunter tot Die atzen. Bij de andere was het toch vooral heel veel met een beat eronder, wat ik zelf wat minder vind.
Voor de rest zijn er volgens mij wel honderd barren, pubs, clubs te vinden daar. Waaronder 2 nederlandse, het Heineken house en het Slamcafe. Zijn 1 keer bij Heineken house geweest wat drinken voor het stappen, en er was gewoon geen zak te doen. Slamcafe heeft elke nacht van 4 tot 5 het hard with style uurtje, wat in het begin leuk was, maar daarna had ik dat ook wel weer gezien. Verder nog paar keer wat gedronken bij Jacks. 18 lev voor een tower met 3 liter bier, dus 90 eurocent per glas :D. en zijn nog bij die Party Hutte geweest, van 12 tot 2 voor 20 lev onbeperkt drinken. Wat een feest daar. Los gaan op die Atzen enzo :D. gemiddeld waren we denk ik op een avond tanken zo’n 120 lev kwijt.
Wij zijn met beachmasters geweest, en konden voor 125 euro volgens mij, een pasje kopen, waarmee je vrije toegang had tot de 4 discotheken tot half 2, een lazyday cruise met gratis bier, een feest van beachmasters, Starbeach, nog een beachparty met 2 uur onbeperkt drinken en voor de rest fris wel gratis. Al met al heb je die kosten er al lang uit.
Verder werden we nog aangesproken door een Nederlander, of we naar de Dutch night wouden voor 60 lev, van 11 tot 3 kon je dan ook weer onbeperkt drinken. Man/vrouw verhouding was dan 50 %. Was een goed feest, maar alleen stonden er te weinig mensen achter de bar, waardoor het meestal minstens een kwartier duurde voordat je wat te drinken kreeg.
En overal op straat word er geprobeerd je te overhalen om naar een bepaalde discotheek of wat dan ook te gaan, met een speciale actie ofzo.

Eten/drinken
Leidingwater kun je dus niet drinken, maar op elke hoek van de straat kun je voor 70 lev-cent anderhalve liter water kopen. Gekoeld en al. Bier wat we het meeste dronken daar was Kamenitza, Zagorka en het deense Tuborg. Waren allemaal goed te drinken, alleen merkten wij dat je van kamenitza rustig een krat van op kunt drinken, zonder dat je dronken word :’). Eten is er ook spotgoedkoop, pizzapunt van wat je hier kunt vergelijken met 1/3e pizza voor 3 lev, uit eten 18 lev voor spareribs met patat en sla, en een halve liter bier. Broodje doner voor 6 lev, moet je wel even zeggen dat je er geen patat in wilt (is daar blijkbaar standaard, maar ik vond het maar niks.)

Mensen.
Er zijn veel soorten mensen daar. Engelsen, Nederlanders, Belgen, bulgaren, Scandinavischen en een paar verdwaalde Duitsers.
Die scandinavischen, die zijn gewoon TE lekker voor deze wereld, en dan niet eens alleen blond. en veel. Ook genoeg mooie Nederlandse meisjes gezien/gesproken, en nog 4 belgische meisjes, wat konden die auwehoeren :D
Op straat zie je veel opgepompte bulgaren lopen, waar je liever met een grote boog omheen loopt.

Strand
Het strand strekt zich uit over de hele lengte van sunnybeach, met prachtig water van 27/28 graden, met op sommige plekken veel zeewier, maar dat kun je wel zien, waar niemand zwemt. Genoeg strandtentjes waar je bier kunt kopen voor zo’n 6 lev per pijpje. Het weer was bij ons van donderdag tot zondag bewolkt, en daarna perfect weer gehad. Als je een dagje geen zin hebt om aan het strand te liggen, ga dan een dag naar het Action Aquapark. Was voor ons vanaf het hotel 200 bulgaarse meters( 500 nederlandse meters) lopen.

Criminaliteit.
Voordetijd wordt je helemaal bang gemaakt voor crimininaliteit terwijl dit hard meeviel. De eerste nacht hadden we alleen een opgepompte bulgaar en een duitser op de kamers staan, omdat we te luidruchtig zouden zijn, misschien wel logisch :’) wouden na het uitgaan om 7 uur even nog een biertje drinken en het zwembad in, maar we maakten teveel lawaai, en toen stond die bulgaar eerst bij ons op de gang met de vuist in zn hand te slaan, en 10 minuten later met de man van de receptie erbij op onze kamers, waarbij ik zo ongeveer van het balkon werd gedrukt, en een kameraad uit bed werd getrokken en met de vlakke hand paar tikken in het gezicht kreeg. En de woensdagochtend wouden een vriend en ik het ontbijt een keer meemaken in het hotel., want we konden niet slapen omdat we teveel energie hadden. Om half 8 waren we beneden, en waren een half uur te vroeg voor het ontbijt. Gingen we even met z’n tweeen 2 flesjes water halen aan de overkant, komen er 4 van die opgepompte bulgaren aan, een grijpt me bij mijn arm, en pakt de camera en weg was die :’(. Al onze geniale zelfontspannerfoto’s weg. En een keer een zigeunermeisje die wat voor de grond gooide bij ons, en zei dat we er naar keken en moesten betalen. 10 meter verder in de bosjes stonden 2 kleerkasten, dus hebben het op een rennen gezet, 50 meter verder was ons hotel. Voor de rest niks mee gemaakt, ook geen fruitverkopers gezien.

Voor de rest kun je er supergoedkoop spulletjes kopen, van merkshirts tot zonnebrillen, en van tassen tot horloges, nep uiteraard. Zelf een voetbalshirt meegenomen van arsenal voor 12,5 euro, een rayban voor 5 euro en allstars voor 15 euro. en als je Gauloises rookt heb je geluk, want waar je ook komt, werkelijk overal staat een automaat van gauloises achter de bar, voor 5 lev per pakje. Zelf toch maar 2 slof meegenomen. En gadgets van gauloises krijg je overal. Heb er een asbak, een keycord en een polsbandje aan overgehouden :D

oh, en mochten mensen mij niet geloven wat betreft de naakte dames in den glade viking, vriend van mij heeft een filmpje gemaakt, en als ik heb DM me maar :P
nerovetsrethca
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')